Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Hvorfor er ditt favorittspill best?


Hvolket spill er ditt favoritt spill ?
Å hvorfor ?
Gi noen korte grunner til hvorfor ditt favorittspill er best.
  • 0
Jeg har en topp 15 liste i krypinnet, men kan godt utdype det litt mer. Tar topp 3.

World of Warcraft ligger fortsatt på førsteplass. Jeg spiller det veldig lite nå, men har spilt det ganske aktivt siden 2006 og det er definitivt det spillet jeg har lagt ned mest timer i. Så stikkordet her er: minner, minner, minner. Og det er fremdeles det største MMO'et på markedet, selv etter 10 år.

Metal Gear Solid. Har vel vært favorittserien min siden jeg spilte det første spillet i 1999. Det er serien hvor jeg har vanskeligst for å rangere spillene, så jeg putter egentlig hele serien under ett. Selv om jeg det første spillet fremdeles har en spesiell plass i min "spillkarriere."

Xenoblade Chronicles. Tidenes beste JRPG imo. Historien, karakterene, gameplayet, musikken (hnnngh). Og et levende bevis på at overdrevent god grafikk har lite å si for min del.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
The Elder Scrolls 3: Morrowind.
Selv om det å skulle gå rundt i en såpass diger verden var en ubegripelig utfordring uten "boots of blinding speed" (les: treigt), så er Morrowind fremdeles et av mine favorittspill. Selv om Både Oblivion, Skyrim og The Elder Scrolls Online har vist seg fra jevnere og ikke minst penere sider, da de er av nyere dato.
Det er vanskelig å forklare, men jeg synes historien og utfordringene i Morrowind er mer solide, og i sammnensetning med det nydelige soundtracket så blir det bare epic.

Ellers må jo Mass Effect serien nevnes, og min favoritt er nummer 2.
Dette er nok fordi de endelig gjorde interfacet og våpensystemet mer forståelig, i tillegg til at jeg kjøper historien best. Det handler ikke om at jeg synes ME1 eller ME3 er dårlige - for jeg elsker ME universet, men ME2 stikker seg ut for min del. Det kan også være fordi jeg fikk mannecrush på en alien. Ingen er feilfrie
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
Siterer Archana:
Det kan også være fordi jeg fikk mannecrush på en alien. Ingen er feilfrie


Snakker vi Garrus eller?
The D' is silent.
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
Snakker vi Garrus eller?


Pføy. Thane.
Jeg er ikke lat, jeg er en chillpadde
  • 0
The Legend of Zelda: Wind Waker er mitt favorittspill. Nostalgia har selvfølgelig noe med saken å gjøre, men det har også tålt tidens tann. Eventyrfølelsen og lysten til å utforske er noe WW skaper bedre enn noe annet spill. Musikken, kampsystemet og grafikken er top notch.
  • 0
Tja, mine favoritt spill må nok være league of legends og arma. Grunnen til at jeg liker League er at med over 110 champions finnes det mange forskjellige spill måter. Det blir sjeldent kjedelig. Grunnen til at jeg liker arma er at jeg alltid har likt militær simulatorer. Jeg nyter følelsen av å ligge en plass med sniper og drepe noen på over 1000m avstand.
  • 0
Time commando. Uncharted-lignende spill fra 1998. Grunnen til at det er best er på grunn av at man kan kaste steiner på hulemenn (Eller tigere!).
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!