Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Xenoblade Chronicles X ~ Offisiell tråd ~


Siterer Glorfindel:
Her er et innblikk i hva våre japanske venner mener om spillet.


Haha, de som har brukt over 500 timer.

Så stort sett positivt ut.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Haha, de som har brukt over 500 timer.


Overrasket over at det faktisk var så. Trodde japsene dro alt helt ut jeg.

Siterer remote:
Så stort sett positivt ut.


Yes. Savnet kanskje en "hva synes du om kampsystemet"-poll, men jeg har tro på at det blir bra uansett.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Mulig det har blitt nevnt før, men

Vet vi noe om hva som kommer til å skille PAL-versjonen fra de andre versjonene av spillet? Hvis det er noen vesentlige endringer sett bort ifra stemmeskuespill og undertekster.
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Subject 17:
Vet vi noe om hva som kommer til å skille PAL-versjonen fra de andre versjonene av spillet?


Tror ikke det. Kan hvertfall ikke si jeg har lest det noe sted enda.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Okey. Vi får sikkert vite mer om slike ting når det nærmer seg release. Håper bl.a vi kan velge språk selv
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Subject 17:
Håper bl.a vi kan velge språk selv


Man kunne jo velge mellom engelsk og japansk i originalspillet, så jeg velger å anta at man kan det i dette også.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Positivt overrasket over en massiv verden, kampsystemet og dyp karakterbygging.

Savner den gode historien og litt personlighet. Det skal imidlertid sies at jeg såvidt har vært borti historien så langt.
''eh'' - Link
  • 0
Skal stikke å kjøpe spillet nå. At historien neppe blir like sterk som forgjengeren, har jeg regnet med helt siden det ble klart at du spiller som en avatar. Men tror ikke jeg kommer til å bli skuffet for det. Får prøve å skape karakteren mest mulig lik Shulk. Stemmeskuespilleren hans (og Fiora) er tross alt fremdeles med
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Spennende å høre hva du syns, Glor. Glemte å nevne hvor utrolig pent spillet er. Mind = blasted.
''eh'' - Link
  • 0
Vel, hele settingen, musikken og karakterene tilsier jo at det vil bli en ganske annerledes opplevelse enn originalen. Det er nødvendigvis ikke noe galt i det, men at det kommer til å overgå originalen er jeg litt skeptisk til.

Men gameplayet er fortsatt like heftig og jeg ser vilt frem til å teste Skells. Til nå synes jeg vel også Elma er den morsomste å bruke i kamper. #Fiora2
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Herre min hatt for et svært spill. Har spilt i 23 timer og bare skrapt overflaten. Noctilum er helt nydelig. Gleder meg til skells
  • 0
Ganske festlig med de små referansene til originalspillet. Velger du Adam Howden's stemme på avataren din, så kommer "I'm really feeling it" tidvis i kampene. Også har du jo Lin's Monado-hårspenner
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Musikken inne i byen er så himla cheesy.
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Subject 17:
Musikken inne i byen er så himla cheesy.


Synes musikken generelt er lite overveldende i forhold til originalen. Men det skal sies at den blandingen av rock og rap, passer ganske godt til science-fiction temaet.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Musikken i eneren var fantastisk, uten tvil. Samtidig syns jeg mye av musikken er utrolig flott, blant annet på en av de andre regionene ble jeg ganske imponert. Og det er mye vi ikke har hørt ennå tenker jeg.

Men musikken i byen syns jeg hører bedre hjemme i et eller annet Fifa Street -liknende spill som blir slaktet av anmeldere.

Men det er alltids et poeng i at musikken er variert, og det er jo bra.

Lagt til 2015-12-07 12:32:
mye av musikken i X*
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Subject 17:
Samtidig syns jeg mye av musikken er utrolig flott, blant annet på en av de andre regionene ble jeg ganske imponert. Og det er mye vi ikke har hørt ennå tenker jeg.


Ja, musikken er ikke dårlig, det er ikke det. Men satt opp mot originalen, så synes jeg den ligger noen hakk bak. Men det er det forsåvidt ganske mye som gjør >)

Siterer Subject 17:
Men musikken i byen syns jeg hører bedre hjemme i et eller annet Fifa Street -liknende spill som blir slaktet av anmeldere.


Jeg synes den første delen er ganske grei. Men det som kommer ved 2:30, er ganske horribelt...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Jeg synes den første delen er ganske grei. Men det som kommer ved 2:30, er ganske horribelt...


Ja...... Jeg får ikke følelsen av å spille et storslått, episk rollespill satt til fremtiden.

Får vondt i ørene av koringen på eksempelvis 0:32.

Ganske stor kontrast til spillets haipe main theme. https://www.youtube.com/watch?v=QOzx6-VrsZY

Men, det er ikke så mye annet ved spillet jeg har å klage på, de første 13 timene fløy unna.


Siterer Jurginator:
Herre min hatt for et svært spill. Har spilt i 23 timer og bare skrapt overflaten.
Sitter med det samme inntrykket!
''eh'' - Link
  • 0
Utrolig delte meninger om musikken rundt omkring på internettet. Personlig digger jeg musikken, til og med når de begynner å rappe hehe. Jeg har endelig fått tak i en skell og det er den beste følelsen noensinne.
  • 0
Av det jeg har hørt hittil er det bare musikken i NLA jeg ikke liker. Ellers er det mye bra
Oh yeah? Says you and what army?
  • 0
Nærmer meg Skell license nå

Hvilken klasse spiller dere?
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Subject 17:
Hvilken klasse spiller dere?

Før jeg fikk tak i Skells brukte jeg Full Metal Jaguar. Tror ikke klassen har noe å si når man bruker Skells, men er ikke sikker. Likte den klassen fordi den er offensiv og krever en del bevegelse rundt fienden.

Er forøvrig fullstendig hekta på dette spillet. Skellsa mine kan fly, jeg er i level 46 og skal starte på kapittel 10 hvert øyeblikk.
  • 0
Siterer Jurginator:
Før jeg fikk tak i Skells brukte jeg Full Metal Jaguar. Tror ikke klassen har noe å si når man bruker Skells, men er ikke sikker. Likte den klassen fordi den er offensiv og krever en del bevegelse rundt fienden.


Bruker faktisk den samme. Har lyst til å prøve Mastermind også, men syns FMJ er ganske gøy foreløpig.

Siterer Jurginator:
Er forøvrig fullstendig hekta på dette spillet. Skellsa mine kan fly, jeg er i level 46 og skal starte på kapittel 10 hvert øyeblikk.


Er en smule hekta selv. Er i level 27 nå. Tror aldri jeg har brukt manualen så mye som i dette spillet.
''eh'' - Link
  • 0
Gleder meg til jeg får kloa i dette spillet. Satser alt på at jeg får det til jul, og at jeg rekker å spille så mye som mulig i ferien. Vi starter igjen seint, så jeg håper det skal gå bra.

Siterer Subject 17:
Tror aldri jeg har brukt manualen så mye som i dette spillet.


Leste et tips at det kunne være lurt å lese manualen. Er det flere tips for å forstå spillet fullt ut?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Gleder meg til jeg får kloa i dette spillet. Satser alt på at jeg får det til jul, og at jeg rekker å spille så mye som mulig i ferien. Vi starter igjen seint, så jeg håper det skal gå bra.


Bare å glede seg. Spillet er helt fantastisk.

Siterer remote:
Leste et tips at det kunne være lurt å lese manualen. Er det flere tips for å forstå spillet fullt ut?


Jeg syns manualen dekker alt det viktigste. Kampsystemet skiller seg en del fra det første spillet, blant annet med tanke på party arts, healing osv. Spillet overlater mye til spilleren, så manualen er gull hvis man ikke forstår hvordan f. eks probes eller online-funksjoner fungerer. Et godt tips i starten er bare å spille i sitt eget tempo og nyte alle de utrolige utsiktene man får servert.
''eh'' - Link
  • 0
Hvordan er historien og karakterene i X? Jeg har ikke kommet langt i Xenoblade, men sett en kompis spille endel og fra hva jeg har sett av X så virker det som de har skiftet fokuset fra story og karakterer over på utforsking og mer combat. Stemmer dette? Hører mye ulike meninger om musikken ihvertfall!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!