Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Xenoblade Chronicles X ~ Offisiell tråd ~


Xenoblade Chronicles X er tittelen på Monolith Soft's nyeste rollespill som utvikles eksklusivt til Wii U. Monolith Soft står bak blant annet Xenoblade Chronicles, et av de definitivt beste spillene som ble gitt ut på Wii. I tillegg har de den ganske omfattende spillserien Xenosaga og var også delvis involvert i Xenogears. Xenoblade led kanskje litt av den begrensede kapasiteten til Wii og det blir derfor interessant å se hva Monolith Soft kan klare å få til på en kraftigere konsoll.

Xenoblade Chronicles X blir mest sannsynlig en spirituell oppfølger til Xenoblade Chronicles. Det er uvisst om historien eller karakterene vil få noe som helst forhold til originalspillet. Det som til nå er røpet, er at spillet vil følge en gruppe overlevende etter en galaktisk krig, som lander på en fremmed planet. Hovedpersonen i spillet kan du i stor grad tilpasse selv i forhold til utseende.

Spillet ble for første gang avslørt på en Nintendo Direct i januar 2013, deretter videre demonstrert på E3 i juni senere samme år. På E3 2014 fikk spillet sitt endelige navn og ytterlige informasjon. Spillet vil tilby en stor og åpen verden på samme måte som Xenoblade Chronicles. Utviklerne har sagt at: "If you see it, you can pretty much go there."
Kampsystemet vil også være mye av det samme som i forgjengeren, men med visse oppgraderinger.

Hovedtraileren og diverse gameplay-videoer, viser at spillet vil fokusere mer på en "cyberpunk-setting", der det blant annet blir mulig å utnytte roboter som kjøretøy og til å kjempe i luften med. Romkamper skal tydeligvis også bli en del av spillet.

Det er sagt at spillet vil slippes i 2015, men det har enda til gode å få en konkret lanseringsdato. Vi venter i spenning.

Offisiell trailer
Offisiell trailer (versjon 2)
Gameplay trailer
E3 Trailer (2014)
E3 Gameplay (2014)
Nintendo Direct 05.11.14

Lanseringsdato: 4. desember 2015.
------------------------------------------------------------------

Som mange av dere kanskje vet, så elsket jeg Xenoblade så til de grader og er nærmest sykelig spent på dette spillet. Det håper jeg ikke at jeg er alene om, og vil gjerne høre deres meninger og ønsker om dette spillet.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Herlig at du lagde en tråd om dette spillet! Gleder meg utrolig mye!! Det blir et garantert kjøp!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer Victorfinne:
Herlig at du lagde en tråd om dette spillet! Gleder meg utrolig mye!! Det blir et garantert kjøp!


Så hva tror du det blir? Oppfølger til Xenoblade? Eller kanskje Xenogears med tanke på robotene? Eller får vi se noe helt nytt?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Så hva tror du det blir? Oppfølger til Xenoblade? Eller kanskje Xenogears med tanke på robotene? Eller får vi se noe helt nytt?


For å være helt ærlig tror jeg de starter en ny historie med nye karakterer. Også det jeg håper mest på med tanke på at jeg ikke har spilt Xenogears. Hva tror du da, elf?

Jeg synes også at X er et ganske kult navn, men hadde ikke gjort noe om de kalte det noe som begynte med Xeno igjen, men X funker altså. Bare de ikke kaller det for Xenogears/Xenoblade 2. Hva håper du de kaller det, Glorfindel?
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer Victorfinne:
For å være helt ærlig tror jeg de starter en ny historie med nye karakterer. Også det jeg håper mest på med tanke på at jeg ikke har spilt Xenogears. Hva tror du da, elf?


Du skal ikke se bort ifra at det blir noe nytt nei. Xenosaga har jo allerede en del kapitler, så jeg føler vel kanskje at det "holder litt" fra den kanten der. Xenogears kunne det vært interessant å se en oppfølger til, mens Xenoblade er jeg litt mer ambivalent i forhold til en eventuell oppfølger. En del av meg vil se mer, mens en annen vil la det være som det er.

Jeg håper vel egentlig også på et helt annet navn og tror også spillet vil få det, når de bestemmer seg for å gi ut mer info om det. Kanskje slippes det noen saftige bomber på E3 i år. Det hadde vært veldig kjekt.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Du skal ikke se bort ifra at det blir noe nytt nei. Xenosaga har jo allerede en del kapitler, så jeg føler vel kanskje at det "holder litt" fra den kanten der.


Er enig der ass.

Siterer Glorfindel:
mens Xenoblade er jeg litt mer ambivalent i forhold til en eventuell oppfølger. En del av meg vil se mer, mens en annen vil la det være som det er.


Skjønner godt hva du mener. Føler meg også nok så enig med deg der. Litt redd for at det ødelegger det inntrykket man har av spillet, men kan jo også gå andre veien, som jeg tror, og det er jo at de gjør inntrykket bedre.

Siterer Glorfindel:
Jeg håper vel egentlig også på et helt annet navn og tror også spillet vil få det, når de bestemmer seg for å gi ut mer info om det. Kanskje slippes det noen saftige bomber på E3 i år. Det hadde vært veldig kjekt.


Ja, tror nok vi får noe mer info på E3 ass. Mer om historie og karakterer. Håper også vi får vite når spillet kommer ut, og hva det endelige navnet er. Håper også vi får vite om det faktisk kommer til Norge eller ikke.

Når tror du de vil slippe spillet ut ?
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer Victorfinne:
Skjønner godt hva du mener. Føler meg også nok så enig med deg der. Litt redd for at det ødelegger det inntrykket man har av spillet, men kan jo også gå andre veien, som jeg tror, og det er jo at de gjør inntrykket bedre.


Ja, det er liksom det. Blir litt som det snakket om å lage oppfølger til The Last of Us. Det står jo egentlig mer enn bra nok på egne ben.

Siterer Victorfinne:
Ja, tror nok vi får noe mer info på E3 ass. Mer om historie og karakterer. Håper også vi får vite når spillet kommer ut, og hva det endelige navnet er. Håper også vi får vite om det faktisk kommer til Norge eller ikke.


Det er ikke blitt sagt noe om at det ikke kommer til Europa. Hvis det plutselig viser seg at det ikke gjør det, så skyter jeg meg sjøl.

Siterer Victorfinne:
Når tror du de vil slippe spillet ut ?


Vanskelig å si, men jeg begynner å tvile på at det kommer i 2014, men mindre spillet snart er ferdig og Nintendo har holdt tilbake info bare for å ta en Blizzard. Jeg begynner å peile med inn på 2015 i hvertfall. Men de må for all del bare ta tiden de trenger.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Ja, det er liksom det. Blir litt som det snakket om å lage oppfølger til The Last of Us. Det står jo egentlig mer enn bra nok på egne ben.


Helt fantastisk bra sagt.

Siterer Glorfindel:
Det er ikke blitt sagt noe om at det ikke kommer til Europa. Hvis det plutselig viser seg at det ikke gjør det, så skyter jeg meg sjøl.


Ja, da må vi lage underskriftskampanje eller kjøpe en Japansk Wii U, og importere spillet.

Siterer Glorfindel:
Vanskelig å si, men jeg begynner å tvile på at det kommer i 2014, men mindre spillet snart er ferdig og Nintendo har holdt tilbake info bare for å ta en Blizzard. Jeg begynner å peile med inn på 2015 i hvertfall. Men de må for all del bare ta tiden de trenger.


Ja. Tror jeg også. Tror det kommer i 2015 jeg og, men håper de blir ferdig før.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Hva tror dere vi får vite på E3 da? Mer om hovedpersonene og handlingen? Eller bare mer om gameplay og grafikk?
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer Victorfinne:
Hva tror dere vi får vite på E3 da? Mer om hovedpersonene og handlingen? Eller bare mer om gameplay og grafikk?


Gameplay og grafikk vet vi jo allerede litt om, så hvis det blir gitt ut noe mer på E3, så tror og håper jeg på et spikret navn og en lanseringsdato.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Gameplay og grafikk vet vi jo allerede litt om, så hvis det blir gitt ut noe mer på E3, så tror og håper jeg på et spikret navn og en lanseringsdato.


Tror nok de kommer med navnet. Er usikker på om de kommer med lanseringsdato riktig enda.

Tror du Shulk er med i det neste spillet da Glorfindel?
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer Victorfinne:
Tror nok de kommer med navnet. Er usikker på om de kommer med lanseringsdato riktig enda.


I og med at de i utgangspunktet har satt spillet til lansering innen 2014, så tror jeg i hvertfall de kommer med et tidsrom om når det vil lanseres. Ikke nødvendigvis en konkret dato men.

Siterer Victorfinne:
Tror du Shulk er med i det neste spillet da Glorfindel?


Hvis det er en oppfølger til Xenoblade, så ja. Men det er jo fremdeles usikkert. Synes dog han fyren de viser ansiktet til i traileren ligner mistenkelig...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
I og med at de i utgangspunktet har satt spillet til lansering innen 2014, så tror jeg i hvertfall de kommer med et tidsrom om når det vil lanseres. Ikke nødvendigvis en konkret dato men.


Ja, det kan jeg tro. Bare de ikke utsetter det da.

Siterer Glorfindel:
Hvis det er en oppfølger til Xenoblade, så ja. Men det er jo fremdeles usikkert. Synes dog han fyren de viser ansiktet til i traileren ligner mistenkelig...


Ja. Synes også han ligner veldig, men samtidig føler jeg at han ser litt annerledes ut.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Virker som en oppfølger til Xenoblade, men selv har jeg ikke noe i mot om det er et spill som står på egne ben.

Spillet virker til å inspireres sterkt av Xenoblade, noe som absolutt ikke er en dårlig ting. Om det er noe jeg skulle sett forandret, hadde det kanskje vært kampsystemet. Ikke at det i Xenoblade er dårlig, men hadde ikke sagt nei takk til noe nytt, litt mer action fokusert.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
Virker som en oppfølger til Xenoblade, men selv har jeg ikke noe i mot om det er et spill som står på egne ben.


Helt enig!

Siterer sonic og link:
Spillet virker til å inspireres sterkt av Xenoblade, noe som absolutt ikke er en dårlig ting. Om det er noe jeg skulle sett forandret, hadde det kanskje vært kampsystemet. Ikke at det i Xenoblade er dårlig, men hadde ikke sagt nei takk til noe nytt, litt mer action fokusert.


Så sant, så sant. Selv liker jeg godt det i Xenoblade, men ja enig med at det unne skiftes ut.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Siterer sonic og link:
Virker som en oppfølger til Xenoblade, men selv har jeg ikke noe i mot om det er et spill som står på egne ben.


Der vipper jeg litt begge veier. Vil se mer fra Xenoblade sitt univers, men er også redd for å ødelegge det enorme inntrykket jeg fikk av spillet. Jeg begynner forsåvidt også å lure på om det vel så gjerne kan være en oppfølger til Xenogears.

Siterer sonic og link:
Spillet virker til å inspireres sterkt av Xenoblade, noe som absolutt ikke er en dårlig ting. Om det er noe jeg skulle sett forandret, hadde det kanskje vært kampsystemet. Ikke at det i Xenoblade er dårlig, men hadde ikke sagt nei takk til noe nytt, litt mer action fokusert.


Forsåvidt enig der. Kampsystemet i Xenoblade er egentlig veldig likt WoW sitt, noe jeg har holdt på med i 8 år, så jeg kunne godt tenkt meg noe nytt og friskt. Men, jeg blir nok ikke misfornøyd uansett hva de disker opp.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Nå må jeg få spilt ferdig Xenoblade snart.. xO
''eh'' - Link
  • 0
Tenker jeg skal kjøpe dette når det kommer. Ser litt ut som gta blanda med monster hunger i Narnia eller noe
  • 0
Siterer Subject 17:
Nå må jeg få spilt ferdig Xenoblade snart.. xO


Ja, det må du.

Det må du.

Altså....det MÅ du.

Siterer Magmar:
Tenker jeg skal kjøpe dette når det kommer. Ser litt ut som gta blanda med monster hunger i Narnia eller noe


Det blir open-world, men tviler på at det kommer til å ligne fryktelig mye på GTA. Eller Monster Hunter.....eller Narnia.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
I natt drømte jeg faktisk om dette spillet.
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0
Well, da har spillet fått bekreftet tittel og ytterlige informasjon er gitt ut. Tittelen og førsteposten i tråden er dermed oppdatert.

Etter E3 visningen har jeg nærmest fått en sykelig hype til dette spillet. Alt av det jeg elsket i Xenoblade Chronicles, ser ut til å bli minst like bra, om ikke bedre i dette spillet. Stor, åpen og fri verden, omfattende gameplay og fantastisk musikk. Da gjenstår det bare å se om historien klarer å fortsette i samme fotspor eller om dette spillet i større grad vil få et slags MMO-preg over seg. Jeg gleder meg uansett som et vilt udyr.

Flere som har gjort seg opp noen tanker etter E3?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Vet ikke så fryktelig mye om dette spillet, men jeg skal nok kjøpe det istedenfor Wii versjonen, men jeg håper det blir enklere å skaffe det da.
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
Jeg ble mer imponert over den første traileren enn denne. Det virket som om spillet var blitt en romodyssé, noe jeg ikke likte. Synspunkter på dette?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer thosol01:
Vet ikke så fryktelig mye om dette spillet, men jeg skal nok kjøpe det istedenfor Wii versjonen, men jeg håper det blir enklere å skaffe det da.


Jeg for min del ville ikke rådet noen til å hoppe over Wii spillet uansett, men du har et poeng angående tilgjengeligheten på det. Det virker som det er veldig vanskelig å få tak i det nå.

Originalspillet ble jo først lansert i Japan, for så å bli sluppet videre (tydeligvis i begrenset antall) i Europa og senere i USA. Tror og håper på en tilnærmet verdenslansering av det nye spillet.

Siterer remote:
Jeg ble mer imponert over den første traileren enn denne. Det virket som om spillet var blitt en romodyssé, noe jeg ikke likte. Synspunkter på dette?


Den første traileren var vel også mye mer fremtidsrettet enn det originale Xenoblade Chronicles, med moderniserte byer og robotkjøretøy. Så jeg ble egentlig ikke veldig overrasket over å ha sett mer av det i den nye traileren. For min del tror jeg også kamper i verdensrommet kan bli veldig interessant.

Dog ut ifra gameplay-snutten, så ser det jo også ut til å være et ganske rikt naturlandskap i dette spillet også, som det var en del av i Wii spillet.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Spillet ser utrolig lovende ut!
If You're Good At Something, Never Do It For Free.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!