Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Wii U-tråden ~ Offisiell tråd ~


Siterer remote:
Hva skal type spill blir det egentlig?


Rollespill. Et strategisk om jeg kjenner Fire Emblem rett.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Rollespill. Et strategisk om jeg kjenner Fire Emblem rett.


Et strategisk rollespill?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Et strategisk rollespill?


Thats my guess.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Thats my guess.


Rollespillisk strategi? Finnes det egentlig andre spill i den gata?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Rollespillisk strategi? Finnes det egentlig andre spill i den gata?


Å jada. Fire Emblem, Disgaea, Valkyria Chronicles etc.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Noen andre enn jeg som ønsker Achievements til Wii U?
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
Siterer thosol01:
Noen andre enn jeg som ønsker Achievements til Wii U?


Jeg har ikke tenkt så mye på det, egentlig. Det kunne sikkert vært morsomt med noe slikt. Men slike spill hvor dette passer, er det noen ganger noe som ligner. Det kan vi trøste oss med.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Da har jeg endelig fått en Wii U i hus. Heter Sindregar online.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Da har jeg endelig fått en Wii U i hus. Heter Sindregar online.


Da er det på sin plass å si gratulerer
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Grallen:
Da har jeg endelig fått en Wii U i hus. Heter Sindregar online.


Nais! Hvilke spill har du?

Jeg heter GR-Bikila, bare legg meg til.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Grallen:
Da har jeg endelig fått en Wii U i hus. Heter Sindregar online.


Gratulerer! Meg og SoL er Niklas2912 på WiiUen om jeg ikke husker helt feil.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Siterer Grallen:
Da har jeg endelig fått en Wii U i hus. Heter Sindregar online.


Kjekt. Hvilke spill har du plukket deg ut?

Tror nicket mitt er Glorfindel180 på Wii U'en.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Takktakk, folkens.

Siterer remote:
Nais! Hvilke spill har du?


Siterer Glorfindel:
Hvilke spill har du plukket deg ut?


Mario Kart 8, Super Smash Bros, Wind Waker HD og ZombiU.

Har addet dere som postet nick.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Da har jeg endelig fått en Wii U i hus. Heter Sindregar online.

Gratulerer! Jeg heter Rastabru. Eller så legger jeg deg til om jeg kommer deg i forkjøpet ;)
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Siterer Grallen:
Har addet dere som postet nick.


Nå er vi venner, gitt. Ingen dårlige valg når det gjelder spill. Hva synes du forresten om ZomniU?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Føler jeg liksom burde plukke opp igjen Wii U nå som den satt opp i huset igjen og alt det der. Må bare få den på nett igjen først.
  • 0
Hva synes folk om NX-avsløringene?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Hva synes folk om NX-avsløringene?


Sikter du til noe konkret jeg ikke har fått med meg, eller at konsollen kanskje kommer til neste år?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Sikter du til noe konkret jeg ikke har fått med meg, eller at konsollen kanskje kommer til neste år?


Kanskje ikke riktig å bruke "avsløring", men det faktum at den kanskje kommer allerede neste år, ja.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Kanskje ikke riktig å bruke "avsløring", men det faktum at den kanskje kommer allerede neste år, ja.


Jeg syns det er flott, og håper konsollen kommer så fort som mulig. Det er selvfølgelig synd for dem som har kjøpt en Wii U og håpet at den skulle leve mange år fremover, men her tror jeg det handler om hva som er viktig for Nintendo endre sin posisjon i dagens konsollmarked.

Der Wii var en konsoll med intuitive kontrollere som gjorde den veldig populær blandt casual gamers (men hadde også mange veldig gode eksklusive Nintendo spill for hardcore fans), så er Wii U en konsoll som mangler dette intuitive elementet og er i sin grunnform rettet mot hardcore fans (og ikke casual fans), som faktisk ikke er interesserte i konsollen.

Peking og veiving med en wiimote var så enkelt at hvem som helst kunne spille spill på Wii og det skapte suksessen til konsollen. Tablet kontrolleren må "læres" på samme måte som en hvilken som helst annen konsoll kontroll og ingen erfaring fra ipad eller andre moderne tablets gjør det enklere å forstå hvordan man skal spille med wii u gamepaden. Dette i tillegg til hvordan de markedsførte wii u det første året (3. party støtte, flott grafikk 1080p, 60fps osv) gjorde at den var rettet mot hardcore gamers, men de var ikke interessert i konsollen (dette ser man fra salgene).

Her må Nintendo prøve å forstå hva fansen og målgruppen ønsker seg, og hvilken målgruppe de velger å markedsføre konsollen sin for.

Jeg trodde lenge at Wii U ville ende opp som 3DS, en konsoll som gjorde det dårlig de første årene men som senere har gjort det ekstremt bra. Det er tydelig at dette aldri kommer til å skje med Wii U (interessen for konsollen er lavere enn den noen gang har vært) og har tror jeg Nintendo gjør rett i å starte på nytt, med blanke ark.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer remote:
Hva synes folk om NX-avsløringene?


Vi får se om det er noe hold i ryktene, men de får uansett kjøre sitt eget løp. Så lenge det nye Zelda fremdeles kommer til Wii U (noe Nintendo fortsatt står fast ved at det gjør), så må de trylle frem noe stort for at jeg skal kjøpe den konsollen med en gang. Og det innebærer mer enn et nytt Super Mario.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
så må de trylle frem noe stort for at jeg skal kjøpe den konsollen med en gang. Og det innebærer mer enn et nytt Super Mario.


Men hvorfor kjøpte du Wii U? Hvis du faktisk er fornøyd med Wii U og spiller regelmessig på den og Nintendo har bestemt seg for å lage en bedre konsoll enn Wii U (eller, en som selger bedre?) så ser jeg ikke at du har så mye å tape. Wii U er en konsoll som for veldig mange bare ligger å støver ned uansett så jeg tror mange vil ha stor glede av en ny konsoll om Nintendo gjør det riktig denne gangen.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Men hvorfor kjøpte du Wii U? Hvis du faktisk er fornøyd med Wii U og spiller regelmessig på den og Nintendo har bestemt seg for å lage en bedre konsoll enn Wii U (eller, en som selger bedre?) så ser jeg ikke at du har så mye å tape. Wii U er en konsoll som for veldig mange bare ligger å støver ned uansett så jeg tror mange vil ha stor glede av en ny konsoll om Nintendo gjør det riktig denne gangen.


Jeg sier ikke at jeg skal stå over konsollen, men jeg kjøper den ikke neste år om det viser seg at den kommer da. Hovedgrunnen til at jeg kjøper Nintendo sine konsoller, er på grunn av Zelda. I tillegg har du spill som Mario Kart, Smash Bros., Xenoblade osv, som definitivt også gjør de verdt å eie. Nå har samtlige av de spillene kommet, eller er ventet innen relativt kort tid. Så om NX kommer neste år, så klarer jeg ikke helt å se hvilke spill de skal diske opp med i starten.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Så om NX kommer neste år, så klarer jeg ikke helt å se hvilke spill de skal diske opp med i starten.


Slik jeg ser det er det ganske mange Nintendo spill som enda ikke har kommet ut denne generasjonen som fint kan dukke opp på NX. Se for deg dette: NX kommer ut i Oktober til neste år og på lansering så får vi Super Mario Galaxy 3, et nytt Metroid spill (ganske lenge siden 3ern kom ut) og en NX versjon av det nye Zelda spillet (som kommer til Wii U).

Bayonetta 2 solgte relativt bra til å være eksklusivt til en konsoll som ikke har solgt bra så kanskje Nintendo allerede har en avtale med Platinum og å lage Bayonetta 3 til NX? Det gir ikke helt mening i forhold til historien i spillet, men hey, Bayonetta er ikke awesome pga historien, hehe. Hva med andre Platinum games? De leverer nesten alltid kvalitet.

Folk var veldig fornøyde med HD remakesene vi fikk til Wii U, så kanskje Twilight Princess HD kommer til NX? Hvem vet?

Hva med å få ordentlig 3. party støtte denne gangen, som Nintendo satset på sist gang? Jeg tror Nintendo har forstått at de må gi kundene sine en grunn til å faktisk kjøpe konsollen. Og personlig tror jeg de kommer til å gå tilbake til en "vanlig" konsoll (Gamecube 2?) eller så må de gjøre Wii på nytt igjen men jeg vet ikke om det kommer til å fungere.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Slik jeg ser det er det ganske mange Nintendo spill som enda ikke har kommet ut denne generasjonen som fint kan dukke opp på NX. Se for deg dette: NX kommer ut i Oktober til neste år og på lansering så får vi Super Mario Galaxy 3, et nytt Metroid spill (ganske lenge siden 3ern kom ut) og en NX versjon av det nye Zelda spillet (som kommer til Wii U).


Hadde vært kjekt det, men Super Mario er ikke lenger enn konsollkjøper for min del. Ei heller Metroid. Remakes av både Skyward Sword og Twilight Princess, hadde jeg derimot ikke takket nei til. Men det spørs om det også hadde fått meg til å kjøpe den på dag én.

Siterer Crazy Kraken:
Bayonetta 2 solgte relativt bra til å være eksklusivt til en konsoll som ikke har solgt bra så kanskje Nintendo allerede har en avtale med Platinum og å lage Bayonetta 3 til NX? Det gir ikke helt mening i forhold til historien i spillet, men hey, Bayonetta er ikke awesome pga historien, hehe. Hva med andre Platinum games? De leverer nesten alltid kvalitet.


Man skal aldri si aldri. Jeg synes også Bayonetta 2 var knall. Enda et meget godt "bonusspill"

Siterer Crazy Kraken:
Hva med å få ordentlig 3. party støtte denne gangen, som Nintendo satset på sist gang? Jeg tror Nintendo har forstått at de må gi kundene sine en grunn til å faktisk kjøpe konsollen. Og personlig tror jeg de kommer til å gå tilbake til en "vanlig" konsoll (Gamecube 2?) eller så må de gjøre Wii på nytt igjen men jeg vet ikke om det kommer til å fungere.


Tredjepartsstøtten bryr ikke jeg personlig meg særlig om, da jeg eier PS4 og PC i tillegg. Men for personer som kun kjøper Nintendo's konsoller, så bør det være noe de vektlegger på den nye konsollen ja. Og å gå tilbake til vanlige kontroller, hadde jeg heller ikke hatt så mye imot. Det var relativt morsomt det de prøvde på med Wii og Wii U, men etterhvert gikk man lei. Jeg brukte også Classic Controller mye på både Wii og Wii U. Å spille Xenoblade med Wii Remoten var som å stange hodet i veggen.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!