Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Nintendo Switch-tråden


Da har jeg endret tittelen fra NX til Switch! Hva synes folk?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Syns det er et kult konsept! Håper de klarer å utføre det skikkelig bra! Ser lovende ut!
  • 0
Siterer remote:
Hva synes folk?


Jeg ble veldig positivt overrasket! Det er selvfølgelig mye vi enda ikke vet, men jeg syns konsollen ser relativt bra designet ut, og jeg har trua på at det kan bli bra! Det viktigste er uansett spillene og hvordan det føles å spille dem. Hva tror du, remote?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Liker konseptet, ble som Kraken veldig positivt overrasket. Endelig ingen teit gimmick, men heller et faktisk praktisk konsept som jeg nesten vil regne med at kommer til å pensjonere både Wii U og DS samtidig.

Jeg vil nesten påstå at de ikke kommer til å trenge så veldig mange 3. parts utviklere, slik som Wii Uen skulle trenge for å bli en bra konsoll eller. Får man samlet alle de store Nintendo-spillene, samt det markedet som finnes til DS på en konsoll, så trenger man liksom ikke mer. Da blir den også noe som er verdt å skaffe seg for en som allerede har en PC, i kontrast til MS og Sony sine konsoller som egentlig bare er lett anvendelige og noe begrensede PCer.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Jeg ble veldig positivt overrasket! Det er selvfølgelig mye vi enda ikke vet, men jeg syns konsollen ser relativt bra designet ut, og jeg har trua på at det kan bli bra! Det viktigste er uansett spillene og hvordan det føles å spille dem. Hva tror du, remote?


Ja, vi fikk jo stort sett kun se konseptet og designet. Lurer på om de har ansatt noen nye folk her, for det så mye mer proft og stilsikkert ut enn f.eks. gamepaden som er stor og klumpete (men god å holde i). Derfor lurer jeg litt på hvor komfortabelt det er å holde i den, men det er sikkert ikke det største problemet. Lurer også litt på hvordan spillene prosesseres. Vil tro det er selve tableten som kjører spillene, men at det også er en konsoll som "booster" det opp på tv-en. Bildene på tableten til Wii U streames jo med begrenset rekkevidde, så jeg kan ikke tenke meg noe annet. Vi så jo folk sitte uti skauen og spille (mtp. nettstreaming). Foreløpig er jeg positivt innstilt. Jeg er spent på hvor kraftig den er og hvilke spill som kommer ved lanseringen. Var positivt å se alle som ville lage spill til konsollen, men hvor lenge vil det vare? Nintendo må lykkes med dette, så jeg er spent. Ønsker alt godt med Switch for foreløpig ser det ut som et bra produkt. Det som forhåpentligvis kan fenge folk er at man kan spille hjemmekonsollkvalitetsspill hvor man vil (som PS Vita?), men det virker lettere å spille flerspiller siden man har to kontrollere med seg. Lurer på om Nintendo derimot "ødelegger" markedet for nye håndholdte konsoller som en ny 3DS eller ikke. Der har de hatt mye suksess, så får i så fall håpe at de klarer å overføre den til Switch.

Siterer SirGalahad:
Syns det er et kult konsept! Håper de klarer å utføre det skikkelig bra! Ser lovende ut!


Ja, spent på å se mer.

Lagt til 2016-10-20 20:08:
Siterer AcH Clawed:
Jeg vil nesten påstå at de ikke kommer til å trenge så veldig mange 3. parts utviklere, slik som Wii Uen skulle trenge for å bli en bra konsoll eller. Får man samlet alle de store Nintendo-spillene, samt det markedet som finnes til DS på en konsoll, så trenger man liksom ikke mer. Da blir den også noe som er verdt å skaffe seg for en som allerede har en PC, i kontrast til MS og Sony sine konsoller som egentlig bare er lett anvendelige og noe begrensede PCer.


Jeg skrev innlegget mitt mens du postet ditt, så jeg så det ikke før nå.

Tilgjengelighetsaspektet er også en bit. Det er sikkert digg å kunne spille på dass og hvorhen man vil og bringe det på storskjermen etterpå. Jeg tror imidlertid at de trenger mange spill som selger for at det skal bli en suksess. Nintendo-spill alene er aldri nok. Wii U er jo et bra eksempel på det. På grunn av dårlig salg, ble det ikke noe mer spill til den, og færre spill hjelper jo ikke.

Men du tror at det er slutt på DS også? Ødelegger Nintendo for seg selv her?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Kjøper konsollen hvis Animal-Crossing kommer ut på den.
mah boi
Siterer remote:
Men du tror at det er slutt på DS også? Ødelegger Nintendo for seg selv her?


DSen, både med tanke på hardware, software og designet, begynner vel å bli nokså gammel nå. Ser ikke helt hvorfor de ikke skulle forene konsollene sine under en banner og etterhvert kutte ut DS til fordel for Switch (sett at den blir å fungere optimalt som en håndholdt). På den måten får man hele pakka ved å kjøpe en konsoll, og blir ikke nødt til å ha både en stasjonær og en håndholdt maskin for å få med seg alle Nintendo-spillene.

På kortsiktig plan vil de miste salget av en hel serie med konsoller, men i det lange løp vil det jo ende med at f.eks sånne som meg, som bare eier en 3DS og ikke har interesse av å kjøpe en Wii U fordi jeg ikke synes det er nok spill til den, vil plukke opp flere av spillene deres som tradisjonelt sett kun ville kommet til den stasjonære konsollen, nettopp fordi man ikke trenger å kjøpe enda en konsoll for å spille ett eller to spill.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Veldig spennende konsept. Håper batteritiden ikke blir et stort problem, noe det fort kan bli. Håper de utvikler et solid partnerskap med tredjepartutviklere slik at de får til noe bedre enn 5-årgamle spill som Skyrim, samme hvor bra det er .

Jeg skal ikke ha konsollen, men alltid kult med nye, innovative konsoller som dette, som faktisk ikke er gimmicky bare for å være det. Switch er et forferdelig navn, men i det store og det hele er vel det en ganske liten klage.

Jeg skal ikke ha den forøvrig, jeg er all set med PlayStation 4, takk. Men en veldig spennende konsoll som jeg gleder meg til å høre mer om.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Har faktisk tro på at dette kan bli bra. Det er første gang på veldig lenge jeg har sett frem til noe som helst av konsoller fra Nintendo. Vet fortsatt ikke om jeg kjøper den selv, men skal vel få mulighet til å få prøvd den ut.

Konseptet er kult det, men tviler på jeg kommer til å bruke den så veldig mange andre steder enn i kjellerstua.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Konseptet virker greit nok, selv om jeg ikke er helt sikker på hva jeg synes om en ny "gamepad", samt at stiller spørsmål om hvor komfortable Joy Con-kontrollene vil bli.

Er egentlig mest spent på spillene. Det nye Mario som vi så et lite glimt av i traileren, virker temmelig likt alle andre 3D Mario spill og skal de fortsette å male på det samme gamle, så har jeg en følelse av at vi kan komme til å se spill som blir mye det samme som vi allerede har sett på Wii U, Wii og GameCube for den saks skyld.

Men, det ser i hvert fall ut til at Nintendo får støtte fra en god del flere tredjepartsutviklere denne gangen og det hjelper nok mye.

Jeg kommer vel sikkert til å ende opp med konsollen pga. Zelda alene uansett...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Jeg gleder meg sykt!
Tenk å kunne spille multiplayer Super Smash Bros. eller Mario Kart i bilen, på danskebåten, eller på hytta på en enkel måte!
  • 0
Sjekket litt rundt, vet ikke om det snakket om før eller om det i det heletatt er legit, men sjekket prisjakt og der stod det to steder at den ville koste rundt 6k. Da er det tvilsomt at jeg kjøper den! Føler det blir for mye! Koster den bare 4000 eller under, er det ikke helt usannsynlig at jeg kjøper den!
  • 0
Den kan umulig havne på 6000kr.. Da sliter virkelig Nintendo. Dette må nesten bare være en tilfeldig standardpris for viss elektronikk, som sannsynligvis skal justeres.

Selv med en pris på 4000kr, ville den ha sunket ganske kjapt i markedet. Men at den kan koste 4000-6000kr hvis man regner med alle knappene, analogspakene og annet dilldall som vil selges separat, kan jeg fint tro på.
  • 0
Ja, det hadde blitt rart om man må betale 6000kr for en konsoll som kanskje er like kraftig (eller bittelitt svakere) enn PS4 og Xbox One, som begge ligger på rundt 3000kr. Det er klart at det er mye annen teknologi i Switch også, men 6000kr er alt for dyrt. Da kommer den ikke til å selge noe som helst.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Å selge Switch for 6000 ville vært galskap. Nintendo er vel relativt avhengige av gode salgstall nå. Tipper den havner på 2995.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer AcH Clawed:
DSen, både med tanke på hardware, software og designet, begynner vel å bli nokså gammel nå. Ser ikke helt hvorfor de ikke skulle forene konsollene sine under en banner og etterhvert kutte ut DS til fordel for Switch (sett at den blir å fungere optimalt som en håndholdt). På den måten får man hele pakka ved å kjøpe en konsoll, og blir ikke nødt til å ha både en stasjonær og en håndholdt maskin for å få med seg alle Nintendo-spillene.


Jeg tror Switch prøver å selge seg litt som håndholdt konsoll, slik at utviklere vil lage spill til den. Men jeg tror at en ny 3DS vil fortsatt ha et marked når batteritiden vil være 3-5 ganger bedre. Man kan jo ane en kompatibilitet med Switch også. Men det virker som Switch er en hjemmekonsoll det går an å ta med seg ut, ikke omvendt.

Siterer Glorfindel:
Å selge Switch for 6000 ville vært galskap. Nintendo er vel relativt avhengige av gode salgstall nå. Tipper den havner på 2995.


Hvis den koster 3000 kr, kjøper jeg den med en gang. Hvis den koster 4000 kr, som jeg anser som sannsynlig, vurderer jeg litt. Men over 4000 kr kommer den neppe til å koste.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Jeg tror Switch prøver å selge seg litt som håndholdt konsoll, slik at utviklere vil lage spill til den. Men jeg tror at en ny 3DS vil fortsatt ha et marked når batteritiden vil være 3-5 ganger bedre. Man kan jo ane en kompatibilitet med Switch også. Men det virker som Switch er en hjemmekonsoll det går an å ta med seg ut, ikke omvendt.


Hmm, kan ikke argumentere med det resonementet der. Kompatibilitet mellom Switch og DS er en ide jeg likte veldig godt.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Ifølge en nyhet på GR ligger Switch ute til 349 canadiske dollar. Det er cirka 260 amerikanske dollar. Tradisjonelt vil det si rundt 2600 kr når den selges i Norge. Det er snadder for pengelense hvis dette stemmer. Jeg anser alt under 3000 kr som billig for denne greia. Hvis den i det hele tatt koster nær 2600 kr, er den veldig lik 3DS i utsalgspris. Den kostet 2500 kr i noen forretninger, men man kunne få den for 2000 kr også ved lansering. Dette prisnivået sier litt om hva slags type konsoll Switch er. Den virker billig å lage i forhold til forgjengerne. Hvis dette stemmer.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Er selv ekstremt hyped for dette! Er alltid spent på å se nytt fra Nintendo, og dette ser virkelig ikke ut til å skuffe Kombinert håndhold og hjemmekonsoll er er kult konsept og passer meg veldig bra, og spillene som har blitt vist til nå (det nye Mario-spillet, Breath of the Wild) ser flotte ut! Skal mye til nå for at denne ikke kjøpes på release
Take off every zig, for great justice
  • 0
Siterer Worst Username Ever:
Er selv ekstremt hyped for dette! Er alltid spent på å se nytt fra Nintendo, og dette ser virkelig ikke ut til å skuffe Kombinert håndhold og hjemmekonsoll er er kult konsept og passer meg veldig bra, og spillene som har blitt vist til nå (det nye Mario-spillet, Breath of the Wild) ser flotte ut! Skal mye til nå for at denne ikke kjøpes på release


Flott at du er spent! Som Nintendo-fanboy ønsker jeg at Switch skal slå an, å det ser ut til at den gjør det allerede i langt større grad enn det Wii U har gjort.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Her er en video som viser Switch in action, med det nye Zelda! (Gamereactor har allerede lagd en nyhet om denne, men fortjener å havne i tråden også syns jeg) Hva syns dere??

https://www.youtube.com/watch?v=7TJ7IUNWGl4
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Her er en video som viser Switch in action, med det nye Zelda! (Gamereactor har allerede lagd en nyhet om denne, men fortjener å havne i tråden også syns jeg) Hva syns dere??

https://www.youtube.com/watch?v=7TJ7IUNWGl4


Vedlig bra framvisning av Mario Run også. Fallon er litt av en entertainer. Synes Zelda så bedre ut på NX, eller ser jeg syner? Utrolig å se hvordan det fungerer i alle fall.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Vedlig bra framvisning av Mario Run også.


Jeg var i utgangspunktet veldig skeptisk til det spillet, men det ser ut som Nintendo vet hva de driver med!

Siterer remote:
Fallon er litt av en entertainer.


Det er klart! Men jeg ble litt revet med når han var så engasjert.

Siterer remote:
Synes Zelda så bedre ut på NX, eller ser jeg syner? Utrolig å se hvordan det fungerer i alle fall.


Jeg vet ikke, men spillet ser utvilsomt lekkert ut! Ikke minst ser det ut som en stemningsrik verden, og det er viktig når man skal tilbringe så mye tid der.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Det ser ut som NES Classic har kommet på lager igjen hos Platekompaniet! Den er jo utsolgt overalt ellers. https://www.platekompaniet.no/spill/nintendo---nes-classic-edition/

(Sikkert ikke den perfekte tråden for dette, men visste ikke hvor jeg ellers skulle skrive om dette)
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!