Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Fire Emblem ~ Offisiell tråd ~


Da var mitt eksemplar av "Special Edition" på vei
Får dessverre ikke spilt før etter at jeg er ferdig med eksamener og kommet hjem til fedrelandet, men slik er livet.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Da var mitt eksemplar av "Special Edition" på vei
Får dessverre ikke spilt før etter at jeg er ferdig med eksamener og kommet hjem til fedrelandet, men slik er livet.


Hvilken vei skal du velge selv? Jeg tenker å plukke opp Birthright først
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hvilken vei skal du velge selv? Jeg tenker å plukke opp Birthright først

Blir nok Birthright i første omgang på meg også. Siden Conquest skal være vanskeligere så blir det vel en mer naturlig progresjon og så kommer vel den tredje ruten som en fin avslutning på slutten
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Fikk ikke Special Edition i dag heller ass

Blir Birthright først på meg også når jeg endelig får det
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Blir nok Birthright i første omgang på meg også. Siden Conquest skal være vanskeligere så blir det vel en mer naturlig progresjon og så kommer vel den tredje ruten som en fin avslutning på slutten


Høres logisk ut! Har hørt at Conquest er litt bedre fordi oppdragene er mye mer varierte, men jeg tror ikke jeg er flink nok til å spille det. Ihvertfall ikke først.

Siterer Jurginator:
Fikk ikke Special Edition i dag heller ass

Blir Birthright først på meg også når jeg endelig får det


Kjipt! Kjenner flere andre som også venter på det. Får håpe det dukker opp snart.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Høres logisk ut! Har hørt at Conquest er litt bedre fordi oppdragene er mye mer varierte, men jeg tror ikke jeg er flink nok til å spille det. Ihvertfall ikke først.

Er selv ikke noen virtuous på FE spill, så kommer nok til spille på normal/classic i første omgang, som den ultimate scrub jeg er

Jeg spilte gjennom Awakening et par ganger så blir nok flere muligheter til å kjøre en playthrough på hard (litt mer tvilsom på lunatic, men vi får se)
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Kan absolutt anbefale og starte med "Birthright",spesielt hvis du vil spille på høyere vanskelighetsgrad.Selv valgte jeg og bytte mellom de og spiller på begge to innimellom og Conquest er absolutt vanskeligere.Vil absolutt anbefale Map Pack 1 DCL da den inkluderer "Boo Camp" og "Ghostly Gold" som gir deg EXP og Gold du definitivt vil få bruk for.

EDIT:
Cdon har nå tilbud på Nintendo 3DS XL Limited Edition med Fire Emblem Awakening forhåndsinstallert på konsollen,tilbudet varer fram til 29.Mai eller så lenge lageret rekker.

http://cdon.no/spill/72h_deals_nintendo_v21/
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Jeg skaffet Conquest og kjører også den veien i spillet. Kjøper heller DLC'en eller selve Birthright spillet om interessen skulle være til stedet for å prøve den andre retningen senere. Og det er det nok store muligheter for. Til nå ser Fates ut til å være mye av det samme som Awakening, med noe nytt og generelt sett forbedret. Det i seg selv er jo en grei prestasjon.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Til dere som har prøvd det alt, hvordan er hard vanskelighetsgraden i forhold til Awakening? Tror det fort kan bli litt kjedelig å spille normal siden jeg har spilt et par FE titler opp gjennom årene.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Til dere som har prøvd det alt, hvordan er hard vanskelighetsgraden i forhold til Awakening? Tror det fort kan bli litt kjedelig å spille normal siden jeg har spilt et par FE titler opp gjennom årene.


Birthright har jeg lest er mye av det samme, men Conquest synes jeg er vanskeligere enn Awakening. Her er også oppdragene mer varierte og du får begrenset med XP og gold.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Jeg mener å ha lest at man kan redusere vanskelighetsgraden, men ikke skru den opp etter at man har startet. Tror jeg begynner på hard/classic på Birthright og ser hvordan det går. Skal bli godt å få slappet av med 3DSen når jeg er ferdig med eksamener og trygt tilbake i fedrelandet.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Jeg mener å ha lest at man kan redusere vanskelighetsgraden, men ikke skru den opp etter at man har startet. Tror jeg begynner på hard/classic på Birthright og ser hvordan det går. Skal bli godt å få slappet av med 3DSen når jeg er ferdig med eksamener og trygt tilbake i fedrelandet.

Dette stemmer,du kan skru ned vanskelighetsgraden hvis du føler det blir for vanskelig men du kan ikke skru den opp/tilbake igjen.
Hvis du vil ha en utfordring så spiller du Conquest med høy vanskelighetsgrad...Lykke til!
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Jeg mener å ha lest at man kan redusere vanskelighetsgraden, men ikke skru den opp etter at man har startet.


Det går an. I tillegg har du en ny modus som heter "Phoenix", som gjør at døde enheter vekkes til live i neste runde. Den fungerer bare på Normal, men.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Siterer Lt Mactawish:Jeg mener å ha lest at man kan redusere vanskelighetsgraden, men ikke skru den opp etter at man har startet.

Det går an. I tillegg har du en ny modus som heter "Phoenix", som gjør at døde enheter vekkes til live i neste runde. Den fungerer bare på Normal, men.

Er klar over Phoenix mode ja, men det er ikke helt min gate. Jeg liker best å spille på classic siden jeg da ikke bare kan rushe ned alle fiendene og ikke ha stort å tape. Vi får se hvordan det går på hard, men tror det kommer til å passe meg best siden jeg spilte Awakening på hard og lunatic.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siden jeg har gledet meg til å spille Fates har jeg sett litt let's play fra de jeg ennå ikke har prøvd. Har derfor gått og siklet litt på Path of Radiance, men et sted går grensen.

Jeg nekter å betale 2k for et spill uansett hvor bra det enn måtte være. Det er likevel synd, siden det ser utrolig bra ut og det hadde vært artig å prøvd FE i 3D. Jeg kan vel alltids kan håpe på en Virtual Console versjon eller en rerelease...
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Jeg nekter å betale 2k for et spill uansett hvor bra det enn måtte være. Det er likevel synd, siden det ser utrolig bra ut og det hadde vært artig å prøvd FE i 3D. Jeg kan vel alltids kan håpe på en Virtual Console versjon eller en rerelease...


Det er helt syke priser på de gamle spillene ja. VC hadde virkelig ikke vært å forakte.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Noen andre her inne som også skal ha "Tokyo Mirage Sessions ♯FE" når det kommer ut nå i Juni? Er spent på og se hvordan de balanserer Shin Megami Tensei med Fire Emblem.
Likte historietraileren Nintendo la ut på FB tidligere idag og er veldig glad for at de har valgt og beholde japansk tale og heller ha engelsk tekst,istedenfor og prøve og dubbe det.

https://www.youtube.com/watch?v=psJD48GsHqE
Fant denne videoen på Youtube med litt mer gameplay fra spillet.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Siterer Animorpher:
Noen andre her inne som også skal ha "Tokyo Mirage Sessions ♯FE" når det kommer ut nå i Juni?


Tja, kanskje. Har enda til gode å prøve de crossover-spillene.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Jeg satt nettopp og tenkte på hvor fantastisk det ville vært om det kom et FE-spill med en level creator. Det å spille mot andres spotpass lag har jeg aldri brydd meg om, men det kunne vært utrolig artig å kjempet seg gjennom et custom map. Jeg kunne faktisk være interessert i det som et stand-alone spill
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Animorpher:
Noen andre her inne som også skal ha "Tokyo Mirage Sessions ♯FE" når det kommer ut nå i Juni?

Mulig jeg kjøper det siden Persona 5 ikke kommer før neste år, men vi får se.
  • 0
Siterer Jurginator:
Siterer Animorpher:Noen andre her inne som også skal ha "Tokyo Mirage Sessions ♯FE" når det kommer ut nå i Juni?
Mulig jeg kjøper det siden Persona 5 ikke kommer før neste år, men vi får se.

Har spilt "Tokyo Mirage Sessions #FE" i noen timer nå og kan absolutt anbefale det! Musikken og navnet på flere av karakterene i spillet er definitivt fra Fire Emblem men føler at selve historiedelen er mer Atlus og definitivt inspirert av Persona serien.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Noen andre som er hyped etter FE Direct?
FE hadows of Valentia Echoes og et main series spill til Switch fikk i hvert fall satt mitt hypebarometer i sving.

Dette betyr vel at jeg må skaffe meg en Switch da (måtte vel egentlig det pga. Zelda allerede, men nå må jeg enda litt mer).

FE Warriors er jeg noe lunken til, men vi får se.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Hehe, du nevner ikke Heroes?
  • 0
Siterer Eirik Hyldbakk Furu:
Hehe, du nevner ikke Heroes?

Jeg er altfor kul og generelt hipp for mobilspill.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!