Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Monster Hunter 4 Ultimate - Nintendo 3DS ~ Offisiell tråd ~


Vet det finnes en offisiell tråd angående dette spillet, men målet mitt er å starte en uavhengig bevegelse for å se hvor mange jeg klarer å introdusere for denne fantastiske spillserien

Spillet ble utgitt i europa for 1 uke siden, kjøpte det selvsagt på lanseringsdatoen.
Bestemte meg for å kjøpe den nye 3DS utgaven når jeg først var innom butikken, så langt ser den lovende ut. Den inneholder en ekstra analog, og 3D effekten er mye bedre enn forgjengeren.

Ble først introdusert for Monster Hunter i 2012 da nyheten om at Wii U skulle lansere sitt første skikkelige RPG spill ble offentliggjort. Etter litt research gikk det opp for meg at denne spillserien virket utrolig interessant.. Nettopp fordi at hardcore rpg spill er mangelvare i disse dager. Valgte å styre unna Monster Hunter Tri ettersom Ultimate tydeligvis var av samme kaliber. Men som den utålmodige apekatten jeg er, klarte jeg selvsagt ikke vente helt til lanseringsdato som ikke var før til våren i 2013. Så jeg kjøpte meg en ps2 for å få tilgang til det originale Monster Hunter spillet fra 2004. Falt raskt i smak, på tross av at det manglet en aktiv online funksjon.
Måtte selvsagt hanke inn en PS Vita for å prøve Freedom Unite nå som jeg først var i gang.
Vil ikke gå nærmere inn på hvor mange timer jeg har brukt på Wii U utgaven, men det ble ofte til at jeg droppet avtaler fordi jeg var skremmende avhengig

Så tilbake til selve spillet:

I korte ord, Monster Hunter konseptet går utpå å jakte svære monstre og drepe dem!
Du plukker opp deler fra byttet, og bruker materialet til å lage nye gjenstander, alt fra rustninger til våpen osv. Men dette er ikke et tradisjonelt hack'n slash spill.. Ikke i nærheten!
Her hjelper det IKKE å svinge med sverdet og håpe på det beste, her gjelder det å bruke hodet for å oppnå resultater! .. Spørr du meg er det mer givende å måtte jobbe for brødet enn å få det servert på sølvfat, som de fleste rpg spill dessverre gjør i moderne tider.

Det som er en smule morsomt, disse spillene får veldig lite oppmerksomhet i vesten. Men de er umåtelig populær i Japan.. Om det skyldes kulturforskjell eller ikke har jeg ingen fasit på, men spill med intens vanskelighetsgrad ser ut til å være en døende art vestlig kultur.
Tviler på at Capcom alene klarer å endre vår tankegang, men de skal ha for sitt forsøk!

Med mitt begrensede ordforråd vet jeg ikke hva mer jeg kan si om Monster Hunter, har jeg ikke overbevist deg til å prøve det enda anbefaler jeg deg å ta en titt på denne videoen:
https://www.youtube.com/watch?v=OKmPBeBlxV8

Cheers!
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Så vidt jeg kan se, så er det bare Monster Hunter Tri/Ultimate som har egen tråd. Så denne tråden er legit som offisiell for det nye spillet.

Nå har det seg slik at jeg lider av et sjeldent syndrom som får meg til å hoppe over enkelte spill. Monster Hunter serien er blant dem, men det verste er faktisk at jeg har Monster Hunter Ultimate liggende på Wii U... Jeg prøvde demoen når den var tilgjengelig tilbake i sin tid, men etter det har det ikke skjedd noe mer.

Har litt lyst på det nye spillet, men burde vel kanskje rote meg til å spille Ultimate først.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Jeg prøvde demoen når den var tilgjengelig tilbake i sin tid, men etter det har det ikke skjedd noe mer.

Sant skal sies, dette spillet er virkelig ikke for alle. Casual gamers vil nok helst holde seg unna.
Eller folk som generelt ikke har noe forhold til sjangeren. Skal også nevnes at det er vanskelig å komme i gang med, og det krever mer tålmodighet enn Super Mario, for å si det mildt.

Men for alle hardcore gamere der ute, anbefaler dere på det sterkeste å gi det et forsøk
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Siterer Bob-Ingolf:
Sant skal sies, dette spillet er virkelig ikke for alle.


Både action/adventure og RPG er blant sjangerne jeg liker best og ut ifra demoen så virker det som et spill jeg helt klart kunne likt. Men hvorfor jeg ikke har spilt det enda ... jeg aner ikke. Bør se å få gjort det ihvertfall.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Jeg har kjøpt MH4 og det er mitt første MH spill noen gang. Har såvidt startet men syns det er veldig kult så langt, men det er helt klart endel å sette seg inn i i starten. Kunne kanskje hatt en litt bedre tutorial, men det er nå ihvertfall en tutorial. Bedre enn ikke noe.

Hvilke våpen og sånt vil du anbefale for en nybegynner? Har du noen tips og triks Bob?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Begynte selv som nybegynner, uten å bruke guider og lignende. Fant ut ting naturlig, progression skaper seg selv bare en har tålmodigheten
Men i disse dager finnes det guider til absolutt ALT, internettet er fullt av det

Når det gjelder våpen, vil jeg anbefale Dual Wielding i en tidlig fase. Enkelt å komme i gang med, og lett å bli kjent med comboer og lignende. For en mer erfaren spiller som er ute etter noe mer utfordrende for å teste sine grenser, prøv Bow and arrow.
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Siterer Bob-Ingolf:
Begynte selv som nybegynner, uten å bruke guider og lignende


Jeg lærte mye av å se videoer av SocialDissonance på Youtube. Han spiller sikkert MH4 også, men læringsvideoene er fra Tri. Men jeg tror at de samme prinsippene gjelder. Kan anbefale det.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!