Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Horizon Zero Dawn ~ Offisiell tråd ~


Horizon Zero Dawn er navnet på Guerilla Games nyeste tittel og er eksklusivt til PlayStation 4.

Spillet er et open world RPG, satt i en noe som ligner på en post-apokalyptisk steinalderverden. Her tar du kontrollen over Aloy, en jeger og bueskytter, hvor du tar deg gjennom denne omfattende verdenen fylt med robotlignende skapninger kalt "machines".

Spillets åpne verden er sagt å være enorm og med en natt og dagsyklus du kan utforske uten å måtte vente på lasteskjermer. For å låse opp større deler av kartet, må du "hacke" store girafflignende vesener kjent som Tallnecks. Videre vil spille by på både en hovedhistorie, men også sideoppdrag knyttet opp mot de ulike stammene som lever omkring i verden.

Spillet lanseres den 28. februar i år.

E3 2015 Trailer.

E3 2016 Trailer.

Story Trailer.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Var ekstremt gira på dette da den første traileren kom ut, men det har roet seg litt for min del nå. Spillet blir sikkert bra, men jeg må høre litt mer om hvordan spillet faktisk er før jeg bestemmer meg for om det blir et kjøp eller ikke. Open world/areas og sidequests gjør at det minner litt om FarCry spillene og det er veldig negativt for min del. Her vil jeg ha et spennende lineært eventyr med godt designede levler og utfordringer. Hvis sidequests er 100% valgfritt, så er det selvfølgelig ikke noe problem.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Var ekstremt gira på dette da den første traileren kom ut, men det har roet seg litt for min del nå. Spillet blir sikkert bra, men jeg må høre litt mer om hvordan spillet faktisk er før jeg bestemmer meg for om det blir et kjøp eller ikke. Open world/areas og sidequests gjør at det minner litt om FarCry spillene og det er veldig negativt for min del. Her vil jeg ha et spennende lineært eventyr med godt designede levler og utfordringer. Hvis sidequests er 100% valgfritt, så er det selvfølgelig ikke noe problem.


Jeg har egentlig aldri hatt noen ekstrem hype for dette spillet, selv om jeg hele tiden synes det har sett interessant ut. Men jeg håper heller ikke open-world tilnærmingen, setter grenser på historiefortellingen. Men den siste story traileren ser jo relativt lovende ut, når det gjelder akkurat det.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
Men den siste story traileren ser jo relativt lovende ut


Den har jeg ikke sett. Holder med unna trailere i tilfelle det er noe jeg ønsker å plukke opp.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Dette virker interessant! Kan være jeg kjøpet det!
Med 1.uke igjen til lansering og flere nettbutikker som allerede har fått spillet inn på lager,så føles ventetiden ekstra lang nå. Noen her som skal ha Collector's Edition? Vurderte den selv men med så mange spill som kommer ut i Mars måned + regninger så ble det den vanlige versjonen av spillet for min del.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
Siterer Animorpher:
Noen her som skal ha Collector's Edition? Vurderte den selv men med så mange spill som kommer ut i Mars måned + regninger så ble det den vanlige versjonen av spillet for min del.


Jeg sikler veldig på den selv, mest pga statuen, men jeg klarer ikke bestemme meg. Den er tross alt veldig dyr, og som du sier så kommer det mye annet spennende nå også...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer SirGalahad:
Dette virker interessant! Kan være jeg kjøpet det!


Me 2. Ser grisedeilig ut.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
Siterer Animorpher:
Noen her som skal ha Collector's Edition? Vurderte den selv men med så mange spill som kommer ut i Mars måned + regninger så ble det den vanlige versjonen av spillet for min del.


Selv. CE fristet ikke sååååå mye for dette spillet heller, for min del. Selv om den statuen var ganske kul.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Siterer Animorpher:Noen her som skal ha Collector's Edition? Vurderte den selv men med så mange spill som kommer ut i Mars måned + regninger så ble det den vanlige versjonen av spillet for min del.

Jeg sikler veldig på den selv, mest pga statuen, men jeg klarer ikke bestemme meg. Den er tross alt veldig dyr, og som du sier så kommer det mye annet spennende nå også...

Krysser fingrene for at jeg kanskje kan plukke den opp litt billigere senere i år,nå skal det uansett bli spennende og endelig kunne sette seg ned med spillet når det ankommer i postkassa her.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Føler alle plutselig glemte dette på grunn av Zelda! Gleder meg i hvertfall til å komme hjem så jeg kan få spilt det.
Siterer SirGalahad:
Føler alle plutselig glemte dette på grunn av Zelda! Gleder meg i hvertfall til å komme hjem så jeg kan få spilt det.

Ja,kjenner følelsen, har hatt den jeg å mange ganger. Kan hende jeg kjøper horizon å i dag.. Blir i hvert fall mest sannsynlig det å kjøpt i nær tid i hvertfall. Tror det også kan bli kult.
  • 0
Siterer Xtord:
Ja,kjenner følelsen, har hatt den jeg å mange ganger. Kan hende jeg kjøper horizon å i dag.. Blir i hvert fall mest sannsynlig det å kjøpt i nær tid i hvertfall. Tror det også kan bli kult.


Ja, spillet ser helt lekkert ut, og gameplayet ser relativt bra ut. Hvis historien og er engasjerende blir det nok en super kul opplevelse. Har du tenkt å kjøpe Zelda og eller?
Siterer SirGalahad:
Ja, spillet ser helt lekkert ut, og gameplayet ser relativt bra ut. Hvis historien og er engasjerende blir det nok en super kul opplevelse. Har du tenkt å kjøpe Zelda og eller?

Sant. Ser fantastisk ut for å være open world. Gameplay ser også mer en solid ut. Ja, helt enig får håpe at historien er nok engasjerende virker ut som den er det da. Ja, kjøpte zelda for et par timer siden. Famitsu sin anmeldelse vår liksom indikasjon sammen med edge at dette blir fantastisk. Men, nok om zelda, får kanskje horizon i dag
Ja! Hadde vært kult om du kjøpte det og. Føler ikke så mange her inne kjøpte det egentlig
Siterer SirGalahad:
Føler ikke så mange her inne kjøpte det egentlig


Jeg har kjøpt det, og har spilt det i ca 10 timer nå. Glimrende spill så langt, jeg elsker den åpne verdenen, og gameplayet er ganske artig.
Let the voice of love take you higher
Siterer SirGalahad:
Ja! Hadde vært kult om du kjøpte det og. Føler ikke så mange her inne kjøpte det egentlig

Sier ifra hva som skjer blir kjøpt engang antakeligvis løpet av uken, men om ikke så står det høyt på radaren
Siterer SirGalahad:
Føler alle plutselig glemte dette på grunn av Zelda! Gleder meg i hvertfall til å komme hjem så jeg kan få spilt det.


Ser meget bra ut og står på innkjøpslisten. Det får dog drøye litt. Er ytterst få spill som vil klare å nedprioritere Zelda.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
Er ytterst få spill som vil klare å nedprioritere Zelda.


Eller Nier Automata!

Men seriøst. Horizon er et must buy for meg, men jeg skal ha Nier Automata først.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Glorfindel:
Er ytterst få spill som vil klare å nedprioritere Zelda.

Eneste som kanskje kunne klart det for min del er persona 5 og kanskje ff xii hd-en. Men, jeg slipper heldigvis det dilemma, siden det er såpass lenge mellom.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Eller Nier Automata!


Tenker å kjøpe det på lansering også. Men regner med det ikke er like omfattende som de to andre, med tanke på open-world konseptet. Å spille Horizon og Zelda samtidig gidder jeg ikke å prøve på engang.

Siterer Xtord:
Eneste som kanskje kunne klart det for min del er persona 5 og kanskje ff xii hd-en. Men, jeg slipper heldigvis det dilemma, siden det er såpass lenge mellom.


Ja, det er (heldigvis) en liten stund til. Noe annet ville nesten vært kriminelt.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Jeg koser meg med spillet, men klarer ikke se bort i fra den facten at jeg synes spillet er creepy! Karakterene ser ut som creepy puppets eller noe. Spillet er ganske utfordrende og, noen av fiendene er sinnsyke, og når jeg går alene gjennom skogen, på natten, og det kommer en gjeng med skumle roboter løpende etter meg som har som mål å knuse meg blir jeg søren meg litt freaked out. Så da stikker jeg i en helvetes fart!
Siterer SirGalahad:
Karakterene ser ut som creepy puppets eller noe.


Sikkert fordi de er litt i overkant stive i kjevene til tider. Utover det har jeg ingenting negativt å si om grafikken i det.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
For et spill! Er ekstremt imponert, og måten de har fått hver kamp med robotene til å virke som små minibosser er tilfredsstillende.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Siterer Taktikkeren:
og måten de har fått hver kamp med robotene til å virke som små minibosser er tilfredsstillende.


Du får stikke til lille avkroken hvor du finner to Thunderjaws, et par Watchers og x antall Tramplers. Så skal vi se om du sier miniboss, hah.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!