Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Super Smash Bros. (WiiU/3DS) ~ Offisiell tråd ~


Super Smash Bros. Last Solid God of Assassin's Warfare.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Super Smash Bros Combat? Noe i den duren i hvertfall.

Super Smash Bros for Wii U blir i hvertfall for mye.
Do not argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
  • 0
Siterer Victorfinne:
Hahahhaah, Wii fit trainer skal bli en spillbar figur.


Det er jo gammelt nytt blant oss oppdaterte.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Det er faktisk en bra tittel. Super Smash Bros 4 Wii U/3DS.
  • 0
Siterer Linebeck:
Det er faktisk en bra tittel. Super Smash Bros 4 Wii U/3DS.


Altså navnet på spillet eller selve spillet? Navnet liker jeg ikke. Når ingen tidligere spill har hatt tall i navnet syns jeg ikke dette bør hete "SSB 4". Håper dé finner et navn som ligner på "melee" og "Brawl"
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Hva føler og syns folk om at Lucario er annonsert isteden for en ny Pokemon fra 6. generasjon? Jeg personelig har ikke noe problem med det. Liker Lucario, men hadde vært kult om de hadde variert det da! Gleder meg til å se hvordan Mega-utviklingen hans spiller inn
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer Victorfinne:
Hva føler og syns folk om at Lucario er annonsert isteden for en ny Pokemon fra 6. generasjon? Jeg personelig har ikke noe problem med det. Liker Lucario, men hadde vært kult om de hadde variert det da! Gleder meg til å se hvordan Mega-utviklingen hans spiller inn


Hadde håpet vi endelig kunne få spille som Snorlax jeg nå....

Nei, æltså. Som SoL kommenterte på artikkelen i går, det kunne vært kult og sett Zoroark i stedet for Lucario denne gangen. Men uansett så har jeg ikke så mye imot å se Lucario igjen heller, han er tross alt en ganske heftig Pokémon. Og Mega-utviklingen kan være noe av grunnen til at han er med igjen også ja.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Selv synes jeg det er greit at Lucario er med, men selv hadde jeg ikke sagt nei takk til en ny Pokemon i stedet.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Så det kommer tydeligvis en Nintendo Direct 8. april klokka 00:00 som kun skal fokusere på det nye Smash Bros. spillet.

Hva tror dere vi kan forvente oss?

Personlig tror jeg de kommer til å vise en rekke gjentakende karakterer fra tidligere spill som ikke er vist enda, slik som Yoshi, Ness og Captain Falcon. I tillegg til de gjentakende karakterene tipper jeg det blir avslørt en helt ny karakter. Jeg tror vi får vite om single-player delen og kanskje noen andre moduser.

Jeg føler meg ikke helt sikker på om vi får en utslippsdato. Nintendo er ofte sent ute med slikt.

Håper at Smash Bros. Direct gjør meg like hypet for det nye Smash Bros. som de nye trailerne gjorde med Mario Kart 8.
  • 0
Hvor er Professor Layton???
  • 0
Siterer Jurginator:
Personlig tror jeg de kommer til å vise en rekke gjentakende karakterer fra tidligere spill som ikke er vist enda, slik som Yoshi, Ness og Captain Falcon. I tillegg til de gjentakende karakterene tipper jeg det blir avslørt en helt ny karakter. Jeg tror vi får vite om single-player delen og kanskje noen andre moduser.


De du nevner der er nok rimelig sikre ja. Jeg for min del, har ikke spesielt behov for flere av de gamle karakterene. Har allerede fått Pit og Marth som jeg anser som hovedkarakterene mine. Hadde nok ikke hatt noe imot å se Snake igjen, men det skal sies at han ikke var så altfor morsom å spille i Brawl.

Men, jeg venter fortsatt på en del av de nye karakterene. Brawl hadde vel 15 nykommere, så det er vel lov å håpe at det kommer noen på rams snart. Lanseringsdato har ikke jeg voldsom tro på heller, men det ryktes jo om at det skal være klart før nyttår.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Håper på felere karakterer fra Pokemon, og Professor Layton som Magmar nevnte.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Spektakulær Nintendo Direct i natt! KRAFTIG utbedret onlinemodus, oppdaterte fightere, fullstendig separasjon av hver fighters forksjellige former, nye moduser, Final Destination-versjon av de fleste baner, og sist men ikke minst: Greninja og CHARIZARD! Til og med i Mega X-format. Forhåpentligvis får vi en Mega Y også, min favoritt, men det ville kanskje være å spørre om for mye. Nintendo skuffer virkelig ikke! Enda en gledelig overraskelse at 3DS-versjonen kommer allerede til sommeren. Det jeg ser som negativt, er at ikke begge spillene får alle banene, og at 3DS får en helt egen spillmodus du ikke finner på Wii U, noe som tvinger oss til å kjøpe begge versjonene for den komplette opplevelsen. Jeg vet dette er en vane for Nintendo, men det er likevel litt kjedelig. Men men, ville nok kjøpt begge uansett...
"Give a man a fire and he's warm for a day, but set fire to him and he's warm for the rest of his life." - Terry Pratchett
  • 0
Som jeg skrev i artikkelen, synes Directen var helt greit, men savner fortsatt en del. Hva det er har jeg nevnt utallige ganger allerede.

Jeg for min del ble ikke blåst av stolen av nykommerne heller, men jeg har vel heller aldri vært noe fan av å spille som Pokémon i Smash Bros. Og jeg liker heller ikke det de har gjort med Pit. Greit nok at flygingen hans var noe overdreven, men det var jo også mye av moroa ved å spille som han. Enda godt de ikke har køddet til for mye med Marth. Begynner forsåvidt å bli litt interessert i Little Mac også.

Det med at spillene deles opp ser jeg jo helt klart årsaken til, men vet ikke helt om jeg liker det eller ikke. Synes også 3DS versjonen ser rimelig simpel ut, så jeg vet ikke om jeg bare kommer til å vente på Wii U versjonen uansett.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Får starte med det dårligste først. Greninja og Charizard er ikke akkurat karakterene jeg hadde håpet på. Heldigvis ser Greninja ut som bra fighter.

Det er masse positivt å si om denne Direct'en, men det aller beste var at City Trial fra Kirby Air Ride gjør et lite comeback på 3DS versjonen. For de som ikke har spilt Kirby Air Ride, kan jeg si at City Trial er noe av det beste og mest avhengighetsskapende multiplayer jeg noen gang har spilt. Det hele går ut på å samle power-ups som forbedrer farten, slagkraften, hopp, osv. i et åpent område. Det hele går på tid, og når tiden er ute møtes alle til en kamp. Det er mange forskjellige oppgaver som kan bli tilfeldig trukket ut, som å møtes til en dødskamp eller førstemann til målstreken. Jeg kommer nok til å spille utallige timer i denne modusen.

Sist kan jeg si at det virker som en idiotisk beslutning (forretningsmessig) å utgi 3DS versjonen mange måneder før Wii U. Dog, for oss som bare vil spille Smash Bros høres dette bra ut. Det er tydelig at 3DS versjonen var lettere å lage.
  • 0
Siterer Jurginator:
Sist kan jeg si at det virker som en idiotisk beslutning (forretningsmessig) å utgi 3DS versjonen mange måneder før Wii U. Dog, for oss som bare vil spille Smash Bros høres dette bra ut. Det er tydelig at 3DS versjonen var lettere å lage.


Føler kanskje det kan vippe begge veier. Selger 3DS versjonen bra, så er det godt mulig Wii U versjonen gjør det også (og det trenger den virkelig). Samtidig kan man jo brenne seg ut på 3DS versjonen og vurdere å stå over Wii U når den kommer et halvt år senere. Nå er Smash Bros. spillene vanskelig å gå lei da, but still.

Jeg for min del klarer ikke helt å se hvordan Smash Bros. kan bli noe særlig givende på 3DS heller. Det er en type spill jeg er ganske sikker på krever stor skjerm og håndkontroll for å gjøre meg tilfreds i ihvertfall.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Jeg for min del klarer ikke helt å se hvordan Smash Bros. kan bli noe særlig givende på 3DS heller. Det er en type spill jeg er ganske sikker på krever stor skjerm og håndkontroll for å gjøre meg tilfreds i ihvertfall.

Jeg er veldig spent på hvordan det kontrolleres på 3DS. Hvis det viser seg å virke dårlig er det en dealbreaker. Wii U versjonen blir nok denne eneste versjonen med virkelig kompetitive egenskaper, mens 3DS versjonen er en mer casual opplevelse.

PS: Den 3DS ekslusive modusen som jeg beskrev i forrige kommentar heter Smash Run.
  • 0
Siterer Jurginator:
mens 3DS versjonen er en mer casual opplevelse.


Ja og derfor virker den ikke fryktelig spennende heller. Det er jo møkk kjedelig å spille alene, så å ta med seg 3DS'en utenfor huset ser jeg nærmest på som nytteløst. Og kontrollen som du sier er jeg også skeptisk til. Smash Bros. er for meg et håndkontrollspill og derfor ser jeg meg også nødt til å investere i en Pro Controller før det lanseres.

Siterer Jurginator:
PS: Den 3DS ekslusive modusen som jeg beskrev i forrige kommentar heter Smash Run.


Ja så den på Directen. Virket forsåvidt artig nok, men det er langt ifra noe jeg kun vurderer å kjøpe spillet for.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Ja og derfor virker den ikke fryktelig spennende heller. Det er jo møkk kjedelig å spille alene

Online

Siterer Glorfindel:
Ja så den på Directen. Virket forsåvidt artig nok, men det er langt ifra noe jeg kun vurderer å kjøpe spillet for.

Det høres kanskje sprøtt ut, men det er faktisk noe jeg kan kjøpe spillet for.
  • 0
Siterer Jurginator:
Online


Litt begrenset hvor man kan gå online med 3DS da.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Begrenset hvor man kan gå online med 3DS da.

Det er sant, men jeg spiller min 3DS hjemme for det meste.

Men jeg skjønner hva du mener, hvorfor spille 3DS versjonen hjemme når jeg likevel har Wii U versjonen? Hovedsaklig fire grunner:

1. Forskjellige baner. Alle banene bortsett fra Battlefield og Final Destination er annerledes
2. Smash Run
3. Chille i senga mens jeg fighter andre online
4. Jeg er en sucker for Smash Bros.
  • 0
Siterer Jurginator:
Men jeg skjønner hva du mener, hvorfor spille 3DS versjonen hjemme når jeg likevel har Wii U versjonen?


Det er i grunn det jeg vil frem til ja

Det er jo enkelte grunner til å velge 3DS versjonen (blant annet de du nevner der), men jeg personlig vil nok klare å vente til Wii U versjonen kommer. For å være helt ærlig, så begynner hypen å ta litt av også. Håper Nintendo innfrir noen av forventningene mine snart, slik at den kan skytes opp igjen til nivået der den bør være.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Nå gleder jeg meg enda mer. De har virkelig hørt mine bønner her. Takk Sakurai.

Egentlig hadde alle Pokemons for meg vært greit nok her, men at de valgte to av de kuleste er jo bare helt fantastisk super. WOOOOOHOOO! Gleder meg!!!!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Jeg likte Directen meget godt. Greninja er et velkomment tilskudd, samt at det virker som de har gjort mange justeringer til de eksisterende figurene, slik at det blir mer balansert enn det Brawl var. Utenom det, så trollet Sakurai som vanlig.

Siden jeg er litt utålmodig av meg, så kommer jeg nok til å skaffe meg begge versjonene.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!