Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

The Legend of Zelda: Breath of the Wild ~ Offisiell tråd ~


Morsomt for unga:

1. Fest octoballoons til en flåte

2. Fly til himmels

3. ???
''eh'' - Link
  • 0
I need this game, føler jeg går glipp av noe.
Siterer Subject 17:
1. Ocarina of Time
2. Breath of The Wild
3. Majora's Mask
4. Wind Waker


Ble veldig positivt overrasket over lista di. De topp fire ville jeg valgt selv. Er veldig glad i WW og N64-spillene, så dette er midt i blinken. Hvor BotW plasseres, må jeg vente med, men det er topp fire helt klart. Mange ville valgt TP og SS med som en av disse, men de må dessverre komme under, også etter min mening.

Siterer Subject 17:
Morsomt for unga:

1. Fest octoballoons til en flåte

2. Fly til himmels

3. ???


Hvordan er dette mulig?

Siterer Quinzel:
I need this game, føler jeg går glipp av noe.


Det gjør du helt klart.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
Kjøp det til meg, remote
Siterer remote:
Ble veldig positivt overrasket over lista di. De topp fire ville jeg valgt selv. Er veldig glad i WW og N64-spillene, så dette er midt i blinken. Hvor BotW plasseres, må jeg vente med, men det er topp fire helt klart. Mange ville valgt TP og SS med som en av disse, men de må dessverre komme under, også etter min mening.


Bra jeg ikke er alene om det!

Siterer remote:
Hvordan er dette mulig?


Slipp octoballoons mens du står på flåta. Fungerer også med f. eks gruvevogner. Når ballongene er i ferd med å sprekke, bruker du stasis og fester nye. Hvis man har en korok leaf så har flåta til og med mange av de samme egenskapene som i vann. Du kan i prinsippet fly så høyt og langt du vil, så lenge du har nok ballonger.

Bikker forresten 100 shrines straks!
''eh'' - Link
Siterer Quinzel:
Kjøp det til meg, remote


Du må nesten spørre noen andre, dessverre. Jeg er både gjerrig og har ingen penger.

Siterer Subject 17:
Slipp octoballoons mens du står på flåta. Fungerer også med f. eks gruvevogner. Når ballongene er i ferd med å sprekke, bruker du stasis og fester nye. Hvis man har en korok leaf så har flåta til og med mange av de samme egenskapene som i vann. Du kan i prinsippet fly så høyt og langt du vil, så lenge du har nok ballonger.


Høres genialt ut. Det må finnes noen som har laget en bra youtube-video om dette.

Siterer Subject 17:
Bikker forresten 100 shrines straks!


Hvor mange finnes det? Jeg har funnet mange, men ikke gjort alle. Tror jeg har gjort rundt 50 stykk, men funnet mange flere.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Noen som faktisk har fått gjort shrinen hvor man skal stå naken på en platform under den røde månen for å få den frem? Dette er noe av det største tullet jeg har funnet i dette spillet. Har ventet i snart 50+ dager, uten at det har komet noen rød måne. Er passe lei nå. Og alt dette for en liten spirit orb. Latterlig.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer remote:
Hvor mange finnes det? Jeg har funnet mange, men ikke gjort alle. Tror jeg har gjort rundt 50 stykk, men funnet mange flere.


Det er visstnok 120 shrines, og mange av de er skjulte. Har brukt radaren stort sett hele tiden, men mangler 18 shrines.

Siterer remote:
Jeg er både gjerrig og har ingen penger.


Der beskrev du meg også

Siterer dark samus nemesis:
Noen som faktisk har fått gjort shrinen hvor man skal stå naken på en platform under den røde månen for å få den frem? Dette er noe av det største tullet jeg har funnet i dette spillet. Har ventet i snart 50+ dager, uten at det har komet noen rød måne. Er passe lei nå. Og alt dette for en liten spirit orb. Latterlig.


Høres ganske irriterende ut. Har ikke tatt den. Det er kanskje mulig å vente til blood moon er på vei opp, og så spawne til shrinen det gjelder?

Jeg opplever en blood moon ca en gang per økt jeg spiller. Det skal visst gå kortere tid i mellom hver gang dersom man dreper veldig mange fiender.
''eh'' - Link
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Noen som faktisk har fått gjort shrinen hvor man skal stå naken på en platform under den røde månen for å få den frem? Dette er noe av det største tullet jeg har funnet i dette spillet. Har ventet i snart 50+ dager, uten at det har komet noen rød måne. Er passe lei nå. Og alt dette for en liten spirit orb. Latterlig.


Hørt at blood moon skal dukke opp hver åttende dag i spillet eller noe i den duren?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Etter rundt 90 timer har jeg fullført spillet. Har fortsatt igjen noen shrines, og kommer nok til å kjøpe DLC, så det blir nok noen timer til. Har storkost meg.

Nå har jeg bare lyst til å flytte til Tarrey Town irl.

Kult å utforske Hyrule Castle. Skulle gjerne hatt flere av den type dungeons, men samtidig var det veldig interessant å prøve shrines. Morsomme puzzles hvor man kan være kreativ for å løse mange av dem. Dette spillet er virkelig et eventyr når man har tid til å nyte alle små detaljer.
''eh'' - Link
Siterer Subject 17:
Etter rundt 90 timer har jeg fullført spillet. Har fortsatt igjen noen shrines, og kommer nok til å kjøpe DLC, så det blir nok noen timer til. Har storkost meg.


Jeg har brukt utrolig mye tid på å gjøre andre ting, men mangler Rito og Ganon og tydeligvis 65 shrines. Har spilt i 75 timer cirka. I det siste har jeg fokusert på å farme guardians og lynels for rustninger. Og samle penger.

Siterer Subject 17:
Nå har jeg bare lyst til å flytte til Tarrey Town irl.


Jeg gjorde faktisk dette i går, men har ikke kommet langt. Mangler å finne riktig Goron. Er det mulig å få et vagt hint?

Siterer Subject 17:
Kult å utforske Hyrule Castle. Skulle gjerne hatt flere av den type dungeons, men samtidig var det veldig interessant å prøve shrines. Morsomme puzzles hvor man kan være kreativ for å løse mange av dem. Dette spillet er virkelig et eventyr når man har tid til å nyte alle små detaljer.


Føler også at shrines er der istedenfor tempel. Noen kan kanskje savne større tempel, men det blir spennende å se hva slottet kan by på.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
Siterer remote:
I det siste har jeg fokusert på å farme guardians og lynels for rustninger. Og samle penger.


Det er gøy. Stone Talus er kanskje min favoritt blant ''minibossene''. Får en ørliten assosiasjon til Shadow of the Colossus.

Siterer remote:
Jeg gjorde faktisk dette i går, men har ikke kommet langt. Mangler å finne riktig Goron. Er det mulig å få et vagt hint?


Hmm, et vagt hint. En hardtarbeidende kar som trives sør for sentrum.

Siterer remote:
Føler også at shrines er der istedenfor tempel. Noen kan kanskje savne større tempel, men det blir spennende å se hva slottet kan by på.


Ja, og det ligger mye arbeid bak, i tillegg til Divine Beast-segmentene og Korok puzzles. Elsker at shrines kan løses på utallige måter. Vitner om godt spilldesign. Hadde håpet på klassiske templer, men de varslet tross alt at spillet ville skille seg ut drastisk fra de andre i serien.


Siterer remote:
Jeg har brukt utrolig mye tid på å gjøre andre ting


Tenk at spillet kan speedrunnes på under en time. Her sitter vi og bruker timesvis på å sette pris på klatring, at snøballer vokser når de triller, at man kan velte Guardians med is, at man kan bruke magnesis og dytte flåter av gårde med et sverd istedenfor å bruke Korok Leafs, eller fly på et tre ved hjelp av stasis. Alt det unødvendige skvipet er det som gir spillet gjenspillbarhet.

Verdenen i Horizon Zero Dawn ser ekte ut. I BoTW er den ekte

Jeg er så fanboy
''eh'' - Link
Hva synes dere om Divine Beast dungeone?

Jeg synes på sett og vis de hadde et artig design, med tanke på at du må vri og vende på dyret for å løse ting. Men jeg fikk ikke helt den samme Zelda-følelsen som i de klassiske skog, ild og vanntemplene. I tillegg var de usedvanlig korte. Medoh tror jeg at jeg gjennomførte på 5 minutter...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
@Glorfindel

Jeg er enig, de var ganske enkle. Men det blir feil å sammenlikne de med templer. Mer som et klimaks for hver sin del av historien, der vi blir kjent med de ulike heltene. Ikke at vi gjør noen store oppdagelser, som er godt kjent med Zelda-universet fra før. Men gøy for alle de som ikke har vært borti det før.

Gåteløsningen i shrines blir på ingen måte like kompleks som f. eks vanntemplet i OoT. Ingenting slår den lettelsen av å bli ferdig med det.
''eh'' - Link
  • 0
Sitter og ser på templer fra TP. Arbiter's Ground var virkelig fantastisk. Begynner å bli lenge siden jeg har spilt det.
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Subject 17:
Men det blir feil å sammenlikne de med templer. Mer som et klimaks for hver sin del av historien, der vi blir kjent med de ulike heltene. Ikke at vi gjør noen store oppdagelser, som er godt kjent med Zelda-universet fra før. Men gøy for alle de som ikke har vært borti det før.


True, true. BOTW er såpass annerledes at enkelte sammenligninger passer dårlig. Samtidig er det vanskelig å la være, når det er en del av en slik serie.

Siterer Subject 17:
Sitter og ser på templer fra TP. Arbiter's Ground var virkelig fantastisk. Begynner å bli lenge siden jeg har spilt det.


TP er et spill med noen av de beste templene for min del. Særlig City in the Sky troner høyt.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Nå etter og ha puttet over 100 timer inn i det er jeg endelig ferdig. Det er et mesterverk av et spill, lenge siden jeg har storkost meg så mye med et spill og skulle ønske Nintendo lagde slike mesterverk oftere. Det er tre ting jeg har problemer med

1. Voice actinga er forferdelig. Spesielt Zelda sin. DE kunne kanskje ha hyret noen som faktisk kan acting.
2. Historia. Det er veldig veldig klisje. Helt taper kampen, må forberede seg bedre til å prøve en gang til. Det er plottet til så godt som alt noensinne.
3. Vanskelighetsgraden er alt for enkel. Seriøst ingen av bossene er utfordrende i det hele tatt. Calamity Ganon er enklere enn de fleste Bokoblin. Hvor dårlig var Link for hundre år siden for å ha tapt den kampen?

Men åhhh det er moro. Jeg har kost meg masse.
Hæ, kan man bruke skjoldet for å sende tilbake lasere fra Guardians? Det skulle jeg ønske at jeg visste før jeg runda det.
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Subject 17:
Sitter og ser på templer fra TP. Arbiter's Ground var virkelig fantastisk. Begynner å bli lenge siden jeg har spilt det.


Ja, det var et fantastisk tempel. Fullt tut og kjør.

Siterer Quinzel:
Awww, dette er så trist. Visste ikke at det faktisk var ruins fra Lon Lon Ranch i BOTW.

https://m.youtube.com/watch?v=tytX6sQRcCE


Må si det ligner utrolig mye. Veldig trist, ja.

Siterer stikox93:
1. Voice actinga er forferdelig. Spesielt Zelda sin. DE kunne kanskje ha hyret noen som faktisk kan acting.
2. Historia. Det er veldig veldig klisje. Helt taper kampen, må forberede seg bedre til å prøve en gang til. Det er plottet til så godt som alt noensinne.
3. Vanskelighetsgraden er alt for enkel. Seriøst ingen av bossene er utfordrende i det hele tatt. Calamity Ganon er enklere enn de fleste Bokoblin. Hvor dårlig var Link for hundre år siden for å ha tapt den kampen?


Enig med 1-eren når det gjelder Zelda, men vi får håpe de tillater japansk med engelske tekster.
2-eren synes jeg ikke er så viktig. Vanskelig å lage en god historie i en åpen verden, men den er jo grei nok. 3-eren er jeg uenig i. Jeg synes dette er det vanskeligste 3D-Zeldaspillet når det gjelder dødsfall. Aldri før kan fiender drepe deg med ett slag selv med mange hjerter og god rustning. Bossene, av de jeg har tatt, er ikke av de vanskeligste, men en del av mobsene kan være vanskelige å slå.

Siterer Subject 17:
Hæ, kan man bruke skjoldet for å sende tilbake lasere fra Guardians? Det skulle jeg ønske at jeg visste før jeg runda det.


Så det nettopp jeg også. Man kan bruke "Goron-skjoldet" til det samme også.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
Det skal ha kommet en oppdatering som skal hjelpe mot frame rate-fallene, i hvert fall på Switch. Så en video om at det har blitt bedre i lettere områder, men at det fortsatt er vedvarende f.eks. ved Deku-treet. Noen som har gjort seg erfaringer?

Selv mener jeg dette burde være et håndterbart problem. Switch skal være flere ganger kraftigere enn Wii U og vi ser problemene er ganske like (så vidt jeg vet) på begge konsollene.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Eirik Hyldbakk Furu:
Jeg har også lagt ut en sammenligningsvideo av Switch-utgaven.
http://www.gamereactor.no/nyheter/535373/Zelda+Breath+of+the+Wild-oppdatering+fikser+bildeoppdateringen/


Det er veldig liten forskjell, spør du meg, ja.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Har nå tatt 100 shrines, men ikke tatt Ganon. Venter på en anledning hvor jeg kan spille i 3 timer i fred og ro. En morsom ting er at jeg oppdaget en åpenlys shrine og en stall i går etter, ja, rundt 100 timer.

Siterer Subject 17:
Jeg har sett denne altfor mange ganger. Det er noe sjarmerende med Links strev.

https://www.youtube.com/watch?v=eGB4B4BNdqw


Haha, dette er helt sant. Link er en ustoppelig fyr.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!