Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Ni No Kuni ~ Offisiell tråd ~


Haha, hadde klart å kopiere feil link. Sendte denne videoen til en venn her om dagen.

Har lagt inn riktig link nå
http://www.spiller1.net/ | Søker skribenter
  • 0
Prøvde demoen. Jeg som ikke spiller så mya av slike type rollespill likte kampsystemet. Musikken og grafikken var også fantastisk.

Må forresten si meg enig med 192. Ikke mer enn 30 minutter med video. No spoiler.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Irriterer meg en smule at de gikk for det kampsystemet.
Var nesten et sikkert kjøp basert på det visuelle, for det ser freakin' amazing ut.
Men jeg misliker kampsystemet såpass at det ikke er aktuelt lenger.

Hva er galt med turn-based combat?
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
Irriterer meg en smule at de gikk for det kampsystemet.
Var nesten et sikkert kjøp basert på det visuelle, for det ser freakin' amazing ut.
Men jeg misliker kampsystemet såpass at det ikke er aktuelt lenger.

Hva er galt med turn-based combat?


Hva er det du ikke liker med kampsystemet? Det er jo nesten som Pokemon, bare ikke turbasert. Syns selv det virket veldig kult.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hva er det du ikke liker med kampsystemet? Det er jo nesten som Pokemon, bare ikke turbasert. Syns selv det virket veldig kult.


At det ikke er turbasert...

Minner veldig om det i Tales of Vesperia og det føltes bare stressende etterhvert, så jeg satt det på auto og lot det styre seg selv gjennom 75% av spillet.
I slike spill foretrekker jeg noe mer likt det i FFX, Blue Dragon, Lost Odyssey.
  • 0
Siterer Tommy Kvaernerud:
At det ikke er turbasert...

Minner veldig om det i Tales of Vesperia og det føltes bare stressende etterhvert, så jeg satt det på auto og lot det styre seg selv gjennom 75% av spillet.
I slike spill foretrekker jeg noe mer likt det i FFX, Blue Dragon, Lost Odyssey.


Mange turbaserte spill fungerer fint ja, men det kan fort også bli fryktelig stivt. Lost Odyssey var sånn for meg. Det var et sliiit å komme seg igjennom kampene fordi det var så fryktelig kjedelig, FFX var bedre der. Kom meg aldri igjennom Lost Odyssey pga kampsystemet.

Tales spillene har et interessant kampsystem, og det kan bli litt stressende etterhvert, også fordi man havner i ekstremt mange kamper på slutten og fordi ting hopper og spretter rundt over hele skjermen, nesten som en brawler. Sånn fikk jeg ikke følelsen at Ni No Kuni var. Det virket mye mer ordnet og det virket som jeg hadde mye bedre tid under kampene til å tenke over taktikker og prøve ut ting.

Så selv om de ikke er turbaserte så virker Ni No Kuni kampsystemet rolig nok uten å bli kjedelig. Vesperia ble litt mer en buttonmasher. Så jeg vet ikke om jeg ville sammenliknet de to spillene på den måten, men hey, hver sin smak.

Hva syns du om "semi-turbaserte" kampsystemer da? FF7 osv...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hva syns du om "semi-turbaserte" kampsystemer da? FF7 osv...


Akseptabelt, men jeg foretrekker at det er fullstendig turbasert.
Er ikke så ofte jeg spiller turbaserte spill, så det føles aldri så repetitivt og kjedelig som det kanskje ville gjort om jeg spilte flere av dem i året.
Foretrekker å sløve meg igjennom dem uten å tenke stort eller haste med ting.

Kanskje jeg vurderer det når det går ned i pris og det er en lengre spilltørke.
Men det blir ikke kjøpt de første månedene.
  • 0
Jeg skal vente med å kjøpe et nytt Halo spill til det blir et turbasert FPS!! ...Neida, bare tuller med deg.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Må si meg enig i at jeg hadde foretrukket et helt turbasert kampsystem. Litt fordi jeg synes det er greit å kunne tenke litt uten å være på vakt hele tiden, men mest fordi jeg liker å ha kontroll over all trekk.

Det er bare noe ved det å ha Ai lagkamerater som jeg ikke liker. Det gir ingen lagfølelse når en overlater ting til maskinen. Det er ikke nødvendigvis det at Ai-en gjør så mange store feil, men det blir mindre finesse, taktikk og kontroll over kampene.

I et tradisjonelt turbasert system handler det om å bygge opp karakterene på en god måte utenfor kamp, for så i kampen å sette planen ut i livet, ned til minste detalj. Går noe galt er det mest sannsynlige på grunn av menneskelig feil.

Hvis en først skal gå for noe annet et turbaserte kamper i tradisjonelle JRPG spill, må det være for å gjøre kampene mer "underholdende", mer tilgjengelig, men jeg har fortsatt til gode å se et JRPG kampsystem som er spesielt morsomt på den måten. Tales of er en kaotisk buttonmasher, Last story er et kjedelig actionspill, samme gjelder Star ocean, Rogue galaxy...Nei, turned based FTW. Eventuelt får en gjør det om til et mer gjennomført action/eventyrspill med sterke rollespillelementer.
This is great banter, it really is.
  • 0
  • 192
  • 192
Førsteinntrykk: Meget bra!
Get ready for a better you
  • 0
Siterer 192:
Lest at man bruker rundt 40 hvis man spiller i "normalt" tempo. Meget fint tall til 2013 å være.

Hvis jeg får penger til overs så skal spillet kjøpes i Februar/Mars,er virkelig glad for at spillet lever opp til forventningene og ser ut til og score høyt på karakteren den får + alle disse timene med "normalt" tempo.Pleier og alltid stikke avgårde på småquest og sideoppdrag så for meg blir det nok lenger.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
  • 192
  • 192
Var litt skeptisk til det, men det er faktisk som anmelderne sier: Det er virkelig som å være i en Studio Ghibli-film. Alle kjennetegnene er på plass. Majestetisk musikk, mystiske karakterer, vanvittig design, spennende historie osv. Må også si at Ding Dong Dell er en av de koseligste spill-byene jeg noen gang har vært i.
Get ready for a better you
  • 0
Jeg har kjøpt spillet men har ikke fått prøvd det enda. Har endel andre spill jeg må gjøre ferdig først.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Har spilt ca 5 timer tilsammen nå. Gleder meg allerede til å komme meg hjem, slik at jeg kan fortsette. Lukter GOTY nominering i framtiden.
Hvorfor leser du dette?
  • 0
Har endelig skaffet meg spillet. Liker det godt så langt, og jeg må si at det er veldig Ghiblisk.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Jeg må se å få skaffet dette snart. Det jeg har sett fra en kamerat så langt har vært veldig lovende. Man får Ghibli følelsen.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Må sitere meg selv her:

Siterer Crazy Kraken:
Jeg har kjøpt spillet men har ikke fått prøvd det enda. Har endel andre spill jeg må gjøre ferdig først.


Skikkelig skuffet over meg selv...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Må sitere meg selv her:

Citerer Crazy Kraken:Jeg har kjøpt spillet men har ikke fått prøvd det enda. Har endel andre spill jeg må gjøre ferdig først.

Skikkelig skuffet over meg selv...


Samme her. Har enda ikke fått kjøpt det, dessverre.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Jeg gikk litt lei etter 20 timer, og har ikke spilt det siden :/
Var bare så lite nytt som skjedde i kampsystemet.
  • 0
Har spilt i rundt 25 timer, og må si spillet vokser på meg. Utrolig sjarmerende, med god variasjon i det visuelle, og jeg begynner og å få mer og mer interesse for familiars, nesten litt pokémon-vibber.

Eneste som trekker ned er Ai-en på lagmedlemmene. De aner jo ikke hva prioriteringer er for noe, og sløser gledelig bort all mp helt unødvendig. Hvorfor bruker en teknikk som gir 100hp når jeg bare har mistet 50hp? Går jo an å overstyre via "tactics", men valgmulighetene er få, og jeg må bytte om til en av de menneskelige figurene hver gang jeg vil ha tilgang til "tactics" tabben.
This is great banter, it really is.
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Endelig skal trådstarter få spille også. Jeg forventer god massasje, hvor det grafiske og lydbildet kommer fungerer som seriekoblede orgasmer og at jeg begynner å grine. Blir et bra spill om dette skjer.

Nei altså, forventer et godt spill, som er veldig deilig og spille. Rett og slett som å se en Studio Ghibli film.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Har ikke fått spilt så mye siden jeg postet sist (men mer enn alle andre skal en dømme ut fra aktiviteten her). Er inne i slottet til "the dark djinn". Fikk oppgradert alle mine 9 hoved familiars til sin siste form, og mistet litt interessen etter det, men må prøve å komme meg igjennom snart.

Siterer gnyg:
Nei altså, forventer et godt spill, som er veldig deilig og spille. Rett og slett som å se en Studio Ghibli film.


Er omtrent det du får også vil jeg si, selv om det ikke alltid er like deilig å spille pga. irriterende Ai Jeg synes dessuten det burde vært mer Ghibli-animasjon, er jo bare noen små snutter i løpet av et 40-50 timer langt spill. Selv om Ghibli-stemningen helt klart er der uansett.
This is great banter, it really is.
  • 0
Er det Fast Travel i spillet, og hvor langt ut i spillet får man det, eventuelt? Syns det er så dritt å backtracke.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Er det Fast Travel i spillet, og hvor langt ut i spillet får man det, eventuelt? Syns det er så dritt å backtracke.


Man får det etterhvert, men jeg husker ikke når det skjer.
  • 0
Litt over en uke til sommerferie nå. Da blir det Ni No Kuni.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!