Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Xbox 360-spørsmål!


Noen som vet om det går ann å kjøpe gold i helgen i så fall når går det ann? satt og hadde døgning med noen kompiser når vi plutselig fant ut at vi fikk lyst på gold. så takk for all hjelp
Go ahead, make my day
  • 0
hehe;) ja.. det kan man jo også.. men jeg har bestemt meg.. ps3 nå.. og så kommer 360 rullende inn til våren en gang
Be quiet brain!!! Or I'll stab you with a q-tip!!
  • 0
Bildekvalitet/grafikk på min Xbox360 har begynt å oppføres eg merkelig.

Når jeg skrur på maskinen, så fungerer den fint i noen få minutt. Men plutselig blir grafikken helt "skrudd"! Liksom litt blurrete-klumpete-defus.

Spillet fungere fint ellers, lyd er hele veien tilstedet. Avslutter jeg spillet så fortsetter problemet i dashboard-menyen. Så problemet er ikke forbeholdt til når jeg spiller....

Noen forslag til hva som kan være problemet?

Er dette noe som skjer før maskinen får den berømte red-ring-of-death?
  • 0
Hørtes merkelig ut.

Kan du gi mer informasjon over TV og Xbox. Altså hvilken versjon og er det HDTV. Bruker du HDMI også?
Oppstår dette problemet e.l på evt andre systemer?
  • 0
Master_bandit,

Når problemet har oppstått, så har jeg raskt switchet over til vanlig sending på TV og testet PS3 og Wii. Her fungerer alt som normalt.

Problemet er kun på Xbox360. Jeg har en Sony Bravia FullHD, har ikke HDMI på maskinen. Har aldri hatt noen problemer med den tidligere. Har trippel-sjekket at alle kabler er skikkelig festet både i maskinen og i TV'en...

Har googlet problemet uten fornuftige treff.... =(
  • 0
Siden du har en full HDTV så skal jo ikke problemet ligge i oppløsningen, men du kan prøve å forandre på den bare for å se om det fikser problemet. Regner vell med at du har xbox live og fått alle oppdateringene til systemet også.

Men skjer dette hvis du bare venter i dashboard-menyen? og har du prøvd flere spill?

Det kan godt være at noe er ødealgt inne i maskinen. Det tenger ikke å bety at du får RROD snart, men jeg anbefaler deg ikke å spille på den.

Kontakt xbox support på telefon eller mail, dog telefon er nok det beste, og si hva som skjer. De har nok mer peiling enn det jeg har, men jeg tror nok det beste er å sende den inn.
  • 0
Det skjer både når jeg er i dashboard menyen og når jeg skal spille TrialsHD som ligger på harddisken. Så der er ingen fysisk spilldisk i maskinen.

Ja, har xbox live og seneste oppdatering.

Skal prøve å ringe support på mandag, fingers crossed!
  • 0
hver fuckings gang jeg skal spille et spille et spill på en disc på xbox360en kommer feilmeldingen: the disc is unreadable, det kommer på hvert spill og konstant. Mistenker at det er laseren som er ødelagt
Hva bør jeg gjøre?
"OH FUCK IT'S A SPIDER!" "Calm down, it's just a spi... OH SHIT, THAT BITCH IS HUGE!"
  • 0
Siterer serious_gamer:
Mistenker at det er laseren som er ødelagt
Hva bør jeg gjøre?


I størst grad kontakte Microsoft og sende den inn på reperasjon. Da vil de skifte ut DVD-drevet. En annen mulighet er å kjøpe et Xbox 360 DVD-drev selv og montere det, men dette er noe jeg absolutt ikke anbefaler, ettersom garantien på Xboxen ryker da.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Hei!
Vurderer å selge min xbox, så lurte bare på om noen her vet om spill/addons som har blitt lastet ned vill bli sletta viss jeg fjerner noen (alle) brukere??
  • 0
Gjett hva som stod på skjermen når jeg skrudde på xboxen idag! Kontakt microsoft kundeservice på 20 forskjellige språk og helt nederst stod det E74 Nå er jeg i lykkerus med tanke på at det bare er 14 dager igjen til MW2 Dette blir spennende Har av en syk grunn hatt et påtvunget smil siden jeg fant det ut for 3 timer sida

Men serriøst, hva gjør jeg? Er det noen smarte guider ute å går? Og viss jeg leverer boxen til service, har jeg rett til å låne en xbox i mellom tiden?

Og et litt annet spørsmål som er veldig akktuelt nå som jeg fikk E74, skal jeg kjøpe meg en ny xbox for å få større hardisk? Har bare en full 20GB, og synes at å betale 1200+ for en 120 GB er "litt" i det høysete laget. Så jeg tenkte at jeg skulle kjøpe en elite med Pure og Lego batman for 2000kr eller en super elite med 2 kontroller, MW2, 250GB for 3000kr. Siden jeg skal jo ha MW2 uansett liksom. Hva synes dere er det beste tilbudet?

Vær snill å svar fort, fort, fort for føler jeg er litt desperat nå, kanskje litt destruktiv også. Jeg får bare ta å sprenge noen hus i Bad Company, nei det er sant, xboxen har E74
  • 0
Noen med noen gode forslag til hva man kan gjøre når den forpulte XBOX360 min ikke lenger vil lese noen av de jævla spillene mine? Putter inn et spill, men da står det "reading" i fem sekunder og etter det står det bare "open tray". Har hatt den jævelen i to år uten problemer, men nå som MW2 er rett rundt hjørnet var det tydeligvis på tide for XBOX'en å gi etter. Kan nevnes at den har kranglet litt hver gang i det siste, men har som oftest gått etter noen forsøk, men nå er den helt vrang.
Jævelhøns
  • 0
Sende den inn til reperasjon. Eventuelt, kjøpe nytt DVD-drev, skru Xboxen fra hverandre, bryte garantien og sette inn det nye DVD-drevet. Når en konsoll slår seg vrang flere ganger, er det ikke så mye annet å gjøre enn å enten sende den inn til rep, eller fikse det selv.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer The Heretic:
Sende den inn til reperasjon. Eventuelt, kjøpe nytt DVD-drev, skru Xboxen fra hverandre, bryte garantien og sette inn det nye DVD-drevet. Når en konsoll slår seg vrang flere ganger, er det ikke så mye annet å gjøre enn å enten sende den inn til rep, eller fikse det selv.


Hvor får jeg tak i et DVD-drev? Jeg kan selvfølgelig spille spill fremdeles?
Jævelhøns
  • 0
Siterer Baardern:
Hvor får jeg tak i et DVD-drev? Jeg kan selvfølgelig spille spill fremdeles?


Du er virkelig villig til å risiskere garantien ved å bytte ut DVD-drev selv, enda hverken du eller jeg kan vite med sikkerhet at det er DVD-drevet det er noe galt med?
http://www.modnet.no/product_info.php?cPath=78_131&products_i
d=2555

Det koster en del, og du bør i stor grad ha litt kjennskap med det i så fall. Jeg ville ikke risikert det, og hadde enkelt og greit sendt inn Xbox 360 i steden for. Du trenger også et spesielt verktøysett for å åpne konsollen.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Dette er litt av et dilemma. Det er bare at jeg har gledet med til MW2 så utrolig mye, men nå har jo faktisk XBOX'en streika. Jeg er ikke den store tekniske fyren, så å sette inn DVD-drevet er nok utelukket. Da må jeg nok bare sende den inn og vente. Mens alle andre spiller MW2!
Jævelhøns
  • 0
Når jeg nettop skrudde på 360-en og spilt en time har jeg lagt merke til at den lille grønne ringen på på/av knappen begynte å blinke fortere. Har allerede spurt en kompis som har hatt flere møter med den beryktede RROD-en. Skjelver i buksene på om dette er symptomer på RROD-influensaen (lol). Finnes det noen som kan berolige meg??
  • 0
Det skjer stadig det, ett eller annet med kontrollene å gjøre. Hvis jeg ikke tar helt feil, så blinker kontrollen samtidig?


Har et spørsmål jeg òg:

Etter jeg har spilt en stund og xboxen blir varm, begynner strømforsyiningen å frese. Tror det er vifta som bråker. Det høres ut som et jetfly! Har hatt xboxen siden 2005, men den har vært på reparasjon 4 ganger. Strømforsyningen er den samme gamle, og jeg kan ikke huske at den har bråket sånn før!

Er det vanlig?
"bedre at ingen får kake enn at noen får mer kake en meg." - meg
  • 0
lol, det var enkelt å svare på
  • 0
Siterer Gravkorset:
Når jeg nettop skrudde på 360-en og spilt en time har jeg lagt merke til at den lille grønne ringen på på/av knappen begynte å blinke fortere. Har allerede spurt en kompis som har hatt flere møter med den beryktede RROD-en. Skjelver i buksene på om dette er symptomer på RROD-influensaen (lol). Finnes det noen som kan berolige meg??


Siterer kris2ffer:
Det skjer stadig det, ett eller annet med kontrollene å gjøre. Hvis jeg ikke tar helt feil, så blinker kontrollen samtidig


Den blinker når:

1. Lite batteri igjen på din trådløse-kontroll.
2. Du får kontakt med en annen kontroll.
3. Lukker og åpner luken på xboxen.

Og utfra ditt innlegg så er det mest sannsynlig at du har lite batteri igjen på din trådløse kontroller. Du bruker en trådløs en ja?

Siterer kris2ffer:
Etter jeg har spilt en stund og xboxen blir varm, begynner strømforsyiningen å frese. Tror det er vifta som bråker. Det høres ut som et jetfly! Har hatt xboxen siden 2005, men den har vært på reparasjon 4 ganger. Strømforsyningen er den samme gamle, og jeg kan ikke huske at den har bråket sånn før!

Er det vanlig?


Sikker på at det er strømforsyningen?
Prøv å skift den ut.
  • 0
Siterer Master_bandit:
Sikker på at det er strømforsyningen?
Prøv å skift den ut.


Det er den grå, eksterne boksen som må kobles til xboxen som bråker. Det er bare en jevn suselyd, så det kan hende at jeg bare legger merke til det nå. Har sett etter ny på internett, men vet ikke hvor man får tak i det! Kan prøve å låne av en kamerat...
"bedre at ingen får kake enn at noen får mer kake en meg." - meg
  • 0
Går det an å recovre gamer taggen din på ein venn sin xbox og så recovre den på din egen etterpå ?
I post, like a boss !
  • 0
Ja.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Siterer Naltav:
Noen med noen gode forslag til hva man kan gjøre når den forpulte XBOX360 min ikke lenger vil lese noen av de jævla spillene mine? Putter inn et spill, men da står det "reading" i fem sekunder og etter det står det bare "open tray". Har hatt den jævelen i to år uten problemer, men nå som MW2 er rett rundt hjørnet var det tydeligvis på tide for XBOX'en å gi etter. Kan nevnes at den har kranglet litt hver gang i det siste, men har som oftest gått etter noen forsøk, men nå er den helt vrang.
Siterer Naltav:
Bildekvalitet/grafikk på min Xbox360 har begynt å oppføres eg merkelig.

Når jeg skrur på maskinen, så fungerer den fint i noen få minutt. Men plutselig blir grafikken helt "skrudd"! Liksom litt blurrete-klumpete-defus.

Spillet fungere fint ellers, lyd er hele veien tilstedet. Avslutter jeg spillet så fortsetter problemet i dashboard-menyen. Så problemet er ikke forbeholdt til når jeg spiller....

Noen forslag til hva som kan være problemet?

Er dette noe som skjer før maskinen får den berømte red-ring-of-death?




Din 360 blir snart ødelagt. Den klarer å lese spillene fint en stund til, men etter det kommer ingen signal dansende opp på skjermen din, men du kan fortsatt høre lyden. Da har 360'en tatt kvelden, det samme skjedde med meg for et par uker siden....
  • 0
Noen som vet om et bra spill om/fra Andre verdenskrig? (ikke world at war)
Ps: legg meg til som venn og på xbox live navn "ednerf"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!