Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Final Fantasy ~ Offisiell tråd ~


Hvorfor eksisterer det ikke en tråd med denne serien?! Uansett. Hva syns dere om serien, hvem er best i serien, hvilke i serien har du spilt og hvem føler du har best storyline?
''Got some rare things on sale stranger!''
  • 0
Er kjempe fan av FF spillen samt andre spill fra Square-Enix(skjønner ikke helt hvorfor de skiftet navn )
Æ startet egentlig så sent som 9ern og har spilt fra den og opp til X-2
[ikke 11ern(MMORPG)]
Har desverre ikke spilt ferdig de fra snes og nes og heller ikke VII og VIII
utenom det gleder meg som en unge til XII kommer
(klarer ikke sitte stille )

Likte FFX best angående storyen
Enough is enough! I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
  • 0
FF = oppskrytt.
Liker FF 6, 7 og 9 fra opplegget, de fleste gamle var greie. 6 og 7 deler førsteplass. På bunnen ligger 8 og X-2 og råter. Virker som de fleste FF spill etter #10 og diverse oppfølgere er cheap beta-testing av de nyere kamp systemene som kommer.
  • 0
kaarmo87 hvis du likte 9 og 10 så kommer du definitift til å like 7èrn Den ruler på toppen.

Har sett 1 og 2 i en pakke for 150 spen. Må skaffe meg de og 6èrn+ 12èrn da. Kansje jeg kjøper de sammtidig?
1337 er ut, 1227 er inn! http://1227.com/
  • 0
  • Missing Avatar
  • M
Siterer kaarmo87:
Er kjempe fan av FF spillen samt andre spill fra Square-Enix(skjønner ikke helt hvorfor de skiftet navn )


De skiftet navn fordi de slo seg sammen med enix. squaresoft+enix=Squareenix.

Likte 9 og 6 best. utrolig underholdene.
  • 0
elsker rett og slett FF VII, bedre spill skal mye til og lage Avent Children er forresten også konge film som fortsetter historien litt
uten om VII så tror jeg FF X må være det jeg har likt best, X-2 syns jeg derimot var en skuffelse, hovedsakelig på grunn av combat systemet.
  • 0
Final fantasy er absolutt en av mine topp 3 spillserier. Særlig FF6-9 er bra, 10ern er heller ikke så værst. Etter at square og enix slo seg sammen har FF serien blitt en spin off parade uten virkelig kvalitet, men håper at 12ern kan gjøre ting bedre. Tror alikevel at FFseriens virkelige storhetstid er over, nesten alle som sto for de klassiske FFene er borte og enda de nye utviklerne fint kan lage noen bra spill kan det fort bli noen helt andre som tar over JRPG tronen.
This is great banter, it really is.
  • 0
Siterer fanzypanzy:
Final fantasy er absolutt en av mine topp 3 spillserier. Særlig FF6-9 er bra, 10ern er heller ikke så værst. Etter at square og enix slo seg sammen har FF serien blitt en spin off parade uten virkelig kvalitet, men håper at 12ern kan gjøre ting bedre. Tror alikevel at FFseriens virkelige storhetstid er over, nesten alle som sto for de klassiske FFene er borte og enda de nye utviklerne fint kan lage noen bra spill kan det fort bli noen helt andre som tar over JRPG tronen.


iden dere nevner 12, den har jo fått MONGOSYK bra anmeldelser i japan, hva tror dere om dette spillet?? blir det bra, eller blir det dårlig??
Noe spespielt dere liker eller noe der hater??
Laos
  • 0
Må vel egentlig være enig i at X-2 ikke var av det beste slaget og det gjelder særlig real-time combat system som gjør at monstrenen angriper ukontroelt(for de som ikke har spilt X-2) og takk for opplysningen "M".
Antar jeg må prøve å få tak i 7ern da og selvfølelig 12ern når den kjæm
Enough is enough! I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
  • 0
FFVII og FFX deler første plass i mine øyne. De er helt herlige, men det er jo alle selv om jeg ble litt skuffet over 8. Men virker som det kan bli herlig når det førs er gjennomført også. Men tviler på at det kunen frelst meg like bra som 7ern gjorde når jeg først prøvde det... Skjønte i grunn ikke en dritt, men elsket det!

Har prøvd 9ern så vidt også, var egentlig litt skuffende det også slik jeg husker det, men det er sikkert herlig det også Har 1&2 i pakke til GBA

FF er favorittserien rett bak MGS! Driver i grunn og plager MGS litt med å tråkke det i hælen så det mister skoen, så nære er det!
http://awesomeomtaler.blogspot.com/
  • 0
Siterer Solparasitt:
På bunnen ligger 8 og X-2 og råter


hva er det du prater om? FFVIII er jo fet som faien men er enig at X-2 ikke var altfor bra det er nok det dårligste Final fantasy til nå, de beste er nok VII,VIII og X. Gleder meg noe sykt til XII det ser faien så fet ut
I come upon a silver, striped mushroom and I fa la la la ly la ly.
  • 0
Helt enig, av en eller annen grunn hater alle FF8. Og av en eller annen grunn elsker alle FF10, som etter min mening er det svakeste av de bra FF spillene. FF8 har jo alt 10ern har og mer til. FF8 er 10, bare med mer spennende karakterer, mer spennedne verden, bedre musikk. Det eneste jeg kan finne på er at folk ikke liker er kampene og draw systemet. Men på mange måter er netopp Ff8 sitt oppgradering system det beste og mest avansete av alle FF spillene. Å intet annet FF har mer eksplosive summons og bonuser.
This is great banter, it really is.
  • 0
To klikkbare sanger for alle FF Fans...

Boss Theme og One Winged Angel

Liker dere ikke sangene kan dere ikke kalle dere FF fans

FF VII er det beste spillet i serien. Ække no vits å diskutere engang.
Respect my AUTHORITAH!
  • 0
Det beste spillet er uten tvil FFVI. Etter det FFVII.

Ellers burde de som ikke har det, prøve FFIV, det er helt genialt!
  • 0
Krish de sangene du la ut har jeg hørt så mange ganger nå ass. Har laste ned soundtracket til 7 9 10 og 12. Og hålder på med alle de andre nå også Det bør alle dere FF fans gjøre. Den musikken bringer tilbake masse minner
1337 er ut, 1227 er inn! http://1227.com/
  • 0
liker godt orchestra versjonen av one winged angel nesten bedre enn den fra advent children, den virker mer....ond hvis du skjønner hva jeg mener
I come upon a silver, striped mushroom and I fa la la la ly la ly.
  • 0
"Advent one winged angel" er den beste! Elsker den! Men helt enig, FF soundtrack er herlig!

Musikken i FF8 har jeg desverre hørt alt for lite av siden det er noe klikk med TVen jeg har hos faren min. Har en PS1 maskin der som er kobla til den og det blir altfor lav lyd eneste du kan høre så vidt det er er knipset til shiva og da må du virkelig høre godt etter Men 360en til broren min går det ann å høre med der, samme med GCen skjønner ikke det. Samme det, poenget er at jeg har hørt for lite av FF8 soundtracket.

Har spilt ett stykke ut i disc 2 på FF8 nå, og jeg meker jo at storyen er bra der, men når likevel ikke helt opp. Og det blir helt feil å si at det har alt som FFX har. FFX er helt annerledes og helt herlig.
http://awesomeomtaler.blogspot.com/
  • 0
blir det ikke kansje litt galt av deg å si det når du bare har spilt frem til litt av disk to? Mener du burde spille igjenom det før du sier noe
I come upon a silver, striped mushroom and I fa la la la ly la ly.
  • 0
  • Missing Avatar
  • M
Samtidig kan man mene det, dersom man får et bedre inntrykk av FFX på de første to diskene enn av FF8. Da er FFX bedre siden det har bedre evne til å fenge spilleren tidligere enn åttern
  • 0
Siterer gray fox:
blir det ikke kansje litt galt av deg å si det når du bare har spilt frem til litt av disk to? Mener du burde spille igjenom det før du sier noe


enig med den du
Laos
  • 0
FF8 og Ff10 er etter min mening svært like når det kommer til det meste. Ff8 har bare gjort alt mye bedre. Men de er på mange måter bygd opp litt likt, og tross at verdenen er nokså forkjellige, er karakterene og plottet ganske likt. Begge spillene har liksom en kjærlighetshistorie i bunnen. Nesten alle karakterene har samme rollene. Zell=Wakka, Selpihe=Rikku, Lulu=Quistis. Tidus ligner kanskje mer på Irvine enn Squall, men helt likt er jo ikke alt heller. Poenget er at 8 og 10 er likt satt opp, og har liksom mye av de samme temaene. De andre Ff spillene har for det meste igrunn ett litt annet fokus. I FF 8 og 10 handler det om personene i de andre Ff spillene er fokuset mer å redde verden.

Siterer M:
Samtidig kan man mene det, dersom man får et bedre inntrykk av FFX på de første to diskene enn av FF8. Da er FFX bedre siden det har bedre evne til å fenge spilleren tidligere enn åttern


Du har forsåvidt rett der M, men for meg var det omvednt.10 fanget meg også fra første stund, men FF8 var mye fortere i gang mens Ff10 liksom ikke kom i gang før man kom vekk fra Luca. For meg er det rett og slett uforståelig at noen kan like Ff10 bedre enn 8. Kampene er mye mer voldsomme, karakterene har bedre "attitude", stedene har både dette litt idylliske og mystiske samtidig som det finnes skitne storbyer. Musikken framhever stemningen 100000_ ganger bedre enn i 10ern. 10 hadde så anonym og kjedelig musikk at det rett og slett var en skam for spill som 6,7, 8 og 9. Jeg følte liksom at alle stykkene gikk i samme tone, og ikke ett eneste musikkstykke sitter igjen fra Ff10( bortsett fra pianomusikken på introen)
This is great banter, it really is.
  • 0
tja har prøvd alle ff spilla, men har bare runda.. 7'ern faktisk når jeg tenker meg om, men så er jo det favoritten å da kom til siste stedet i 10'ern men han jeg lånte det av skulle ha det igjen og jeg har aldri fått sjansen til å runde det siden. synes serien har daffa av i det siste med X-2 og XI håper bare att 12'ern blir drit bra. ellers så synes jeg at VII er det ultimate FF spillet med syk story og selve stilen i seg selv.
"9x-7i>3(3x-7u)" finn i
  • 0
Runda #8. Nesten 9 og 10. 7 har jeg ikke spilt noe særlig.
  • 0
XI har jeg ikke prøvd fordi det er et nettspill og mener at FF ikke passer som nettspill "OMG! ROFEL! u not use ta elixir ROFELMAO!" det ødeleger liksom bare hele FF opplevelsen , og syntes også X-2 nok er det dårligst FF spillet til nå men har store forventninger til XII alt jeg har sett og hørt er bare positivet, gleder meg til det kommer ut
I come upon a silver, striped mushroom and I fa la la la ly la ly.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!