Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

World of Warcraft (WoW) ~ Offisiell tråd ~


Siterer thosol01:
Noen som vet hvilken det hadde vært best å begyne med.?


Siden World of Warcraft er et MMORPG, er du nødt til å starte med det første. Alt annet er bare tilleggspakker du ikke har muligheten til å spille uten å ha originalspillet. Du kan teste ut originalspillet gratis, men har kun mulighet til å nå level 20. Det gir en viss pekepinn på hvordan spillet er, men siden maksnivået er 90, så sier det seg selv at du bare så vidt rører overflaten i denne gratisversjonen. Det kan også være verdt å nevne at Wow koster ca. 100 kr i måneden å spille.

Siterer thosol01:
Og burde jeg kjøpe Starcraft før Warcraft?


World of Warcraft er basert på strategiserien Warcraft. Starcraft er en helt annen serie som ikke har noe med Wow å gjøre, så du har ikke noe behov for å spille Starcraft for å spille Wow. Starcraft er også et strategispill og ligner egentlig ikke Wow i det hele tatt.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Siterer thosol01:Noen som vet hvilken det hadde vært best å begyne med.?

Siden World of Warcraft er et MMORPG, er du nødt til å starte med det første. Alt annet er bare tilleggspakker du ikke har muligheten til å spille uten å ha originalspillet. Du kan teste ut originalspillet gratis, men har kun mulighet til å nå level 20. Det gir en viss pekepinn på hvordan spillet er, men siden maksnivået er 90, så sier det seg selv at du bare så vidt rører overflaten i denne gratisversjonen. Det kan også være verdt å nevne at Wow koster ca. 100 kr i måneden å spille.

Siterer thosol01 og burde jeg kjøpe Starcraft før Warcraft?

World of Warcraft er basert på strategiserien Warcraft. Starcraft er en helt annen serie som ikke har noe med Wow å gjøre, så du har ikke noe behov for å spille Starcraft for å spille Wow. Starcraft er også et strategispill og ligner egentlig ikke Wow i det hele tatt.


Ok takk jeg skal se hva jeg gjør.
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
Jeg skal prøve gratisversjonen først så får jeg se hvor bra det er.
"Be carefull out there! we dont want to see you go holowed" -Andrew of Astora
  • 0
Siterer thosol01:
Jeg skal prøve gratisversjonen først så får jeg se hvor bra det er.


Gjør det, men husk. Du opplever svært lite av spillet på de 20 levlene.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer thosol01:
Jeg skal prøve gratisversjonen først så får jeg se hvor bra det er.


Har opplevd at svært mange ser på spillet som kjipt etter bare å ha prøvd gratisversjonen. Det er først når du begynner å nærme deg de høyere levlene, og faktisk kan utforske verdenen og delta på det meste at det virkelig blir interessant. Ha det litt i bakhodet når du prøver det.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Siterer AcH Clawed:
Har opplevd at svært mange ser på spillet som kjipt etter bare å ha prøvd gratisversjonen. Det er først når du begynner å nærme deg de høyere levlene, og faktisk kan utforske verdenen og delta på det meste at det virkelig blir interessant. Ha det litt i bakhodet når du prøver det.


I agree. Du får som sagt et bittelite inntrykk av hvordan konseptet er, men du rører kun overflaten. De fleste mener jo at spillet starter i maks-level, selv om jeg for min del alltid har synes det har vært morsomt å levle nye karakter og utforske verdenen. Men du gjør ikke mye av noe av det til level 20 akkurat, har du alle mulige XP-boosts som er nå, så tar det knapt et par timer å nå dit
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Hei, skal kjøpe ny gaming PC og tenkte i all hovudsak å spille WoW ++ litt andre spill. Lurte på hva som kreves av en data for å maxe ut WoW mtp. grafikk og likevell ha en FPS på godt over 60? Må man ut med mye om man skal bygge en PC som takler dette?
GOT EEM
  • 0
Siterer Zilco:
Hei, skal kjøpe ny gaming PC og tenkte i all hovudsak å spille WoW ++ litt andre spill. Lurte på hva som kreves av en data for å maxe ut WoW mtp. grafikk og likevell ha en FPS på godt over 60? Må man ut med mye om man skal bygge en PC som takler dette?


Sånn for øyeblikket så krever ikke WoW så altfor mye egentlig, jeg sitter på en i7 2600k, 16gb ram og ett GTX580 kort. Klarer med det fint å kjøre WoW på max med 70-80fps i Stormwind på kveldstid. Jeg ga vel rundt 11k for denne tilbake i 2011.

Men hvor mye du må ut med kommer ann på om du har noe i maskina nå som evt kan brukes videre på ny maskin. Tenker da på Harddisk, minne o.l.
"They'll not expect a gank the Eight Time! FAKK!" General OddOne
  • 0
Siterer Andooh:
Sånn for øyeblikket så krever ikke WoW så altfor mye egentlig, jeg sitter på en i7 2600k, 16gb ram og ett GTX580 kort. Klarer med det fint å kjøre WoW på max med 70-80fps i Stormwind på kveldstid. Jeg ga vel rundt 11k for denne tilbake i 2011.

Men hvor mye du må ut med kommer ann på om du har noe i maskina nå som evt kan brukes videre på ny maskin. Tenker da på Harddisk, minne o.l.



Takk for svar


Forresten, hva er en bra server for Alliance? Jeg har kun horde characters, men etter jeg sluttet for ett drøyt år siden har guilden blitt oppløst og jeg har tenkt å begynne på ny igjen som alliance. Tenker da på en server der det er greit med aktivitet både i PvP og PvE og hvor det er en en stor prosentandel som er alliance
GOT EEM
  • 0
Jeg spiller på Grim Batol iallefall, High populated server med mye aktivitet, både på PvP og PvE fronten. Er også en hel haug med Skandinaviere der, iallefall nordmenn og svensker.
Har spilt der siden slutten av WoTLK, og jeg trives veldig godt iallefall.
Andel ally/horde er jeg litt usikker på, men det er vel sånn ca 50/50 kanskje. Er på jobb, så får ikke sjekket noen nettsider som har oversikten over det akkurat nå. :p
"They'll not expect a gank the Eight Time! FAKK!" General OddOne
  • 0
Siterer Zilco:
Hei, skal kjøpe ny gaming PC og tenkte i all hovudsak å spille WoW ++ litt andre spill. Lurte på hva som kreves av en data for å maxe ut WoW mtp. grafikk og likevell ha en FPS på godt over 60? Må man ut med mye om man skal bygge en PC som takler dette?


Min laptop har Intel® Core™ i7 2630 QM og GTX560m skjermkort og jeg kjører Wow på max uten problemer. Jeg ga 10 k for den og siden det er laptop, så tror jeg du skal klare deg fint med en stasjonær til halve prisen

Siterer Zilco:
Forresten, hva er en bra server for Alliance?


Alliance spiller jeg på Outland. Litt lenge siden jeg har spilt veldig aktivt der, så er ikke helt sikker på hvordan fordelingen er nå. Men alliance hadde en høyere andel for hvertfall et halvt år siden, så jeg tror den skal være grei fremdeles. Er ganske mange norske der også forsåvidt.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
WOD HYPE HYPE HYPE HYPE
Im not pro, but i know how to play.
  • 0
Siterer toiletgamerduck:
WOD HYPE HYPE HYPE HYPE


Indeed. Jeg spiller ikke veldig mye lenger, men ser frem til og får et skikkelig kick ved hver utvidelse. Blir nok et par måneder klistret foran skjermen igjen når den tid kommer.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Det jeg ser mest frem til er nytt raid content og hva jeg har sett til nå ser ganske bra ut, vertfall mechanic wise. Ett år med SoO begynner og bli litt lenge.

https://www.youtube.com/playlist?list=PL6s2_kxvZFzKH9hzyA1T8f6
DwXsoJIfEA


https://www.youtube.com/playlist?list=PL6s2_kxvZFzI4KdX9y8Qnz
7sB8BrJrqS3


Lagt til 2014-08-13 15:50:
Det jeg ikke liker however er det nye loot/gear systemet + dynamic trinkets.
Im not pro, but i know how to play.
  • 0
Ny (og som vanlig) grisefet cinematic fra Blizzard.

Warlords of Draenor lanseres 13. november. Hadde håpet på en lansering nærmere jul selv, men det får vel bare gå. November blir en hektisk måned
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Vel, under to uker til lanseringen av WoD. Er vel godt og vel et halvt år siden jeg spilte noe særlig sist, men merker jeg gleder meg veldig til utvidelsen. De 2-3 månedene etter hver utvidelsespakke er virkelig noe for seg selv. For ikke å snakke om 10-års jubileet.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer toiletgamerduck:
Det jeg ser mest frem til er nytt raid content og hva jeg har sett til nå ser ganske bra ut, vertfall mechanic wise. Ett år med SoO begynner og bli litt lenge.

https://www.youtube.com/playlist?list=PL6s2_kxvZFzKH9hzyA1T8f6
DwXsoJIfEA

https://www.youtube.com/playlist?list=PL6s2_kxvZFzI4KdX9y8Qnz
7sB8BrJrqS3

Lagt til 2014-08-13 15:50:
Det jeg ikke liker however er det nye loot/gear systemet + dynamic trinkets.


Helt enig ang loot systemet. Har selv spilt wow siden dem åpna slusene for 1 gang. Savner egentlig gode gamle tarrent mill "hillsbrad" tiden og den campen i strangle torn "
  • 0
Har beveget meg inn på spillet igjen nå, etter å ha vært inaktiv i store deler av året. Den nye login screen'en er hnnnngh. Merker jeg bare gleder meg mer og mer til å utforske fortidens Outland. Har en del jeg må oppdatere meg på, da jeg ikke har lest noe patch notes o.l i det siste. Merker blant annet at de har fjernet noen spells fra ulike karakterer. Pestilence og Raise Dead på DK f.eks. Vet ikke om det er noe som kommer til å bli fryktelig savnet akkurat, men Pestilence var ihvertfall grei å ha for AoE'en sin skyld.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Regner med at mitt eksemplar av Warlords of Draenor Collectors Edition ankommer posten imorra,så håper og få hentet det på Fredag.Har ett nytt gamecard liggendes men siden Dragon Age & Pokemon kommer ut rett etterpå så blir det vel ikke noe spilling på pcen før i Desember måned.Må inkludere ett sosialt liv utenfor leiligheten i tillegg til alt av gaming så siden Desember er en måned med mye dødtid og helligdager for min del så passer den utmerket til spilling av WoW.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
  • 0
Meget lovende start. Episk intro og fantastisk musikk. Bare serverne stabiliserer seg litt nå så blir det bra...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Har en del kompiser som har begynt på igjen, og jeg vurderer det samme. Jeg har tatt meg et "friår" etter videregående og jobber bare deltid, så jeg har massevis av tid til å spille.

Problemet er jo hvor "lurt" er det å begynne på igjen. Jeg har ikke spilt en eneste expansion pack og har en lvl 60 character på en account som har vært inaktiv en veldig god stund.

Jeg har nå 8 måneder før jeg begynner på universitet. Og på de 8 månedene lurer jeg på om det er mulig å spille seg igjennom alle fem expansion packene uten at det går utover det sosiale livet?

Litt dumt spørsmål, men vil det være mulig å spille 5-10 timer i uken, og forsatt komme meg fra lvl 60 til 100 på de 8 månedene? Slik jeg husker WoW så tok det meg utrolig lang tid fra 55 til 60. Dette var før The Burning Crusade kom ut.

Jeg ønsker ikke at WoW skal ta så mye tid av livet mitt som det ofte gjorde. Men jeg ønsker også å kunne å spille ferdig alle expansion packene. Jeg hater å begynne på et spill uten å spille det "ferdig". Og da tenker jeg på å komme opp til lvl 100, og se bort i fra arena osv.

Og å spille WoW når jeg går på skole er ikke et alternativ. Det ødela mye for meg på ungdomskolen og gikk utover både med karakterene og det sosiale med venner.
  • 0
Wow er blitt så mye mer casual nå enn det var i begynnelsen, at det ikke kan sammenlignes enn gang. Du kan levle fra 1-90 på en uke selv om du tar deg god tid og kjøper du Warlords of Draenor får du også muligheten til å booste en karakter rett til 90. Looking for Raids lar deg raskt og enkelt fullføre et raid uten all verdens motstand, rett og slett for å la de som ikke ønsker å dedikere seg til en guild, få oppleve end-game innholdet de også (naturligvis med dårligere loot enn vanlig).

Jeg skjønner godt hva du vil frem til, for fra Vanilla og helt opp til Wrath of the Lich King, spilte jeg nok til tider i overkant mye selv. Nå i senere år har jeg gått litt mer over til denne "casual" gruppen selv, da det kan gå måneder mellom hver gang jeg spiller og kun holder meg til noen timer per dag eller uke. Og slik spillet er blitt lagt opp i de siste utvidelsene, så fungerer dette helt greit. Du kan få med deg mesteparten av det spillet tilbyr, uten å måtte legge ned halve livet ditt i det.

Så svaret på spørsmålet ditt er nok: Ja, det er fint mulig å spille de timene du planlegger og allikevel få med deg det meste av innholdet som er gitt ut frem til nå.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Må si Legion virker mer og mer interessant. Har tidligere sett for meg at det skulle bli en kopi av Burning Crusade, men det ser ut til at det er nok nytt til å gjøre at utvidelsen står på egne ben. Dog synes jeg de har gjort litt vel mye om på enkelte klasser. For min del ser det ut til at jeg går for monk eller warrior i Legion, i tillegg til demon hunter.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Må si Legion virker mer og mer interessant. Har tidligere sett for meg at det skulle bli en kopi av Burning Crusade, men det ser ut til at det er nok nytt til å gjøre at utvidelsen står på egne ben. Dog synes jeg de har gjort litt vel mye om på enkelte klasser. For min del ser det ut til at jeg går for monk eller warrior i Legion, i tillegg til demon hunter.


De har vel først og fremst forenklet alle klassene noe veldig. Enkelte har tjent godt på det, mens de fleste har tapt seg. Merker selv at jeg synes Druid og Paladin, som har vært mine mains siden tidlig Cataclysm er blitt veldig kjedelige, mens Enhancement Shaman og Shadow Priest har tatt seg opp noe grådig.

Det virker derimot som om selve innholdet som kommer skal være veldig bra. Større WoW youtubere som Preach, Bellular og Nixxiom har vært i ekstase etter å ha spilt alphaen på PTR, så det kan jo love godt.
What is best in life? To crush your enemies, see them driven before you, and hear the lamentations of their women. That is good.
  • 0
Siterer AcH Clawed:
De har vel først og fremst forenklet alle klassene noe veldig. Enkelte har tjent godt på det, mens de fleste har tapt seg. Merker selv at jeg synes Druid og Paladin, som har vært mine mains siden tidlig Cataclysm er blitt veldig kjedelige, mens Enhancement Shaman og Shadow Priest har tatt seg opp noe grådig.


Indeed.

Siterer AcH Clawed:
Det virker derimot som om selve innholdet som kommer skal være veldig bra


Har troen. Er også spent på hvor langt Blizzard drar denne utvidelsen. Spoiler:Kan se for meg at det finnes en mulighet for at vi gjør ende på Kil'Jaeden. Men Sargeras? Da blir jeg smått overrasket.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!