Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Dota 2 ~ Offisiell tråd ~


Defense of the Ancient 2, er en oppfølger til den bruker lagde banen DotA, fra Warcraft 3. Spillet utvikles av Valve, og er for øyeblikket i closed beta, men siden de fleste spillere har en god del nøkler, så er det ikke så vanskelig å komme inn.

Spillet går under sjangeren MOBA (multiplayer online battle arena), og setter 5 og 5 spillere mot hverandre, der målet er å ødelegge motstanderens base. Spillet foregår i fugleperspektiv, der man kontrollerer en helt, som man kan kjøpe gjenstander til, og gå opp i level.

Her kan man samles til spillsesjoner, eller diskutere ulike strategier. Jeg har selv noen nøkler, for de som ønsker seg det. For mer utdypende informasjon, er det bare til å sjekke ut Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Dota_2
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Closed og closed, jeg har nå 8 beta nøkler å gi bort hvis noen vil ha.
Men spilt Dota rundt 10 timer og jeg kan ikke si meg imponert, spilt føles treigt, ubalansert og generelt ganske kjedelig å spille. Liker heller ikke hvordan jungelen funger og hvordan mana kosten er så høy at du bare får casta en spell før du nesten er tom.
  • 0
Spilte litt Dota i originale Warcraft 3, men brydd meg lite om MOBA sjangeren siden da. Har jo fått betaen nå grunnet key fra deg, men usikker på hvor mye jeg kommer til å spille det framover.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Siterer Notyourproblem:
Closed og closed, jeg har nå 8 beta nøkler å gi bort hvis noen vil ha.
Men spilt Dota rundt 10 timer og jeg kan ikke si meg imponert, spilt føles treigt, ubalansert og generelt ganske kjedelig å spille. Liker heller ikke hvordan jungelen funger og hvordan mana kosten er så høy at du bare får casta en spell før du nesten er tom.


Som jeg nevnte, så har de fleste som har kommet inn, en god del nøkler å gi, jeg har vel selv ca 8.

Spillet er ganske likt andre MOBA-er, bare med mer fokus på ferdigheter, så virker mer som du ikke liker sjangeren, enn spillet.

EDIT: Bare til å si i fra om du vil spille KS, trenger noen å spille med.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
Citerer Notyourproblem:Closed og closed, jeg har nå 8 beta nøkler å gi bort hvis noen vil ha.
Men spilt Dota rundt 10 timer og jeg kan ikke si meg imponert, spilt føles treigt, ubalansert og generelt ganske kjedelig å spille. Liker heller ikke hvordan jungelen funger og hvordan mana kosten er så høy at du bare får casta en spell før du nesten er tom.

Som jeg nevnte, så har de fleste som har kommet inn, en god del nøkler å gi, jeg har vel selv ca 8.

Spillet er ganske likt andre MOBA-er, bare med mer fokus på ferdigheter, så virker mer som du ikke liker sjangeren, enn spillet.

EDIT: Bare til å si i fra om du vil spille KS, trenger noen å spille med.


Vel nå har jeg spilt veldig mye Dota 1, Warcraft 3 og ekstremt mye League of Legends, så jeg har ingen ting mot sjangeren og syns det er litt merkelig du sier det når jeg kommet med faktiske punker på hva som gjør Dota 2 til et dårligere spill en foreeksempel League of Legends. Vel det at det er mer bassert på ferdighet vil jeg nå gjerne diskutere. Sånn som det er nå er det veldig ubalansert, og det er ikke noe jeg sier fordi jeg "suger" eller bare har daua og blitt lei spillet. Spillet har også ikke det store fargepreget som vi er vant til å se i andre spill i samme sjanger, noe som også var turnoff siden det bare føltes blast å spille.
  • 0
Jeg har selv prøvd både Dota og LoL, og synes selv at Dota 2 er best. At det er litt ubalansert skal jeg ikke si meg uenig i, men ikke til de grader at man ikke har sjangs mot OP helter.

Ting som denying, creep block osv er ikke særlig relevant i spill som LoL, derfor jeg mener det krever litt ekstra, og det er også lettere å falle bak.

Grafikken har jeg ikke noe i mot, er i det minste mindre ubehagelig for øynene enn det LoL er. Men skal innrøm at det tok seg litt tid å venne seg til grafikken, siden jeg kom fra LoL.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Jeg laster ned spillet right now. Skal teste det i løpet av året.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Har spillet i Steam, men må vente til jeg har skaffet meg en ekstern harddisk med å laste ned, ettersom at den gamle er brukt opp. Gleder meg til å prøve det, though.
  • 0
Har 4 nøkler som jeg kan sende noen over Steam for de som vil ha spillet nå.
  • 0
Siterer sonic og link:
Jeg har selv prøvd både Dota og LoL, og synes selv at Dota 2 er best. At det er litt ubalansert skal jeg ikke si meg uenig i, men ikke til de grader at man ikke har sjangs mot OP helter.

Ting som denying, creep block osv er ikke særlig relevant i spill som LoL, derfor jeg mener det krever litt ekstra, og det er også lettere å falle bak.

Grafikken har jeg ikke noe i mot, er i det minste mindre ubehagelig for øynene enn det LoL er. Men skal innrøm at det tok seg litt tid å venne seg til grafikken, siden jeg kom fra LoL.


Hvilken lvl er du på LoL hvis du mener at denying, creep block osv ikke relevant? da må du være den loweste lvlen. LoL handler det mye om, creep farm, ganking, denying farm på lainen, counter jungling, kontrollere dragon og baron spawn samt blue og red, warding og callouts. Counterpicking av champs. Det er sant, det er lettere å falle bak, ingen tvil. Men det folk glemmer er at det er mye viktigere å creepfarme i LoL en å få kills, ca 13 creeps = 1 kill. og mange har under 100 i farm etter et 30 min game og da blir det dårlig teamfights samt man har ikke noe gull.
  • 0
Siterer Notyourproblem:
Hvilken lvl er du på LoL hvis du mener at denying, creep block osv ikke relevant? da må du være den loweste lvlen. LoL handler det mye om, creep farm, ganking, denying farm på lainen, counter jungling, kontrollere dragon og baron spawn samt blue og red, warding og callouts. Counterpicking av champs. Det er sant, det er lettere å falle bak, ingen tvil. Men det folk glemmer er at det er mye viktigere å creepfarme i LoL en å få kills, ca 13 creeps = 1 kill. og mange har under 100 i farm etter et 30 min game og da blir det dårlig teamfights samt man har ikke noe gull.


Jeg er i lv 30, og har spilt en god del ranked, så jeg vet fint hva du snakker om, men det du nevner er også ting som er relevant i Dota 2. Men Dota 2 har også flere mekanikker, som denying av tårn, creeps, helter, bruke creeps i jungelen, blokkere creep movment osv. Det er nok flere mekanikker enn de jeg har nevnt, men jeg har ikke spilt nok Dota 2 til å kunne uttale meg om alt, men så vidt jeg vet er de fleste enig i at LoL er et av de lettere MOBA.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Her er Dota 2 streamen min, for de som er interessert: http://no.twitch.tv/niklas2912
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Har en haug med nøkler av dette spillet. Jeg selger dem på TF2 for 2 Reclaimed Metal.
mah boi
  • 0
Etter ganske mange timer med Dota 2 i det siste må jeg si det er et fantastisk spill. Kan fort bli ruinert av dårlige lagkamerater. Men så lenge man spiller med folk man vet er sånn noenlunde og kommuniserer er det et av de beste samarbeidspillene som finnes på markedet.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
For de som er ute etter noe morsomt å se på, kan fails of the week være noe å sjekke ut: http://www.youtube.com/watch?v=jJN4xHlh5Kk

For gode momenter, sjekk ut top 10 of the week: http://www.youtube.com/watch?v=QFkqol_F80A
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Jeg fikk en kopi av Dota 2 fra reddit for en liten stund siden, men har ikke prøvd det enda. Har dere noen tips til meg siden jeg er helt fersk på det spillet?
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0
Jeg har mange tips jeg kan gi, men blir litt overveldende om jeg skal fortelle om alt. Har du noen erfaringer fra andre spill i sjangeren?
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Har prøvd LOL så vidt det er. Er ikke DOTA 2 nesten det samme som LOL?
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0
Er mye av det samme, men er en god del nye ting (Runes, pull creep, denying osv). Det viktigste er at du har "Gamesense" i boks.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Hva er Gamesense? Prøvde å google det, men skjønte ikke akkurat så mye
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0
Er vel egentlig ikke et begrep, det jeg mente er at det hjelper om du har logikken/tankegangen som trengs i spill som Dota 2 og LoL.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Aha Skal få sett på et par videoer på youtube, kanskje jeg skjønner enda mer
You tell me to get a life?Well I have an answer for you: I'm a gamer, I don't need to get one, I have many lives:D
  • 0
Jeg kan godt spille noen kamper med deg om du vil, og er det noe spesifikt du lurer på, så er det bare å spørre.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Etter å ha prøvd meg litt frem i en privat kamp, har jeg funnet ut at man kan pulle creeps fra alle lanes som radiant, men kun fra top med dire. Med bot radiant og top dire, er det også mulig å få creeps til å besøke flere camps.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Kan noen enkelt forklare meg hva DOTA 2 er? Er det et rent MP-konkurransespill?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!