Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Xbox 360-spørsmål!


Hvem sier at det er 90 euro for reperasjonen? Er det mindre enn fem år siden du kjøpte konsollen har du reklamasjonsrett her i Norge, uansett hva. Jeg ble opplyst om dette av Xbox.com når jeg sendte inn konsollen til reperasjon i fjor sommer.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Men når jeg skal bestille en reperasjon, må jeg skrive inn kontonr. og alt sånn, også kommer fakturaen opp, og det koster 90 Euro. Og jeg kjøpte Xbox'en for litt over 3 år siden.
Heihei
  • 0
Står det ikke noe om at reklamasjonsrett gjelder for Norge noe sted? Har du prøvd å ringe inn til Microsoft?
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Nei, men kan jo det. : )
Heihei
  • 0
Jeg har et slags problem.
Jeg ønsker å høre på musikk på min 360, men har lest at den kun ripper cd'er og ikke fra usb enheter. Så jeg lurer på om det er en annen utvei enn å måtte brenne 5-6 eller 7 cd'er får å få sangene mine lagret på 360'n.

Har hørt musikken fra usb minnepenn, og det er ingen optimal løsning for meg ettersom at det går sakte (for eksempel å laste spilleliste) og at jeg mangler visse funksjoner som burde være der.
Angry goat says: RAAAAAGH!
  • 0
Siterer wrecker:
Har hørt musikken fra usb minnepenn, og det er ingen optimal løsning for meg ettersom at det går sakte (for eksempel å laste spilleliste) og at jeg mangler visse funksjoner som burde være der.


Stream musikken fra PC-en! Det er den enkleste løsningen i tillegg til at det sparer deg for masse plass på Xboxen. Om du gjør dette enten gjennom WMP eller TVersity er helt opp til deg.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
Takk for forslaget, tror det vil fungere ganske bra. =)
Angry goat says: RAAAAAGH!
  • 0
Okey, trenger hjelp. Igjen.

Jeg har ringt Xbox kundesupport og de ba meg vente på en email fra UPS som skulle komme å hente Xboxen. De har sendt meg en sånn fakturagreie til å lime på pakken jeg sender Xbox'en i.

Here's the problem: Det står at det koster 150 Euro(!!!!) for å sende den, eller få den henta, samma det. Må jeg virkelig betale eller er det dekt av Microsoft?
Heihei
  • 0
Paulie:
Oh crap?

Hvis konsollen ikke er mer enn 5 år... skal det være unødvendig for deg å betale med mindre du har brutt garantien på noe vis.

Stå på din rett, Servicen skal være gratis for de som ikke har tukklet med sin konsoll!
Angry goat says: RAAAAAGH!
  • 0
Når det er så dyrt å sende den, så tror jeg bare hadde droppa og sendt den inn og kjøpt en Slim.
You exist because we allow it, and you will end because we demand it.
  • 0
Siterer Paulie:
Here's the problem: Det står at det koster 150 Euro(!!!!) for å sende den, eller få den henta, samma det. Må jeg virkelig betale eller er det dekt av Microsoft?


Reklamasjonsrett har du i Norge uansett. Det hender det står noe annet fordi Norge omtrent er det eneste landet med slike forbrukerrettigheter, men kan jo være lurt å snakke med MS for å få det bekreftet først. Tviler på at det hjelper å spørre fyren fra UPS i hvert fall.
he stepped down, trying not to look long at her, as if she were the sun, yet he saw her, like the sun, even without looking
  • 0
-slettet- fant svaret selv.
  • 0
Årna seg, misforsto noe.
Heihei
  • 0
Helt siden jeg fikk min xbox 360 har jeg ALDRI fått til å dowloade gamer pictures. ALDRI. Jeg kan dowloade themes helf fint, men når jeg trykker dowload(jeg sjekker selfølgelig at jeg har Microsoft Points) kommer det opp: Cant retrive information from xbox live. Please try again later. Status Code: 80153410

Pliz Dont make me call microsoft
"He does not just play games. He wins them."
  • 0
Hmm... Du må nesten kontakte MS....
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Sjekk NAT statusen din på test nettverkstilkobling
  • 0
uhm... hva er NAT igjen?
"He does not just play games. He wins them."
  • 0
Siterer Eplemos:
uhm... hva er NAT igjen?


Bare test du, så vil det stå alt fra åpen til stricted NAT

Dette gjør du via xboxen på netterveksinnstillinger.

Har du stricted så kanskje det har noe med det å gjøre.
  • 0
Syntes det er rart at bare gamer pics blir påvirket da? Skulle nå trodd at flere ting ble påvirket av Stricted NAT....
Rise and Rise Again, Until Lambs Become Lions.
  • 0
Moderate. Det er min Nat type, sier det
"He does not just play games. He wins them."
  • 0
Siterer Eplemos:
Moderate. Det er min Nat type, sier det


Da er det sikkert grunnen. Her er info fra Microsoft angående NAT:

Hvis du mottar en MODERATE- eller STRICT-melding, kan du ha følgende problemer:

-Du kan ikke delta i visse spilløkter.

-Når du spiller med andre personer på Xbox Live, hører du kanskje ikke hva de sier
__________________________

Jeg anbefaler deg å teste ut andre xbox live funksjoner også, som Party funksjonen, voice og eventuelt video chat. Og også om du har problemer å komme inn i spill i multiplayer, bare for å bekrefte eller eliminere dette selvfølgelig.
  • 0
Hm... Alt som multiplayer,demoer, chat osv virker. Har ikke kamera da.
uff.... må vel sende brev til microsoft?
"He does not just play games. He wins them."
  • 0
Mjoa, anbefaler det ja, men de vil nok si akkurat det samme som meg (At det er NAT settingen og modemet) og eventuelt hjelpe deg å åpne porter via modemet. Altså NAT settingen skal være "Open". Siden du har hatt problemet lenge nå så er jeg nesten helt sikker på at det er modemet og diverse porter som tuller med deg.

For de fleste så holder det bare å slå på UPnP i modemets innstillinger.
  • 0
Da går man på Network settings ja?
"He does not just play games. He wins them."
  • 0
Siterer Eplemos:
Da går man på Network settings ja?


Du må inn i modemet. Altså på PC-en. Du skriver bare inn modemets IP i URL-en (Ingen www fremfor eller noe .no/com bak).
For å finne IP-en kan du bare gå på START KJØR Skriv inn "Cmd" og deretter i vinduet skriver du "Ipconfig". Så skriver du inn Gateway IP-en i URL-en i en eller annen nettleser. Kommer det opp passord så skriver du bare "Admin", hvis ikke du/dere har endret passordet. Nøyaktig hvor du finner UPnP varierer, men den ligger som regel innen en "administrator tab"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!