Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

NieR: Automata ~ Offisiell tråd ~


NieR: Automata er action-RPG som utvikles av Platinum Games. En utvikler som står bak spill som: Bayonetta, Metal Gear Rising: Revengeance og The Wonderful 101.

Spillet finner sted i NieR-universet, som igjen er en spin-off til serien Drakenguard. I en post-apokalyptisk verden hvor menneskene er på randen av utryddelse, flykter de overlevende til månen. Her sender de androider ved navn "YoRHa" for å kjempe mot maskinene som har tatt over jorden.

Med NieR serverer Platinum Games sitt gjenkjennelige, intense kampsystem, en stor verden med en spennende setting og karakterer som så langt virker å være interessante. Etter kanselleringen av Scalebound, får vi håpe de kan oppnå suksess med dette spillet.

Spillet har lansering 10. mars i år.

Trailer: Paris Games Week Reveal.

Trailer fra E3 2016.

Trailer: Glory to mankind.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Så litt gameplay fra det og følte ikke noe egentlig. Virker som et kjekt spill, men tror jeg hadde mistet interessen fort.

Likte MGR veldig godt, og har hørt mye bra om Bayonetta-serien, så det kan jo love godt. Er interessert i å høre mer!
Siterer SirGalahad:
Så litt gameplay fra det og følte ikke noe egentlig. Virker som et kjekt spill, men tror jeg hadde mistet interessen fort.

Likte MGR veldig godt, og har hørt mye bra om Bayonetta-serien, så det kan jo love godt. Er interessert i å høre mer!


Demoen ga mersmak. Kampsystemet er typisk Platinum, men i tillegg virket settingen, historien og karakterene interessante. Jeg fikk litt Xenoblade-vibber i tillegg til MG: Rising og Bayonetta og det er absolutt ikke feil. I tillegg var de få lydsporene fra demoen fantastiske.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Hadde vurdert pc utgaven, men den er som kjent sporløst forsvunnet fra reklamemateriell.
  • 0
Kommer nok til å kjøpe det etterhvert siden jeg er fan av Platinum, men ikke med en gang. Likte for det meste demoen, men jeg syns at de bitene med sidescrolling og fugleperspektiv var litt irriterende. Er spent på mottakelsen.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer TK Art:
Hadde vurdert pc utgaven, men den er som kjent sporløst forsvunnet fra reklamemateriell.


Den dukker vel opp etterhvert, får man tro.

Siterer Grallen:
men jeg syns at de bitene med sidescrolling og fugleperspektiv var litt irriterende.


Demoen var ganske lineær, men etter hva jeg har forstått, så blir det mer open-world tendenser etterhvert. Får vi i hvert fall håpe.

Siterer Grallen:
Er spent på mottakelsen.


Ja, det blir spennende. Platinum sine spill har vel ikke for vane å selge all verden. Bayonetta 2 bikket vel knapt millionen, mens MG: Rising endte opp på 1.5m ish. The Wonderful 101 solgte vel bare rundt 400.000.

Vi får se om det hjelper å ha Square Enix i ryggen.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Du er nå min favorittbruker på GR, Glorfindel! Takk for denne tråden!

Nier Automata er spillet jeg ser mest frem til i år. Det sier kanskje litt når spill som Mass effect Andromeda og Horizon Zero Dawn også kommer ut i år. Nier (1) var for meg et av høydepunktene på xbox 360, og når platinum nå er på plass med sitt nydelige gameplay så håper jeg virkelig spillet blir bra.

Det har kommet litt mer gameplay for dem som enda ikke er overbevist, eller ønsker å se mer. Jeg så bare litt av videoen fordi jeg ønsker å vite så lite som mulig nå før lansering.

https://www.youtube.com/watch?v=mV8sQ0y55K0
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Nier Automata er spillet jeg ser mest frem til i år. Det sier kanskje litt når spill som Mass effect Andromeda og Horizon Zero Dawn også kommer ut i år. Nier (1) var for meg et av høydepunktene på xbox 360, og når platinum nå er på plass med sitt nydelige gameplay så håper jeg virkelig spillet blir bra.


Jeg har ikke voldsomt kjennskap til det originale NieR, men Automata har blitt et av de jeg ser mest frem til i år også. Jeg bare lurer på hvordan det skal være mulig å spille Horizon, Zelda og NieR med knapt halvannen ukes mellomrom...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Demoen var ganske lineær


Linæriteten er ikke noe problem, det er heller kameravinkelene.

Siterer Glorfindel:
men etter hva jeg har forstått, så blir det mer open-world tendenser etterhvert. Får vi i hvert fall håpe.


Å, skal det være open world? Det hadde jeg ikke fått med meg. Skal sies at eneste eksponeringen jeg har hatt til spillet er demoen.
Let the voice of love take you higher
  • 0
Siterer Glorfindel:
Jeg har ikke voldsomt kjennskap til det originale NieR, men Automata har blitt et av de jeg ser mest frem til i år også.


Kult! Og velkommen i klubben! Selv håper jeg på noen referanser til de første spillet, men at Automata står helt fint alene sånn at nye spillere ikke har noe problem med å starte der. Hvis Automata selger godt (noe det sikkert ikke gjør med tanke på at ingen platinum spill selger spesielt godt og en haug andre spill kommer ut samtidig) så kan man kanskje håpe på en HD remake av Nier (1)!

Siterer Glorfindel:
Jeg bare lurer på hvordan det skal være mulig å spille Horizon, Zelda og NieR med knapt halvannen ukes mellomrom...


Det er ikke mulig!

Men det er vel også litt av problemet Automata har (som sagt). Tror ikke så mange kommer til å kjøpe det

Siterer Grallen:
Linæriteten er ikke noe problem, det er heller kameravinkelene.


Nier (1) hadde det samme. Selv syns jeg det var utrolig merkelig i starten, men etterhvert blir det en unik og artig del av Nier sitt gameplay. Det er også en level som har låste kameravinkler i Resident Evil 1 stil, så de prøver ser på alt muligrart. Det er også text adventure games i 1ern (med nydelig musikk til). Nier er sært, men det (og de flotte karakterene) er noe som gjør at man blir så glad i spillet.

Siterer Grallen:
Å, skal det være open world? Det hadde jeg ikke fått med meg. Skal sies at eneste eksponeringen jeg har hatt til spillet er demoen.


Tror ikke det skal bli open world. Tenk mer at spillet har oppbyggingen til et Zelda spill (typ OoT eller TP) hvor du har noen åpne områder som er knyttet sammen og dungeons knyttet til disse områdene. Det er ihvertfall slik 1ern er og det ser ut til at de prøve å gjøre det samme med 2ern. Det du spilte i demoen var en typisk dungeon.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Grallen:
Å, skal det være open world? Det hadde jeg ikke fått med meg. Skal sies at eneste eksponeringen jeg har hatt til spillet er demoen.


Jeg har bare lest sitater som: "Nier: Automata is a Japanese role-playing game set in an open world environment.". Men jeg kan tenke meg at det blir en tilnærming ala. den Crazy Kraken nevner. Det er greit at ikke alle spill drar i samme retning heller.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Dette ser så kult ut. Et glimt fra fremtidens combat-system.

Verdenen ser litt livløs i de få snuttene jeg har sett, men kanskje det er meningen. Hadde jeg hatt Ps4 hadde jeg kjøpt det på release. Skeptisk til hvordan det er å spille det på pc.
''eh'' - Link
  • 0
Jeg regner ikke med at mange her har spilt det første Nier, men hvis det er noen som er nysgjerrige på hva Nier handlet om og hvorfor jeg elsker det spillet så kan dere se denne videoen. Advarsel! Veldig mange spoilere:

https://www.youtube.com/watch?v=j8xx4sT6rEI
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Jeg regner ikke med at mange her har spilt det første Nier, men hvis det er noen som er nysgjerrige på hva Nier handlet om og hvorfor jeg elsker det spillet så kan dere se denne videoen. Advarsel! Veldig mange spoilere:

Haha Ja, jeg så nettopp på den. Forklarer jo deg det du trenger å vite i hvertfall.
  • 0
Siterer Xtord:
Forklarer jo deg det du trenger å vite i hvertfall.


Jepp! Det er umulig å få tak i Nier nå, så man kan liksom ikke forvente at folk får spilt det med mindre de spilte det da det kom ut.

Jeg gleder meg så syyyykt til Nier Autamata kommer ut.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Jepp! Det er umulig å få tak i Nier nå, så man kan liksom ikke forvente at folk får spilt det med mindre de spilte det da det kom ut.

Må jo såfall være amazon, men selv det er jo dyrt så det holder da.

Siterer Crazy Kraken:
Jeg gleder meg så syyyykt til Nier Autamata kommer ut.

Ja, nok et spill jeg gleder meg til å få prøvd Vil ikke legge det helt på nivået Sykt enda, men ja, tror det kan bli bra.
  • 0
Nå er Steam siden til spillet oppe, for de som ønsker å forhåndsbestille.

Venter til release med kjøp, men skal definitivt ha det.
Venter nok litt jeg også, er så mye som kommer ut for tiden så blir vel til sommeren eller noe. I det minste får jeg lagt det inn på ønskelisten min på steam nå-
Veni, Vidi, Dormivi
Siterer Lt Mactawish:
Venter nok litt jeg også


Whaaaaat
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Whaaaaat

Mass Effect, Wildlands og DS3 DLC på tapeten får holde for Mars. Er fortsatt hyped på det, da. Spesielt etter at jeg så ACG sin anmeldelse på youtube.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Mass Effect, Wildlands og DS3 DLC på tapeten får holde for Mars.


For ikke å snakke om Horizon Zero Dawn! Men jeg skjønner deg veldig godt altså. Mars er tross alt helt crazy, ihvertfall hvis man også skal plukke opp en Switch med Zelda (eller kjøpe Zelda på Wii U). Man må bare velge seg noen spill og prioritere dem, tror jeg.

Siterer Lt Mactawish:
Er fortsatt hyped på det, da. Spesielt etter at jeg så ACG sin anmeldelse på youtube.


ACG er veldig flink, men denne gangen så jeg bare slutten for å få oppsummeringen. Vil få så lite som mulig spoila.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Nå ramler anmeldelsene inn og spillet har fått 8-9/10! Helt fantastisk syns jeg. Håper flere plukker opp dette spillet, for Platinum games trenger virkelig spillernes støtte (og penger). Skjønner at det er mye å be om, men her får man et ekstremt bra spill som kanskje er litt mer unikt enn den uendelige rekken med oppfølgere.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Historien ser ut til å få mye skryt i de fleste anmeldelser. I like it. Fikk ørlite Xenoblade-vibber da jeg spilte demoen, så om vi kunne få en lignende, følelsesladet historie skal ikke jeg være vond å be. Soundtracket vet jeg allerede er fantastisk.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Noen andre som har fått det sendt fra Gamezone? Fikk epost i dag, så satser på det ramler inn i løpet av noen få dager. Det krasjer litt med Zelda, men skal sette av godt med tid til Nier ved første anledning som byr seg.
"You've got to live life standing up straight and look right at the sun"
  • 0
Siterer dark samus nemesis:
Noen andre som har fått det sendt fra Gamezone? Fikk epost i dag, så satser på det ramler inn i løpet av noen få dager. Det krasjer litt med Zelda, men skal sette av godt med tid til Nier ved første anledning som byr seg.


Så tidlig? Tenkte å bestille fra Gamezone i dag jeg.

Haster for så vidt ikke sååååå mye for meg heller, men jeg ser for meg at NieR kan være et ypperlig supplement til Zelda, da det virker som det er den rake motsetningen.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!