Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Splatoon-tråden (Wii U & Switch)


Splatoon er et tredjepersons skytespill til Wii U laget av Nintendo. Spillet består av en online og en offline del med forskjellige motiver. I førstnevnte vinner det laget som har sprutet mest blekk ut over banen. I sitt eget kan karakteren gjøre seg om til en blekksprut og svømme raskere enn når den går. Det går også an å svømme oppover vegger. Det er mulig å velge mellom flere typer våpen som impliserer ulike taktikker for å lykkes som lag.

I denne tråden kan alt som vedrører Splatoon 1 & 2 diskuteres.

Les GRs anmeldelse her: http://www.gamereactor.no/anmeldelser/319324/Splatoon/
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Har hørt mye bra om det. Bl.a. at singleplayeren var overraskende bra, med kule bosser og nye ting introdusert i hvert eneste level. Har lyst til å kjøpe dette spillet, men er redd for at det bare skal være gøy en liten periode, og dermed dø helt ut.
  • 0
Siterer SirGalahad:
Har hørt mye bra om det. Bl.a. at singleplayeren var overraskende bra, med kule bosser og nye ting introdusert i hvert eneste level. Har lyst til å kjøpe dette spillet, men er redd for at det bare skal være gøy en liten periode, og dermed dø helt ut.


Ja, jeg er også litt redd for det. Jeg synes det var utrolig gøy da jeg prøvde demoen, så jeg tror det kan vare lenge i hele spillet. Det er et slags rankingsystem som kanskje kan motivere litt, samt en del utstyr.

Har bestilt spillet, men det sendes fra England, og det kan ta noen dager.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Ja, jeg er også litt redd for det. Jeg synes det var utrolig gøy da jeg prøvde demoen, så jeg tror det kan vare lenge i hele spillet. Det er et slags rankingsystem som kanskje kan motivere litt, samt en del utstyr.


Rankingsystem hjelper som oftest i skytespill ja Da føler man jo virkelig at man får til en god progresjon. Kult at de kommer med nye spillmoduser og sånt ofte da. Da blir man jo kanskje ikke så fort lei.
  • 0
Jeg er litt av samme oppfatning, at spillet sikkert kan være gøy i en viss periode, men at man fort kan gå lei. Nå prøvde jeg ikke demoen, så jeg har lite å gå etter, men min erfarne spillintuisjon, forteller meg at det er slik. Får se om jeg kjøper det etterhvert.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Det er artig, det store problemet er at rankingsystemet ikke åpner seg før man er i level 10. Og det er litt kjedelig å komme seg helt opp i level 10, jeg er nå i level 8.

Men alt i alt, hele pakka er utrolig interessant, og antall oppdateringer som kommer fremover gjør at det kommer til å bli utrolig stort når alt er ute, og etter det kommer det sikkert Pay DLC.

Måten Nintendo har markedført Splatoon på viser jo at de har tanker om at det skal bli den nye store serien deres. Veldig interessant
  • 0
Får bare mer og mer lyst på dette
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Subject 17:
Får bare mer og mer lyst på dette


Samme her.
  • 0
Siterer stikox93:
Det er artig, det store problemet er at rankingsystemet ikke åpner seg før man er i level 10. Og det er litt kjedelig å komme seg helt opp i level 10, jeg er nå i level 8.


Det er kjipt da, men de vil vel at man lærer seg spillet godt nok før man begynner for alvor.

Lurer på hvor lang tid det tar før jeg får spillet i posten. Jeg bestilte noe annet som ble sendt den 16. og det har ennå ikke kommet.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Digger det. Spilte i 23 timer i helga. Singleplayeren er ganske bra. Verdt å spille i gjennom for sisteboss alene. Multiplayeren er jævlig avhengighetsskapende, men mangler innhold. Heldigvis kommer det en del gratis DLC etter hvert. I natt kommer Ranked Battles, et nytt map og et nytt våpen. Gleder meg til det.

Fantastisk gameplay, så hvis Nintendo fortsetter å gi ut innhold kommer jeg til å fortsette å spille.
  • 0
Siterer Jurginator:
Digger det. Spilte i 23 timer i helga. Singleplayeren er ganske bra. Verdt å spille i gjennom for sisteboss alene. Multiplayeren er jævlig avhengighetsskapende, men mangler innhold. Heldigvis kommer det en del gratis DLC etter hvert. I natt kommer Ranked Battles, et nytt map og et nytt våpen. Gleder meg til det.

Fantastisk gameplay, så hvis Nintendo fortsetter å gi ut innhold kommer jeg til å fortsette å spille.


de har allerde bekreftet at det skal komme ukentlig innhold hvertfall ut August.

Det nye våpenet ser fantastisk nostalgisk ut. NES Zapperen
  • 0
Har stort sett spilt dette de siste dagene siden torsdag (en dag før release, thanks coolshop), og det er utrolig gøy

Nettopp prøvd ut noen Ranked Battles i dag, var gøy, men ser ut til at de bare har Splat Zone så langt.

Singleplayeren er heller ikke så verst, og spesielt sistebossen er fantastisk (selv om det hadde vært greit å kunne hoppe over cutscenes...)
Take off every zig, for great justice
  • 0
Siterer Jurginator:
Digger det. Spilte i 23 timer i helga. Singleplayeren er ganske bra. Verdt å spille i gjennom for sisteboss alene. Multiplayeren er jævlig avhengighetsskapende, men mangler innhold. Heldigvis kommer det en del gratis DLC etter hvert. I natt kommer Ranked Battles, et nytt map og et nytt våpen. Gleder meg til det.


Nais! Jeg fikk det i posten i dag selv om det stod at det var ventet den 11. Gleder meg til å få prøvd det. Flott at det varer en stund. 23 timer er mer enn de fleste spill allerede.

Siterer stikox93:
de har allerde bekreftet at det skal komme ukentlig innhold hvertfall ut August.


Dette høres jo flott ut! De holder vel tilbake litt innhold for å stadig gjøre spillet aktuelt. Håper all nedlastingen ikke tar for mye plass etter hvert, da.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Jeg hater banerotasjonen som skjer hver fjerde (!) time. Hvorfor ikke kunne stemme på bane som i Mario Kart?

Jeg hater ranked. Totalt uten dybde og man kan IKKE spille med venner. Det er som regel bare én splat zone, når det kunne vært flere. Dette hadde åpnet for flanking og strategisk fargelegging, noe som er unødvendig å gjøre slik det fungerer nå.

Jeg hater at man ikke kan lage en lobby med andre spillere.

Jeg hater at når jeg spiller med venner kommer jeg nesten aldri på samme lag som dem.

Jeg hater at man ikke kan endre utrustning mens man er i et spill. Nei, man må gå ut av spillet og koble til på nytt. Og når man har gjort det får man samme problem, alle har kanskje samme våpen og dermed taper man. Her kunne man ha tenkt strategisk og satt sammen et lag med forskjellige våpen og utstyr.

Jeg elsker konseptet og ideen, men Nintendo kan virkelig ikke dette med online-spilling. Men, det er vel lov å håpe på noen patcher. For spillet er morsomt, med mindre du ikke liker banene som spilles på for øyeblikket. Da er det bare å skru av og vente fire timer for å spille på noen andre.

Et morsomt spill med altfor mye ubrukt potensiale. Koser meg, men jeg er skuffet.
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Subject 17:
Jeg hater banerotasjonen som skjer hver fjerde (!) time. Hvorfor ikke kunne stemme på bane som i Mario Kart?


Ja, dette la jeg også merke til. Håper de slutter med dette. Finnes det en måte å gi feedback på?

Siterer Subject 17:
Jeg hater ranked. Totalt uten dybde og man kan IKKE spille med venner. Det er som regel bare én splat zone, når det kunne vært flere. Dette hadde åpnet for flanking og strategisk fargelegging, noe som er unødvendig å gjøre slik det fungerer nå.


Har ikke prøvd dette ennå, men jeg synes Turf War hørtes morsommere ut da de annonserte de to ulike modusene. Det må være en smal sak å lage flere splat zones på nye og gamle baner.

Siterer Subject 17:
Jeg hater at man ikke kan endre utrustning mens man er i et spill. Nei, man må gå ut av spillet og koble til på nytt. Og når man har gjort det får man samme problem, alle har kanskje samme våpen og dermed taper man. Her kunne man ha tenkt strategisk og satt sammen et lag med forskjellige våpen og utstyr.


Gjorde de det ikke slik i demoen? Jeg fikk inntrykk av at når jeg byttet våpen, så byttet man også lobby?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Har ikke prøvd dette ennå, men jeg synes Turf War hørtes morsommere ut da de annonserte de to ulike modusene. Det må være en smal sak å lage flere splat zones på nye og gamle baner.


Helt enig. Turf War er modusen der spillet virkelig skinner og åpner mange muligheter for spillerne.

Demoen prøvde jeg faktisk aldri, så kan ikke uttale meg om det. Så vidt jeg vet er det mange som har vært misfornøyd med visse elementer rundt flerspilleren, og regner med Nintendo er klar over "problemene". Samtidig har Nintendo virkelig fridd til den yngre generasjonen gamere med dette spillet og den enkle oppbyningen apellerer til alle, uansett alder og ferdighetsnivå.
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Subject 17:
Demoen prøvde jeg faktisk aldri, så kan ikke uttale meg om det. Så vidt jeg vet er det mange som har vært misfornøyd med visse elementer rundt flerspilleren, og regner med Nintendo er klar over "problemene". Samtidig har Nintendo virkelig fridd til den yngre generasjonen gamere med dette spillet og den enkle oppbyningen apellerer til alle, uansett alder og ferdighetsnivå.


Jeg har forresten fått med meg at de følger med på WiiVerse, så hvis mange nok sier sin mening der, kan det hende at de gjør noe.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Nå fikk vi ny bane og våpen nå, da blir vel neste oppdatering rundt E3, Regner med at de kommer til å takke for hvor stor suksess Splatoon har vært, og annonsere mer DLC ja
  • 0
Savner faktisk ikke voice chat. Er det noe galt med meg?

Elsker hvordan grafitti fra Miiverse dukker opp rundt omkring i spillet.
Nintendo Network ID: HylianGameboy 3DS Friendcode: 3437 - 3366 - 9899
  • 0
Kan vel ikke si at jeg syns voice chat er et savn jeg heller. Og ja, veldig kul liten funksjon med miiverse-poster. Utvalget i utstyr og våpen er også ganske bra syns jeg.

Så vidt jeg vet skal det komme en pensel eller malerkost som DLC snart. Har ikke fått med meg noen detaljer rundt dette enda, men.
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Subject 17:
Så vidt jeg vet skal det komme en pensel eller malerkost som DLC snart. Har ikke fått med meg noen detaljer rundt dette enda, men.



Den kommer i morgen. Nøyaktig når vet jeg ikke, men sikkert litt ut på dagen.

Også går det et "leaket" bilde av Mario Amiibo på nettet, som visstnok skal unlocke FLUDD og et Mario kostyme i spillet
  • 0
Siterer stikox93:
Siterer Subject 17 å vidt jeg vet skal det komme en pensel eller malerkost som DLC snart. Har ikke fått med meg noen detaljer rundt dette enda, men.


Den kommer i morgen. Nøyaktig når vet jeg ikke, men sikkert litt ut på dagen.

Også går det et "leaket" bilde av Mario Amiibo på nettet, som visstnok skal unlocke FLUDD og et Mario kostyme i spillet


Oi, det høres kult ut da! Hadde ikke fått med meg det her faktisk.
''eh'' - Link
  • 0
Har mine tvil om at det stemmer, mesteparten av leaks som går før E3 er som oftest fake, men det hadde vært kult
  • 0
Har blitt litt hekta på dette spillet, altså. Har spilt online i flerfoldige timer. Prøvde også enspilleren for første gang i stad, og må si at jeg ble positivt overrasket der. Det er skikkelig fast-paced.

Hvilke abilities foretrekker dere?

Siterer remote:
Det må være en smal sak å lage flere splat zones på nye og gamle baner.


Endelig levlet slik at jeg får prøvd ranked, og det er noen baner som har to soner. Er det nytt?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Noen som har prøvd ut Paintbrushen? I såfall hvordan er den å spille med? Er litt opptatt med flytting
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!