Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Final Fantasy ~ Offisiell tråd ~


Siterer Glorfindel:
Minner drøyt om Kingdom Hearts.


Jeg har ikke spilt Kingdom Hearts, men jeg skjønner hva du mener. Er litt usikkert på hva jeg syns om combaten tho.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jeg har ikke spilt Kingdom Hearts, men jeg skjønner hva du mener. Er litt usikkert på hva jeg syns om combaten tho.


Synes den virker lovende, men trenger nok litt å se litt mer fra selve hovedspillet før jeg gir meg opp noen endelig mening. Det var jo ikke all verden vi fikk prøvd ut i demoen akkurat. Men det turbaserte kampsystemet har ihvertfall gått ut på dato for lengst, så jeg synes det er greit de endelig prøver et helt sanntidsbasert kampsystem, selv om de siste spillene i serien har beveget seg mer om mer i den retningen.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Synes den virker lovende, men trenger nok litt å se litt mer fra selve hovedspillet før jeg gir meg opp noen endelig mening. Det var jo ikke all verden vi fikk prøvd ut i demoen akkurat.


Nei, det kom ikke tydelig frem at man hadde mye mer spennende å prøve ut i siste fighten heller. Men jeg tror ikke det er smart å slenge masse nytt rett i fjeset på spilleren rett i en bossfight.

Siterer Glorfindel:
Men det turbaserte kampsystemet har ihvertfall gått ut på dato for lengst


Det er jeg enig i, men jeg syns det virket litt stivt og rart. Det er fremdeles litt tid før spillet kommer ut, men jeg vet ikke om de rekker å gjøre noe med det. Blir sikkert bedre enn FF13 ihvertfall!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Men jeg tror ikke det er smart å slenge masse nytt rett i fjeset på spilleren rett i en bossfight.


Det er nok et godt poeng. Sånn sett fungerte det godt som den smakebiten det sikkert var ment som.

Siterer Crazy Kraken:
Det er jeg enig i, men jeg syns det virket litt stivt og rart. Det er fremdeles litt tid før spillet kommer ut, men jeg vet ikke om de rekker å gjøre noe med det. Blir sikkert bedre enn FF13 ihvertfall!


Ja, jeg skjønner hva du mener. Jeg slet litt med å få til noe ordentlig flyt jeg også. Tror nok det trenger litt innlæringstid. Warp Strike virker ihvertfall ganske kult.

Jeg synes forsåvidt ikke kampsystemet i FFXIII var så ille heller. Selv om det tidvis ble overdrevent mye knappemosing. Det var andre ting i det spillet som var verre enn kampsystemet.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Ser ut som Final Fantasy XV blir mitt første spill i serien. Ser heftig ut, my kind of game. Med mindre jeg rekker å spille noen av de andre før det kommer ut i September.

Likte den lille demoen også.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Eneste jeg ikke likte i demoen var det kreket som ledet deg gjennom det hele. Håper vi slipper det i selve spillet, eller at det ikke er med så mye i det minste.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer albaga:
Med mindre jeg rekker å spille noen av de andre før det kommer ut i September.


Du er ihvertfall ikke avhengig av å måtte spille noen av de andre først. Men hvis du virkelig vil ha en smakebit på hvor bra denne serien kan være, så anbefaler jeg deg IX når det dukker opp på Steam.

Siterer dark samus nemesis:
Eneste jeg ikke likte i demoen var det kreket som ledet deg gjennom det hele. Håper vi slipper det i selve spillet, eller at det ikke er med så mye i det minste.


Hehe, tviler på at den blir noen "guide" i hovedspillet. Ser ikke for meg den kan få noe større rolle enn en eventuelt hjelper i manualen til spillet eller noe.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Du er ihvertfall ikke avhengig av å måtte spille noen av de andre først. Men hvis du virkelig vil ha en smakebit på hvor bra denne serien kan være, så anbefaler jeg deg IX når det dukker opp på Steam.


Forhåpentligvis er det en bra port, uten masse tullball! Det er et fantastisk spill. ...skammer meg litt over at jeg aldri har runna det...

Siterer dark samus nemesis:
Eneste jeg ikke likte i demoen var det kreket som ledet deg gjennom det hele. Håper vi slipper det i selve spillet, eller at det ikke er med så mye i det minste.


Den "tingen" virket ikke veldig godt gjennomført, nei. Ihvertfall dialogen.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Forhåpentligvis er det en bra port, uten masse tullball! Det er et fantastisk spill. ...skammer meg litt over at jeg aldri har runna det...


Etter hva jeg har fått inntrykk av, blir den vel litt som FFVII. Du kan sette opp hastigheten, unngå random encounters og spillet autosaver. Har kikket så smått på iOS-versjonen og spillet ser også ganske pent ut.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Du er ihvertfall ikke avhengig av å måtte spille noen av de andre først. Men hvis du virkelig vil ha en smakebit på hvor bra denne serien kan være, så anbefaler jeg deg IX når det dukker opp på Steam.


Thanks for the tip.
"Sometimes good people make bad choices. It doesn't mean they are bad people. It means they're human."
  • 0
Bare en liten "heads-up". Alle spillene i serien, med unntak av FFX/X-2 Remaster og FFIX (Gaben pls...), ligger ute med 50% avslag på Steam nå.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Mange her er vel gira på Final Fantasy XV, regner jeg med, men er det noen som skal ha FFXII The Zodiac Age? Altså remaken av FFXII.

https://www.youtube.com/watch?v=dIdEhNFcBH4

Ser ganske flott ut, syns jeg! Men jeg har spilt endel av det på PS2 før og syns det var veldig vanskelig. Vet ikke om det er meningen at man skal grinde veldig mye eller om jeg rett og slett gjorde veldig mye feil, haha
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Er det ingen Final Fantasy fans på forumet her eller?

Jeg syns ihvertfall HD remaken av FFXII (The Zodiac Age) ser veldig bra ut så langt. Grafikken er veldig tro mot PS2 utgaven, men det ser helt nydelig ut! I HD oppløsning så ser man hvor vakker PS2 grafikken egentlig kan være. Og det ser ikke ut som de har gjort rare feil, som å bytte ut annsiktene til hovedpersonene, som de gjorde i FFX remaken (ffs...).
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Ikke fan i det hele tatt.. *hosthost*

Men jeg syntes ikke det har vært et bra FF spill siden X. XII er helt ok, men that's it. XIII serien er en skam, alle de 3 spilla suger og FFXV er bæsj pga gameplayet ( spilt demo, selvfølgelig )

Så jeg skal ikke ha XII Zodiac Age i det hele tatt, og mest sannsynlig ikke ha FFXV heller. Som er synd, fordi spillet ser flott ut.. Men fy faen det gameplayet altså, verre enn Kingdom hearts og det kom ut for maaaaaaaaange år siden. RIP FF.
The D' is silent.
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
Men jeg syntes ikke det har vært et bra FF spill siden X.


Jeg trodde det siste gode FF spillet var 6ern? Neida, men jeg har hørt mange andre mene det samme og er litt der selv.

Siterer Finalfantasyfrelst:
XII er helt ok, men that's it.


Jeg syns XII var bra, men jeg var ikke forbredt på at det skulle kreve så mye grinding og sideaktiviteter. Dessuten er jeg vanligvis mer glad i et mer personlig eventyr, så FFX falt veldig i smak hos meg. Men jeg valgte å ikke kjøpe HD remaken av X fordi den har så mange problemer som hadde irritert meg. Ihvertfall når jeg har runna det på PS2 før. Men jeg har aldri runna FFX-2. Hva med deg?

Siterer Finalfantasyfrelst:
XIII serien er en skam, alle de 3 spilla suger


Her er jeg helt enig, ihvertfall angående FFXIII. Det er et utrolig dårlig spill. XIII-2 syns jeg var litt bedre for det hadde ihvertfall litt mer sideaktiviteter og NPCer man kunne snakke med. Litt mer frihet. Men historien var ikke veldig imponerende. Lightning returns nektet jeg å kjøpe.

Siterer Finalfantasyfrelst:
FFXV er bæsj pga gameplayet ( spilt demo, selvfølgelig )


Say what? Jeg tror de har fikset veldig mange av problemene fra demoen. Selv spilte jeg aldri demoen, men hørte at mange reagerte på at kampsystemet ikke var superbra, men de som spilte det på PAX sier at det føles helt forskjellig ut nå (og mye bedre).
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
Men jeg syntes ikke det har vært et bra FF spill siden X

X var det seneste FF jeg spilte(men det første jeg prøvde), liker ikke helt retningen serien har tatt siden.
Veni, Vidi, Dormivi
Siterer Crazy Kraken:
Jeg trodde det siste gode FF spillet var 6ern? Neida, men jeg har hørt mange andre mene det samme og er litt der selv.


Min favoritt i serien er IX, etterfulgt av VIII.

Siterer Crazy Kraken:
Jeg syns XII var bra, men jeg var ikke forbredt på at det skulle kreve så mye grinding og sideaktiviteter. Dessuten er jeg vanligvis mer glad i et mer personlig eventyr, så FFX falt veldig i smak hos meg. Men jeg valgte å ikke kjøpe HD remaken av X fordi den har så mange problemer som hadde irritert meg. Ihvertfall når jeg har runna det på PS2 før. Men jeg har aldri runna FFX-2. Hva med deg?

Meg: XIII serien er en skam, alle de 3 spilla suger

Her er jeg helt enig, ihvertfall angående FFXIII. Det er et utrolig dårlig spill. XIII-2 syns jeg var litt bedre for det hadde ihvertfall litt mer sideaktiviteter og NPCer man kunne snakke med. Litt mer frihet. Men historien var ikke veldig imponerende. Lightning returns nektet jeg å kjøpe.


Jeg runna FFX-2 og likte det, samtidig som jeg ikke likte det. Dette var spillet hvor mange merket Square Enix gikk i en annen retning.

Jeg er også enig i at XIII-2 er bedre enn XIII, og har selv aldri kjøpt Lightning Returns fordi de ikke fortjener pengene på det. Men selv om XIII-2 var bedre så følte jeg allikevel at det var langt under FF standaren.

Siterer Crazy Kraken:
Say what? Jeg tror de har fikset veldig mange av problemene fra demoen. Selv spilte jeg aldri demoen, men hørte at mange reagerte på at kampsystemet ikke var superbra, men de som spilte det på PAX sier at det føles helt forskjellig ut nå (og mye bedre).


Om de har fikset gameplayet siden den demoen, så cred til Square. Men må i så fall spille det hos en kamerat før jeg selv kjøper det, fordi jeg følte gameplayet var skikkelig bedritent når du var i en fight. Likte det ellers, vel og merke.
The D' is silent.
Siterer Crazy Kraken:
Mange her er vel gira på Final Fantasy XV, regner jeg med, men er det noen som skal ha FFXII The Zodiac Age? Altså remaken av FFXII.

https://www.youtube.com/watch?v=dIdEhNFcBH4

Ser ganske flott ut, syns jeg! Men jeg har spilt endel av det på PS2 før og syns det var veldig vanskelig. Vet ikke om det er meningen at man skal grinde veldig mye eller om jeg rett og slett gjorde veldig mye feil, haha


Yes! Nummer 3 på listen over mine favoritter i serien. Dog minnes jeg også at det tidvis var ganske vanskelig og krevde en del grinding. Hadde derfor vært kjekt om de hadde klart å implementere en form for "boost" slik som remasterne av VII og IX har. Men så er XII et mye mer omfattende spill enn de to, så det lar seg vel neppe gjøre.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
Jeg runna FFX-2 og likte det, samtidig som jeg ikke likte det. Dette var spillet hvor mange merket Square Enix gikk i en annen retning.


Hvis jeg likte FFX, burde jeg spille FFX-2 eller trenger jeg ikke det?

Siterer Finalfantasyfrelst:
Men selv om XIII-2 var bedre så følte jeg allikevel at det var langt under FF standaren.


Selvfølgelig, men jeg tok det som et positivt tegn at de tok serien i en bedre retning. FFXV virker for meg som rikitge måten å modernisere FF serien, uten at jeg har spilt demoen. Dessuten likner kampsystemet veldig på hvordan det originalt så ut i FF Versus XIII (eller hva det nå het en gang i tiden). De kunne gjort det turbasert, men gamere i dag er nok ikke veldig gira på denne typen kampsystem. Selv har jeg ikke noe imot turbaserte jrpg kampsystem og det blir spennende å se hvordan det funker i feks Persona 5.

Siterer Finalfantasyfrelst:
Om de har fikset gameplayet siden den demoen, så cred til Square. Men må i så fall spille det hos en kamerat før jeg selv kjøper det, fordi jeg følte gameplayet var skikkelig bedritent når du var i en fight.


De burde nesten slippe en helt ny demo sånn at alle kan prøve det nye kampsystemet.

Siterer Glorfindel:
Yes! Nummer 3 på listen over mine favoritter i serien.


Kult! Hva er din nr 2 og 1?

Siterer Glorfindel:
Dog minnes jeg også at det tidvis var ganske vanskelig og krevde en del grinding. Hadde derfor vært kjekt om de hadde klart å implementere en form for "boost" slik som remasterne av VII og IX har.


Jeg skjønner hva du mener, men den boosten har fått mye kritikk fordi den tuller til RNG systemene. Ihvertfall i FFVII. Selv kunne jeg kanskje tenkt meg bare en ny vanskelighetsgrad som var litt enklere, men ikke noe som endrer XP gains osv. Jeg er i utgangspunktet interessert i å spille spillet slik det var da det kom ut, men med litt sprekere grafikk.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Hvis jeg likte FFX, burde jeg spille FFX-2 eller trenger jeg ikke det?


Nei, ikke gjør det. Just ... dont.

Siterer Crazy Kraken:
Kult! Hva er din nr 2 og 1?


Samme som Finalfantasyfrelst. IX på første, etterfulgt av VII.

Siterer Crazy Kraken:
Jeg skjønner hva du mener, men den boosten har fått mye kritikk fordi den tuller til RNG systemene. Ihvertfall i FFVII. Selv kunne jeg kanskje tenkt meg bare en ny vanskelighetsgrad som var litt enklere, men ikke noe som endrer XP gains osv. Jeg er i utgangspunktet interessert i å spille spillet slik det var da det kom ut, men med litt sprekere grafikk.


Det er forsåvidt sant. Boosten i VII gjorde spillet til et faceroll, uten særlig med utfordringer. Dog var den meget kjekk å ha til platinum-trofeet.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
Nei, ikke gjør det. Just ... dont.


Haha, okay! Jeg har fremdeles mange andre FF spill jeg vil spille

Siterer Glorfindel:
Samme som Finalfantasyfrelst. IX på første, etterfulgt av VII.


Ikke det samme som FFF altså:

Siterer Finalfantasyfrelst:
Min favoritt i serien er IX, etterfulgt av VIII.


Siterer Glorfindel:
Det er forsåvidt sant. Boosten i VII gjorde spillet til et faceroll, uten særlig med utfordringer. Dog var den meget kjekk å ha til platinum-trofeet.


Det kan jeg tro på! Er det trofeer til PS1 spill altså?

Og man kan vel velge å ikke bruke boosten? Eller kanskje skru den på før en ekstrem bossfight?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Haha, okay! Jeg har fremdeles mange andre FF spill jeg vil spille


X-2 er ganske langt unna X. Kan beskrive det med et ord: teit.

Siterer Crazy Kraken:
Ikke det samme som FFF altså:


Nei, ser nå at jeg leste feil xP

Siterer Crazy Kraken:
Det kan jeg tro på! Er det trofeer til PS1 spill altså?


PC-utgaven av FFVII ble jo portet over til PS4.

Siterer Crazy Kraken:
Og man kan vel velge å ikke bruke boosten? Eller kanskje skru den på før en ekstrem bossfight?


Ja, du kan skru den av og på når du vil. Det er "speed-boost", og "full heal", i tillegg til at du kan skru av random encounter (takk gud...).

Irriterer meg veldig at IX ikke har blitt portet over til PS4 også.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
teit.


Hvor teit? Try me!

Siterer Glorfindel:
PC-utgaven av FFVII ble jo portet over til PS4.


Ah, stemmer det! Men den utgaven er ikke til PS Vita, right? Jeg har litt lyst til å spille PS1 FF spillene på PS Vita, skjønner du. Har ikke runna noen av PS1 FF spillene skjønner du.

Siterer Glorfindel:
Ja, du kan skru den av og på når du vil. Det er "speed-boost", og "full heal", i tillegg til at du kan skru av random encounter (takk gud...).


Sweet! Greit å vite at man ikke blir stuck.

Siterer Glorfindel:
Irriterer meg veldig at IX ikke har blitt portet over til PS4 også.


Det kommer vel? Men FFIV versjonen til PC er stygg syns jeg. Da kjøper jeg likegreit PS3 utgaven.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hvor teit? Try me!


Først og fremst er det så annerledes X, og ikke på noen særlig positiv mote. Historien er middelmådig og karakterene mister mye av troverdigheten de hadde i X. Blir for mye "girl power". Gameplayet er greit nok, men resten er ... teit.

Siterer Crazy Kraken:
Ah, stemmer det! Men den utgaven er ikke til PS Vita, right?


Nei, ikke som jeg vet.

Siterer Crazy Kraken:
Det kommer vel? Men FFIV versjonen til PC er stygg syns jeg. Da kjøper jeg likegreit PS3 utgaven.


IX, ikke IV

Har ikke lest noe om at det skal komme, men det hadde vært ypperlig.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!