Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Fire Emblem ~ Offisiell tråd ~


Kult!
Har avataren din blitt gift ennå?
  • 0
No Han har er ikke blitt gift.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Har du møtt noen units du vil at han skal gifte seg med?
  • 0
Da har jeg spilt ferdig Fire Emblem: Awakening. Det har vært en veldig fin reise, selv om jeg gjorde noen veldig store feil underveis. Til tross for at jeg spilt på Easy måtte jeg trykke på reset-knappen utallige ganger fordi noen i troppen døde. Jeg skjønte rimelig sent hvorfor det var så vanskelig. Det var ikke før jeg kom til siste kapittel at jeg fant ut hvordan man kunne grinde. Frem til da hadde jeg kun spilt sidehistoriene og de tilfeldige kampene som dukket opp på kartet. Jeg oppdaget også at karakterene kunne ha forhold og få barn ganske sent.

Frustrasjonen var stor i noen tilfeller, men jeg mistet aldri lysten på å fortsette, noe som er tegnet på et bra designet spill. Historien og karakterene var så som så, men gameplayet likte jeg veldig godt og jeg kommer nok til å prøve lignende spill i fremtiden (Advance Wars, Valkyria Chronicles, osv.).

PS: Donnel var et jævla beist og bærte troppen på sin skuldre gjennom mesteparten av historien.
  • 0
bump



Generell waifudiskusjon start
  • 0
Det har vært ganske stille rundt en Europeisk lanseringsdato for Fire Emblem Fates men jeg vet at USA har fått en bekreftet lanseringsdato 19/2 og ser at flere norske nettbutikker har satt denne datoen som realese dato men så vidt jeg vet har det ikke vært noen offisiell bekreftelse fra Nintendo enda...Vet ikke om jeg tør håpe på at vi får spillet samme dag som USA...
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Siterer Animorpher:
Det har vært ganske stille rundt en Europeisk lanseringsdato for Fire Emblem Fates men jeg vet at USA har fått en bekreftet lanseringsdato 19/2 og ser at flere norske nettbutikker har satt denne datoen som realese dato men så vidt jeg vet har det ikke vært noen offisiell bekreftelse fra Nintendo enda...Vet ikke om jeg tør håpe på at vi får spillet samme dag som USA...


Er virkelig hyped på dette spillet jeg også (er nok en 2. plass på "hypelista" etter DS3), men tror vi dessverre må vente litt; FE:Awakening kom ut i NA 4. februar, men kom først til Europa i April så tenker at det blir noe i den retning. Det er dog en mulighet at siden FE:A ble mye mer populær enn forventet at de har minsket ventetiden mellom releasene. Vi får bare krysse fingrene
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Er virkelig hyped på dette spillet jeg også


Jeg også, men jeg liker ikke helt at de har delt spillet i to
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Siterer Lt Mactawish:Er virkelig hyped på dette spillet jeg også

Jeg også, men jeg liker ikke helt at de har delt spillet i to


Er vel teknisk sett tre hvis man tar med den skjulte campaign saken hvor man ikke velger side, men ser hva du mener. Blir fort dyrt hvis man skal prøve alle tre tenker jeg, men er ikke helt sikker på hva prisen er, er det full pris på alle "delene"?
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Er vel teknisk sett tre hvis man tar med den skjulte campaign saken hvor man ikke velger side, men ser hva du mener. Blir fort dyrt hvis man skal prøve alle tre tenker jeg, men er ikke helt sikker på hva prisen er, er det full pris på alle "delene"?


Ja og nei. Da spillet kom ut i Japan så var det fullpris på det første du kjøpte og halv pris på den delen som ikke fulgte om man kjøper det på e-shopen. Den siste som er DLC er litt billigere enn det igjen tror jeg, var ihvertfall snakk om det.

Det kommer en limited edition til europa der alle delene skal følge med, men hvor dyr DEN er vet jeg ikke.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Siterer Lt Mactawish:Er vel teknisk sett tre hvis man tar med den skjulte campaign saken hvor man ikke velger side, men ser hva du mener. Blir fort dyrt hvis man skal prøve alle tre tenker jeg, men er ikke helt sikker på hva prisen er, er det full pris på alle "delene"?

Ja og nei. Da spillet kom ut i Japan så var det fullpris på det første du kjøpte og halv pris på den delen som ikke fulgte om man kjøper det på e-shopen. Den siste som er DLC er litt billigere enn det igjen tror jeg, var ihvertfall snakk om det.

Det kommer en limited edition til europa der alle delene skal følge med, men hvor dyr DEN er vet jeg ikke.


Jeg planlegger å bare lukke øynene og trykke på "kjøp", så får jeg bare tigge til mor etter penger hvis studielånet ikke strekker til mat og losji
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Siterer Lt Mactawish:Er vel teknisk sett tre hvis man tar med den skjulte campaign saken hvor man ikke velger side, men ser hva du mener. Blir fort dyrt hvis man skal prøve alle tre tenker jeg, men er ikke helt sikker på hva prisen er, er det full pris på alle "delene"?

Ja og nei. Da spillet kom ut i Japan så var det fullpris på det første du kjøpte og halv pris på den delen som ikke fulgte om man kjøper det på e-shopen. Den siste som er DLC er litt billigere enn det igjen tror jeg, var ihvertfall snakk om det.

Det kommer en limited edition til europa der alle delene skal følge med, men hvor dyr DEN er vet jeg ikke.

Venter nervøst på info angåendes den Special Edition,spesielt etter og ha lest hvordan de rotet det til for NTSC versjonen hvor de tok imot mange flere forhåndsbestillinger enn de faktisk skulle og flere som hadde forhåndsbestilt fikk avlyst ordren sin!
Nå går de for mellom 2000-3000.kr pr stk på Ebay...
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Sjekket litt rundt på nettbutikker og de fleste hadde ikke spillet inne, men en hadde forventet utgivlese 19. Feb mens komplett.no hadde 16. april. Ser det første som relativt usannsynelig siden vi ikke har hørt noe mer ennå men setter en knapp på tidlig Mars
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Ser at Gamezone forandret deres utgivelsesdato fra 19.Februar til 30.April så krysser fingrene for at de kommer ut i Europa i April.Siden jeg har en NTSC 3DS så har jeg uansett forhåndsbestilt både Conquest og Birthright fra USA så gleder meg til de ankommer i Posten.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Siden hovedkarakteren i spillet, legges til i Smash i februar, regner jeg med at det ikke er alt for lenge til spillene kommer. Litt blandede følelser for å måtte spille begge (eller alle tre) spillene, men den tid, den "sorg".
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Siden hovedkarakteren i spillet, legges til i Smash i februar, regner jeg med at det ikke er alt for lenge til spillene kommer


Det høres sannsynlig ut. De kommer sikkert samtidig eller så kommer 3DS-spillet litt før. Eller omvendt. Spåkonen remote.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
http://fireemblemfates.nintendo.com/
For de som vil vite litt mer om spillet uten og risikere spoilers så anbefaler jeg og sjekke ut Nintendos egen side for Fire Emblem Fates.
Det ser ut som om vi får en solid dose med DCL rett etter lanseringen så det lover godt for fremtidig DLC. Har valgt og forhåndsbestille både Birthright og Conquest (NTSC) istedenfor og vente på at lanseringsdato for Europa skal bli bestemt.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
https://www.youtube.com/watch?v=hMGO4FzeKR0&feature=youtu.
be


Nintendo (Amerika) starter Februar måned med "Fire Emblem FEbruary" på YouTube og kommer til og slippe flere videoer i løpet av måneden. Fremdeles ingen nyheter om når de slipper spillet i Europa men er glad for og se at de gjør så mye ut av spillet før lansering og tar det som ett godt tegn.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Da fikk jeg endelig forhåndsbestil "Fire Emblem Fates Limited Edition" fra Gamezone,så nå krysser jeg bare fingrene for at det ikke blir det samme rotet som det ble med Gamestop i Usa når folk bestilte derfra...
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Siterer Animorpher:
Da fikk jeg endelig forhåndsbestil "Fire Emblem Fates Limited Edition" fra Gamezone


Da jeg så dette var jeg rimelig rask med å stikke innom gamezone for å reserve et eksemplar selv, men det viste seg at de ikke leverer til England. Tror jeg venter til det blir lagt ut hos noen som kan sende til utlandet da det bare blir tull å få det sendt hjem for så å videresende det hit.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Helvete, var for seint ute med å forhåndsbestille. Hjelp, noen!
  • 0
Endte med at jeg kjøpte fra platekompaniet, valgte heller å sikre meg en Ltd. Edition enn å vente på at det kom ut på amazon og dermed risikere å være nødt til å kjøpe en vanlig versjon like a bloody peasant
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Endte med at jeg kjøpte fra Platekompaniet også. Takk for hjelpa
  • 0
Ser ut som at Platekompaniet er de eneste som fremdeles har Limited Edition til salgs ja,regnte med at de kom til og gå fort men er fremdeles imponert,Gamezone hadde de ikke ute for salg mer enn 2.døgn (maks) før de var utsolgt og de annonserte ikke at de hadde den inne heller,med unntak av en kommentar på FB siden deres til en annen bruker som etterspurte den.Himla glad for at jeg var innom nettsiden deres og sjekket!

De hadde også Fire Emblem Fates New Nintendo 3DS XL for salg men ser at den også er blitt utsolgt.Vurderte og kjøpe den også men valgte og la være da det ikke fulgte med noen spill med den som det gjorde når Awakening ble sluppet.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!