Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

3DS-tråden ~ Offisiell Tråd ~


Nintendo 3DS ble lansert mars i 2011, og er den åttende håndholdtgenererasjonen fra Nintendo. Det var den første duppeditten som tillot brillefri, ekte 3D. Den er bakoverkompatibel med DS.

Den har i skrivende stund solgt over 30 millioner enheter. Salget startet dårlig, men tok seg opp etter at Nintendo kuttet prisen med 500 kroner, samt et økende spillbibliotek.

I juli 2012 kom 3DS XL med 90 % større skjermer.

Konsollen innehar spill som:

The Legend of Zelda: Ocarina of Time 3D
Cave Story
Fire Emblem: Awakening
Super Mario 3D Land
Pushmo
Colors! 3D
Zero Escape: Virtue's Last Reward
Crashmo
Luigi's Mansion: Dark Moon
Super Street Fighter IV: 3D Edition
Mario Kart 7
Kid Icarus: Uprising
Etrian Odyssey IV: Legends of the Titan
VVVVVV
Professor Layton and the Miracle Mask
Cave Story 3D
Resident Evil: Revelations
Skylanders: Spyro's Adventure
Art of Balance Touch!
Art Academy: Lessons for Everyone
Star Fox 64 3D
Gunman Clive
Shin Megami Tensei: Devil Survivor Overclocked
Mutant Mudds

(Alle har over 80 i metascore på Metacritic.com)

Her kan man diskutere 3DS og alle dens spill.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Vurderer å kjøpe en XL fordi den vanlige er så jækla liten og knotete, men jeg finner alltid ut at jeg egentlig ikke har bruk for en. Er ikke så mange interessante spill å finne foreløpig heller.
  • 0
Hvilke spill er det du savner?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Hvilke spill er det du savner?


Nei si det. Er ikke noe bestemt jeg venter på, eller kunne tenke meg. Har bare ikke sett så mange interessante så langt, men det kan jo være det dukker opp noe.
Om jeg kjøper en, så blir nok Donkey Kong Country Returns plukket opp fort hvertfall.
  • 0
3DSen begynner å få en del interessante titler nå, så skal ikke se bortifra at jeg kjøper en mot slutten av året.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Er det verdt å bruke 1500kr på en 3DS? Jeg har lenge vurdert å kjøpe en, men jeg har liksom aldri kommet så langt. Dessuten har jeg allerede nok spill jeg må spille gjennom.
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
  • 0
Siterer RockFuzzEleven:
Er det verdt å bruke 1500kr på en 3DS? Jeg har lenge vurdert å kjøpe en, men jeg har liksom aldri kommet så langt. Dessuten har jeg allerede nok spill jeg må spille gjennom.


Jeg ventet en stund før jeg gikk til innkjøp av en 3ds selv, men jeg kan absolutt anbefale den. Det finnes allerede en god samling med veldig gode spill til den. Slik fremtiden ser ut så går i hvert fall ikke 3dsen min i dvale med det første da enda flere spill er på vei. Jeg har brukt mange timer på spill som Mario 3d land, Resident evil revelations, Mario kart 7, Zelda Oot 3d og Paper mario 3d, for å nevne noen. Kjøpte min på cdon til rundt 1190,-. Så hvis du er glad i å spille på håndholdt konsoll så kan jeg si at JA, 3ds er absolutt verdt å skaffe.
  • 0
Siterer RockFuzzEleven:
Er det verdt å bruke 1500kr på en 3DS? Jeg har lenge vurdert å kjøpe en, men jeg har liksom aldri kommet så langt. Dessuten har jeg allerede nok spill jeg må spille gjennom.


Hvis du vet du har lyst på noen av spillene, vil jeg anbefale det. Ellers svarte yami kim godt for seg.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
3DSen er nok den mest spennende konsollen på markedet for tida. Wii U holder enda på å varme opp, mens 360 og PS3 sakte dør ut. Game Boyen har derimot en stødig strøm av kvalitetstitler. Om jeg tenker tilbake tror jeg også 3DSen har klart å kapre GoTY-tittelen fra min side begge årene etter at den kom ut (Ocarina of Time 3D og Kid Icarus Uprising), og Awakening ligger ganske godt an i år, om jeg skal orke å tenke på noen slike kåringer så tidlig på året, noe jeg egentlig er prinsipielt imot.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Har ikke spilt så mye på 3DS-en i det siste, men satser på at Fire Emblem Awakening forandrer på det. Til tross for at den samler en god del støv, er jeg meget fornøyd med den, siden jeg har fått oppleve mange gode spill, som Kid Icarus, Tales of the Abyss og OoT 3D. Går jo også an å spille DS spill på den, noe som er et stort pluss!
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
3DS er en flott konsoll ja, men jeg tror jeg ville valgt en XL om jeg hadde hatt valget nå. Den passer rett og slett mye bedre i mine hender, er av bedre kvalitet og har bedre batteritid.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Noen som vet hvordan bildet på XLversjonen er i forhold til den vanlige? Begge skjermene har vel lik oppløsning så vil ikke bildet bli dårligere på XL?
  • 0
Noen kule eStore spill som anbefales?
  • 0
Siterer yami kim:
Noen som vet hvordan bildet på XLversjonen er i forhold til den vanlige? Begge skjermene har vel lik oppløsning så vil ikke bildet bli dårligere på XL?


Da jeg prøvde XL så ble jeg overrasket over hvor bra skjermen var og hvor flott bildet var selv om det er den samme oppløsningen. Selv vurderer jeg å bytte til XL fordi jeg ser på den som en mye bedre konsoll.

Siterer fantomena:
Noen kule eStore spill som anbefales?


Har ikke handlet så mange eStore spill, så jeg kan nok ikke anbefale noe.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Ok, kult. Kanskje jeg oppgraderer en gang jeg har mye penger til overs. Jo større, jo bedre. Hau hau hau.

Siterer fantomena:
Noen kule eStore spill som anbefales?


Last ned demoen til Harmoknight. Det virker ganske artig. Har vurdert å laste det ned selv, men har ikke kommet så langt enda
  • 0
Siterer yami kim:
Noen som vet hvordan bildet på XLversjonen er i forhold til den vanlige? Begge skjermene har vel lik oppløsning så vil ikke bildet bli dårligere på XL?


Enig med CK. XL er bedre hvis du har råd.

Siterer fantomena:
Noen kule eStore spill som anbefales?


Noen av spillene på lista over er fra eShop: Cave Story, Pushmo, Colors! 3D, Crashmo, VVVVVV, Art of Balance Touch!, Gunman Clive og Mutant Mudds.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg har bestemt meg i det siste for at jeg skal prøve å få kjøpt meg en 3DS XL. Har allerede bestemt at jeg skal skaffe meg Animal Crossing: New Leaf, men kan tenke meg en eller to til spill. Hva er konsollens beste spill?
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Fire Emblem Awakening og Mario Kart 7 er ganske solide spill. Pokemon blir sikkert også bra når det kommer til høsten. Om du liker eventyr spill kan jo også Luigis Mansion 2 være verdt en titt. Kid Icarus for Action. Ocarina of Time Remake om du vil ha litt Zelda.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Siterer Kakashi sensei:
Fire Emblem Awakening


Hadde vurdert det her fra før av, ja. Ganske fan av Fire Emblem fra før av.

Siterer Kakashi sensei:
Pokemon blir sikkert også bra når det kommer til høsten


Hvilket spill er det som kommer til høsten? Skikkelig forvirret når det kommer til Pokémon for tiden.


Og kom det, eller kommer det et nytt Monster Hunter til 3DS snart?
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Det er Pokemon X/Y som kommer til høsten. Det er generasjon nummer 6. Monster Hunter 4 kommer til 3DS i September. Definitivt noe å sjekke ut!
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Høres bra ut, skal prøve å få kjøpt en så snart som mulig. Ser på en Custom Limited Edition New Leaf 3DS til 200 pund, som er 1800 kr.
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Hva er konsollens beste spill?


Av nye spill, vil jeg anbefale Kid Icarus Uprising, Fire Emblem Awakening og Mario Kart 7. Om du ikke har noe i mot litt eldre spill, anbefaler jeg Ocarina of Time 3D, og Tales of the Abyss.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Ocarina har jeg spilt på N64 og Wii allerede, så spørs om jeg kjøper det en gang til. Men det er vel billig?
Living so the last night feels like a past life
  • 0
Siterer JoEy_Odd:
Men det er vel billig?


Prisen kan jeg ikke si noe på, lenge siden det ble skaffet. Etter å ha spilt 3DS versjonen, kan jeg nok selv aldri gå tilbake til tidligere versjoner, grafikken er bare så mye bedre.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
Etter å ha spilt 3DS versjonen, kan jeg nok selv aldri gå tilbake til tidligere versjoner, grafikken er bare så mye bedre.


Tja, da må det vel nesten kjøpes da.
Living so the last night feels like a past life
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!