Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Bloodborne ~ Offisiell tråd ~


  • Los
  • Los
Det er verdt å starte på nytt!
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Eirik Hyldbakk Furu:
Du er ikke så heldig å ha en Plus-konto som har laste opp en av lagringsfilene dine da, Linn Louise?


Jo, har plus-konto, men filen er korrupt. Virker ikke å åpne eller gjenoppta. Takk for forslag til hjelp.
  • 0
Er lagringsfilen i nettskyen også korrupt? Høres da veldig merkelig ut.
  • 0
Siterer Eirik Hyldbakk Furu:
Er lagringsfilen i nettskyen også korrupt? Høres da veldig merkelig ut.


Ja, har testa alt...
  • 0
Min dårlige samvittighet for ikke å ha spilt verken dette, eller noen av Dark Soul's spillene generelt, har begynt å gnage meg litt igjen. Noe av grunnen til at jeg ikke har gjort det, er dog alle ryktene jeg har hørt om vanskelighetsgraden. I senere år har nemlig tålmodigheten min når det gjelder spill, synket drastisk. Jeg sliter rett og slett med å holde motivasjonen oppe, om jeg blir stående fast lenge på et sted uten å komme videre.

Så, tanken har vært kanskje å gå til innkjøp av dett om det kommer på tilbud til fredag. Men så er jeg fremdeles litt skeptisk for nevnte punkter. Synspunkter? Hvor vanskelig er dette spillet egentlig?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Vel, mangel på tålmodighet er en av faktorene som gjør spillet vanskelig, ettersom man må ta seg tid til å studere angrepsmønstrene til fiendene for å vite når man skal angripe. Angriper man på feil tidspunkt og er skikkelig uheldig, så er man fucked.

Folk pleier også å oppleve at spillet er mye vanskligere i starten, før man blir skikkelig vandt med mekanikkene. (Det var tilfellet mitt med Dark Souls, som jeg ikke likte så godt i starten, nå er det et av favorittspillene mine). Så bare man kommer over den kneika, så oppleves det ikke bare som noe lettere, men også som mye morsomere.

Siterer Glorfindel:
om jeg blir stående fast lenge på et sted uten å komme videre.


På et par bosser så kunne jeg bli sittende fast veldig lenge, sånn nærmere ti forsøk osv, andre bosser tok jeg på første forsøket. Også finnes det personer som tar alle bossene på første forsøk da. Det skal sies at følelsen man før etter å ha tatt en boss etter en haug med forsøk er fantastisk da. De andre områdene i spillet er egentlig ganske greie bare man tar seg god nok tid.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Vel, mangel på tålmodighet er en av faktorene som gjør spillet vanskelig, ettersom man må ta seg tid til å studere angrepsmønstrene til fiendene for å vite når man skal angripe. Angriper man på feil tidspunkt og er skikkelig uheldig, så er man fucked.


Hehe, ja da er det vel det de mener med "utilgivelig"

Siterer Grallen:
Folk pleier også å oppleve at spillet er mye vanskligere i starten, før man blir skikkelig vandt med mekanikkene. (Det var tilfellet mitt med Dark Souls, som jeg ikke likte så godt i starten, nå er det et av favorittspillene mine). Så bare man kommer over den kneika, så oppleves det ikke bare som noe lettere, men også som mye morsomere.


Det kan jeg nok tro. Jeg har som sagt ikke spilt noe i denne serien enda, så jeg stiller omtrent helt blank. Rollespill generelt har jeg dog relativt god erfaring med.

Siterer Grallen:
På et par bosser så kunne jeg bli sittende fast veldig lenge, sånn nærmere ti forsøk osv, andre bosser tok jeg på første forsøket. Også finnes det personer som tar alle bossene på første forsøk da.


Ti forsøk høres nokså akseptabelt ut da >)

Det er ikke sånn at jeg forventer plankekjøring av etterhvert spill nå. Jeg bare opplever at jeg stadig legger ned mindre og mindre tid i ett enkelt spill. Men det betyr ikke at jeg gir opp med en gang jeg stryker med på en boss et par ganger.

Siterer Grallen:
Det skal sies at følelsen man før etter å ha tatt en boss etter en haug med forsøk er fantastisk da.


Det er vel noe av det som gjør disse spillene så bra etter hva jeg har hørt. Det pirrer også nysgjerrigheten min.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Hehe, ja da er det vel det de mener med "utilgivelig"


Yeee. Det at du mister all valutaen din når du dør er med på å styrke det utsagnet. Men hey, det er spilleren, ikke spillet sin feil når man dør.

Siterer Glorfindel:
Rollespill generelt har jeg dog relativt god erfaring med.


Hjelper nok mer å ha erfaring med hack n slash-spill, selv om tempoet her er litt lavere. (Noe raskere enn i Souls-spilla, da). Det går helt fint ann å runde spillet uten å gå opp i level, liksom.

Siterer Glorfindel:
Ti forsøk høres nokså akseptabelt ut da >)


Mulig jeg var litt gjerrig med antallet... Men nei, godt mulig jeg døde mye mer på en boss i NG+, samt i noen av de tilleggs-dungeonene. Men desto diggere følelse når du endelig tar knekken på de.

Men det er nesten verdt å kjøpe spillet kun for det visuelle. Det er mye ekstremt godt design, både på omgivelser og på fiender.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Glorfindel:
Synspunkter?


Jeg var i akkurat samme båt som deg før jeg kjøpte Bloodborne. Hadde bare såvidt prøvd Demon Souls tidligere, og det ble litt for mye for meg. Men bestemte meg for å gi Bloodborne en sjangse, siden jeg likte settingen og designet generelt. Nå er det kanskje det spillet jeg har brukt mest tid på i år, og står som en veldig sterk GOTY-kandidat. Som Grallen sier, så er følelsen når man slår en boss etter flerfoldige forsøk bare noe for seg selv.

Ville ikke nølt med å kjøpe det om de har det på salg, med andre ord.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Ville dere sagt at Dark Souls, Dark Souls 2 eller Bloodborne er best? Bare lurer, får nesten plukke opp ET av dem...
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Jeg syns Dark Souls 1 er best. Mest interessant verden, bra tempo på combaten, og mye content.

Har prøvd DLCen til Bloodborne litt nå. Damn, jeg får jo grisejuling på den nye karakteren min.

Men etter at jeg kom til DLC-området med NG+++ karakteren min ble det andre boller. Tåler fortsatt veldig lite, men jeg får i allefall delt ut litt juling med Kirkhammeren. Har ikke kommet særlig langt enda, men har funnet et par fete våpen. Får vel farme oppgraderings-materiale så jeg får testa de skikkelig.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Grallen:
Men det er nesten verdt å kjøpe spillet kun for det visuelle. Det er mye ekstremt godt design, både på omgivelser og på fiender.


Siterer dark samus nemesis:
Ville ikke nølt med å kjøpe det om de har det på salg, med andre ord.


Many thanks. Nå begynner jeg å bli rimelig overbevist. Og ja, jeg må jo si at ut ifra videoklipp etc., så er design og den dystre atmosfæren, mye av grunnen til at jeg har lyst til å prøve det.

Siterer Taktikkeren:
Ville dere sagt at Dark Souls, Dark Souls 2 eller Bloodborne er best? Bare lurer, får nesten plukke opp ET av dem...


Alle har ihvertfall fått rimelig god kritikk, så du tråkker vel sikkert ikke feil uansett hvilket spill du går for.

Men er det slik at Dark Souls 1 og 2 henger sammen?
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Men er det slik at Dark Souls 1 og 2 henger sammen?


Lore-messig, ja, men det er x-antall tusen år i mellom de. Har man spilt Dark Souls 1 først så kommer man nok til å se et par referanser her og der. Så det er ikke en nødvendighet å spille Dark Souls før man spiller Dark Souls 2.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Da var platinum til Bloodborne endelig i boks! Føles veldig godt. Nå mangler jeg bare Old Hunters, så har jeg alt
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Gratulerer. Jeg har ikke lest gjennom tråden tidligere, så beklager om du er nødt til å gjenta deg, DSN, men hva synes du om trofeet om å drepe Yharnam?
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Siterer Jack the Lack of Crack:
Gratulerer. Jeg har ikke lest gjennom tråden tidligere, så beklager om du er nødt til å gjenta deg, DSN, men hva synes du om trofeet om å drepe Yharnam?


Takker! Hva skal man si, det var en lang og til tider nådeløs vei. Men merker jeg ble temmelig lei Chalice Dungeons etter omtrent halvparten. De ble litt bedre når det ble patchet, slik at man får litt Blood Stones for bossene. Men det føltes rart å endelig få det siste trofeet i et spill som Bloodborne
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Takker! Hva skal man si, det var en lang og til tider nådeløs vei. Men merker jeg ble temmelig lei Chalice Dungeons etter omtrent halvparten. De ble litt bedre når det ble patchet, slik at man får litt Blood Stones for bossene. Men det føltes rart å endelig få det siste trofeet i et spill som Bloodborne


Ja, enig. Jeg ble mest overrasket over hvor kort tid det tok - jeg brukte mye lenger tid på Dark Souls og Dark Souls 2.

Og jeg er helt enig i at det var en lang og nådeløs vei. Jeg slet som faen med.. vel.. alle bossene i defiled chalice, og hadde litt trøbbel med bloodletting beast også. Den første i defiled var grei, men Watchdog - å herre, jeg mistet tellingen på antall forsøk etter hvert. På et tidspunkt lurte jeg på om jeg kom til å greie det, etter å ha blitt drept på bossens siste fase for n'te gang. Det var veldig deilig da jeg endelig tok bossen.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Siterer Jack the Lack of Crack:
Ja, enig. Jeg ble mest overrasket over hvor kort tid det tok - jeg brukte mye lenger tid på Dark Souls og Dark Souls 2.

Og jeg er helt enig i at det var en lang og nådeløs vei. Jeg slet som faen med.. vel.. alle bossene i defiled chalice, og hadde litt trøbbel med bloodletting beast også. Den første i defiled var grei, men Watchdog - å herre, jeg mistet tellingen på antall forsøk etter hvert. På et tidspunkt lurte jeg på om jeg kom til å greie det, etter å ha blitt drept på bossens siste fase for n'te gang. Det var veldig deilig da jeg endelig tok bossen.


Defiled Chalice var helt nådeløst. Amygdala utenfor Chalice dungeons er vel kanskje en av bossene jeg liker best, men i Defiled Chalice er den helt på trynet. Så mange one-shot angrep at jeg mistet helt motet en stund.

Siterer Jack the Lack of Crack:
Det var veldig deilig da jeg endelig tok bossen.


Og det er vel akkurat derfor vi verdsetter disse spillene så mye
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Har kommet til tredje bossen i DLCen nå. Første fasen går veldig greit, men trackingen i den andre fasen er jo helt tullete.
Let the voice of love take you higher
Å ja, jeg likte amygdala i marerittet meget godt selv. Den bossen jeg likte aller best var Ebrietas - selv om det var bossen jeg hadde flest feilslåtte forsøk på ved første gjennomspilling (med unntak av noen chalice-bosser), var det en kamp jeg likte særdeles godt.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Siterer Jack the Lack of Crack:
Å ja, jeg likte amygdala i marerittet meget godt selv. Den bossen jeg likte aller best var Ebrietas - selv om det var bossen jeg hadde flest feilslåtte forsøk på ved første gjennomspilling (med unntak av noen chalice-bosser), var det en kamp jeg likte særdeles godt.


Ebrietas er en ganske gøyal og utfordrende kamp. Lett som en plett om man har noen å sammarbeide med da.

Siterer Grallen:
Har kommet til tredje bossen i DLCen nå. Første fasen går veldig greit, men trackingen i den andre fasen er jo helt tullete.


Hvilken boss er det snakk om? Tror det er en hemmelig boss også, så er usikker på hvilken du holder på med.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Hvilken boss er det snakk om?


Lady Maria. Har også kommet til den hemmelige bossen da, den er hakket verre. Har ikke greid noen av de enda da.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Ebrietas er en ganske gøyal og utfordrende kamp. Lett som en plett om man har noen å sammarbeide med da.


Ja, etter at jeg slo den første gang har jeg kjempet mot den flere ganger sammen med andre, men da jeg skulle kjempe mot den første gang selv fikk jeg ikke tilkalt noen. Jeg forsøkte og forsøkte. Jeg var sikker i lovlig høyt nivå, samtidig som jeg ikke spilte Bloodborne før i oktober.

Siterer Grallen:
Lady Maria. Har også kommet til den hemmelige bossen da, den er hakket verre. Har ikke greid noen av de enda da.


Jeg så VaatiVidyas ferskeste video igår og vet utmerket godt hvilken boss du snakker om. Og den virket temmelig vrien; hurtig, god rekkevidde og hardtslående.
"I'm gonna go have a smoke right now. You want a smoke? You don't smoke, do ya, right? What are ya, one of those fitness freaks, huh? Go fuck yourself."
  • 0
Siterer Grallen:
Lady Maria. Har også kommet til den hemmelige bossen da, den er hakket verre. Har ikke greid noen av de enda da.


Ah, skjønner. Har "bare" den siste bossen igjen. Sliter ganske mye, tho.

Siterer Jack the Lack of Crack:
Ja, etter at jeg slo den første gang har jeg kjempet mot den flere ganger sammen med andre, men da jeg skulle kjempe mot den første gang selv fikk jeg ikke tilkalt noen. Jeg forsøkte og forsøkte. Jeg var sikker i lovlig høyt nivå, samtidig som jeg ikke spilte Bloodborne før i oktober.


Jeg bruker som oftest å prøve på bossene alene de første gangene. Om jeg sitter fast for lenge søker jeg stort sett etter hjelp da. Ebrietas var vel en av bossene jeg måtte ha litt hjelp med. Resten har jeg stort sett klart alene.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Da jeg startet med Bloodborne i går, så trodde jeg at det skulle bli "lett", da jeg tross alt nesten har 3 souls spill under beltet. Men så feil kan man altså ta! Jeg forstod ingen ting, døde en haug med ganger og ble rett som det var frustrert, haha! Hvor skal jeg levle opp? Hvordan skal jeg lære meg å sloss når det 100 fiender løper mot meg samtidig? Det er langt mellom bonfires osv.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!