Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Majora's Mask 3D-tråden


The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D, en remake av Nintendo 64-spillet fra 2000, er annonsert til 3DS med lansering første halvdel i 2015.

Majora's Mask sies å ha den mørkeste historien i Zelda-universet til nå. Link har tre dager på seg til å redde landet Termina fra å bli knust av den fallende månen, ved å finne og bruke forskjellige masker og ved å gå tilbake i tid.

Hva synes du om annonseringen og Majora's Mask? Skal du kjøpe spillet? Holder det fortsatt stand etter 15 år?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Selv fullførte jeg MM for ikke så mange år siden, og synes fortsatt det er et av de beste spillene i serien. Har fått med meg at remaken blant annet skal inneholde fisking, og er spent på å se om det er noe annet ekstra innhold som blir inkludert.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Majoras Mask er en tidløs klassiker og jeg gleder meg til å spille det på nytt i en oppdatert utgave. Har egentlig ikke spilt det siden Zelda Collection på GameCube, så jeg ser veldig frem litt til å gjennomføre det en gang til.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Jeg har slurvet lenge med å få spilt det på nytt. Jeg fikk aldri spilt gjennom det på N64, og jeg benyttet ikke anledningen til å skaffe det senere. Men en remake til 3DS må jeg skaffe meg. Det kommer til å bli den ultimale utgaven.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Har egentlig ikke tenkt over at det ligger på Virtual Console på Wii, men tror jeg drøyer til 3DS-versjonen uansett. Ocarina of Time remaken var tross alt veldig bra.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Jeg har aldri spilt Majoras Mask, så 3DS versjonen gleder jeg meg veldig til.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Glorfindel:
Har egentlig ikke tenkt over at det ligger på Virtual Console på Wii, men tror jeg drøyer til 3DS-versjonen uansett. Ocarina of Time remaken var tross alt veldig bra.


Tror jeg kan være lurt. Det vil sannsynligvis bli den beste utgaven, med mindre de legger til noe som ødelegger, men det tviler jeg på.

Siterer Crazy Kraken:
Jeg har aldri spilt Majoras Mask, så 3DS versjonen gleder jeg meg veldig til.


Da tror jeg du vil bli overrasket over stilen. Det er ganske annerledes fra andre Zelda. Tror, uten å være helt sikker, at det er Aonumas første Zelda.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Da tror jeg du vil bli overrasket over stilen. Det er ganske annerledes fra andre Zelda. Tror, uten å være helt sikker, at det er Aonumas første Zelda.


Gleder meg.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Gleder meg.


Jeg gjør i alle fall det!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jeg har aldri spilt Majoras Mask, så 3DS versjonen gleder jeg meg veldig til.

Samme her har tenkt på å starte på det mange ganger, men glad jeg var tiltaksløs.
  • 0
Når dette dukker opp etter hvert, må dere avlegge en rapport på hvordan det fungerer på 3DS!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Når dette dukker opp etter hvert, må dere avlegge en rapport på hvordan det fungerer på 3DS!


Jeg tror jeg plukker det opp neste uke. Stikker nok innom GS og bytter inn til den nye 3DS'en også.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer remote:
Når dette dukker opp etter hvert, må dere avlegge en rapport på hvordan det fungerer på 3DS!


Jeg fikk det og startet på det i dag og foreløpig er det kjempebra! Helt klart en annen stemning enn i OoT. 3D-en er for det meste veldig bra, med noen rariteter, og grafikken er lekker.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jeg fikk det og startet på det i dag og foreløpig er det kjempebra! Helt klart en annen stemning enn i OoT. 3D-en er for det meste veldig bra, med noen rariteter, og grafikken er lekker.


Jeg spilte MM da jeg var ung, men aldri siden. Litt på grunn av at det var for vanskelig for meg da og at spakene var ganske herpet. Jeg gleder meg til å spille det igjen.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Helt klart en annen stemning enn i OoT.


Majora's Mask er nok det særeste spillet i serien. Men det er også det som gjør det så bra.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Majora's Mask er nok det særeste spillet i serien. Men det er også det som gjør det så bra.


Så langt er jeg helt klart enig. Er ferdig med første tempel og har først nå startet å forstå hvordan timetravel systemet påvirker spillet og sånt. Syns spillet var litt frustrerende i starten, men nå gir det mye mer mening. Liker veldig godt at det virker mer lore basert! Det er et stort pluss i min bok. Lore var noe OoT manglet en del av etter min mening.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Har endelig fått MM 3ds'en. 3D funksjonen fungerer kjempebra på den. Synes starten av spillet er litt vanskelig, men ser veldig fram til å begi meg ut på eventyret
  • 0
Noen andre som har merket at kameraet av og til gjør et slags "glitche hopp" når man tar i bruk den andre sticken på new 3ds? Dette skjer meg ofte hvis jeg snurrer på kameraet rett etter at jeg har brukt hookshoten.. Dette er jo ikke noe stort problem, men lurer bare på om andre har opplevd det samme :p
  • 0
Har snart rundet spillet, mangler bare sistebossen, og det har vært en veldig fornøyelig opplevelse. Syns tidssystemet er kult, selv om jeg ikke er så kjempestor fan av å måtte ta bosser på nytt for å gjøre diverse sidequests. Og når vi er inne på sidequests, så liker jeg de veldig godt. Syns det er artig at alle NPCene har faste rutiner de følger, det gjør liksom Termina mer levende. Eneste jeg syns er negativt er at svømmekontrollene kan være litt knotete, men for alt jeg vet så fungerer de bedre på New 3DS, ettersom man kan styre kameraet på den.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer yami kim:
Noen andre som har merket at kameraet av og til gjør et slags "glitche hopp" når man tar i bruk den andre sticken på new 3ds? Dette skjer meg ofte hvis jeg snurrer på kameraet rett etter at jeg har brukt hookshoten.. Dette er jo ikke noe stort problem, men lurer bare på om andre har opplevd det samme :p


Jeg har ikke opplevd det

Siterer Grallen:
Har snart rundet spillet, mangler bare sistebossen, og det har vært en veldig fornøyelig opplevelse. Syns tidssystemet er kult, selv om jeg ikke er så kjempestor fan av å måtte ta bosser på nytt for å gjøre diverse sidequests. Og når vi er inne på sidequests, så liker jeg de veldig godt. Syns det er artig at alle NPCene har faste rutiner de følger, det gjør liksom Termina mer levende. Eneste jeg syns er negativt er at svømmekontrollene kan være litt knotete, men for alt jeg vet så fungerer de bedre på New 3DS, ettersom man kan styre kameraet på den.


Oi, det var raskt! Jeg har bare tatt første tempel...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Oi, det var raskt!


Fikk det tirsdagen før release da, så har hatt det lengre enn de fleste. Dessuten hadde jeg ikke så alt for mye å gjøre på skolen i forrige uke, så fikk spilt en del pga det.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Fikk det tirsdagen før release da, så har hatt det lengre enn de fleste. Dessuten hadde jeg ikke så alt for mye å gjøre på skolen i forrige uke, så fikk spilt en del pga det.


Ja, skjønner. Jeg spiller det litt og litt, så da går det ikke så fort.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jeg har ikke opplevd det.


jeg valgte kanskje et rart ord til å forklare hva som skjer, men det er akkurat som om det kommer et lite flimmer på skjermen når jeg bruker c-sticken rett etter å ha lest et skilt eller lignende. Det er litt irriterende. Jeg synes det er rart at ingen andre har opplevd det.. Spiller forøvrig på Majoras mask 3ds'en med forhåndsinstallert spill. Kanskje det kan ha noe med spillfila å gjøre :s

Edit:
Jeg fant faktisk en video hvor dette også skjer. Rundt 03.26 når hun skal snu på kameraet. Da er det tydeligvis ikke bare hos meg det skjer..

http://m.youtube.com/watch?v=MuH9ZTdVbeM
  • 0
Har nettopp gått til innkjøp av MM og har spilt en del timer. Det er litt stressende med dagsløpet og at framgang blir "slettet", men det er ikke til å komme unna at det er et fantastisk spill. Er på vei til det andre tempelet.

Siterer yami kim:
et lite flimmer på skjermen


Spiller på vanlig 3DS, så har ikke opplevd det, men skal sjekke om det skjer med CPP når jeg får hentet den.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Hvor langt har folk kommet?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!