Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Beste RPG og hvorfor?


Hva er det beste RPG-spillet etter din mening. og hva gjør det enestående?

Personlig tror jeg Dark Souls1 får min stemme, av flere grunner, karakterutvikling, mystikk, orginalitet , multiplayer-tilnærming, og sist men ikke minst; all aktivitet og diskusjon det skapte på nettet vedrørende plot/historie, secrets m.m..

Får legge til at jeg spillte das1 før des, noe jeg anbefaler andre som ikke har spilt serien tidligere å gjøre også...
  • 0
Ni No Kuni. Det er helt fantastisk. Jeg tror jeg liker det så godt fordi jeg er stor fan av Studio Ghibli.

Jeg synes også at Skyrim er et meget bra rpg!
  • 0
Synes personlig at Ni No Kuni ble litt for "pokemon-aktig" i stilen, det fenget derfor ikke veldig. Jeg skjønner likevel at folk som liker den visuelle tilnærmingen lar seg fenge av spillet, kampsystemet er jo rimelig intrikat. Spillte det en del med min datter, og vi hadde noen underholdende timer

Skyrim ja, tenk at jeg ikke nevnte det blant favorittene! punishable by death...
  • 0
Av vestlige rollespill: The Elder Scrolls V: Skyrim.

Fantastisk verden, et hav av muligheter, utsøkt musikk og generelt unik stemning. For ikke å snakke om all underholdningen du finner i modsene.

Av japanske rollespill: Xenoblade Chronicles.

Historien, karakterene, verdenen, gameplayet, MUSIKKEN. Det eneste aberet er grafikken, men etter min mening overskygger alt annet den ned til rent småpirk.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Av japanske rollespill: Xenoblade Chronicles.


Virker absolutt interessant, men hva er det med Japser og ekslusivitet?? Dette er jo kun til Nintendo, første og siste kapittel i souls-serien er eksklusiv ps, før det gav From Software ut et spill til xbox, husker ikke hva det het...

Vurderer å ta et dypdykk i Baldurs Gate til tross for at jeg ikke er spesielt glad i isometrisk perspektiv.. Tanker om det?
  • 0
Siterer Jokernord:
Virker absolutt interessant, men hva er det med Japser og ekslusivitet?? Dette er jo kun til Nintendo, første og siste kapittel i souls-serien er eksklusiv ps, før det gav From Software ut et spill til xbox, husker ikke hva det het...


Monolith Soft er eid av Nintendo, så det er nok derfor
From Software vet jeg ikke så alt for mye om.

Siterer Jokernord:
Vurderer å ta et dypdykk i Baldurs Gate til tross for at jeg ikke er spesielt glad i isometrisk perspektiv.. Tanker om det?


Jeg har dessverre ikke spilt Baldurs Gate, men det er vel kjent for å være solide saker.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Chrono Trigger er en tidløs klassiker fra SNES dagene. Square puttet sine beste menn på dette prosjektet og resultatet ble fantastisk. Alle karakterene er minneverdige og har sin rolle i historien. Kampsystemet er veldig solid og raskt. Musikken fortjener en omtale, nydelige saker. Man skulle kanskje tro at et så gammelt spill føles utdatert, men jeg spilte det for første gang for 4 år siden og hadde null problemer.

Andre spill som kan nevnes er Persona 4, Ni No Kuni, Child of Light og Pokemon-spillene. Hvis du liker taktikk finnes også Fire Emblem og Valkyria Chronicles

Spiller forresten Demon's Souls for tiden og det er jævlig frustrerende.
  • 0
Liker godt Skyrim. Riktignok et av de få rollespillene jeg har spilt, men det er et spill hvor jeg virkelig føler jeg går inn i en rolle og lever meg inn i en verden. Det er et kjempevakkert og stemningsfullt spill.

Tenker på å ta opp Dark Souls fra tid til annen, men vanskelighetsgraden er for høy
  • 0
Diablo II, uten diskusjon.
Stammer fra en tid før Blizzard solgte sjelen sin til Activision og var ALL about quality.

Men den største årsaken er nok at det var mitt første real-time rpg spill.
Likte progression konseptet, start som en liten fjott i level 1 uten noe som helst å vise til.
For å gradvis utvikle karakteren din med å levle opp, distribuering av stats og skills og selvsagt det med å geare opp. Kom ikke langt uten skikkelig utstyr nei.
Og det var ikke som med dagens rpg spill hvor du får alt servert på sølvfat, tvert imot.
Her måtte det jobbes for brødet!!
Andre elementer jeg føler er nevneverdig:

Grafikk:
Dette spillet ble utgitt i år 2000, sammelignet med dagens standard er den selvsagt rævdårlig. Men den gangen var det i overkant revolusjonerende. Ikke mange pcer som kunne kjøre dette mesterverket uten massive mengder med lægg. Skyldes også størrelsen på spillet som var godt over 1gb, noe som var latterlig mye den gangen.

Historie:
Historie var et element jeg stortsett ignorerte i de fleste spill jeg spilte på den tiden. Var mer opptatt av å banke bossene i Zelda enn å lese tekstboblene før å høre hva de hadde å si til godt Samme gjaldt Pokemon spillene som også var skremmende populære på den tiden. Men så kom Diablo II da vettu.. De introduserte voice-acting for meg. Endte med at jeg snakket med alle folkene i byen og sånt. Høre hva de hadde å si til godt. Gjorde meg mer motivert til å komme meg videre i spillet.. For ikke å glemme, jeg var ikke særlig stødig i engelsk før denne tiden. Inspirerte meg rett og slett til å lære et nytt språk.

Gameplay: Ja hva kan en si.. Alle spill er avhengig av en god historie, og alle spill er avhengig av god grafikk.. Men et nedgravd element som denne generasjonen dessverre ikke har noe bekjennskap til, WHAT-SO-EVER.. Det er gameplay! Du spiller et spill, du leser ikke en bok.. Du ser ikke en film.. DU SPILLER ET SPILL! På tide å lære seg forskjellen
Diablo II tilbydde 7 spillbare klasser, alle var unike. Hadde sine fordeler og ulemper.
Det gjaldt å finne din stil, den som matchet din profil best. Enten du ville være ranged ( bow & arrow ), caster ( spells ) eller melee ( close combat )
7 klasser med uendelig mange valg perr klasse. Vær eneste level var viktig, var alltid taktiske valg involvert i det hele.

Du spilte gjennom 5 forskjellige kapitler ( Acts ), naturlig nok ble de mer og mer utfordrende, noe jeg personlig elsker. Spill med høy vanskelighetsgrad er det som holder deg okkupert, gir deg lysten til å fortsette.. Gjør deg uendelig glad når du endelig består!! ... Etter å ha kastet noen titalls tastaturer ut vinduet og noen par knuste skjermer

Kan snakke om dette none-stop i flere timer, men velger å gi meg der.
Eneste jeg vil si til slutt er at det er synd hvordan spillindustrien har utviklet seg.
Den er ikke lenger delt opp i spesifikke grupper, hvor noen liker en sjanger og andre liker en annen sjanger. I dag skal alt være tilpasset for absolutt alle, noe som etter min mening resulterte i at ingenting er tilpasset for noen. Spillutviklere lager ikke lenger spill som de selv mener er bra, de lager kun etter forespørsel og behov. Slike ting skal overlates til ekspertene, ikke til folket.. Samme prinsipp som med politikken. Å gi folket mer makt er tilnærmet en dødserklæring. Jeg synes oppriktig synd på denne generasjonen som ikke fikk oppleve gaming slik det skal være, det grunnleggende som det opprinnelig ble bygget på.

Dagens gamere vil ikke kunne verdsette klassiske spill som dette her, av diverse grunner.
De er rett og slett for bortskjemt og ignorant til å se lenger enn grafikk, visuelle effekter og formidling via historie. De er mer opptatt av å se hva som venter rundt neste hjørne enn å utforske hjørnet de allerede er i. SKÅL!
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
av vestige rollespill:

Star Wars Knights of The Old Republic

En av tidenes dypeste historier som fortsatt sjokkerer meg til dags dato. Lightsabers. et fantastisk soundtrack. Fantastisk voice-over. Lightsabers. Unike karakterer. Bioware kommer ikke til å klare å lage et spill som topper orginale KOTOR. Huska jeg og nevne Lightsabers?

Også, tidenes plottwist

(BAre synd 2ern er så helvetes trist)

Japanske rollespill

Denne måtte jeg tenke lenge på. Beklager Xenoblade Chronicles, men Final Fantasy IX slår deg nok på målstreken.

FInal Fantasy IX er nok Square Enixs glemte klassiker, den som aldri klarte å komme seg ut av skyggen til kraftige oppskrytte Final Fantasy VII. Spill nummer 9 har en magisk historie, nesten som å lese en klassisk eventyrbok fra barndommen. Nobou Uematsus beste soundtrack. En hovedkarakter som faktisk har personlighet, ikke bare er blond og dum(Ja, jeg ser på deg Cloud) og en av de mest geniale villains serien har hatt
  • 0
Jeg er ikke den største knarkeren når det gjelder RPG-spill, men jeg synes Skyrim er noe av det flotteste jeg har spilt innenfor sjangeren. Det føltes stort og levende ut!
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer stikox93:
Star Wars Knights of The Old Republic


Kult. Kjøpte dette på Steam for litt siden, og vurderer å dedikere tid til spillet. Har hørt mye bra om det. Jeg digger RPG-spill, men er ikke så glad i den taktiske delen som mange av de har. Foretrekker action-RPG. Mitt favorittspill innen sjangeren er ikke vanskelig å velge: Dark Souls. Har ikke spilt så mange japanske rollespill, men Rogue Galaxy (PS2) er et spill jeg liker godt, som jeg har mange minner fra. Oblivion og Skyrim er selvfølgelig høyt oppe på listen.
  • 0
Siterer Superdaniel:
Siterer stikox93 tar Wars Knights of The Old Republic

Kult. Kjøpte dette på Steam for litt siden, og vurderer å dedikere tid til spillet. Har hørt mye bra om det. Jeg digger RPG-spill, men er ikke så glad i den taktiske delen som mange av de har. Foretrekker action-RPG. Mitt favorittspill innen sjangeren er ikke vanskelig å velge: Dark Souls. Har ikke spilt så mange japanske rollespill, men Rogue Galaxy (PS2) er et spill jeg liker godt, som jeg har mange minner fra. Oblivion og Skyrim er selvfølgelig høyt oppe på listen.


Det er lett et Action RPG spill, du kommer nok ikke til å angre på det.^^ Aldri hatt det så gøy med et Star Wars spill. Ikke så spesielt taktisk av seg heller.
  • 0
Siterer stikox93:
Det er lett et Action RPG spill, du kommer nok ikke til å angre på det.^^ Aldri hatt det så gøy med et Star Wars spill. Ikke så spesielt taktisk av seg heller.


Nice! Leter etter Sith-drakt i det første hovedoppdraget.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!