Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain/Ground Zeroes ~ Offisiell tråd ~


Metal Gear Solid: Ground Zeroes og Phantom Pain er de nyeste tilskuddene i snikeserien Metal Gear Solid. Spillene er satt etter Metal Gear Solid 3 og Peace Walker, Ground Zeroes i år 1975, mens Phantom Pain finner sted 9 år senere. Disse spillene vil dermed fortelle historien før selveste Solid Snake entret banen.

Hovedpersonen i spillet er Big Boss/Naked Snake. Spillene vil også inkludere både nye og kjente ansikt som:

* Kazuhira Miller
* Chico
* Quiet
* Paz Ortega Andrade
* Revolver Ocelot
* Dr. Emmerich

Spillene vil være annerledes fra de andre spillene i serien ved at de er open world-spill, med store områder som lar spilleren velge taktikk så og si fritt.

I tillegg vil PS4 versjonen ha et "Déjà Vu mission", et sideoppdrag som en hyllest til det originale Metal Gear Solid, med karaktermodeller og musikk fra spillet.

XBox eksklusiven, vil på sin side ha et "Jamais Vu", med Raiden i hovedrollen.

Mer informasjon finner dere her.

Trailer med engelsk undertekst og gameplay finner dere her.

I denne tråden kan man diskutere alt MGS: GZ relatert, enten det er forventninger, forhåpninger, ny informasjon eller lignende.
Kept you waiting, huh?
  • 0
Mer MGS blir awesome! Ifølge ryktene har jeg hvertfall god tid til å skaffe 4eren og PW først.

Blir spennende å se hvordan checkpoint/lagrefunksjonen blir. Med tanke på at det er open-world må det jo være annerledes enn rom-systemet i de tidligere spillene.
  • 0
  • Los
  • Los
Jeg har ikke spilt et MGS siden orginalen.. Men etter jeg så traileren til dette fikk jeg veldig lyst å gå ut å kjøpe HD-collection. Tror det havner på ønskelista til jul!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
MGS er min absolutte yndlingsserie, så jeg ser veldig frem til dette spillet! Virker som om de bruker nogen lunde gameplayet fra MGS4, og karakterene fra MGS3 og Peace Walker, som er helt perfekt i min bok!

Siterer Los:
Jeg har ikke spilt et MGS siden orginalen.. Men etter jeg så traileren til dette fikk jeg veldig lyst å gå ut å kjøpe HD-collection. Tror det havner på ønskelista til jul!


Anbefaler det på det sterkeste! Serien er ikke for alle, men hvis du setter deg inn i kontrollene og historien kommer du til å ha en kjempeopplevelse.

Siterer Duckislate:
Blir spennende å se hvordan checkpoint/lagrefunksjonen blir. Med tanke på at det er open-world må det jo være annerledes enn rom-systemet i de tidligere spillene.


Mener å huske å ha hørt et sted at det autosaver mens du spiller, men ikke siter meg på det.
Kept you waiting, huh?
  • 0
  • Los
  • Los
Siterer Dump Truck:
Mener å huske å ha hørt et sted at det autosaver mens du spiller, men ikke siter meg på det.


Mohahahaha!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Merker at jeg må få rumpa i gir for å fullføre MGS1 så jeg kan begynne på HD-samlingen.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Det bør du helt klart. Det er en spillserie du vil ha med deg!
Kept you waiting, huh?
  • 0
  • gnyg
  • gnyg
Hadde nok fullført det muligens i helgen om det ikke var fordi atte vi ikke fant save-filen.
Is it the fear to fall in space that keeps us from understanding? The only way to find the power is to look inside Increase your fall on purpose and let this river flow Now you hold this secret, appeared out of the vacuum of space - Gojira
  • 0
Kiefer Sutherland (jack bauer) gir lyden til en sentral person i spillet.
  • 0
Siterer gilliankrueger:
Kiefer Sutherland (jack bauer) gir lyden til en sentral person i spillet.

Han er stemmen til Snake, så det nettopp på Konami streamen
Trying to be reasonable
  • 0
Jeg har en tanke angående Ground Zero og MGS5. For oss som har sett trailernene som er gitt ut...
Spoiler:Jeg tror at Hayter spiller stemmen til snake i Ground Zero og Kiefer spiller stemmen i MGS5. Hvorfor? Ground zero er en en prequel til MGS5 og Snake blir hardt skadet og ligger i koma i 9 år så starter MGS5. Jeg reagerer bare på Hayter sine twitter meldinger...
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Siterer Creteck:
Jeg har en tanke angående Ground Zero og MGS5. For oss som har sett trailernene som er gitt ut...
Spoiler:Jeg tror at Hayter spiller stemmen til snake i Ground Zero og Kiefer spiller stemmen i MGS5. Hvorfor? Ground zero er en en prequel til MGS5 og Snake blir hardt skadet og ligger i koma i 9 år så starter MGS5. Jeg reagerer bare på Hayter sine twitter meldinger...


Akkurat den skjønner eg ikke. I gameplaydemoen til "Phantom Pain" er da ledsageren til "Spoiler:skadde snake som har Sutherlands stemme. Han som har bandasjert hele fjeset.
  • 0
Spoiler:Phantom Pain er oppfølgeren til Ground Zero.
Starten på Phantom pain er mest sansynlig i et sykehus.
Noe som resulterer med at ground zero avslutter med en heftig kamp på outer heaven, som får snake til å komme i koma.

David Hayter har teaset og trikset med twitter, og jeg har en følelse av at kanskje Kojima troller alle sammen, med å få Hayter til å skirive dette. Og at de avslutter med Kojimas pressekonferanse med David Hayter på scenen.

Det kan godt hende at Kifer har stemmen til Snake i Phantom Pain, men jeg tror ikke han har det i Ground Zero. Stemmen hans kan ha skadet seg etter outer Heaven hendelsen.



SPOILERS for MGS4 Guns of the patriots!

Spoiler:Big Boss kommer jo i slutten av MGS4, der han ikke har Hayter stemme. (Noe som ville vært rart, Hayter snakker til seg selv..)

Eller som en god venn av meg tenker er Kiefer stemmen til Solidus Snake. Fordi Kojima sa at Kiefer hadde stemme til Snake...men hvilken Snake?
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Creteck, Hayter ødela den fine teorien din på twitteren sinn.
Trying to be reasonable
  • 0
Siterer Furon:
Creteck, Hayter ødela den fine teorien din på twitteren sinn.


Jeg har fortsatt en knapp på at dette bare er trolling fra Kojima og Hayter side...Vi får se på E3!
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Siterer Creteck:
Citerer Furon:Creteck, Hayter ødela den fine teorien din på twitteren sinn.

Jeg har fortsatt en knapp på at dette bare er trolling fra Kojima og Hayter side...Vi får se på E3!

Hørtes ut som Kiefer i demoen...
Trying to be reasonable
  • 0
Siterer Furon:
Citerer Creteck:Citerer Furon:Creteck, Hayter ødela den fine teorien din på twitteren sinn.

Jeg har fortsatt en knapp på at dette bare er trolling fra Kojima og Hayter side...Vi får se på E3!
Hørtes ut som Kiefer i demoen...


Livet mitt
--- Half-Life 3 --- coming 13.13.13 --- still waiting ---
  • 0
Jeg gjorde om tittelen på tråden til å inkludere både Ground Zeroes og Phantom Pain, siden begge spillene bygger på hverandre. I tillegg la jeg til litt mer info i førsteposten, siden det nå er kommet litt mer info om spillene.

Jeg håper i hvertfall på mer aktivitet i denne tråden fremover, for disse spillene er noe av de jeg ser absolutt mest frem til av alt som er på vei. Metal Gear Solid har vært min favorittserie helt siden jeg spilte det originale mesterverket i 1999 og jeg gleder meg som en gal til nok en gang å dykke ned i den gåtefulle MGS verdenen.

Selv om GZ blir anklaget for å være rimelig kort, så har jeg fortsatt troen på at det blir nok av underholdning, med sideoppdragene Déjà Vu/Jamais Vu, samt at det er bekreftet at det finnes flere ulike måter å gå gjennom selve spillet på. Håper bare Phantom Pain ikke kommer veldig lenge etter GZ...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Jeg gleder meg mildt sagt utrolig mye til Ground Zeroes, nå i første omgang. Det alene er vel èn av grunnene til at jeg bestemte meg for å skaffe PS4 så tidlig.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Jeg kommer nok til å kjøpe spillet til PS3. Det er tross alt ikke så stor forskjell på PS4 og PS3.

Spillet skal være kort, hvis man rusher igjennom det. Men det skal være masse innhold som gjør at man fort kan bruke 30 timer på en playthrough, leste jeg et sted.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Jeg gleder meg mildt sagt utrolig mye til Ground Zeroes, nå i første omgang. Det alene er vel èn av grunnene til at jeg bestemte meg for å skaffe PS4 så tidlig.


Er vel en av hovedgrunnene til at jeg kjøpte PS4 generelt, selv om, som CK sier, at det ikke er den helt voldsomme store forskjellen mellom konsollene.

Siterer Crazy Kraken:
pillet skal være kort, hvis man rusher igjennom det.


2-4 timer skal det ta å gjennomføre historien. Men sideoppdrag og annet ekstramateriale vil nok trekke ut timene en del.

Hva tenker dere om forskjellene på ekstraoppdragene mellom PS og Xbox? (Déjà Vu/Jamais Vu)
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Hva tenker dere om forskjellene på ekstraoppdragene mellom PS og Xbox? (Déjà Vu/Jamais Vu)


Vet ikke hva forskjellen er.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Vet ikke hva forskjellen er.


Skrev det inn i førsteposten, men Déjà Vu er ekslusivt for PS-versjonene og er et sideoppdrag der du spiller som den klassiske Solid Snake fra Metal Gear Solid.

Jamais Vu er eklusivt for Xbox-versjonene, der du spiller som Raiden i et litt mer tempofylt oppdrag som kanskje kan minne om MGR.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Hmm... Jamais Vu så kanskje litt kulere ut? Men jeg er uansett ikke så interessert i den type DLC tror jeg.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!