Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

The Legend of Zelda: Breath of the Wild ~ Offisiell tråd ~


Siterer Glorfindel:
Jeg kunne også tenkt meg et "nytt TP", men den nye grafikkstilen ser forsåvidt interessant ut. Den har også fått meg til å lure på om dette kan være en slags "oppfølger" til Skyward Sword.


https://www.youtube.com/watch?v=7MGlHnwVDmc

Sjekk videoen. De har fått veldig mye ut av videoen. De lurer også på om det er en etterfølger blant annet.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Sjekk videoen. De har fått veldig mye ut av videoen. De lurer også på om det er en etterfølger blant annet.


Veldig interessant analyse det der. Skal bli spennende å se hvor i tidslinjen dette spillet blir plassert. Mer av Hyrule's tidligere historie byr ihvertfall ikke meg imot.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Veldig interessant analyse det der. Skal bli spennende å se hvor i tidslinjen dette spillet blir plassert. Mer av Hyrule's tidligere historie byr ihvertfall ikke meg imot.


Det ser ut som om det kanskje blir en oppfølger til SS. Det var veldig interessant med Eldins bro, og likheten kan ikke være tilfeldig. Det henspiller seg i alle fall før TP. Det kan både være etter SS og før TP, muligens.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Det henspiller seg i alle fall før TP. Det kan både være etter SS og før TP, muligens.


TP er jo et av de siste spillene rent kronologisk, så jeg er rimelig sikker på at det plasseres før det. OoT er jo selve veiskillet i tidslinjen, så det er nok mest sannsynlig før det også. Mellom SS og Minish Cap er min gjetning.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Håper de viser noe nytt fra Zelda under Direct'en i dag.

Siterer Glorfindel:
TP er jo et av de siste spillene rent kronologisk, så jeg er rimelig sikker på at det plasseres før det. OoT er jo selve veiskillet i tidslinjen, så det er nok mest sannsynlig før det også.


Ja, da er det sikkert ikke store spådommen jeg gjorde.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siden de ikke viste noe mer under Directen i går, tror jeg ikke spillet lanseres før rundt juletider i år. Noe som forsåvidt passer bra i forhold til tidligere lanseringer.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Siden de ikke viste noe mer under Directen i går, tror jeg ikke spillet lanseres før rundt juletider i år. Noe som forsåvidt passer bra i forhold til tidligere lanseringer.


Det skal jeg også vedde på. Det kommer nok tidligst i november.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Glorfindel:
Siden de ikke viste noe mer under Directen i går, tror jeg ikke spillet lanseres før rundt juletider i år. Noe som forsåvidt passer bra i forhold til tidligere lanseringer.


Tviler ikke, så er vel bare å sette av en plass i vinterpspill-lista allerede nå til det.
  • 0
Det er i grunn helt greit. Så lenge Phantom Pain kommer til våren eller rundt sommerstider, Xenoblade X tidlig på høsten og Zelda nærmere jul, så er året rimelig fullbooka for min del uansett.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Det er i grunn helt greit. Så lenge Phantom Pain kommer til våren eller rundt sommerstider, Xenoblade X tidlig på høsten og Zelda nærmere jul, så er året rimelig fullbooka for min del uansett.


Egentlig helt greit ja. Så spørs det bare hva slags overraskelser vi kan få i løpet av året. For utenom Zelda Wii U, så begynner år å bestå av veldig mye heftig snadder.
  • 0
Jeg forventer at Zelda U kommer ut 20. november (you heard it here first). De kommer nok ikke til å vise noe mer Zelda før E3.
  • 0
Siterer ElGamer:
Egentlig helt greit ja. Så spørs det bare hva slags overraskelser vi kan få i løpet av året. For utenom Zelda Wii U, så begynner år å bestå av veldig mye heftig snadder.


De har jo sagt at Fox til Wii U skal komme før Zelda. Tror i alle fall de mente til Wii U.

Siterer Jurginator:
Jeg forventer at Zelda U kommer ut 20. november (you heard it here first). De kommer nok ikke til å vise noe mer Zelda før E3.


Skal merke meg den, så skal du få all heder om du har riktig.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
De har jo sagt at Fox til Wii U skal komme før Zelda. Tror i alle fall de mente til Wii U.


Hmm, da er det vel bare å vente på annonseringer fra Nintendo i løpet av de neste månedene, eller om vi må vente helt til E3 med nyheter om både Fox og Zelda til Wii U.
  • 0
Siterer remote:
De har jo sagt at Fox til Wii U skal komme før Zelda. Tror i alle fall de mente til Wii U.


Star Fox kommer tidligere enn Zelda ja. Men det spørs vel om det blir noe før tidlig på høsten med det også. Splatoon er vel derimot planlagt og lanseres i mai.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
I dag skal Wind Waker HD komme i posten. Jeg er enda ikke helt ferdig med Ocarina of Time. Det sies at det er best å spille dette før Wind Waker, på grunn av referanser.

Jeg har spilt en del av det (mangler én spiritual stone), og lurer på om jeg kan gå glipp av noen referanser hvis jeg begynner på Wind Waker allerede i dag. Tror dere jeg har fått med meg det meste fra OoT som bæres over til Wind Waker allerede, eller anbefaler dere å fullføre OoT helt først?
  • 0
Siterer IranianNosebone:
Jeg har spilt en del av det (mangler én spiritual stone), og lurer på om jeg kan gå glipp av noen referanser hvis jeg begynner på Wind Waker allerede i dag. Tror dere jeg har fått med meg det meste fra OoT som bæres over til Wind Waker allerede, eller anbefaler dere å fullføre OoT helt først?


Jeg ville bare spilt ferdig det spillet jeg hadde påbegynt bare for å gjøre det. Men siden du har kommet så langt, tror jeg ikke du går glipp av noen referanser. Det er som regel bare snakk om ting man kanskje kan kjenne igjen, men ingen direkte referanser så vidt jeg husker.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Ja jeg også tenkte det først, men jeg klarte ikke å vente. Tingen er at det ikke bare var enda et Zelda spill som fristet, men også å prøve begge konsollene skikkelig.

Jeg så fort at WW på en slags måte er en direkte oppfølger til OoT, så det ville vært fornuftig å bli ferdig med OoT først. Men det var verd å det for å få prøvd Zelda på Wii U-en. Jeg fullfører nok OoT først uansett, siden jeg er så godt i gang med det.
  • 0
Siterer IranianNosebone:
Jeg så fort at WW på en slags måte er en direkte oppfølger til OoT, så det ville vært fornuftig å bli ferdig med OoT først. Men det var verd å det for å få prøvd Zelda på Wii U-en. Jeg fullfører nok OoT først uansett, siden jeg er så godt i gang med det.


Samler du spiritual stones, har du fortsatt en del igjen av OoT. WW er ikke en direkte oppfølger ved at det er en ny setting, en ny Link osv. Men det er en oppfølger om du følger tidslinjen. Du får noen referanser i steder med samme navn osv. Ellers referer introen til Spoiler:Hero of Time (Link'en i OoT) og så har du jo Ganondorf da.
Noe særlig mer enn det er de ikke forbundet.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Jeg tenkte at det var en oppfølger siden spillet bygger videre på historien fra OoT. En slags "The Evil Returns" type oppfølger. At "på grunn av hendelser i OoT, er forholdene slik de er nå i WW"-type ting. Men jo, det er jo en ganske løs tilknytning. Uansett har jeg allerede brent meg, når det gjelder referanser.

I tillegg finner jeg ikke et eneste spor som kan lede til Prinsesse Ruto i OoT. Jeg overser sikkert noe veldig åpenbart, men jeg merker at det frister å fortsette litt på WW, noe som er distraherende i letingen. Hvis jeg ser at jeg går glipp av flere referanser, får jeg holde meg til OoT helt før jeg fortsetter.
  • 0
Ikke heng deg for mye opp i referanser og tidslinjer heller. Det er så uviktig i forhold til å nyte spillene for det de er verdt.
''eh'' - Link
  • 0
Godt poeng. Formiddagen med WW i dag har vært verd det, selv om historiene blir litt oppdelte.

Slikt har dessuten aldri vært et problem for meg i spill før.
  • 0
Siterer IranianNosebone:
At "på grunn av hendelser i OoT, er forholdene slik de er nå i WW"-type ting.


Ja og det stemmer forsåvidt. For som nevnt tidligere, fører OoT i tre ulike retninger på tidslinjen og WW er et resultat av en av dem. Men introen til WW gir i bunn og grunn den mest nødvendige bakgrunnsinfoen fra OoT.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Litt off topic, men oppdaget nylig at Eldin Bridge er rett over Lake Hylia. Y no one tell? Lurer på om vi får se noen av de "kjente" plassene i det nye spillet.
''eh'' - Link
  • 0
Gleder meg!!
  • 0
Siterer Subject 17:
Litt off topic, men oppdaget nylig at Eldin Bridge er rett over Lake Hylia. Y no one tell? Lurer på om vi får se noen av de "kjente" plassene i det nye spillet.

Hm, det var jo en bru der, men jeg er rimelig sikker på at det ikke er Eldin Bridge som går over Lake Hylia.
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!