Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Super Smash Bros. (WiiU/3DS) ~ Offisiell tråd ~


Det du lenket til stemmer nok. Enkelte streamet at de unlocket de ulike karakterene. Er bare et tidsspørsmål før hele utvalget blir avslørt.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
Det du lenket til stemmer nok. Enkelte streamet at de unlocket de ulike karakterene. Er bare et tidsspørsmål før hele utvalget blir avslørt.


Det skal hvertfall godt gjøres å holde noe hemmelig stort lenger
Med mindre det kommer noen DLC'er etterhvert. Det kommer jo en stream i morra som visstnok også skal avsløre datoen for Wii U-versjonen også, så vi får se.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Det skal hvertfall godt gjøres å holde noe hemmelig stort lenger


Alle er opplåst/bekreftet nå, så ingen hemmeligheter igjen.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
Alle er opplåst/bekreftet nå, så ingen hemmeligheter igjen.

Oida...
Man må jo holde seg helt unna internett om man ikke vil vite alt dette.
Men så kan det jo hende at Wii U-versjonen har noen ekstra godsaker her og der ;)
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
JWITTZ STREAMER SSB4 AKKURAT NÅ PÅ TWITCH
  • 0
Så, dere som har fått kloa i en kode, hva er inntrykket? Passer det inn på 3DS'en? Hvordan er tempoet i forhold til Melee og Brawl? Gi en stakkars utenforstående litt input her >:^)
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Så, dere som har fått kloa i en kode, hva er inntrykket? Passer det inn på 3DS'en? Hvordan er tempoet i forhold til Melee og Brawl? Gi en stakkars utenforstående litt input her >:^)


Kontrollene er litt uvant, spesielt circle paden i stedet for en control stick er skikkelig uvant, men etter litt spilling bedrer det seg. Ellers er det litt sløkket at grab er L og shield er R, synes det burde vært omvendt, men det kan man nok bytte i den fulle versjonen.

En annen ting å nevne er at spillet ser riktig så bra ut, bilder og streams er ikke alltid en god indikasjon.

Så til gameplay. På bakken er spillet nærmere Melee en Brawl, mens i luften er tempoet mer som i Brawl. En ting som riktignok er verdt å nevne er at forskjellen på falling speed og fast falling speed er ganske så stor, så ved bruk av fast falling får man mer Melee lignende hastighet.

Når det kommer til lag på angrep virker det til å variere stort. Enkelte angrep har lite lag, enkelte har auto cancel, som gjør at angrepet kanseleres om man lander med det riktig, og enkelte angrep har ganske heftig med lag, men disse er som oftest ganske kraftige også (Beste eksemplet er Knee til Captain Falcon, men han er riktignok ikke i demoen).

Dodging i luften fungerer mer som i Brawl, men man lagger om man bruker det og lander på bakken, så er mer begrenset for mye man kan spamme det, men fortsatt kraftig. Skjold kommer ut enormt raskt, og rulling er riktig så raskt, men samtidig er skjoldet lettere å ødelegge enn i tidligere spill. En annen ting som er verdt å nevne er at det er veldig lite shieldstun, så det å gjøre shield pressure foran motstanderen er helst ikke mulig, det kan mer eller mindre grabbe deg før du lander om du angriper fra luften.

De fleste har også veldig lett for å komme tilbake på banen, spesielt på grunn av den nye ledge mekanikken som gjør at man ikke kan okkupere den. Dette kombinert med at man skal virkelig langt ut får å bli KO-et gjør at kamper kan bli litt lange. Spikes/Meteors virker til å være utrolig viktig i spillet. DI skal visst være ganske kraftig, men virker til å være forandret litt fra tidligere spill.

Comboer finnes i spillet, men de kan virke litt begrensende. Skulle gjerne sett litt mer Hitstun, samt flere gode angrep for comboing.

Samlet sett er jeg positivt overrasket. Ved hjelp av fast falling speed, samt auto cancels og lite lag på enkelte angrep, kan man oppnå en hastighet som muligens er litt mer nærmere Melee. Med det sagt, så føles spillet som noe eget i stedet for Brawl eller Melee 2.0. Ligner vel forsåvidt mer på Super Smash 64, har jeg inntrykk av. Visst jeg skal klage ville jeg sagt litt mer hitstun, litt svakere rulling, lettere å KO-e og mer sheildstun.

EDIT: Kan også skrive litt om de 5 karakterene i demoen, om det er av interesse.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Høres meget lovende ut.

Siterer sonic og link:
EDIT: Kan også skrive litt om de 5 karakterene i demoen, om det er av interesse.


Jeg takker ikke nei til det heller.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Er for det meste enig med det Niklas sier her, men har litt andre tanker hva shield pressure angår. Det er helt klart at shield pressure er svekket nå som man ikke har shield stun, altså man kan bli midlertidig stunnet selv om man bruker skjold, men tror fortsatt det kommer til å finnes. Jeg tror at karakterer med god rekkevidde kommer til å ha en solid fordel i Smash 4, for med nok rekkevidde klarer man lett å få et angrep på skjoldet uten å stå i grabrange. Så shield pressure blir heller mer karakter basert enn at det forsvinner helt.

Ellers veldig bra skrevet.
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0
Mario: Den karakteren jeg liker best i demoen uten tvil. Back air er uten tvil Mario sitt beste angrep, med lite lag / auto cancel, og med grei skade og knockback. Forward air har litt mer lag, men fungerer som enten en spike eller meteor, noe som er utrolig nyttig i et spill der alle er flinke på å komme seg tilbake på banen.

Bruker for det meste grabs for å starte comboer, ofte oppfølgt av enten up tilt eller down/side smash. Smash angrep + forward air er veien å gå for å KO-e noen. Kappen er grei for å reflektere prosjektiler og slikt, men kan ikke brukes for å hjelpe til med recovery lenger. Mario har fortsatt FLUDD som ned B, den virker til å ha blitt bedre, men fortsatt ikke veldig nyttig. Flammekuler virker til å være litt svakere enn i tidligere spill, men fortsatt nyttig for å sone ut motstanderen. Generelt sett er Mario god, men han har litt dårlig recovery i forhold til de andre.

Link: Antakeligvis den sterkeste iterasjonen av Link i noe smash spill (muligens med unntak av Project M). Raske angrep i luften, prosjektilene fungerer som de skal, og recoverien er mye bedre både med opp B og hookshot. Har ikke stort med comboer, men er flink på soning. Down/up air og forward/down smash er nok de beste måtene å ta noen ut på.

Pikachu: Rask med muligheter for noen comboer, soner bra med B. Har god recovery slik som i tidligere spill. Virker ikke særlig kraftigere enn i tidligere spill, men Pikachu har generelt sett alltid vært en semi-god karakter. Ned B er spik/meteor om motstanderen blir truffet av skyen på toppen. En annen ting verdt å nevne er at opp B skal kunne kanselleres på kanter, men har ikke testet selv. Har litt problemer med å KO-e, forward/up smash virker til å være de kraftigste angrepne.

Villager: Veldig merkelig spillestil. Vanskelig å identifisere hva han/hun er god på for å være helt ærlig (bortsett fra recoverien som er latterlig god). B (det man plukker opp ting med) er veldig bra, ettersom det tar mer enn bare prosjektiler, eksempelvis opp B til Megaman (hunden), og returnerer angrep kraftigere.

Har ikke så mange gode angrep i luften, men down air ser ut til å være spike/meteor. Forward smash er utrolig kraftig, men vanskelig å treffe. Har ikke særlig med combo muligheter, men har generelt sett angrep som gjør grei skade, og kan KO-e folk tidlig med forward smash eller down air.

Et siste angrep som er verdt å nevne er ned B. Først planter man et frø, så vanner man det, og det blir til et tree, så kan man felle det treet med en øks, treet er ganske kraftig, og vil kunne KO-e noen tidlig om det faller på noen. Når treet vokser av at man vanner vil det også kunne skade, om noen står oppå frøet når det vokser. En ting som er artig her er at man kan bruke vanne verktøyet og øksen utenom treet. Vanneren dytter folk vekk, mens øksen skader ca 14%.

Selv tror jeg ikke Villager passer så bra inn i 1vs1, men i 2vs2 derimot kan han bli et beist. Dette er fordi han kan ta i mot prosjektiler fra sin lag kamerat, og bruke det som et ekstra kraftig angrep mot motstanderen. Det drøyeste eksempelet på dette er at villager kan ta i mot treet til en annen villager, om dette treffer vil han kunne KO-e på 0% (du leste riktig 0%).

Mega Man: En sone karakter med enkelte comboer. Har grei recovery, men ikke noe spesielt i forhold til hva som er standarden. Down/forward smash er de beste angrepne for å KO-e noen. Ellers vet jeg ikke helt hva jeg skal si om han. Vil si han er grei, men er ingenting som virkelig står ut, spiller litt som Samus er vel det beste jeg kan si.

Lagt til 2014-09-13 22:47:
Siterer Kakashi sensei:
Shield pressure stuff


Her helt enig i det du sier, men synes det er litt kjipt at de med kort range må gjøre shield pressure bak fra, noe som ikke blir lett når rulling er såpass kraftig. Er vel mer det at jeg ikke ser noen grunn til at shield pressure trengte å forandres.

Noen andre ting å nevne.

Jeg synes man har litt for få movement options på bakken. Dette skyldes hovedsaklig mangelen på wavedash og god dash dance. Jeg tror ikke det skal trekke spillet mye, men skulle gjerne sett flere valgmuligheter på bakken.

Det å ta tak i kanten er en slags mellomting mellom Melee og Brawl, men er mer lik Brawl på den måten at man kan ta kanten uansett hvilke vei man ser.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Det med Link høres smått interessant ut. Jeg har aldri klart å spille han noe bra i Smash Bros., verken i Melee eller Brawl. Det er jo i grunn litt synd, siden han (naturlig nok? :^) ) er en av mine favoritt spillkarakterer. Jeg har også lest flere steder om folk som er ganske fornøyde med Link i det nye spillet, så jeg vurderer sterkt å gi han sjansen igjen nå.

Pikachu spilte jeg også en noe i særlig Melee, men synes forsåvidt også at det er en karakter som kan bli fort kjedelig å spille i lengden

Villager synes jeg har vært merkverdig helt siden han/hun ble annonsert, så at spillestilen er merkelig tviler jeg ikke et sekund på. Tror ikke akkurat det er noen karakter jeg vil satse stort på, men artig å ha med noen snodige skruer uansett.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Om man har lyst til å se noen gode spillere prøve seg på Smash 4 (dette er fullversjonen, så vil naturligvis være spoilers av figurer og baner): http://www.twitch.tv/zero
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
Om man har lyst til å se noen gode spillere prøve seg på Smash 4 (dette er fullversjonen, så vil naturligvis være spoilers av figurer og baner): http://www.twitch.tv/zero


Nice. Har drevet og rotet litt rundt på forskjellige videoer selv i dag også, men skjønner egentlig ikke helt hvorfor jeg sitter og ser på streams. Blir jo bare mer og mer syk på spillet selv...

Men så noen som spilte på Gaur Plains i stad og så at de har inkludert bytte mellom dag og natt. Det er ganske kult æss.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Nice. Har drevet og rotet litt rundt på forskjellige videoer selv i dag også, men skjønner egentlig ikke helt hvorfor jeg sitter og ser på streams. Blir jo bare mer og mer syk på spillet selv...


Hehe ,gleder meg stort selv. Shiek og Fox ser lovende ut, så gleder meg til å prøve dem.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Jeg klarer godt å holde meg unna streams, om jeg ser stort mer nå, så er jeg redd all hypen rundt spillet kommer til å forsvinne. Og det vil jeg ikke.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer sonic og link:
Hehe ,gleder meg stort selv. Shiek og Fox ser lovende ut, så gleder meg til å prøve dem.


Dere gjetter aldri hvem jeg gleder meg mest til å spille ass!! Hehehehehe-høøøøø.
#I'm really feeling it

Siterer dark samus nemesis:
Jeg klarer godt å holde meg unna streams, om jeg ser stort mer nå, så er jeg redd all hypen rundt spillet kommer til å forsvinne. Og det vil jeg ikke.


Nei, det er skumle saker. Det beste hadde vært om noen tok nettet her. Men da måtte jeg mest sannsynlig fått tilsendt spillet til et galehus den 3. oktober.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
DUCK HUNT DOG
SNOOP DOGG
COINCIDENCE?
I THINK NOT
  • 0
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Lanseringen har visst ikke gått helt knirkefritt i Japan


Heldigvis er de åpen for å patche spillet, så blir sikkert fikset snart.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Skal jeg kjøpe dette eller fantasy life først, forresten
  • 0
Siterer Linebeck:
Skal jeg kjøpe dette eller fantasy life først, forresten


Fantasy Life kommer jo neste uke, så det er ihvertfall det du får tilgang på først.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Har fått prøvd noen runder av demoen nå og synes det lover veldig bra. Sliter vel litt med å vende meg til kontrollene, savner f.eks. C-sticken veldig

Men spillet ser veldig bra ut og passer i grunn usedvanlig godt på håndholdt, i forhold til hva jeg hadde trodd på forhånd. Jeg synes også tempoet virker tilfredsstillende.
Litt begrenset hva man kan få ut av denne demoen da, men helhetsinntrykk er allikevel meget positivt. Så jeg ser ihvertfall ikke noe mindre frem til fullversjonen
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Synes Link begynner å bli ganske interessant etter å ha spilt han en del runder nå. Han virker ihvertfall en del kjappere enn han var i Brawl, men Melee klarer jeg ikke helt å sammenligne med. Det nye "jump attacken" hans kan også være rimelig game changing om du treffer riktig. Recoverien synes jeg også virker hakket bedre enn i Brawl.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Link er helt klart bedre i Smash 4 enn Brawl. Dash attacket er faktisk ganske bra, han har en del aerials med auto cancel på og han virker generelt bare mye raskere og mer responsiv å bruke. Hookshoten har også latterlig rekkevidde når det kommer til recovery. Om det er noe jeg savner hos Link i Smash 4 er det bomb jump, som virker umulig i Smash 4, men med tanke på hvor mye recoverien er buffet ellers gir det mening. Har likt Toon Link godt siden Brawl, men må innrømme Link ser muligens enda bedre ut denne gangen.

MINOR SPOILER ALERT


Et custom move til Link er en bombe som har meteor! (Flyger raskt ned om truffet i luften, men kan kanseleres av hop)
http://markusgamesdesign.weebly.com/
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!