Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Call of Duty: Black Ops 2 ~ Offisiell tråd ~


Så da er man i gang igjen. Et nytt år, et nytt Call of Duty. Senest i går ble Call of Duty: Black Ops 2 offentlig annonsert av Activision og Treyarch og utifra den første traileren kan man få med seg et par detaljer. Spillet skal foregå i år 2025 hvor maskiner og elektroniske hjelpemidler står for store delere av krigføringen, og en av hovedpersonene i enspilleren blir Frank Woods som mange kanskje kjenner igjen fra det første Black Ops-spillet. Annet enn at vi får leke oss med høyteknologiske våpen og maskiner, i tillegg til å få ri på hesteryggen er det svært lite som foreløbig er blitt bekreftet angående spillet.

Selv stiller jeg meg som vanlig skeptisk til et nytt Call of Duty, men ender nok opp med å kjøpe det allikevel for så å spille det i en uke eller to før jeg nok engang er lei, og har svært lite tro på noen store nyvinninger eller tekniske fremskritt innen den serien.

Hvordan ligger resten av folket angående dette? Er dere mette på Call of Duty, eller tror dere det er mer å hente når det niende spillet treffer butikkhyllene 13. November senere i år?

Oppdatering!

Info hentet fra Spill.no

- Selv om hoveddelen av spillet finner sted i 2025, vil det også bli spillbare sekvenser fra 1980-tallet. Disse vil primært finne sted i Sentral-Amerika

- Bakteppet for konflikten er en kald krig mellom Kina - som er verdens største produsent av de viktige mineralene - og USA

- Historien i spillet har blitt utformet av Treyarch i samarbeid med David Goyer (manusforfatteren til filmen Batman Begins) og Peter Singer fra Brookings Institution.

- Grafikkmotoren har utviklet seg, og spesielt ansiktsanimasjoner har fått et betydelig løft

- For første gang i Call of Duty-historien vil enspillerkampanjen være ikke-lineær. Det vil si at valg du tar og prestasjoner du utfører underveis kan lede fortellingen i ulike retninger

- Spillet vil ha flere ulike slutter, basert på avgjørelser man har tatt underveis i enspillerdelen

- Treyarch introduserer noe som heter Strike Force-oppdrag i enspillerdelen. I stedet for bare å introdusere deg for nye kapitler og nye hovedpersoner - slik oppskriften har vært i Call of Duty-spillene lenge - kontrollerer du en tropp med Black Ops-soldater og kan med jevne mellomrom velge hvilke oppdrag du vil sende dem på, med ulike trusselnivåer. Dersom hele troppen dør på et oppdrag, vil det påvirke historien

- Strike Force-oppdragene fungerer som små åpne slagmarker der du selv bestemmer hvordan du skal utføre de ulike oppdragene. Man kan også fritt bytte mellom ulike styrker - alt fra droner til soldater - underveis i oppdraget, og sende ut kommandoer som i et strategispill

- Soldatene man styrer har skjermer på håndleddet som kan brukes til å kontrollere dronefly og tilkalle forsterkninger, og vil også disponere håndleddsmonterte rakettkastere.

- En snikskytterrifle i spillet bruker teknologi som gjør at den kan se gjennom vegger. Man kan også stille inn styrken på skuddet ved å holde inne skyteknappen lenge, for å penetrere ulike typer vegger

- Hele flerspillerdelen vil finne sted i 2025-verdenen

- To kart fra flerspillerdelen har blitt vist frem, et finner sted i en landsby i Jemen og et finner sted i et krigsherjet Los Angeles

- Zombies-modusen er tilbake i flerspilleren, men nå med støtte for åtte spillere samtidig

- Spillet er så langt bekreftet til Xbox 360, Playstation 3 og PC, men det antydes at en Wii U-versjon kan bli annonsert
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Jeg ble mett etter Black Ops kom og hoppet over MW3 med glede. Største grunnen var nok fordi jeg likte BO bedre enn MW2 og følte for å ta ett pust i bakken fra serien. Å se det nå få en oppfølger... gjør det ikke til et garantert kjøp, men jeg er noe interessert. Time will show, får se hvordan det blir.
Pray for the Kahn's mercy.
  • 0
Siterer fantomena:
Zombies har blitt bekreftet


Kilde?
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Jeg vet ikke hva jeg skal si om Call of duty serien..
Alle spillene inneholder en kort men story, en ok MP og en liten Coop...

Men jeg må faktisk si jeg er blitt litt fristet av traileren til BO2...men det ble jeg jo også av MW3 som var et nokså greit spill...for ikke å nevne Black Ops 1 som skuffet ekstremt mye (for min del).
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Siterer AcH Clawed:
Citerer fantomena:
Zombies har blitt bekreftet


Kilde?


http://twitter.com/#!/treyarch

Les de øverste. Jeg er fantomena 3 btw.
  • 0
Bra førstepost Clawed!

Black ops har syns jeg jo var bra, men dette ser endel bedre ut. Kult at de prøver på noe nytt.

Er jo ikke helt inn i online gamingens verden for tiden, men vi får se. Det er jo mulig at jeg kjøper det for coop og andre ting.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
I know it was going to be Black Ops 2 (Hvor ellers kunne de tatt serien?: MW 4?...) men, spørsmålet som jeg nå lurer på nå: What happen to: CoD:Eclipse? Var dette Black Ops 2? Eller er Eclipse noe helt annet.... (Jaja du vet jo Activision pumper ut COD serien som galinger).

Jeg ender med å bli tvunget til å sitte å spille dette med en Cod-Tard (Selv om jeg kommer sikkert nok til å runne Campaignen (Helst med alle diverse sluttene), så da å si kverke plata før jeg får prøve meg på Multiplayeren som, jeg engelig ikke ser noe poeng i av å prøve....)


Gjetter jeg riktig vil det neste COD spillet etter Black ops 2 bli 3? Eller går COD til heftig framtid å lager: COD Wars of the Future? eller så kan vi like gjerne gå bak å til Steinalderen.
  • 0
Siterer draxi:
Gjetter jeg riktig vil det neste COD spillet etter Black ops 2 bli 3? Eller går COD til heftig framtid å lager: COD Wars of the Future? eller så kan vi like gjerne gå bak å til Steinalderen.


I og med at det neste CoD-spillet mest sannsynlig blir gitt ut av Infinity Ward og Sledgehammer Games, så er det nok MW4 eller en helt ny underserie som dukker opp neste år, så ser vi mer til "Black Ops 3" i 2014.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Synes dette cod spillet ser ganske kult ut jeg
mah boi
  • 0
Siterer AcH Clawed:
Citerer draxi:Gjetter jeg riktig vil det neste COD spillet etter Black ops 2 bli 3? Eller går COD til heftig framtid å lager: COD Wars of the Future? eller så kan vi like gjerne gå bak å til Steinalderen.

I og med at det neste CoD-spillet mest sannsynlig blir gitt ut av Infinity Ward og Sledgehammer Games, så er det nok MW4 eller en helt ny underserie som dukker opp neste år, så ser vi mer til "Black Ops 3" i 2014.
Jeg vil si at det ikke finnes noe som heter Infinity Ward lengre de burte eller gå over navnet: New Infinity Ward eller bare slå seg sammen med Slegdehammer Games å hvorfor i det heletatt Modem Warfare 4? (Blir dette et hel ny historie?...)

Jeg husker at alle hadde store forventninger til Black Ops å da spillet kom ut tok det minst 1 uke før spillet ble slakta av folk. Hva som skjer med Black Ops 2.... vell Trayards får vell prøve seg igjen....

Kanskje COD: Eclipse er spillet som de utvikler til PS Vita (Ja ifølge Activision driver de med et COD spill til PS Vita.... Vi får vell bare vente til E3 å se hva de pumper ut av COD.)
  • 0
Er bombesikker på at Black Ops 2 vil bli et løft for Call of Duty serien. Nå har både singleplayer campaignene og ikke minst multiplayer delene av spillene vært svært like opp igjennom årene, så nå er det på tide med noe nytt.

Først og fremst virker det som om storydelen blir mye bedre, og kanskje noe jeg setter meg ned med uten å bare tenke på achievement hunting. Når det gjelder multiplayerdelen er jeg dog litt mer skeptisk, har aldri hatt sansen for future warfare, men vi får håpe at de ikke overdriver og at de slår igjennom!

Sist men ikke minst... Zombies. Åtte spillere samtidig? EPIC!
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Tror dette kommer til å bli veldig bra! Blir spennede å følge med i tiden framover, iallefall.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Ash Ketchum:
Er bombesikker på at Black Ops 2 vil bli et løft for Call of Duty serien. Nå har både singleplayer campaignene og ikke minst multiplayer delene av spillene vært svært like opp igjennom årene, så nå er det på tide med noe nytt.

Først og fremst virker det som om storydelen blir mye bedre, og kanskje noe jeg setter meg ned med uten å bare tenke på achievement hunting. Når det gjelder multiplayerdelen er jeg dog litt mer skeptisk, har aldri hatt sansen for future warfare, men vi får håpe at de ikke overdriver og at de slår igjennom!

Sist men ikke minst... Zombies. Åtte spillere samtidig? EPIC!
8?
  • 0
Siterer thehalohater:
8?


Siterer Spill.no:
- Zombies-modusen er tilbake i flerspilleren, men nå med støtte for åtte spillere samtidig
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Siterer fantomena:
But we have a copycat over here: http://www.ign.com/boards/threads/black-ops-2-stealing-from-battl
efield-2142.452461823/


WOW! Trodde aldri at de kom til å ta inspirasjon fra hverandre! Dessuten virker det som om DICE stjal designet fra Star Wars in the first place. Jaja, du er jo en forbanna fanboy så jeg er jo ikke overrasket.

Høres ut som at de prøver å fornye serien, noe kan være bra. Er ikke veldig fan av roboter og fremtidstema, men det kan bli spennende. Noe jeg har stusset på siden spillets trailer kom er at han gamle karen, Frank Woods, ble Spoiler:sprengt av en granat i Black Ops.
  • 0
Gleder meg til dette spillet, blir et friskt pust!
  • 0
Siterer Smæ:
Citerer fantomena:
But we have a copycat over here: http://www.ign.com/boards/threads/black-ops-2-stealing-from-battl
efield-2142.452461823/


WOW! Trodde aldri at de kom til å ta inspirasjon fra hverandre! Dessuten virker det som om DICE stjal designet fra Star Wars in the first place. Jaja, du er jo en forbanna fanboy så jeg er jo ikke overrasket.


Hahahahaha!
  • 0
Siterer Stereosub:
Gleder meg til dette spillet, blir et friskt pust!


Det er jo bare å håpe det...

Any ways:
Jeg håper at Zombie modusen blir laget på nytt fra grunnen av, siden Zombie i Black Ops var nokså dårlig.

Jeg håper også på en litt lengre story modus (For det eneste som var bra med BO var faktisk historien..)

Multiplayeren kunne også ha trengt litt fornyelse, jeg er litt lei av den samme MPen hvert år...
For jeg syntes Black Ops var klart den dårligste av dem alle. (bane design osv..)

MW3 var egentlig helt greit, det føltes som om jeg spilte MW2. Men MW2 var jo helt greit så derfor syntes jeg MW3 var greit.
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Siterer Creteck:
Jeg håper at Zombie modusen blir laget på nytt fra grunnen av, siden Zombie i Black Ops var nokså dårlig.


Zombiemodusen i WaW var ikke stort mer underholdene, men der kom den som en overraskelse på nokså mange, og var i følge Treyarch noe de bare hadde slengt på i siste minutt fordi de fant det gøyalt. I Black Ops hadde man forventninger til det, samtidig som at de bare gav oss to baner til å begynne med (og Pentagon-banen var utrolig kjip). Hadde de faktisk lagt litt arbeid i Zombiemodusen i Black Ops så kunne det fort ha blitt like viktig som Multiplayeren.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Siterer AcH Clawed:
Zombiemodusen i WaW var ikke stort mer underholdene, men der kom den som en overraskelse på nokså mange, og var i følge Treyarch noe de bare hadde slengt på i siste minutt fordi de fant det gøyalt. I Black Ops hadde man forventninger til det, samtidig som at de bare gav oss to baner til å begynne med (og Pentagon-banen var utrolig kjip). Hadde de faktisk lagt litt arbeid i Zombiemodusen i Black Ops så kunne det fort ha blitt like viktig som Multiplayeren.


Jeg vet, men BO hadde veldig dårlig bane design etter min mening og de nye zombie typene føltes som om de fortsatt var underutvikling.
Men jeg har nektet å betale for de nye banene så jeg har ikke fått prøvd de andre zombie banene derfor kan jeg ikke si noe om dem...

Jeg vil ha zombie i BO2 men jeg håper Treyarch virkelig legger arbeid i det. Fordi jeg tviler på at de forandrer noe med MPen...
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Creteck det var bare den den første map packen som hadde en bra zombie bane. De 3 neste var skuffende dårlige. så du sparte en del penger der
Per aspera ad astra
  • 0
  • Smæ
  • Smæ
Håper de utvider Zombie-delen til mer enn bare survival modusen som vi har sett i WaW og Black Ops, der man bare kjemper til man dør, det blir fort kjedelig i lengden.
  • 0
Siterer Smæ:
Håper de utvider Zombie-delen til mer enn bare survival modusen som vi har sett i WaW og Black Ops, der man bare kjemper til man dør, det blir fort kjedelig i lengden.


Helt enig der. Synes de første rundene var veldig kjedelige. Var ikke før i runde 6 spenningen begynte.
  • 0
Står glatt over det her. Likte både MW2 og MW3 bedre enn Black Ops.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!