Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Metal Gear Solid: Peace Walker


hei jeg trenger hjelp på peacewalker. Hvis du er interessert så si fra her. jeg trenger hjelp med peacewalker battle to og tenkte jeg ville danne et lag der.
  • 0
ingen interesse fra noen nei...
Er kanskje ikke så mange som spiller Peace Walker her lengre.
  • 0
nei nei, men uansett da det er jo hd collection å hvis noen har den pakken og har psn bruker kunne dem kanskje sagt noe hvis noen er der ute..
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Kan noen kjekkaser redde meg fra å kaste en kontroll inn i veggen?

Sliter noe forferdelig med oppdraget: Spoiler:Du har infiltrert den amerikanske basen innvadert av russere. Dette er oppdrag 2. Jeg kommer langt, og dør. Pga oppsettet og at kontrollene er litt knotete..

Om noen kan så er det flott.

Lagt til 2014-07-31 07:19:
Om noen faktisk vil spille dette mer og få vic vos troféet, og trader + og versus ops all rules.
Så bidrar jeg gjerne med det.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Vet ikke om jeg kan hjelpe deg, ettersom jeg ikke tør å lese spoilerern, men er gjerne med å jobber på Vic Vos-trofeet.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer gnyg:
Sliter noe forferdelig med oppdraget: Spoiler:


Hva heter oppdraget?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Det er oppdrag 24 i kapittel 4. Head for control tower.

Nei Grallen, du er ikke der enda.

Lagt til 2014-07-31 16:55:
Det er oppdrag 24 i kapittel 4. Head for control tower.

Nei Grallen, du er ikke der enda.

Lagt til 2014-07-31 17:00:
Jeg kan kanskje spille litt i kveld. Men må først pakke ned det meste på rommet mitt. Flytter i løpet av helgen så må nok prioritere det først.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
Nei Grallen, du er ikke der enda.


Ikke enda nei, men plukket opp spillet tidligere i dag og tygger igjennom oppdrag som en boss.
Let the voice of love take you higher
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Grallen:
Ikke enda nei, men plukket opp spillet tidligere i dag og tygger igjennom oppdrag som en boss.


oh you big boss
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Siterer gnyg:
oh you big boss


Høhø.

Men yeah, er på oppdrag 15 nå. Skal ta en pause nå tenkte jeg, men skal fortsette i kveld.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer gnyg:
Det er oppdrag 24 i kapittel 4. Head for control tower.


Bruk bazooka
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Siterer Glorfindel:
Siterer gnyg et er oppdrag 24 i kapittel 4. Head for control tower.

Bruk bazooka


Brukte rambo-gun og god tid jeg.

Men Spoiler:Peace Walker 2 .. Når jeg har tatt den kan jeg endelig få soldater av god kvalitet.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Da har jeg omsider spilt meg igjennom MGS, MGS 2, MGS 3 og MGS 4, og nå er jeg klar for å spille igjennom Peace Walker og, før Phantom Pain kommer i September
  • 0
Du får si hva du syns når du er ferdig. Jeg er en av de som setter Peace Walker veldig høyt, men det virker som om jeg er alene om det.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Jeg er en av de som setter Peace Walker veldig høyt, men det virker som om jeg er alene om det


Njaeh. Jeg rangerer det nok ikke like høyt som 1-4, men i forhold til spill generelt, så skårer det ganske godt. Er tross alt et MGS spill.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Grallen:
Jeg er en av de som setter Peace Walker veldig høyt, men det virker som om jeg er alene om det.


Jeg har hørt om mange som er enige med deg, men det er ihvertfall ikke jeg. Personlig syns jeg Portable ops var et langt bedre spill og at Peace Walker fikk en HD Remake og det fikk ikke Portable ops irriterte meg noe veldig.

For meg er det eneste spennende i det spillet er basebyggingen fordi det faktisk er en viktig del av big boss sin hisorie men resten av den faktiske historien syns jeg var noe vrøvl og tullball. Nei fysj!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Grallen:
Du får si hva du syns når du er ferdig. Jeg er en av de som setter Peace Walker veldig høyt, men det virker som om jeg er alene om det.


Det skal jeg gjøre! Har hørt mye bra om det, og at det absolutt er blant de beste spillene på PSP, men nå spiller HD remastered versjonen av det på PS3 da. Jeg har kommet til oppdrag 8 nå, og liker det meget godt. LIksom det føles som Metal Gear, men samtidig ikke.

Siterer Glorfindel:
Njaeh. Jeg rangerer det nok ikke like høyt som 1-4, men i forhold til spill generelt, så skårer det ganske godt. Er tross alt et MGS spill.


Eneste jeg er skuffet over så langt er de første bossene. Really..


Siterer Crazy Kraken:
Peace Walker fikk en HD Remake og det fikk ikke Portable ops irriterte meg noe veldig.


Ja. Det er litt kjipt. Vet ikke helt om jeg kommer til å spille Portable Ops. Hadde nok gjort det om det var med på HD Collectionen, men vi får se. Har hørt at jeg ikke går glipp av så mye om jeg skipper det.
  • 0
Siterer SirGalahad:
Eneste jeg er skuffet over så langt er de første bossene. Really..


Enig. For noe tull.

Siterer SirGalahad:
Ja. Det er litt kjipt. Vet ikke helt om jeg kommer til å spille Portable Ops. Hadde nok gjort det om det var med på HD Collectionen, men vi får se.


Ja, det er et spill som har blitt glemt av veldig mange. Kojima prøvde på en måte å fortelle litt av det samme som skjedde i Portable ops i Peace Walker, uten at det er en remake. Men Peace Walker er et ganske tamt og kjedelig spill med en unødvendig story. Nå har jeg enda ikke spilt Ground Zeroes, men tror også det viktigste som skjedde i PSP spillene blir tatt opp der.

Siterer SirGalahad:
Har hørt at jeg ikke går glipp av så mye om jeg skipper det.


Vil helle si det om Peace Walker. Ja, grafikk og gameplay er bedre, men Portable ops hadde mye mer spennende karakterer og en langt bedre story. Der følte man også at det faktisk var den naturlige veien å gå etter MGS3 sin slutt. Peace Walker sin historie derimot er totalt meningsløs.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Enig. For noe tull.


Litt skammelig egentlig. Metal Gear Solid-serien er jo kjent for sine mange og gode bosser. Så får vi servert dette tullet. Nå har jeg riktig nok bare kjempet mot de to første da, men herregud..

Siterer Crazy Kraken:
Vil helle si det om Peace Walker. Ja, grafikk og gameplay er bedre, men Portable ops hadde mye mer spennende karakterer og en langt bedre story. Der følte man også at det faktisk var den naturlige veien å gå etter MGS3 sin slutt. Peace Walker sin historie derimot er totalt meningsløs.


Eneste som gjør at jeg ikke får helt den ''mgs-feelingen'' av PW er fordi det er flere forskjellige oppdrag, og ikke én sammenhengende historie, og det jeg har hørt om Portable Ops da er at Portable Ops har enda mer randome og tamme oppdrag det PW har. Så vi får se.

Men hvis det er som du sier om historien og karakterene vil det nok være verdt et forsøk. Jeg vil jo også danne opp min egen mening. Så vi får se i fremtiden om jeg gir Portable Ops en sjanse

Jeg spiller PW egentlig mest for å lade opp til PP. Har ikke spilt GZ selv, men har planer om å gjøre det før PP kommer ut.
  • 0
Siterer Glorfindel:
Njaeh. Jeg rangerer det nok ikke like høyt som 1-4, men i forhold til spill generelt, så skårer det ganske godt. Er tross alt et MGS spill.


Siterer Crazy Kraken:
Jeg har hørt om mange som er enige med deg, men det er ihvertfall ikke jeg.


Jeg snakker om i MGS-sammenheng. Tror jeg kun setter MGS3 høyere enn Peace Walker, selv om det er en stund siden jeg har spilt igjennom 2 og 4.

Siterer Crazy Kraken:
For meg er det eneste spennende i det spillet er basebyggingen fordi det faktisk er en viktig del av big boss sin hisorie men resten av den faktiske historien syns jeg var noe vrøvl og tullball.


Historien er faktisk noe av det som gjør at jeg liker Peace Walker så godt. Spesielt act 4, oh god.

Siterer Crazy Kraken:
Personlig syns jeg Portable ops var et langt bedre spill og at Peace Walker fikk en HD Remake og det fikk ikke Portable ops irriterte meg noe veldig.


En av hovedgrunnene er vel at Kojima ikke var main-director av Portable Ops. Det er også store diskusjoner om Portable Ops faktisk er canon i storyen, og om den er, hvor viktig den faktisk er i den store sammenhengen.

Når det er sagt, så har jeg ikke spilt Portable Ops sjæl, siden jeg har hverken en PSP eller en PS Vita, så jeg skal ikke uttale meg så altfor mye rundt temaet.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Vil helle si det om Peace Walker. Ja, grafikk og gameplay er bedre, men Portable ops hadde mye mer spennende karakterer og en langt bedre story. Der følte man også at det faktisk var den naturlige veien å gå etter MGS3 sin slutt. Peace Walker sin historie derimot er totalt meningsløs.


Synes ikke akkurat Portable Ops har noe særlig mye mer å skrive hjem om enn Peace Walker. Det er noen ting her og der som kan være verdt å få med seg, men i serien som helhet, så er det neppe et spill som det er kritisk å gå glipp av. Det er kanskje ikke Peace Walker heller, men det har hvertfall enkelte ting (og karakterer) som kan bli trukket opp i Phantom Pain.

Siterer Crazy Kraken:
Nå har jeg enda ikke spilt Ground Zeroes, men tror også det viktigste som skjedde i PSP spillene blir tatt opp der.


Det er en egen "backstory" del der, så ja. Det er mulig å lese seg opp.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Grallen:
Historien er faktisk noe av det som gjør at jeg liker Peace Walker så godt. Spesielt act 4, oh god.


Hva pokkern skjer i act 4 som er så spesielt?

Siterer Grallen:
En av hovedgrunnene er vel at Kojima ikke var main-director av Portable Ops. Det er også store diskusjoner om Portable Ops faktisk er canon i storyen, og om den er, hvor faktisk den er i den store sammenhengen.


Ja, så isteden for å si noe om det så blir Portable Ops bare børstet forsiktig under teppet. Hvis Portable ops er canon i storyen, som mange fans mener den er så skal den være etter MGS3 men før Peace Walker. Problemet med Peace walker er at den forteller det samme på nytt, nettopp hvordan Big Boss får tak i outer heaven og sin lille private arme. Hele "The Boss" storyen i Peace Walker er jo bare cringe. Dårlig skrevet og dårlig utført. Få spennende plot-twists i kjent MGS stil er det også. En stor skuffelse.

Siterer Grallen:
Når det er sagt, så har jeg ikke spilt Portable Ops sjæl, siden jeg har hverken en PSP eller en PS Vita, så jeg skal ikke uttale meg så altfor mye rundt temaet.


Å gå tilbake og spille Portable Ops i dag vil nok føles veldig rart, for det var et spill designet for PSP med mange av beskrankningene den konsollen hadde. I større grad enn Peace Walker. Derfor er Portable ops blitt litt utilgjengelig for folk flest (i tillegg til at det er på en konsoll veldig mange ikke hadde). Poenget mitt er bare det at storyen i Portable Ops var bedre, og at MGS spill ofte drives av storyen, ikke bare gameplayet.

Portable ops er heller ikke uten problemer, tvert imot. Det er mye som ikke fortelles i spillet som gjør det vanskelig å forstå hva som har skjedd mellom Portable ops og MGS3. Men Peace Walker er igjen enda dårligere på dette.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Ikke spoil hva act 4 er. Bruk spoilet tekst please.
  • 0
Siterer Glorfindel:
Det er kanskje ikke Peace Walker heller, men det har hvertfall enkelte ting (og karakterer) som kan bli trukket opp i Phantom Pain.


Det gjør han bare for å lage en form for kontinuitet mellom spillene. Disse karakterene var ikke spesielt spennende i Peace Walker.

Vil anbefale å se denne:

https://www.youtube.com/watch?v=5ljUp_4Crf0
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!