Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Bloodborne ~ Offisiell tråd ~


Siterer Glorfindel:
Ja, jeg holdte på å si at jeg savner skjoldet. Men avstandsvåpenet er en rimelig god erstatning.


Jeg er så utrolig glad de ikke er noe fokus på skjold i Bloodborne. Gameplayet er så utrolig smooth, og jeg tror ikke det hadde fungert med skjold.

Siterer Glorfindel:
Men neida, tror ikke det skal bli så ille. Det er vel bare å være litt sparsom. Er man konstant avhengig av 20 vials, så gjør man vel noe feil.


Det har du helt rett i. Det er heller ikke så fryktelig dyrt å kjøpe vials heller (man får nok av blood echoes etterhvert og trenger egentlig ikke levle opp over et visst nivå). Demons Souls hadde et liknende system og det var heller ikke noe problem der, pga gode områder for grinding osv. Det dårligste systemet er helt klart DS2 sitt. Huff! Life gems (eller hva det heter) er helt absurd billig og gjør at man kan spare all estus til bossen. Det gjør at hele systemet bare går helt på trynet.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jeg er så utrolig glad de ikke er noe fokus på skjold i Bloodborne. Gameplayet er så utrolig smooth, og jeg tror ikke det hadde fungert med skjold.


Ja, det har jeg innsett også. Egentlig ganske selvmotsigende å si at jeg savner skjoldet, da jeg ikke brukte det på én eneste boss i DS3.... Må kun være fordi det ser kult ut.

Sånn sett passer nok dette kampsystemet meg bedre. I hvert fall hastighetsmessig.

Siterer Crazy Kraken:
Det dårligste systemet er helt klart DS2 sitt. Huff!


Tenkte å kjøpe Scholar of the First Sin, når jeg blir ferdig med Bloodborne. Jeg har lest at det er flere som mener DSII er det "dårligste" av Souls-spillene (?).
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Er det noen her som driver med charlice dungeon da?
  • 0
Siterer Glorfindel:
Sånn sett passer nok dette kampsystemet meg bedre. I hvert fall hastighetsmessig.


Enig! Samme her. DS3 har tatt litt for mye fra Bloodborne etter min mening. Jeg liker Bloodborne bedre, men det betyr ikke at alt passer Dark Souls formelen. Selv syns jeg Dark Souls 1 og Demons Souls er de beste Souls spillene. Bloodborne setter jeg mellom de to.

Siterer Glorfindel:
Tenkte å kjøpe Scholar of the First Sin, når jeg blir ferdig med Bloodborne. Jeg har lest at det er flere som mener DSII er det "dårligste" av Souls-spillene (?).


Det er det dårligste i serien og personlig likte jeg "vanlige" DS2 bedre enn Scholar, men det er uansett verdt å spille. Holder på med 2. playthrough nå, for å spille de 3 DLCene (de er regnet for å være det beste med hele spillet).

Siterer Xtord:
Er det noen her som driver med charlice dungeon da?


Prøve det litt og syns det var kjempekjedelig!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Xtord:
Er det noen her som driver med charlice dungeon da?


Fysj ja. Pløyde meg gjennom for å få platinatrofeet. For noe forbanna ræl. Var et par kule bosser der da.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Selv syns jeg Dark Souls 1 og Demons Souls er de beste Souls spillene


Lov til å håpe på en remaster her også?

Siterer Crazy Kraken:
personlig likte jeg "vanlige" DS2 bedre enn Scholar, men det er uansett verdt å spille.


Er ikke SotFS det samme med litt bedre grafikk?

Eller tenker du opplevelsesmessig?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Lov til å håpe på en remaster her også?


Hvis det er noen spill jeg vil ha en remaster av så er det DeS og DaS. Men jeg er også redd for at de fucker det opp og da kan de heller droppe det.

Men du må nesten bare gjøre et valg ang. Dark souls 2. Begge utgavene ligger på steam, men Scholar er nyere og billigere (?) fordi DLCene følger med. Selv liker jeg den vanlige utgaven best fordi de la til så mye tullball i Scholar, men mange regner den for å være bedre fordi det er vanskeligere. Ikke mer rettferdig tho. Men joda, Scholar har bedre grafikk. Blir ikke et bedre spill av det tho.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Men joda, Scholar har bedre grafikk. Blir ikke et bedre spill av det tho.


Nei, er ikke derfor jeg tenker å kjøpe det. Men med PS4 så klarer jeg ikke å spille på PS3 lenger. Ikke føler jeg veldig for å spille dette på PC heller.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Nei, er ikke derfor jeg tenker å kjøpe det. Men med PS4 så klarer jeg ikke å spille på PS3 lenger. Ikke føler jeg veldig for å spille dette på PC heller.


Da kjøper du Scholar til PS4! Null stress
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Vicar Amelia var forbausende ... lett.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Vicar Amelia var forbausende ... lett.


Ja, jeg sleit ikke så mye på henne jeg heller. Men hun regnes for å være ganske så vanskelig.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Prøve det litt og syns det var kjempekjedelig!

eneste grunnene jeg gjør det var å få det platinum, men jeg vet ikke om jeg gidder mer, klar kanskje en sånn dungeon hver dag på 10-15min. Lenge siden jeg har spilt bloodborne nå da. Kunne kanskje vært litt bedre / morsommere coop.

Siterer Grallen:
Fysj ja. Pløyde meg gjennom for å få platinatrofeet. For noe forbanna ræl. Var et par kule bosser der da.

Skjønner. Ja, er ikke den største fanen av det. Men, det er også grunnen jeg gjør det. Tror jeg har bare bestemt for at jeg ikke gidder å fullføre det hvis det ikke er mer morsomt coop.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Ja, jeg sleit ikke så mye på henne jeg heller. Men hun regnes for å være ganske så vanskelig.


Går du løs på henne uten Numbing Mist, ser jeg for meg at hun kan være litt verre.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Går du løs på henne uten Numbing Mist, ser jeg for meg at hun kan være litt verre.


Da jeg drepte henne så prøvde hun ikke å heale engang
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Da jeg drepte henne så prøvde hun ikke å heale engang


Gjør hun ikke det hvis du "hug'er" henne konstant?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Men hun regnes for å være ganske så vanskelig.

I call bullshit, det var da bortimot den letteste bossen i spillet?
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
I call bullshit, det var da bortimot den letteste bossen i spillet?


Blant de letteste på NG, helt fuckings forjævlig på NG+. Hun får så forfedelig mye HP på NG+ at det er på grensen til latterlig. Tror ikke det er en boss i hovedspillet som har drept meg like mye som NG+ Vicar Amelia.

Siterer Glorfindel:
Gjør hun ikke det hvis du "hug'er" henne konstant?


Nei, så lenge du er innenfor en viss lengde så healer hun ikke.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Blant de letteste på NG, helt fuckings forjævlig på NG+. Hun får så forfedelig mye HP på NG+ at det er på grensen til latterlig. Tror ikke det er en boss i hovedspillet som har drept meg like mye som NG+ Vicar Amelia.

Makes sense, aldri gått NG+ på BB
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
det var da bortimot den letteste bossen i spillet?


Hvis noen er lettere enn The Witch of Hemwick, så begynner jeg å lure. Hun/de gjorde jo ingenting.

Siterer Grallen:
Nei, så lenge du er innenfor en viss lengde så healer hun ikke.


Var det jeg tenkte
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Hvis noen er lettere enn The Witch of Hemwick, så begynner jeg å lure. Hun/de gjorde jo ingenting.

Sant, den bossen var lett overraskende lett, tok også første boss på første forsøk, men var nær å dø på den
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
I call bullshit, det var da bortimot den letteste bossen i spillet?


Call hva du vil, men det er tydelig at veldig mange sliter med denne bossen. Sjekk forumene. Selv slet jeg mye med Father Gascoigne, men det virker som de fleste mener han er ganske lett. I dont know.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Father Gascoigne

han var vel den vanskligste bossen for meg å ... hvertfall en av de.
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Makes sense, aldri gått NG+ på BB


Micolash Cage ødelegger NG+ i Bloodborne for min del. Det ene angrepet one-shotter meg hver gang det treffer, og da har jeg relativt mye HP også. Har ikke kommet lengre enn dit i NG+

De andre bossene klarte jeg overaskende enkelt, men så hadde jeg spillt gjennom noen ganger før jeg prøvde meg på NG+ også da.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
http://myfigurecollection.net/item/464592

Must. Have.


Y not this?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!