Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

XCOM 2 ~ Offisiell tråd ~


Følte at forumet trengte en tråd hvor lenestol/sofageneraler kan utveksle tips og triks til å bekjempe ADVENT og romvesene som trekker i trådene.

Førsteinntrykket mitt er at det er det samme gode gamle XCOM som jeg kjenner fra EU/EW med noen forbedringer og litt ny maling her og der. Liker at det er mer variasjon i brettene og at man ofte starter i stealth er en interessant vri.

Det er dog en del ting som må jobbes med; spillet har en del grafiske bugs og clipping, for ikke å snakke om optimaliseringen (har en god del hakking/ujevn framerate på en relativt god laptop). Har heldigvis ikke opplevd noen gamebreaking bugs enda, men har hatt noen mindre, men fortsatt irriterende, bugs.

Er det noen andre som har kost seg (eller hatet, I won't judge) som kommandør for jordens siste skanse?
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Kost seg? KOST SEG!? XCOM er ikke kos gutt, det er hat, smerte og lidelse i spillform (herregud å jeg elsker dette spillet).

Må si meg meget fornøyd etter 15 timer med spillet. Prøver å kjøre gjennom i ironman mode på normal, men selv med nærmere 250 timer i XCOM: EU/EW på baken (hvorav kanskje 150 av dem er med Long War) så merker jeg at de har skrudd opp vanskelighetsgraden en del, ofte til det punktet hvor det blir direkte frustrerende urettferdig. Fiendene har rett og slett litt for mye evner og muligheter til å ta deg. Jeg har faktisk måtte restarte hele greia to ganger nå, og skal til å starte på forsøk nummer tre i kveld.

Men, jeg kom gjennom Long War med Bronzeman, jeg skal klare dette.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Siterer AcH Clawed:
merker jeg at de har skrudd opp vanskelighetsgraden en del, ofte til det punktet hvor det blir direkte frustrerende urettferdig

Merket det samme, gjorde det egentlig greit med et dødsfall i ny og ne, men stort sett plankekjøring. Så plutselig skal jeg beskytte en terminal og det som dukker opp er:
1x sectopod (min første, pisset i buksene)
2x andromedon (også første gang jeg så disse)
2x muton
2x skjolddudes
2x vanlig soldatdudes

Var første gang jeg så meg nødt til å reloade (I know, I'm a filthy casual) for i det hele tatt å klare oppdraget. Vet ikke om jeg er mann nok til ironman helt enda, men skal garantert ta en runde med det når jeg blir hakket mer rutinert

Lagt til 2016-02-09 16:55:
Reloader dog ikke på dødsfall, bare på party wipes eller når jeg ikke klarer oppdraget
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Vet ikke om jeg er mann nok til ironman helt enda, men skal garantert ta en runde med det når jeg blir hakket mer rutinert


Det gjør spillet betydelig mer intenst. Har alltid spilt med Ironman på (med untak av i Long War, hvor jeg hadde Bronzeman som ihvertfall lar deg restarte hele oppdrag), men i den siste EW playthroughen tenkte jeg å bare kose meg litt, og skrudde det av. Spillet kan jo ikke sammenlignes i det heletatt, da hele mentaliteten om at hvert eneste feilsteg kan bli din død forsvinner.

Selv var det en langt mer "uskyldig" situasjon som fikk meg til å restarte spillet i går.

Ting hadde gått nogenlunde bra i det siste, få dødsfall og økonomien kom seg. Så dukker det opp et oppdrag som MÅ lykkes, med vanskelighetsgrad Very Hard. Jeg sender A-teamet mitt for å ta det. Turn 2 inn i oppdraget løper medicen min inn i en ADVENT Trooper, en ADVENT Stun Trooper og en fuckings Muton Berserker. Alle soldatene mine er ute av posisjon, alle bommer på berserkeren. Den forbanna kjøttklumpen løper opp i trynet på medicen min og knuser henne til en blodig pudding. Begge grenadierne mine og den ene sniperen får panikk. Grenadier 1 tar i full panikk og skyter Grenadier 2 til døde. Sniperen løper opp til Stun Trooperen, får stun batongen kjørt hardt oppi rumpa, før han blir henretta av den andre soldaten. Jeg sitter nå igjen med en panicked grenadier og en sniper som står tre tiles fra en berserker. gg aliens.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Panikk-mekanikken er brutal, spesielt i "early game".

Tror nok jeg skal spille på ironman neste gang, siden det fjerner fristelsen å restarte når du mister halve A-laget ditt. Har likevel ikke reloadet med mindre jeg ikke klarte et oppdrag jeg må klare enda, så jeg har mistet et par stykker her og der.

Det mest irriterende dødsfallet mitt var når en av Stun-løkene slo stjernerangeren min bevisstløs rett ved siden av en brennende bil...

Men det er jo halve moroa med spillet, spenningen når det er noe du MÅ treffe eller når noen skyter på en skadet soldat osv.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!