Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Free-to-Play (F2P) -tråden


Dette er tråden for å diskutere og foreslå eller etterspørre F2P-spill, og diskutere F2P-modellen.

Når for eksempel selskaper som Crytek varsler at de går over til free-to-play-modellen og stadig nye MMO-spill må innse at betalingsmodellene deres ikke er populære nok lenger, så kan det se ut som om free-to-play er fremtiden for spillbransjen. Hva tror du?

Hva synes du om free-to-play-modellen, og spiller du noen f2p-spill?
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Jeg gleder meg spesielt til Star Wars: The Old Republic blir gratis å spille! Har alltid hatt lyst på det, men disse dumme månedsbetalingene har holdt meg unna. Blir derfor spennende å se om det er noe for meg nå på torsdag.
  • 0
Jeg er litt skeptisk til innføringen av microtransaksjoner i spillmarkedet. Jeg foretrekker for min egen del å betale én sum for tilgang til alt innholdet, istedenfor å betale for å komme videre.

Men jeg liker absolutt ikke månedspriser. Derfor har jeg i det éne MMOet jeg har kjøpt også kjøpt livstidsabonnement.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Selv liker jeg F2P spill, så lenge de er godt gjennomført, som for eksempel LoL, GR: Online eller Tribes Ascend.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Flere utvilkere burde gjøre det samme som Valve gjorde med tf2, og innføre crafting og trading på fps spill.
mah boi
  • 0
Jeg har prøvd bare svært få F2P-spill, deriblant Lord of the Rings Online i noen timer. Men konseptet sliter med å holde på meg. Jeg er fornøyd med å betale for spillene mine, men ikke like happy for å betale for digitale ting in-game.

Siterer Duck Song:
Flere utvilkere burde gjøre det samme som Valve gjorde med tf2, og innføre crafting og trading på fps spill.
Valve har absolutt gjort en veldig god jobb med Team Fortress 2.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Beste F2P spillet er og vil for alltid bli League of Legends!
Everyone is entitled to their own opinion. It's just that yours is stupid.
  • 0
Noen som vet om noen bra F2P spill utenom TF2, LoL og Old republic? Kanskje noe indie style?
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Er du ute etter FPS/TPS, kan du sjekke ut GR: Online, og Tribes Ascend, som jeg anbefalte litt ovenfor.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Urelatert spørsmål;
Siterer Gamingisforlife:
One small step for [a] man, one giant leap for mankind; Half-Life

Hvordan fikk jeg denne? Jeg kan ikke huske å ha satt den som "finish line-" Evt. hvor kan man endre dette?
Penger er verdiløse inntil du bruker dem.
  • 0
Siterer Gamingisforlife:
Urelatert spørsmål;Citerer Gamingisforlife ne small step for [a] man, one giant leap for mankind; Half-Life
Hvordan fikk jeg denne? Jeg kan ikke huske å ha satt den som "finish line-" Evt. hvor kan man endre dette?


Det forklares her: http://www.gamereactor.no/forum/?forum=22&thread=25976#718
332
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
btw f2p på swtor er oppe nå!
Everyone is entitled to their own opinion. It's just that yours is stupid.
  • 0
Siterer Kasperminator:
btw f2p på swtor er oppe nå!


Yay!, Venter litt med å laste ned da, siden serverne sikkert er stappa.
  • 0
Siterer Kasperminator:
btw f2p på swtor er oppe nå!


Nice. Installerer det i morgen!
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Planetside 2 lanseres på Steam den 20. njovember og blir F2P.
  • 0
Jeg er veldig interessert i hvordan overgangen til free-to-play vil påvirke utviklingen og frekvensen av AAA-titler. Samt hvordan vi vil se single-player-opplevelser i fremtiden og split-screen co-op.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Gleder meg veldigt til Planetside 2
mah boi
  • 0
Digger SWTOR! Litt frustrerende at XPen øker saktere enn for subscribere da, men ellers er nok dette det lureste de kunne ha gjort.
  • 0
  • Los
  • Los
Jeg gleder meg faktisk til å prøve Hawken. Et perfekt eksempel på et spill jeg ikke ville prøvd om jeg måtte betale, men det er så pass kult at når det er gratis så er jeg villig til å gi det en god sjanse!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Fallen Earth er og blir det F2P spilleg jeg har brukt mest tid og energi på. Jeg har faktisk brukt penger på det og, for jeg ville ha de fordelene det hadde den tiden jeg spilte det. Jeg har ikke sletta figuren min enda, men har for tiden ingen gaming-pc, så jeg må bare finne meg i det at jeg må vente til den er i live igjen.

Fallen Earth er et PostApo. Spill som ikke henger seg fast så forferdelig i det å måtte opp i level, og fort opp i levels. Der er det vrafting som er fokus, og om du skal reise avstander så rir du med hest, kjører motorsykkel, 4hjuling eller bil, alt etter hva du vil bygge deg. Jeg sverger til hest jeg, for den trenger bare mat, og koster lite å skaffe seg. Du kan holde på en uke eller no sånn for å få skaffa deg en bil eller andre kjøretøy. Spillet er genialt. Råder dere alle til å prøve det ut om dere har tilgang på Steam og en ok PC.

-Soap-
  • 0
Takk for tipset SoapMacTavlsh.
                                                 ••• Abusus non tollit usum! •••                                                                                                      Moderatorsjef @ Gamereactor®                                          
  • 0
Jeg anbefaler RaiderZ, jeg har enda ikke følt meg presset til å kjøpe noe. Og sån som anmelderen fra gamerspy sa:
RaiderZ became something I wanted to spend money on, just to thank the developers.
mah boi
  • 0
Kanskje jeg må prøve noe nytt selv. Har liksom ikke blitt hekta på SW:TOR eller Secret World enda, så er vel ikke håp der tenker jeg..
Får sjekke ut Fallen Earth tror jeg
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Anbefaller elsword for folk som ser etter anime style online spill
  • 0
Noen som kan anbefale noen bra f2p spill på Steam? Jeg har allerede TF2 installert, men ikke spilt det noe særlig enda, vært opptatt med andre spill
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!