Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Assassin's Creed: Rogue ~ Offisiell tråd ~


Velkommen til den offisielle tråden for Assassin's Creed: Rogue.

Den direkte oppfølgeren til Assassin's Creed IV: Black Flag havner nok i skyggene av storebror Unity, men det er ikke uten grunn. 2014 markerte nemlig det første året der Ubisoft ga ut to spill i serien - et til de nye og gamle konsollene, slik at den delen av fansen som ikke gikk til innkjøp av ny maskinvare, også skulle få årets snikmorderdose.

I en god periode ble spillet omtalt som Assassin's Creed: Comet i media, men spillets egentlige tittel kom også tidlig på bordet. Ubisoft var lenge stille rundt det hele, og ifølge Gamereactor ble spillet først offisielt annonsert etter en lekkasje i august 2014.

Handling

Fortiden: Vi hopper 37 år etter Black Flag og befinner oss i 1752. Handlingen utspiller seg under Syvårskrigen, men dette er ikke spillets største fokus. Selv om dette er en direkte oppfølger til fjorårets spill, betyr ikke det at du får være med Edward Kenway på nye eventyr. Hovedpersonen denne gangen heter Shay Patrick Cormac - og det er ingen underdrivelse å kalle han for den mest tvilsomme snikmorderen vi har fått gleden av å oppleve historien til, for han er blitt en tempelridder som jakter på de han en gang kalte brødre.

Nåtiden: Akkurat som i Black Flag er du er fortsatt deg selv, en forsøkskanin i førsteperson hos Abstergo Entertainment i Montreal som blir bedt om å utforske minnene til Shay gjennom Animus, og du må pent gjøre som de sier.

Steder og Navigasjon

De primære stedene i spillet er New York, River Valley og Nord-Atlanteren. Nord-Atlanteren er en iskald vannbasert region hvor isfjell kan brukes som dekke under sjøslag, i tillegg kan de knuses for å finne Animus datafragmenter. Ved hjelp av en kraftig ram som lar deg bryte gjennom isen, er navigasjonen supplert og flere hemmelige områder kan nås. River Valley er derimot en hybrid blanding av sjø og land, med navigering gjennom en sømløs elv integrert i et kart som minner om villmarken fra Assassins Creed III.

Combat

Noen mekanikker fra flerspilleren i tidligere spill er implementert, for eksempel et kompass som indikerer målets posisjon gjennom Eagle Vision, og hvisking som øker i volum for å indikere at stalkere ute etter å drepe deg er i nærheten.

Farer i miljøet kommer i form av tønner med giftgass, som trigger vaktene innenfor radiusen til å gå berserk; Shay kan unngå å bli påvirket av gassen ved å ta frem en maske. Evnen til å drepe sivile og husdyr med håndvåpen er tilbake.

I likhet med Edward har Shay også sitt eget skip som kalles The Morrigan. Under sjøslag kan The Morrigan bli rammet av fiendtlige skip som tvinger Shay og mannskapet hans til å beskytte fartøyet fra angripere.

Jakting returnerer med nye dyr som er unike for de arktiske regionene, som narhval og isbjørn.

Annet

Sjøviser returnerer og vil bestå av en blanding av gamle fra Black Flag og nykomponerte.

Rogue blir det avsluttende kapittelet i Kenway sagaen, og dette er kanskje spillets sterkeste kort. Der vi fra Assassin's Creed II til Revelations fikk oppleve hele livet til Ezio, har vi i Assassin's Creed III og Black Flag fått innblikk i livene til Edward Kenway, sønnen hans Haytham og videre i blodslinjen til hans sønn, Connor. Tidligere karakterer fra Kenway sagaen vil derfor være til stede, som Haytham og Achilles fra Assassin's Creed III, i tillegg til Adewale fra Black Flag.

Spillet ble utgitt 13. november 2014 til Playstation 3 og Xbox 360, og 10. mars 2015 til PC.
  • 0
First!

Godt skrevet, SirThomas. Detaljert som vanlig.

...Der fikk jeg nettopp vite at du har kopiert deler av teksten, men uansett ... godt satt sammen!

Skal følge med på tråden i nærmeste fremtid ettersom jeg i skrivende stund sitter med spillet i fanget og er klar til å teste det ut.
Spillpike.no
  • 0
Approved as #official.

Vel, nå har du snakket om dette spillet i flere dager og når det til og med fikk tilbake spillysten din, så er det jo stor ståhei. Jeg har ikke giddet å sjekke ut dette enda, etter at jeg ble litt småskuffet over Unity, men etter å ha lest litt, hørt litt og vurdert litt, så tror jeg at dette kan falle bedre i smak enn nevnte. Har derfor bestilt det nå, så får vi se hvordan det går. Black Flag elementene vil nok med stor sannsynlighet falle i smak.

Strålende førstepost. As always.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Tror nok ikke det blir et kjøp. Føler Unity har ødelagt all gleden jeg hadde for denne serien.
  • 0
Skal nok kjøpe dette, og det blir på steam slik at jeg kan blåse det opp på pc. Ac 3 og black flag ble vakkert på pc. Vil bare at prisen skal gå litt ned førs, 411 kroners var litt mye nå. Har i allefall stor tro på dette spillet, og det gledes, vær sikker.
I don't start trouble.. I finish it!
  • 0
Spillet seilte (huehue) inn i postkassa i dag, så da fyrer vi det opp.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Spillpike:
Godt skrevet, SirThomas. Detaljert som vanlig.


Mange takk! Prøver å få med det meste av detaljer som kan skille spillet ut.

Siterer Glorfindel:
Strålende førstepost. As always.


Appreciated.

Siterer SirGalahad:
Føler Unity har ødelagt all gleden jeg hadde for denne serien.


Dersom du i det hele tatt vurderer et kjøp, må du fokusere utelukkende på opplevelsen din av Black Flag - å sette Rogue opp mot Unity blir feil på alle måter.

Siterer Dr Madnar Petrovich:
Vil bare at prisen skal gå litt ned førs, 411 kroners var litt mye nå. Har i allefall stor tro på dette spillet, og det gledes, vær sikker.


Skjønner veldig godt at du venter til prisen har gått ned litt, så ser frem til å høre meningen din om spillet når den tid kommer.

Siterer Glorfindel:
Spillet seilte (huehue) inn i postkassa i dag, så da fyrer vi det opp.


Hvordan er det å seile i Nord-Atlanteren?
  • 0
Siterer SirThomas:
Hvordan er det å seile i Nord-Atlanteren?


Det er pent, men når du har spilt Black Flag på PS4, så merker du hvilken nedgradering det er å gå tilbake til PS3..
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
når du har spilt Black Flag på PS4


Du har jo spilt Black Flag på Wii U også, er det så tydelig stor forskjell mellom dem?
  • 0
Siterer SirThomas:
Du har jo spilt Black Flag på Wii U også, er det så tydelig stor forskjell mellom dem?


Ikke drastisk, men du ser forskjell ja.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Ikke drastisk, men du ser forskjell ja.


Heldigvis, ellers hadde det vel vært rimelig bortkastet med ny maskinvare. Fått gjort deg noen merkbare inntrykk verdt å nevne om spillet enda?
  • 0
Siterer SirThomas:
Fått gjort deg noen merkbare inntrykk verdt å nevne om spillet enda?


Ikke kommet så forferdelig langt enda, men noe ganske merkbart er hvordan jeg klarte å stokke helt om på rekkefølgen til spillene i stad. Jeg kunne ikke skjønne hvordan Spoiler:Achilles plutselig kunne være så ung, mens Adewalé var så gammel. Men så kom jeg fort på at Black Flag er før Rogue og ACIII etter (eller samtidig med?) Rogue...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Men så kom jeg fort på at Black Flag er før Rogue og ACIII etter (eller samtidig med?) Rogue...


Black Flag er satt til 1715 mens Rogue er i 1752, så det er riktig ja.

Angående AC III, så er det litt annerledes - Spoiler:Spillet starter med Haytham i 1754, men når du hopper til Connor er vel året 1760, før det igjen hopper 10 år til 1770, hvor han møter Achilles.
  • 0
Well, nå tenker jeg at jeg er kommet omtrent halvveis og kan konkludere med at spillet har falt mer i smak enn Unity gjorde. Kanskje ikke veldig rart når det ligner ganske mye på Black Flag rent spillmessig, men jeg synes også de har gjort en interessant vri med historien.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Hei! Selveste trådstarter har overtalt meg til å gi dette spillet et sjanse så da bumper jeg denne da jeg lurer på hva folk synes om det. Story messig (uten å spoile), gameplay (selvom jeg vet dette er ganske Black Flag liknende), gjenspillbarhet og overall følelse. Har spilt alle spillene opp til Black Flag så lurer på om det er en sådan god investering
HrruGrrrBrwaa - Chewbacca 1977
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!