Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Mario Kart 8 / Deluxe ~ Offisiell tråd ~


200cc. ExciteBike Arena, lett karakter: I Belive I can fly
  • 0
Siterer stikox93:
200cc. ExciteBike Arena, lett karakter: I Belive I can fly


Hehe, den banen er lett på 200cc siden det bare går rett fram ... Men etter at jeg skjønte at man måtte bremse i de verste svingene, har jeg fått til de andre banene også. 200cc forandrer virkelig hvordan man spiller spillet.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Hehe, den banen er lett på 200cc siden det bare går rett fram ... Men etter at jeg skjønte at man måtte bremse i de verste svingene, har jeg fått til de andre banene også. 200cc forandrer virkelig hvordan man spiller spillet.


Den bana er så artig, jeg liker den veldig, den jeg kanskje har hatt mest problemer med er Ribbon Road, på 200cc, herregud jeg har aldri kjørt så mye ut.
  • 0
Siterer stikox93:
Den bana er så artig, jeg liker den veldig, den jeg kanskje har hatt mest problemer med er Ribbon Road, på 200cc, herregud jeg har aldri kjørt så mye ut.


Ja, den banen er vanskelig. Har kjørt meg mye ut på 150cc der også. Det er i det hele tatt lite lurt å hoppe på mange hopp når man spiller 200cc. Man må liksom øve inn banene på nytt.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Endelig tre stjerner på alle kuppene på 200cc. Herregud, det er det vanskeligste siden Bloodborne.
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
Siterer Thorn:
Endelig tre stjerner på alle kuppene på 200cc. Herregud, det er det vanskeligste siden Bloodborne.


Wow, dette er ikke verst. Jeg tror jeg har gjort det i to cuper hvor det nesten var som 150cc plutselig, men i de fleste har jeg ikke sjanse. Det er vanskelig nok å bare vinne. Kudos til deg!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Takker så mye. Det var en god følelse når den siste kuppen ble tatt! Flaks hadde mye å si, særlig med tanke på hvilke powerups de bak meg fikk. Det som tok tid var å finne ut når og hvor jeg skulle slippe gassen(bedre enn å kræsje, sparer tid) og hvor det lønnet seg å kjøre utenfor banen for å ta en snarvei. 200cc går unektelig fort, og det føltes bare rart å hoppe på 15cc igjen.
Der hvor alle tenker likt, tenker ingen særlig mye.
  • 0
Siterer Thorn:
Det som tok tid var å finne ut når og hvor jeg skulle slippe gassen(bedre enn å kræsje, sparer tid) og hvor det lønnet seg å kjøre utenfor banen for å ta en snarvei.


Å bremse lønner seg ofte, har jeg funnet ut! Men kanskje det er like greit å slippe gassen? Taper man mindre terreng av å kjøre utenfor banen på 200cc?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Er denne gruppen fremdeles i live? Hva skjer folkens? Mario Kart 8 lovers fremdeles her, eller?
Solidus95
  • 0
Siterer Solidus95:
Er denne gruppen fremdeles i live? Hva skjer folkens? Mario Kart 8 lovers fremdeles her, eller?


Hehe, ja, du kan si det. Har ikke spilt så mye i det siste. Har gått mest i Smash og Xenoblade.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Noen som har skaffet seg Deluxe?

Synes den nye battle-moden er den beste i serien så langt. Fem helt forskjellige moduser som gjør seg i lokal flerspiller. Kjøpte to nye spaker til det.

Noen som vet hva den ene assistanse-mekanismen er; den med en pil forover?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
Siterer remote:
Noen som vet hva den ene assistanse-mekanismen er; den med en pil forover?


Nå har ikke jeg Switch, så jeg kan ikke teste det, men etter det jeg har lest, så har Nintendo lagt til et nytt verktøy som gjør det mulig for nybegynnerne å drifte. Vet ikke om man autodrifter når man setter på den modusen, men du får i så fall bare teste det ut og komme med en oppdatering.

En kamerat av meg ble veldig bekymret over dette, fordi dette gjør ikke drifting til en kunst lenger.
Damn, I'm good. Sideswipe, Transformers Revenge of the Fallen
Siterer remote:
Noen som har skaffet seg Deluxe?


Nei, jeg droppet det. Spilte originalen en god del og føler ikke noe veldig for å spille det per nu. Selv med den nye battle-moden.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer sideswipe:
Nå har ikke jeg Switch, så jeg kan ikke teste det, men etter det jeg har lest, så har Nintendo lagt til et nytt verktøy som gjør det mulig for nybegynnerne å drifte. Vet ikke om man autodrifter når man setter på den modusen, men du får i så fall bare teste det ut og komme med en oppdatering.


Vet ikke om de hjelper deg til å drifte, men de har i hvert fall en funksjon som hjelper deg med å holde deg på banen. Det er noe det går an å skru av og ser er aktuelt for nybegynnere eller barn. Det står faktisk på som default, så viktig å skru av. Det skal ikke være ødeleggende for kunsten å drifte for oss andre.

Så en video på Youtube: https://youtu.be/jlyP41cO280?t=2m57s
Den andre mekanismen er autoakselerasjon, tydeligvis.

Siterer Glorfindel:
Nei, jeg droppet det. Spilte originalen en god del og føler ikke noe veldig for å spille det per nu. Selv med den nye battle-moden.


Skjønner det veldig godt. Synes det kunne vært med to nye cuper f.eks. Kjøpte det mest fordi jeg har Wii U og Switch på to helt forskjellige steder.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
Noen som fremdeles spiller Mario Kart 8 på WiiU? Jeg spiller det fremdeles (har ingen av DLC-ene), og møter bestandig folk fra USA, Japan, Spania, Frankrike, etc. Aldri møtt en fra Norge, det nærmeste måtte ha vært Sverige (eller var det Danmark?).
Solidus95
Siterer Solidus95:
Noen som fremdeles spiller Mario Kart 8 på WiiU? Jeg spiller det fremdeles (har ingen av DLC-ene), og møter bestandig folk fra USA, Japan, Spania, Frankrike, etc. Aldri møtt en fra Norge, det nærmeste måtte ha vært Sverige (eller var det Danmark?).

Spilte det senest i året, men blitt noen måneder siden nå opptatt med andre spill, men det er klart når jeg får satt opp wii-u har et par spill jeg skal igjennom der ,så blir det sikkert noe mk 8 , har ikke kjøpt switch enda. Dog jeg vet ikke åssen der er for en som har dlc-ene og en som ikke har de. Jeg har møtt folk fra Norge jevnt og trutt da jeg har pleid å ta en runde mp. Er fremdeles et av de spilla jeg kan slå på og starte når jeg kjeder meg eller trenger en kjapp time å gå.
  • 0
Siterer Solidus95:
Noen som fremdeles spiller Mario Kart 8 på WiiU? Jeg spiller det fremdeles (har ingen av DLC-ene), og møter bestandig folk fra USA, Japan, Spania, Frankrike, etc. Aldri møtt en fra Norge, det nærmeste måtte ha vært Sverige (eller var det Danmark?).


Begynner å bli en stund siden nå. Gikk litt lei av å spille bare online.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Siterer Solidus95:Noen som fremdeles spiller Mario Kart 8 på WiiU? Jeg spiller det fremdeles (har ingen av DLC-ene), og møter bestandig folk fra USA, Japan, Spania, Frankrike, etc. Aldri møtt en fra Norge, det nærmeste måtte ha vært Sverige (eller var det Danmark?).

Begynner å bli en stund siden nå. Gikk litt lei av å spille bare online.


Det er faktisk online-delen som har fenget min interesse for spillet
Solidus95
  • 0
Siterer Solidus95:
Det er faktisk online-delen som har fenget min interesse for spillet


Det var det for meg også, men jeg har heller ikke spilt noen annen modus siden det ble gitt ut.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Siterer Solidus95 et er faktisk online-delen som har fenget min interesse for spillet

Det var det for meg også, men jeg har heller ikke spilt noen annen modus siden det ble gitt ut.


Har prøvd litt de andre spill modusene, men føler ikke at de er like morsomme som de var med Mario Kart på N64-konsollen. Men synes Nintendo burde ha kommet med kontinuerlig nye baner til Mario Kart 8. Kanskje 1-2 nye baner hver måned hadde vært kult, eller tidsbegrensede baner med konkurranse ukentlig/månedlig. Hadde vært utrolig kult med slik opplegg. Vet at det allerede finnes en liggnende greie som heter "Tournaments", men føler ikke at den er noe særlig gøy...
Solidus95
  • 0
Jeg håper det kommer en Mario Kart 9 til Switch.
Er litt lei banene etter å ha kjørt på de siden 2014.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!