Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Xenoblade Chronicles ~ Offisiell tråd ~


Xenoblade Chronicles er et japanske rollespill utviklet av Monolith Soft og utgitt av Nintendo. Spillet er eksklusivt for Nintendo Wii.

Spillet har et enormt open-world konsept som lar deg bevege deg veldig fritt og utforske store deler av verden. Det er også uttalige sideoppdrag og annet å gjøre ved siden av hovedhistorien.

Med dyp historie, minneverdig persongalleri, fantastisk musikk og velutviklet og spennende gameplay, har Xenoblade Chronicles fått svært gode tilbakemeldinger og er blitt regnet som et av de beste i sjangeren denne generasjonen. På tross av dette er spillet lite kjent utenfor hjemlandet.

Spillet kan spilles med den vanlige Wii Remote'n + Nunchuk, eller med en Classic Controller.

Et "must have spill" for enhver eier av en Nintendo Wii!
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
dirt bra spør sonic og link
  • 0
Har fullført det, og er kommet et lite stykke ut i new game+, anbefales på det varmeste, bare til å spørre om det er noen som lurer på noe.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Har muligens tenkt å skaffe dette over nyåret. Er glad det ikke bare er Nintendo som har solide titler på Wii
Pray for the Kahn's mercy.
  • 0
Siterer Andrilza:
Har muligens tenkt å skaffe dette over nyåret. Er glad det ikke bare er Nintendo som har solide titler på Wii

Monolith er en first party utvikler for Nintendo
The Dude abides. ||| http://backloggery.com/stevevice
  • 0
Siterer Steve Vice:
Monolith er en first party utvikler for Nintendo


De er fortsatt et eget studio med egne utviklere. De bare jobber utelukket for Nintendo.
Evoking fear is, in itself, an art form - and nothing in the entire history of storytelling has explored it better than video games.
  • 0
Siterer DoanDavid:
Citerer Steve Vice:
Monolith er en first party utvikler for Nintendo


De er fortsatt et eget studio med egne utviklere. De bare jobber utelukket for Nintendo.

Det sier seg selv

Men når folk sier det er bra det ikke er bare Nintendo som lager solide spill på Wii så menes det da gode spill fra folk som ikke er Nintendo utviklere
The Dude abides. ||| http://backloggery.com/stevevice
  • 0
Siterer Steve Vice:
Men når folk sier det er bra det ikke er bare Nintendo som lager solide spill på Wii så menes det da gode spill fra folk som ikke er Nintendo utviklere

Da har jeg nok misforstått
Pray for the Kahn's mercy.
  • 0
Siterer Andrilza:
Citerer Steve Vice:
Men når folk sier det er bra det ikke er bare Nintendo som lager solide spill på Wii så menes det da gode spill fra folk som ikke er Nintendo utviklere

Da har jeg nok misforstått

Det er jo den gode 3rd Party støtten Nintendo har savnet, kvalitetsspill fra andre utviklere enn Nintendo og nintendo eigde selskaper, det finnes jo et par gromtitler, men det har vert en vane de siste generasjonene at det er Nintendo selv som lager de desidert beste spillene til sin egen konsoll og 3rd Party er heller labert.
The Dude abides. ||| http://backloggery.com/stevevice
  • 0
Siterer Steve Vice:
Det er jo den gode 3rd Party støtten Nintendo har savnet, kvalitetsspill fra andre utviklere enn Nintendo og nintendo eigde selskaper, det finnes jo et par gromtitler, men det har vert en vane de siste generasjonene at det er Nintendo selv som lager de desidert beste spillene til sin egen konsoll og 3rd Party er heller labert.

Jepp, var vel mer eller mindre utgangspunktet av det jeg tenkte
Pray for the Kahn's mercy.
  • 0
Denne tråden burde vært printet ut, laminert, rammet inn og hengt opp på veggen hos NASA.

Dette
spillet
er
f.a.n.t.a.s.t.i.s.k!

Herregud, så bra det er...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Dette er det spillet jeg har prioritert høyest på listen min over spill jeg skal kjøpe! Har hørt veldig mye bra om spillet!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Begynner å bli en stund siden jeg spilte sist, men husker jeg prøvde å øke affiniteten til byen i mako forest. Jeg kom så til et sideoppdrag, der markøren pekte til noe, men så var det ingenting der. Bare meg som har hatt det problemet? Det skal sies, affinitetssystemet er en av de tingene jeg liker minst med spillet. Er en grunn til at jeg ikke brydde meg om det med første gjennomgang.

Ellers lurer jeg på, er det noen som har sloss mot monstre som er over nivå 99? Skal være noen av dem, men har ikke møtt noen enda.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Jeg har begynt på andre gjennomgang, men for øyeblikket låner jeg bort spillet til en kompis. Jeg merker dog jeg begynner å bli rimelig sugen på å spille det igjen, så jeg får vel snart kreve det tilbake

Siterer sonic og link:
Jeg kom så til et sideoppdrag, der markøren pekte til noe, men så var det ingenting der. Bare meg som har hatt det problemet? Det skal sies, affinitetssystemet er en av de tingene jeg liker minst med spillet.


Jeg synes det går veldig tregt å øke affinity til et sted. Jeg gjorde et hav av oppdrag i Colony 9, men husker jeg rett så har jeg fortsatt ikke har mer enn 2 eller 3 hjerter der. Noen av karakterene har jeg også slitt med å få opp affinity'en hos.

Tror jeg skal satse på å gjøre enda flere sideoppdrag nå i andre gjennomgang. Å bygge opp Colony 6 har jeg også lyst til og kom ganske langt på første gjennomspilling. Men det ble vel slettet når du startet på nytt (?).

Siterer sonic og link:
Ellers lurer jeg på, er det noen som har sloss mot monstre som er over nivå 99? Skal være noen av dem, men har ikke møtt noen enda.


Skal visst være 5 stykker som er over lvl 99. Den høyeste er visst en drage i lvl 120, som dukker opp under en storm i Valak Mountain.

Jeg har jo ikke møtt noen av disse selv enda, som i og for seg er greit enn så lenge
Det verste jeg har vært borti til nå er nok den flyveøgla som er helt på toppen av det tårnet på The Fallen Arm.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Men det ble vel slettet når du startet på nytt (?).


Det stemmer.

Siterer Glorfindel:
Den høyeste er visst en drage i lvl 120, som dukker opp under en storm i Valak Mountain.


Trodde den var i Eryth Sea jeg, men husker nok feil. Selv har jeg møtt noe vanlige monstre i level 105. De var med et tårn i Valak Mountain, men husker ikke nøyaktig hvor.

Av bosser er jeg ikke helt sikker på hvilken som er den sterkeste jeg har møtt på, men har møtt noen i noe og 90.

Selv er jeg i level 98 eller 99, men ser ikke helt hvordan man skal klare den i level 120, kan ikke være lett, men har lyst å få tatt den på et eller annet tidspunkt.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
Det stemmer.


Then we will do it again!

Siterer sonic og link:
Selv er jeg i level 98 eller 99, men ser ikke helt hvordan man skal klare den i level 120, kan ikke være lett, men har lyst å få tatt den på et eller annet tidspunkt.


Må sikkert farme seg til det beste gearet som er mulig å få tak i i spillet. Jeg er jo ikke i lvl 99 enda, så det er jo først og fremst der jeg må fokusere nå.

Hvem karakterer likte du best egentlig? Både med tanke på personlighet og gameplay?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Hvem karakterer likte du best egentlig? Både med tanke på personlighet og gameplay?


Med tanke på gameplay og personlighet, så tror jeg nok at jeg må dele det opp.

Gameplay: Shulk, Dunban.
Shulk er personen jeg har brukt igjennom begge gjennomgangene. Jeg liker det at man må posisjonere seg, samt holde orden på aggro.

Dunban har jeg ikke spilt like mye, men av det jeg har spilt virker han som en med stort focus på å bruke evner i bestemt rekkefølge, for å få til ulike comboer. Det kan jeg like.

Personlighet: Shulk, Dunban.
Shulk har en utrolig god personlighet, og virker til å skille seg litt ut i fra det som er typisk i JRPG-er. Spesielt det at han er en mekanisk nerd. Han er en utrolig hyggelig fyr, med god karakter utvikling. Spoiler:Liker hvordan han går fra å være en som er opphengt i hevn, til en som søker forsoning mellom de på bionis og mechonis.

Dunban er mer av en støttespiller for de andre, og jeg setter alltid pris på de med visdom i JRPG-er. Også er jo han generelt sett en badass.

Hmm, var visst ikke helt nødvendig å dele det opp.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Rimelig enig med deg i mye der. Skal sies at jeg likte alle sammen svært godt, men jeg har vel ikke akkurat lagt noe skjul på at Dunban var en av de jeg digget aller mest, hvertfall med tanke på rollen og personligheten hans. Jeg synes også han var rimelig kul å spille etterhvert, spesielt rollen han har som agility-tank. Jeg byttet i grunn ut Reyn helt etter at Dunban ble med i gruppen.

Shulk er den jeg definitivt spilte mest, rett og slett fordi han var vanvittig moro å spille fra første stund. Spesielt "Backslash" angrepet og "Monado Buster" var en fryd å bruke. Personlighetsmessig er han også blitt en av hovedpersonene jeg liker aller best i noen spill til nå. I likhet med Dunban elsket jeg egentlig det meste med Shulk.

Tredjepersonen byttet jeg dog litt på. Jeg var ganske avhengig av Sharla, så jeg brukte henne ganske mye generelt. Men etter at den 7. karakteren ble med, så begynte jeg kun å bruke Sharla på bosser. 7. var også grisestilig å spille som.

Jeg synes også Melia var interessant når jeg først lærte hvordan jeg skulle bruke henne. Dessverre oppdaget jeg det ganske seint i spillet, så jeg tror jeg skal prøve å bruke henne mer denne gangen.

Riki er nok den jeg spilte aller, aller minst. Han brukte jeg knapt i det hele tatt, så han også kan jeg med fordel prøve ut en god del mer nå.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Melia skal visst være skikkelig sterk, om man vet hva man driver med. Så kommer nok til å spille litt med hun før eller senere.

Riki har jeg heller ikke prøvd noe særlig, noe jeg ikke tror kommer til å forandre seg med det første.

7. personen er jeg også enig med at er ganske så underholdende å spille, men fikk ikke det helt til å passe med tanke på laget.

Angående noe annet, så vil jeg nevne at jeg digger fokuset på utforskning i spillet. Det at man får XP for å finne nye steder, hemmelige områder, og ikke minst fast travel systemet, gjorde at Xenoblade sin verden er en av de mest spennende spillverdenene å utforske for min egen del.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
Melia skal visst være skikkelig sterk, om man vet hva man driver med. Så kommer nok til å spille litt med hun før eller senere.


Jeg måtte trene henne ganske mye opp før en av de siste bossene og hun kan slå kraftig fra seg ja.

Siterer sonic og link:
Riki har jeg heller ikke prøvd noe særlig, noe jeg ikke tror kommer til å forandre seg med det første.


Nei altså, han har noen angrep som virker litt interessante. Men allikevel fikk jeg inntrykk av at de fleste andre var mer givende å spille.

Siterer sonic og link:
7. personen er jeg også enig med at er ganske så underholdende å spille, men fikk ikke det helt til å passe med tanke på laget.


Ja det er forsåvidt er sant, jeg måtte rotere ganske mye på den tredje personen i laget jeg også. Spesielt mot slutten. Shulk og Dunban var dog så og si fast innventar hver gang.

Siterer sonic og link:
Angående noe annet, så vil jeg nevne at jeg digger fokuset på utforskning i spillet. Det at man får XP for å finne nye steder, hemmelige områder, og ikke minst fast travel systemet, gjorde at Xenoblade sin verden er en av de mest spennende spillverdenene å utforske for min egen del.


Jeg er så enig som det går an å få blitt. Den enorme verdenen kombinert med den vanvittig storslagne musikken gjør utforskningen i det spillet til et eventyr i seg selv. Jeg skal nok bruke enda mer tid på det nå, siden jeg ble så oppslukt i historien på første gjennomspilling, at det var noen områder jeg nærmest hastet meg igjennom xP
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Sist gang jeg spilte var da jeg møtte Melia. Det er noen dager siden. En fantastisk reise så langt, og føler at dette bare er begynnelsen!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer Victorfinne:
Sist gang jeg spilte var da jeg møtte Melia. Det er noen dager siden. En fantastisk reise så langt, og føler at dette bare er begynnelsen!


Det var rundt det punktet der og litt til, hvor jeg ikke klarte å legge fra meg spillet lenger. Da kjørte jeg egentlig bare på, noe som ødela litt for utforskningen. Får ta det opp igjen på denne gjennomspillingen.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Det var rundt det punktet der og litt til, hvor jeg ikke klarte å legge fra meg spillet lenger. Da kjørte jeg egentlig bare på, noe som ødela litt for utforskningen. Får ta det opp igjen på denne gjennomspillingen.


Jeg bruker mye tid på utforsking! Litt grinding må til og Gleder meg til å se hvordan historien utvikler seg videre!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer Victorfinne:
Jeg bruker mye tid på utforsking! Litt grinding må til og


Lurt å ta seg godt tid og undersøke det du kan. Spillet er såpass langt at om du ikke har tenkt å spille gjennom flere ganger, så er det heller bedre å ta det rolig og få med seg det meste på første.

Siterer Victorfinne:
Gleder meg til å se hvordan historien utvikler seg videre!


Den begynner nok å bli mer og mer interessant jo lenger du kommer nå, så jeg håper du får litt "oi shit" følelse etterhvert
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Nå er jeg kommet til hovedstaden, og i følge Glorfindel er jeg snart halvveis Det er spennende nå. Jeg slet litt med den Telethiaen, men det var egentlig bare fordi jeg var i for lavt level, men klarte den til slutt.

Gleder meg til å se hva som skjer videre!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!