Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Wii U-tråden ~ Offisiell tråd ~


Siterer Crazy Kraken:
et er tydelig at dette aldri kommer til å skje med Wii U (interessen for konsollen er lavere enn den noen gang har vært) og har tror jeg Nintendo gjør rett i å starte på nytt, med blanke ark.


Hvor har du lest at interessen er lavere enn noen gang? I og med at det er flere gode spill på konsollen, vil jeg tro at interessen er større nå?

Det er kanskje sant det du sier at NX er bra for Nintendo (vi får se), men ikke for oss som eier Wii U. Poenget med at vi er misfornøyd er at vi forventer at konsollen varer lengre enn tre år. Det er akkurat det siste året at Wii U også har fått i gang susen med bl.a. SSB og Splatoon i det siste, sammen med alle de andre spillene som allerede har kommet.

Akkurat nå vet jeg for lite av NX til at jeg har lyst til å kjøpe den pga. misnøyen nevnt over. De sier at de har en ny idé aldri sett tidligere, så får vi vente og se på akkurat dette. Nintendo må imponere meg veldig for at jeg kjøper NX med en gang. Andre trenger kanskje ikke det. Men vi lever i spennende tider, så får vi håpe på det beste.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Hvor har du lest at interessen er lavere enn noen gang? I og med at det er flere gode spill på konsollen, vil jeg tro at interessen er større nå?


Fordi salget avtar isteden for å øke. Dette er det omvendte av hva vi så med 3DS som også fikk flere spill, men som også solgte bedre og bedre.

Siterer remote:
Poenget med at vi er misfornøyd er at vi forventer at konsollen varer lengre enn tre år.


Dette skjønner jeg veldig godt, og jeg ser at det er veldig frustrerende å invistere i en konsoll som forsvinner så fort. Men Nintendo har ikke noe valg, og det påvirker forbrukerne.

Siterer remote:
Det er akkurat det siste året at Wii U også har fått i gang susen med bl.a. SSB og Splatoon i det siste, sammen med alle de andre spillene som allerede har kommet.


Problemet til wii u er IKKE mangelen på gode spill. Wii U har faktisk utrolig mange bra spill nå, men når interessen ikke øker så er ikke dette problemet. Mange spekulerer i at det rett og slett er for sent å komme med de gode spillene "nå" og at ryktene om NX (og bekreftelsen av NX) var noe av det som virkelig satt en demper på Wii U salget. Heck, se på PS4. Den konsollen solgte utrolig bra selv UTEN noen gode spill (eller veldig få gode spill). Så ved lansering og året etter så må det ha vært noe annet i tillegg til mangelen på spill som gjorde at Wii U solgte dårlig. Nintendo har forhåpentligvis forstått dette og prøver å gjøre noe med det.

Siterer remote:
Nintendo må imponere meg veldig for at jeg kjøper NX med en gang. Andre trenger kanskje ikke det. Men vi lever i spennende tider, så får vi håpe på det beste.


Det er jeg helt enig i, men hva er det vi egentlig vil ha fra nintendo? Personlig vil jeg ha gode spill på en klassisk konsoll. Jeg bryr meg ikke om nye ideer med hardware og kontrollere. Jeg bryr meg om spillene. Men ikke alle er enige med meg. Se på Wii. Da den kom ut så syns jeg det hele var en teit gimmick, men når konsollen solgte bra og nintendo hadde penger til å levere de gode eksklusive spillene til konsollen så ble jeg faktisk veldig positivt overrasket.

Jeg er veldig spent på NX, for jeg er faktisk veldig skuffet over Nintendo denne generasjonen. De kunne kanskje tatt en ide fra Microsoft og droppet hele tablet controlleren for å gjøre den mer appellerende til hardcore gamers mens de samtidig kunne senket prisen. Jeg mener, det virker ikke som de er så fryktelig interesserte i å støtte funksjonaliteten til den kontrolleren uansett med mange av de spillene som har kommet ut i det siste. Bortsett fra det nye Starfox kanskje.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Fordi salget avtar isteden for å øke. Dette er det omvendte av hva vi så med 3DS som også fikk flere spill, men som også solgte bedre og bedre.


Har du en bra side som viser statistikk? Jeg har vært dårlig til å følge med på salg. Det er uansett synd at det går nedover.

Siterer Crazy Kraken:
eck, se på PS4. Den konsollen solgte utrolig bra selv UTEN noen gode spill (eller veldig få gode spill). Så ved lansering og året etter så må det ha vært noe annet i tillegg til mangelen på spill som gjorde at Wii U solgte dårlig. Nintendo har forhåpentligvis forstått dette og prøver å gjøre noe med det.


Ja, det er litt rart. Virker som om de la grunnlaget da de annonserte Wii U. Noen trodde det bare var en ny kontroller til Wii. Det kan hende at mange ikke vet at det er en ny konsoll engang, fordi navnet er så likt. De trodde kanskje at alt assosiert med Wii kom til å selge bra. De trenger kanskje bedre markedsføring. De må kommunisere at NX er en ny konsoll og hva som er spesielt med den. Håper de får det til uansett hva de gjør da. Det er typisk Nintendo at de ikke klarer å få til alt. Wii U blir tydeligvis bare en parentes som konsoll, og den må være deres andre største tabbe etter VB, eller hva?

Siterer Crazy Kraken:
Det er jeg helt enig i, men hva er det vi egentlig vil ha fra nintendo? Personlig vil jeg ha gode spill på en klassisk konsoll. Jeg bryr meg ikke om nye ideer med hardware og kontrollere. Jeg bryr meg om spillene. Men ikke alle er enige med meg. Se på Wii. Da den kom ut så syns jeg det hele var en teit gimmick, men når konsollen solgte bra og nintendo hadde penger til å levere de gode eksklusive spillene til konsollen så ble jeg faktisk veldig positivt overrasket.


Akkurat nå, når de driter i Wii U, tenker jeg at de like gjerne kan utgi spill på de andre konsollene. Før hadde jeg angst av tanken på dette, men nå bryr jeg meg faktisk ikke så mye. Nintendo kan ikke floppe to ganger på rad, så hvis de gjør det, tror jeg de slutter med stasjonære konsoller. Men mye er ubesvart ennå med NX. Vi må vente til hovedkonseptet er avslørt.

Siterer Crazy Kraken:
Jeg er veldig spent på NX, for jeg er faktisk veldig skuffet over Nintendo denne generasjonen. De kunne kanskje tatt en ide fra Microsoft og droppet hele tablet controlleren for å gjøre den mer appellerende til hardcore gamers mens de samtidig kunne senket prisen. Jeg mener, det virker ikke som de er så fryktelig interesserte i å støtte funksjonaliteten til den kontrolleren uansett med mange av de spillene som har kommet ut i det siste. Bortsett fra det nye Starfox kanskje.


Nintendoland er kanskje det beste spillet til gamepaden, men det har kommet få spill ellers som benytter seg av den. Det er så klart kult å spille lokal flerspiller på hver sin skjerm, og å kunne spille selv om noen bruker tv-en, men ut over det er det ikke mange som benytter seg av at bare én kan se på skjermen, er faktisk utrolig bra (som Mario Chase og Animal Crossing-spillene). Synd det ikke har blitt brukt mer. Men målet med Wii U var å skaffe flere kjernespillere. De har i alle fall ikke lyktes med å få slike spill fra tredjepartsutviklere, så de kan ikke ha lyktes.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Har du en bra side som viser statistikk? Jeg har vært dårlig til å følge med på salg. Det er uansett synd at det går nedover.


Huff, husker ikke hvor jeg leste det. Det var en nyhet på en gaming side for ikke så lenge siden at jeg leste det, men kilden har jeg ikke i farten. Det kan være verdt å sjekke ut denne siden, her skal det være mulig å finne endel tall på både konsoller og spill: http://www.vgchartz.com/

Tror du også kan bruke denne: http://www.vgchartz.com/tools/hw_date.php
Med mindre jeg ser helt feil, så ser det ut til at salget synker, eller holder seg relativt stabilt? Prøv å lek litt med den og endre mellom uke og måned osv. Det er ikke helt lett å sammenlikne enda fordi vi ikke enda er ferdig med 2015 men man kan sammenlikne hver måned vi har hatt i 2015 med tilsvarende måneder i 2014 feks. Husk at du også kan skru av og på hvilke konsoller du vil se på ved å klikke på navnene.

Det var også en annen nyhet, det var vel fra GR, som sa at Wii U var Nintendos tregest selgende konsoll noen gang. Heller ikke bra.

Siterer remote:
De trodde kanskje at alt assosiert med Wii kom til å selge bra.


Sony gjorde den samme feilen med PS3 etter gigantsuksessen til PS2. De trodde de kunne lage et hardware beist og selge det til blodpris men forbrukerne nektet blankt og Sony jobbet hardt forrige generasjon for å rette opp feilene de gjorde, og ta gjenn xbox 360.

Siterer remote:
Wii U blir tydeligvis bare en parentes som konsoll, og den må være deres andre største tabbe etter VB, eller hva?


Ja, det vil jeg si. Ironien ligger i at Nintendo alltid har kjørt sitt eget løp, men de har også visst hvordan de skulle lage produkter som folk ville ha. Selv gamecube, som mange mente var en skuffelse solgte bedre enn wii u. Med gamecube var det også dårlig markedsføring og kunnskap om hva kundene ønsket seg osv.

Siterer remote:
Nintendo kan ikke floppe to ganger på rad, så hvis de gjør det, tror jeg de slutter med stasjonære konsoller.


Ja. Jeg tror ikke det er noe positivt at de kanskje bare skal produsere spill fra nå av. Konsollopplevelsen Nintendo leverer er viktig syns jeg, men de må bare gjøre det ordentlig.

Siterer remote:
Men mye er ubesvart ennå med NX. Vi må vente til hovedkonseptet er avslørt.


På dette tidspunktet er det veldig bingo. Mange av de troverdige ryktene sier at Nintendo kommer til å gjøre et nytt push mot casual gamers fordi Wii U feilet så kraftig. Men ja, det er vanskelig å si noe før vi vet mer.

Siterer remote:
Nintendoland er kanskje det beste spillet til gamepaden, men det har kommet få spill ellers som benytter seg av den.


Enig. Nintendoland er faktisk ganske artig. Men selv om jeg syns det var langt bedre enn Wii Sports så syns ikke resten av verden det.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Tror du også kan bruke denne: http://www.vgchartz.com/tools/hw_date.php


Morsom graf. Wii U-salget har ikke tatt seg noe særlig opp, men den selger bedre nå enn rett etter release. Hvis du ser hele løpet til Wii U og X1, ser du faktisk at de følger hverandre ganske bra med unntak av juletider hvor sistnevnte har solgt mye bedre. Visste ikke at julesalget hadde mye å si.

Siterer Crazy Kraken:
Ja. Jeg tror ikke det er noe positivt at de kanskje bare skal produsere spill fra nå av. Konsollopplevelsen Nintendo leverer er viktig syns jeg, men de må bare gjøre det ordentlig.


Det verste for meg er at de selger dårlig. Jeg synes både GC og Wii U er flotte konsoller, men av en eller annen grunn selger de ikke. Men det er ikke noe gøy for oss kjernefolk at Nintendo overser oss. Med mindre NX blåser meg av banen, har jeg aldri vært så irritert over Nintendo.

Siterer Crazy Kraken:
På dette tidspunktet er det veldig bingo. Mange av de troverdige ryktene sier at Nintendo kommer til å gjøre et nytt push mot casual gamers fordi Wii U feilet så kraftig. Men ja, det er vanskelig å si noe før vi vet mer.


Jeg bryr meg egentlig ikke hvor de pusher hen, så lenge hovedkonseptet også fungerer for slike som oss. De sier at det er noe helt nytt, så jeg aner ikke hva det skal dreie seg om. Men mitt verste mareritt er om det bare blir mobilspill på den greia de lager ... Det ser ut som de har en måte å spille spillene på alle slags plattformer i alle fall.

Siterer Crazy Kraken:
Enig. Nintendoland er faktisk ganske artig. Men selv om jeg syns det var langt bedre enn Wii Sports så syns ikke resten av verden det.


Selv synes jeg Wii Sports var bedre i lengden og som lokal flerspiller. Men jeg tror ikke Nintendoland i seg selv var problemet.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg kommer til å kjøpe Ocarina of Time for tredje gang snart. Bare å se bilder på miiverse gjør meg så nostalgisk.
''eh'' - Link
  • 0
Lykkens dag. Fikk endelig Shulk amiiboen i posten i dag \o/
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Subject 17:
Jeg kommer til å kjøpe Ocarina of Time for tredje gang snart. Bare å se bilder på miiverse gjør meg så nostalgisk.


OoT har jeg spilt på N64, da det fulgte med Wind Waker og på 3DS, så for min del har det vært uaktuelt å laste det ned på Wii eller Wii U. Men jeg skjønner deg om det er lenge siden du har spilt det. Det er et utrolig bra spill, og min favoritt gjennom tidene.

Siterer Glorfindel:
Lykkens dag. Fikk endelig Shulk amiiboen i posten i dag \o/


Har det kommet en ny ladning med karakterer? Har ikke sett ham før.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Har det kommet en ny ladning med karakterer? Har ikke sett ham før.


Siste var vel i mai. Kommer et par nye i slutten av juli tror jeg. Shulk kom i februar, men han har blant annet vært Gamestop eksklusiv og en av de verre å få tak i.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer remote:
OoT har jeg spilt på N64, da det fulgte med Wind Waker og på 3DS, så for min del har det vært uaktuelt å laste det ned på Wii eller Wii U. Men jeg skjønner deg om det er lenge siden du har spilt det. Det er et utrolig bra spill, og min favoritt gjennom tidene.


Har forsåvidt N64 med spillet, men hadde vært gøy å prøve på Wii U uten å slite på N64-kontrolleren. Konsollen lever ennå, gøy å se hvor lenge den holder. Det er få N64-maskiner som har tatt kvelden såvidt jeg har forstått.
''eh'' - Link
  • 0
Devil's Third, anyone? Et spill som ikke er 2D side-scrolling med Game Boy-grafikk. Hva tenker vi om det?
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Subject 17:
Har forsåvidt N64 med spillet, men hadde vært gøy å prøve på Wii U uten å slite på N64-kontrolleren. Konsollen lever ennå, gøy å se hvor lenge den holder. Det er få N64-maskiner som har tatt kvelden såvidt jeg har forstått.


Mine N64-kontrollere er utrolig slitte. Synd at de holder så dårlig. Har ikke prøvd om konsollen ennå, lever meg jeg vil tro det.

Siterer Subject 17:
Devil's Third, anyone? Et spill som ikke er 2D side-scrolling med Game Boy-grafikk. Hva tenker vi om det?


Har ikke sett noe på det, men skal sjekke det ut.

Noen som har prøvd Sword vs. Soldiers 2, da? Jeg likte eneren på Wii veldig godt, så vuderer også dette.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
http://www.gamnesia.com/news/xenoblade-chronicles-is-available-
on-the-wii-u-eshop-right-now-in-europe

Wii U-eiere, dere vet hva dere har å gjøre.


Synd at det kommer så sent i ferien, nå som jeg skal flytte. Hvor stor plass tar spillet egentlig?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
6.5 GB. Ikke småtteri, men det koster også bare 160 kr. Røverkjøp.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
6.5 GB. Ikke småtteri, men det koster også bare 160 kr. Røverkjøp.


Det er utrolig billig. Da tror jeg at jeg går for det på Wii U. Synd det er lite tid. Har ikke Wii U på hybelen, så kanskje jeg må vente til jul eller neste sommer med å spille det ...
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Det er utrolig billig. Da tror jeg at jeg går for det på Wii U. Synd det er lite tid. Har ikke Wii U på hybelen, så kanskje jeg må vente til jul eller neste sommer med å spille det ...


I forhold til de fysiske utgavene som ligger på eBay etc., for over 1000-lappen, så er det jo det ja

Jeg lastet det ned selv (tenk om CD'en f.eks. slutter å fungere en dag ) og fant ut at man kan spille det på Gamepaden. Kjekt om man skulle mangle en Classic Controller, for å spille det spillet med bare Wii Remoten er helt forferdelig.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Lastet ned XC, klar for å bli mindblown.
''eh'' - Link
  • 0
Prøvde XC så vidt på New 3DS hos en kompis. Spillmekanikken er sikkert den samme, men synes spillet så veldig kornete ut. Jeg kommer nok til å gå for det på Wii U. Han likte spillet veldig godt, da.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Spillmekanikken er sikkert den samme, men synes spillet så veldig kornete ut.


Jeg tipper grafikken er hakket dårligere på N3DS. Men grafikken er uansett ikke dette spillets sterkeste side. Særlig teksturene er småkornete på Wii U også. Men alt annet overskygger nå dette, etter min mening.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Jeg tipper grafikken er hakket dårligere på N3DS. Men grafikken er uansett ikke dette spillets sterkeste side. Særlig teksturene er småkornete på Wii U også. Men alt annet overskygger nå dette, etter min mening.


Jeg vil tro at den er ganske mye bedre på Wii, ja, men så lenge spillmekanikken er bevart, har det jo ikke så mye å si. Men X til Wii U ser ganske snasent ut.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Pokken Tournement kommer på Wii U til våren. Dette er bra, veldig bra.
  • 0
^Yes, det ser jeg frem til.
''eh'' - Link
  • 0
Siterer stikox93:
Pokken Tournement kommer på Wii U til våren. Dette er bra, veldig bra.


Er ikke så veldig gira på det egentlig. Et Pokémon spill bestående av bare kamper, fikk jeg egentlig nok av i Battle Revolution. Hadde heller sett at de lagde et nytt fullverdig eventyrspill til konsoll.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Et Pokémon spill bestående av bare kamper


De blir strengt tatt ikke å regne som turbaserte kamper man finner i Pokémon, men mer som et sanntids fighting-spill med komboer og triksing. Jeg tror serien har godt av noe annet enn generiske historier og langsomme kamper. Det virker som at folk aldri blir lei Pokemon-spill uansett, og jeg tror også dette kommer til å bli veldig populært.

Ganske spenstig kombovideo featuring Blaziken aka Death by Fire

https://www.youtube.com/watch?v=a4qsijFA0zg

Sannsynligvis kommer dette spillet til å danne et kompetitivt miljø med tier-lister ogsåvidere. Ganske kult syns jeg, vi får se hva som skjer.
''eh'' - Link
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!