Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Final Fantasy ~ Offisiell tråd ~


Siterer Glorfindel:
I tillegg til at dem summoning sequences er til å bli våt i buksa av.


Du bytter underbukse ganske ofte når du spiller dette spillet, skjønner jeg?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Du bytter underbukse ganske ofte når du spiller dette spillet, skjønner jeg?


Sitter på do og spiller jeg.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
Sitter på do og spiller jeg.


Har du tatt en enkel løsning hvor du bruker PS Vita remote play, eller har du satt TVen på do? Hehe
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
http://vgleaks.com/final-fantasy-30th-anniversary-roadmap/

Dette må da vitterlig være for godt til å være sant?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
http://vgleaks.com/final-fantasy-30th-anniversary-roadmap/

Dette må da vitterlig være for godt til å være sant?


Det hadde jo vært kjempe kult hvis det var sant , men ja det høres litt for godt ut til å være sant. Men ,takk for link så får vi se om det er sant eller ikke. Hadde jo selv om det hadd vist seg å være sant , hadde jeg ikke blitt forbauset at det blir veldig vanskelig å få her i Norge.
  • 0
Da er endelig spillet kjøpt, så får vi vente da..
The D' is silent.
Siterer Finalfantasyfrelst:
Da er endelig spillet kjøpt, så får vi vente da..


Kos deg!
Siterer Xtord:
Det hadde jo vært kjempe kult hvis det var sant , men ja det høres litt for godt ut til å være sant. Men ,takk for link så får vi se om det er sant eller ikke. Hadde jo selv om det hadd vist seg å være sant , hadde jeg ikke blitt forbauset at det blir veldig vanskelig å få her i Norge.


Det virker jo litt for detaljert til å være fake også. Et eller annet må de jo finne på uansett. Jeg kan dog se for meg at den samlingen ikke vil bli særlig billig...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Hvem det nå var som sa at soundtracket i FFXV er "unremarkable" må ha hørt på Spotify når han skulle anmelde spillet.

Cleigne Battle Theme
https://www.youtube.com/watch?v=Fh4_jFbT_XQ

Kanskje, om ikke uten tvil en av de beste låtene jeg har hørt i noe spill i år. So energizing man.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
Siterer Glorfindel:
Siterer Xtord et hadde jo vært kjempe kult hvis det var sant , men ja det høres litt for godt ut til å være sant. Men ,takk for link så får vi se om det er sant eller ikke. Hadde jo selv om det hadd vist seg å være sant , hadde jeg ikke blitt forbauset at det blir veldig vanskelig å få her i Norge.

Det virker jo litt for detaljert til å være fake også. Et eller annet må de jo finne på uansett. Jeg kan dog se for meg at den samlingen ikke vil bli særlig billig...


Joda , ser den sant nok, sent svar dog. Men , ja du har et poeng der. Lurer jo litt på hvorfor ikke zelda hadde et 30 år jubeleum.

Joda ,helt enig noe må de jo finne på.
  • 0
Må nok dessverre melde pass på dette spillet før jeg har spilt igjennom alle de andre spillene mine.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Hvem det nå var som sa at soundtracket i FFXV er "unremarkable" må ha hørt på Spotify når han skulle anmelde spillet.


Han burde vært hengt etter fingrene over Grand Canyon. Å hetse Yoko's verk is like den 8. dødssynd.

Ble uansett ferdig med historien i går: Spoiler:Siste boss, eller antagonisten i seg selv, er dessverre en vits. I hvert fall når man tenker over hvilke antagonister denne serien har hatt tidligere. Nest siste derimot.... horysheeeeeeetigjenDatFuckingsMusictho.Oh.Mein.Got..

Synes historien jevnt over var ganske god. På del 2 begynte de dog å rote litt. I god gammeldags FF-stil, blir du sittende litt som et spørsmålstegn. Er i grunn forståelig at de nå legger til litt mer innhold. Slutten var grei nok, men karakterene overrasket nok kanskje mest. Et kroneksempel på at man ikke skal dømme en bok etter omslaget. Relasjonene, samholdet og alle de artige dialogene de har gjennom hele spillet, er nok noe av det jeg kommer til å minnes best med dette spillet.

Resten sier jeg sikkert mer om senere. Burde kanskje vente til jeg er ute av den rosa hypeskyen før jeg konkluderer noe, men dette spillet ligger an til å peile seg inn til en finfin 3. plass i serien for min del.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Har ikke fått spilt på noen dager da jeg har jobbet veldig mye, men blir deilig å hoppe inn igjen i det nå!
  • 0
Siterer SirGalahad:
Har ikke fått spilt på noen dager da jeg har jobbet veldig mye, men blir deilig å hoppe inn igjen i det nå!


Jobb går først ja...
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
Jobb går først ja...


True! Ser ekstra frem til to uker med juleferie nå snart så jeg kan få spilt en del!
Har kommet til Spoiler:den første (?) kampen mot Aranea, men hun klarte selvfølgelig å glitche sånn at hun satt fast inni veggen så måtte starte questet på nytt
  • 0
Har i grunn opplevd relativt få bugs i dette spillet så langt. Eneste jeg kommer på, var i en samtale med en karakter, hvor det plutselig dukket opp et monster i bakgrunnen.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Har i grunn opplevd relativt få bugs i dette spillet så langt. Eneste jeg kommer på, var i en samtale med en karakter, hvor det plutselig dukket opp et monster i bakgrunnen.


Ja, same. Ikke mange bugs utenom den der! Morsomt med litt bugs da
  • 0
Ingen Final Fantasy uten "Bomb's" nei. Guuuuuuuud som jeg hater de krekene der....
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
Ingen Final Fantasy uten "Bomb's" nei. Guuuuuuuud som jeg hater de krekene der....


enda verre er kanskje disse Marlboro-ene. Men sant med disse Bomb`s
  • 0
Siterer Xtord:
enda verre er kanskje disse Marlboro-ene. Men sant med disse Bomb`s


Ja, de er temmelig ekle de også. Men de sprenger i hvert fall ikke seg selv i luften...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
Siterer Xtord:enda verre er kanskje disse Marlboro-ene. Men sant med disse Bomb`s

Ja, de er temmelig ekle de også. Men de sprenger i hvert fall ikke seg selv i luften...

Sant det, men er du uforberedt og spesielt på X kan de virkelig være et problem, men ja, ser den.
  • 0
Har ikke spilt så veldig mange timer enda, men er fremdeles skeptisk.

Designet på hovedkarakterene er grusomt kjedelig, spesielt til FF å være, så håper det endrer seg utover i spillet. Dårlig karakterdesign er ofte nok til å legge bort et spill for meg.

Kampsystemet har jeg ikke sansen for enda. FF må liksom være turbasert for at det skal føles riktig. Derfor jeg bla. ga opp 12 og 13 etter kort tid. Her er det bare merkelig.
Tok forøvrig 4 timer før jeg fant ut hvordan man bruker items. Måtte bytte oppsett fra A til B for å ha det alternativet. Kanskje kontrollen er sliten

I storyen vet jeg ikke hva som foregår enda. Bruker for mye tid på sidefjas, så filmklipp og slikt er bare forvirrende.

Tror det vil ta noen uker/måneder å komme seg gjennom. Klarer ikke helt å holde på interessen min over lengre tid.
  • 0
Siterer TK Art:
Designet på hovedkarakterene er grusomt kjedelig, spesielt til FF å være, så håper det endrer seg utover i spillet. Dårlig karakterdesign er ofte nok til å legge bort et spill for meg.


Førsteinntrykket var litt så som så her også, men de vokste på meg etterhvert. Etter å ha blitt ferdig med historien, så har jeg definitivt vært borti verre karakterer i denne serien.

Siterer TK Art:
Kampsystemet har jeg ikke sansen for enda. FF må liksom være turbasert for at det skal føles riktig. Derfor jeg bla. ga opp 12 og 13 etter kort tid. Her er det bare merkelig.
Tok forøvrig 4 timer før jeg fant ut hvordan man bruker items. Måtte bytte oppsett fra A til B for å ha det alternativet. Kanskje kontrollen er sliten


Skjønner hva du mener. Jeg for min del, har aldri vært glad i det turbaserte kampsystemet. Det gikk greit i 6, 7, 9 og delvis 8, men i 10 ble jeg lei. Det er for langtekkelig og ensformig i lengden. Så kampsystemet her har falt veldig i smak hos meg. Kaster meg inn i kamper mot monstre jeg ikke har behov for å slåss mot engang, kun fordi det er så morsomt. Dodge, blokke, warp-strike ut og så inn igjen for å ny omgang juling. Love it.

Er det noe jeg skal utsette det på, så er det at kameraet sliter litt med å holde følge og det blir et eneste stort kaos når du møter relativt mange monstre på en gang. I tillegg er magi ganske ubrukelig i dette spillet. Tungvindt måte å skape det på, i tillegg til at det nesten skader teamet ditt like mye som fienden.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Slapp av Glorfindel, TK er bare mer kritisk enn folk flest. Vanligvis ihvertfall! No offence TK!

Siterer Glorfindel:
Jeg for min del, har aldri vært så glad i det turbaserte kampsystemet. Det gikk greit i 6, 7, 9 og delvis 8, men i 10 ble jeg lei. Det er for langtekkelig og ensformig i lengden.


Wow! Virkelig? FF10 kampsystemet regnes for å være et av de beste i serien (av de turbaserte) og selv liker jeg det veldig godt. Måten man kan bytte medlemene i partyet inn og ut av kampen når man vil er så utrolig smooth
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!