Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Fire Emblem ~ Offisiell tråd ~


Mener å huske at det kommer tutorial lignende beskjeder på nederste skjer fra tid til annen, men kan hende jeg tar feil. Skjønner frustrasjonen, men om du skulle ta opp spillet igjen, er det bare å spørre.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Du slipper tutorial om du spiller hard. Har startet på en ny på normal, og irriterte meg mye over tutorial på en av de spillseriene jeg allerde har mest i fingerene.

Spiller nå med kvinnelig karakter, og sliter litt med å identifisere meg med henne. Hun har for øvrig gifta seg med Chrom. Det vil si at jeg har gifta meg med Chrom.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Siterer sonic og link:
Mener å huske at det kommer tutorial lignende beskjeder på nederste skjer fra tid til annen, men kan hende jeg tar feil. Skjønner frustrasjonen, men om du skulle ta opp spillet igjen, er det bare å spørre.
Vi får noen kjappe beskjeder når vi spiller, men jeg har glemt dem igjen to sekunder etter. Uansett er disse bare korte beskjeder som bare så vidt skraper i overflaten. Jeg kunne absolutt ha trengt noe langt mer inngående i selve systemet og hvordan man spiller. Får se om jeg leter frem en Let's Play etterhvert. Kanskje det kan hjelpe.
  • 0
Er det noen som har testet DLCene i Awakening? Er noen av dem verdt det eller skal jeg bare holde meg til hovedinnholdet? Skal snart spille igjennom for andre gang
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Er det noen som har testet DLCene i Awakening? Er noen av dem verdt det eller skal jeg bare holde meg til hovedinnholdet? Skal snart spille igjennom for andre gang


Har ikke testet stort, men enkelte av DLC-ene fokuserer på dialoger mellom de ulike figurene, mens andre DLC-er lar deg rekruttere kjente figurer fra tidligere spill.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Når det gjelder Fire Emblem, har jeg lenge hatt lyst til å spille spesielt Path of Radiance igjen. Jeg er rimelig sikker på at jeg har hatt det på GC, men så er det mange av de litt eldre spillene jeg har klart å rote bort...

Så da må jeg kanskje gå til innkjøp av det på nytt, men det i seg selv kan jo bli en formidabel oppgave. Prisene på det nå er jo til å grine av, se bare på Sortiment.no....

Det er selvfølgelig dødsdømt å prøve å kjøpe det i Norge, men prisene på Amazon og Ebay er heller ikke særlig hyggelige.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Bare meg som ikke liker de ulike vanskelighetsgradene i Awakening? Selv skulle jeg gjerne sett noe ala new game+ i stedet. Er så kjipt å måtte begynne helt på nytt når man har brukt så lang tid på å trene de ulike soldatene. Hadde i det minste økt holdbarheten betraktelig for min egen del.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
Bare meg som ikke liker de ulike vanskelighetsgradene i Awakening? Selv skulle jeg gjerne sett noe ala new game+ i stedet. Er så kjipt å måtte begynne helt på nytt når man har brukt så lang tid på å trene de ulike soldatene. Hadde i det minste økt holdbarheten betraktelig for min egen del.


Nå har ikke jeg spilt Awakening siden jeg rundet det i fjor våres, så hukommelsen har begynt å streike litt. Men var det virkelig slik at man måtte starte helt fra scratch? Med våpen og alt?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Nå har ikke jeg spilt Awakening siden jeg rundet det i fjor våres, så hukommelsen har begynt å streike litt. Men var det virkelig slik at man måtte starte helt fra scratch? Med våpen og alt?


Mener å huske det. Derfor jeg synes det hadde vært bedre med en new game+. Slik at man ikke måtte starte fra scratch, og heller bygge videre på de figurene man allerede hadde knyttet så sterke bånd til / trent mye.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
Mener å huske det. Derfor jeg synes det hadde vært bedre med en new game+. Slik at man ikke måtte starte fra scratch, og heller bygge videre på de figurene man allerede hadde knyttet så sterke bånd til / trent mye.


Stemmer kanskje det ja. Var kanskje derfor jeg ikke gadd å starte på nytt heller, nå som jeg tenker over det. New Game + pleier jo som regel å være et svært godt alternativ, så det er litt rart det ikke hadde noe lignende.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Har så smått endelig begynt å spille Awakening. Jeg liker spillet virkelig godt. Spillmekanikken er enkel, men likevel underholdende. Jeg skulle bare likt at det fantes et sted hvor man kunne restarte kampen om noen dør eller noe annet uplanlagt skjer, istedenfor å måtte restarte hele spillet. Bra det i alle fall lagres rett før kampen.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Spillmekanikken er enkel, men likevel underholdende.


Fire Emblem er en av seriene jeg virkelig synes får til et turbasert kampsystem som er relativt givende. Nå er det vel snart et år siden jeg rundet Awakening også, så det frister litt å starte en ny save. Spiller du "Casual" eller "Classic" mode?

Jeg har også hatt veldig lyst til å spille både Path of Radiance og Radiant Dawn igjen, men etter å ha gått nøye igjennom og ryddet opp i spillsamlingen min i påsken, ser det ut som jeg har klart å rote bort begge to .... De er rimelig høyt priset på eBay også, så jeg får kanskje vente litt og håpe på at det kommer et kupp nærmere sommerferien.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Jeg lastet ned spillet på launch. Da jeg lastet ned demoen fra eShop hadde jeg såvidt hørt om spillet, men jeg ble betatt med en gang, å måtte planlegge når jeg skulle spille demoen, for ikke å bruke den opp. Skulle kjøpe det på GameStop, men de hadde problemer med frakt, så jeg lastet det bare ned.

Spilte på hard, og var ikke så meget god med alt av skills og slik, så når jeg kom meg lengre ut i spillet ble det så tungt at det ble kjedelig, så jeg sluttet å spille. Begynte å spille for et par uker siden, på normal denne gangen. Har ikke spilt de siste ukene da 3DS laderen min sluttet å virke (reiser mye, slitasje på ledninger), men elsker spillet like mye som jeg gjorde første gang. Magiskt spill, noe alle burde prøve!
  • 0
Siterer Lazara the Last:
Spilte på hard, og var ikke så meget god med alt av skills og slik, så når jeg kom meg lengre ut i spillet ble det så tungt at det ble kjedelig, så jeg sluttet å spille. Begynte å spille for et par uker siden, på normal denne gangen. Har ikke spilt de siste ukene da 3DS laderen min sluttet å virke (reiser mye, slitasje på ledninger), men elsker spillet like mye som jeg gjorde første gang. Magiskt spill, noe alle burde prøve!


Hehe ja. Classic mode kan være brutal og lite motiverende når du mister karakterene dine for godt. Var derfor jeg valgte normal på første gjennomspilling. Nå er det vel snart et år siden jeg rundet det, så kanskje jeg skal kjøre en ny gjennomspilling med Classic denne gangen
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Siterer Lazara the Last pilte på hard, og var ikke så meget god med alt av skills og slik, så når jeg kom meg lengre ut i spillet ble det så tungt at det ble kjedelig, så jeg sluttet å spille. Begynte å spille for et par uker siden, på normal denne gangen. Har ikke spilt de siste ukene da 3DS laderen min sluttet å virke (reiser mye, slitasje på ledninger), men elsker spillet like mye som jeg gjorde første gang. Magiskt spill, noe alle burde prøve!

Hehe ja. Classic mode kan være brutal og lite motiverende når du mister karakterene dine for godt. Var derfor jeg valgte normal på første gjennomspilling. Nå er det vel snart et år siden jeg rundet det, så kanskje jeg skal kjøre en ny gjennomspilling med Classic denne gangen
Nei, spiller fortsatt på classic! Men man har også 3 vansklighetsgrader i tillegg. Mister ofter folk, på grunn av en feilberegning eller uflaks i en kamp, og det ender som regel med at jeg sender en av hovedpersonene på et selvmordsoppdrag, eller slår av 3DSen. I følge loggen har jeg startet spillet nesten 150 ganger, noe som gir meg en gjennomsnitlig spilletid på 7 minutter, selv om en spilleperiode er mye lengre for meg!
  • 0
Siterer Lazara the Last:
Nei, spiller fortsatt på classic! Men man har også 3 vansklighetsgrader i tillegg


Er det det? o.O

Har visst blitt mer dement enn jeg fryktet...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Mener sterkt på at man kan velge mellom Casual og Classic, i tillegg til Normal, Hard eller *noe vanskeligere*.
  • 0
Det er en figma figur av Lucina under produksjon for øyeblikket. Kommer visst neste år. Tror nok det blir en must-have ass.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Jeg gjorde en stor tabbe. Nå er Chrom gift med en tom sprite.
  • 0
^ Noen som er død?
  • 0
Handleliste:
Sacred Stones
Path of Radiance
Radiance Dawn
Shadow Dragon
Fire Emblem
  • 0
Siterer Linebeck:
Sacred Stones
Path of Radiance
Radiance Dawn
Shadow Dragon
Fire Emblem


Det blir neppe billig
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
"Casual" eller "Classic" mode?


Spiller på Classic. Synes det til tider er vanskelig å holde karakterene i live, og om noen dør, så restarter jeg. Det kan ofte være litt brysomt, men hvis man ikke bryr seg om karakterene, så spiller man heller ikke strategisk. Det er spesielt irriterende om noen dør rett før du er ferdig.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Mine favoritter er Owain, Henry og Sumia
Fikk Sumia tiil å bli Bride og fikk Libra til bli Dread Fighter
  • 0
Chrom...
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!