Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Persona 5 ~ Offisiell tråd ~


Siterer Quinzel:
får litt Catherine vibes av det, er det noen likheter mellom P5 og Catherine for dere som har spilt begge?


Med unntak av grafikkstilen, vil jeg ikke tro det. Catherine er (i følge Wikipedia) puzzle-platform, mens P5 er et rollespill.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Quinzel:
Fack at dem ikke har det noen steder enn på webs


Ja, å bestille via nettet er som kjent veldig vanskelig.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer SirGalahad:
Er verdt pengene men ja tidenes julegave isåfall. Dette spillet er magisk!


Må jo skaffe meg dette, leser jo om det overalt.

Siterer Glorfindel:
Med unntak av grafikkstilen, vil jeg ikke tro det. Catherine er (i følge Wikipedia) puzzle-platform, mens P5 er et rollespill.


Gameplayet i Catherine er vel puzzle, men er bare deler som viker så sykt like mtp valg man må ta i dialoger osv. Men er jo glad i rollespill, så vil tro P5 er midt i blinken for meg da^^

Siterer The Cookiemonster:
Ja, å bestille via nettet er som kjent veldig vanskelig.


Det er stress ass :p men rart jeg ikke finner det i butikken noe sted? Får vel kjøpe det hvis jeg finner det i Oslo på fredag tenker jeg^^
Siterer Quinzel:
Det er stress ass :p


Ja, det er forferdelig å måtte skrive inn kortinfoen sin, eller enda verre, bruke PayPal. Hardt liv altså.

Siterer Quinzel:
men rart jeg ikke finner det i butikken noe sted?


Er vel mest for spesielt interesserte. Den gjennomsnittlige personen kjenner nok ikke til det, og med mindre det er en designert spillbutikk så pleier det ikke å være noe enormt utvalg. Og normalt sett er det dyrere uansett.

Det koster 499 på nettet for tiden. 499 på PS Store i tillegg.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer Quinzel:
men er bare deler som viker så sykt like mtp valg man må ta i dialoger osv.


Sosial-simulatoren kan nok kanskje ligne, det vet jeg lite om.

Siterer Quinzel:
Men er jo glad i rollespill, så vil tro P5 er midt i blinken for meg da^^


P5 er noe av det ypperste som er å oppdrive i sjangeren, så det vil jeg tro rimelig sikkert.

Siterer Quinzel:
men rart jeg ikke finner det i butikken noe sted?


Virker som det er lite tilgjengelig i butikk. Jeg fikk tak i det på GS på lansering, men har ikke sett det i noe butikk siden.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer The Cookiemonster:
Ja, det er forferdelig å måtte skrive inn kortinfoen sin, eller enda verre, bruke PayPal. Hardt liv altså


Ja ass, dem forventer for mye. Som om jeg tar meg tid til det liksom.

Siterer The Cookiemonster:
Er vel mest for spesielt interesserte. Den gjennomsnittlige personen kjenner nok ikke til det, og med mindre det er en designert spillbutikk så pleier det ikke å være noe enormt utvalg. Og normalt sett er det dyrere uansett.

Det koster 499 på nettet for tiden. 499 på PS Store i tillegg.


Hm.. Fant det ikke på gamestop i Sverige, men Oslo burde jo ha det.

499? Men + porto vil ha det fysisk, fordi å laste det ned tar vel 10000 år xD



Siterer Glorfindel:
Sosial-simulatoren kan nok kanskje ligne, det vet jeg lite om.


Ser ut som det ligner utifra det jeg har sett, men faktisk ser det bedre ut enn Catherine pga flere valg + mer dialog xD

Siterer Glorfindel:
P5 er noe av det ypperste som er å oppdrive i sjangeren, så det vil jeg tro rimelig sikkert.


Hør der, hør der. Med andre ord et must have.

Siterer Glorfindel:
Virker som det er lite tilgjengelig i butikk. Jeg fikk tak i det på GS på lansering, men har ikke sett det i noe butikk siden.


Får se på fredag, ellers bestiller jeg det bare på nett tenker jeg
Endelig kommet hjem, og kommet meg inn i P5 igjen. 55 timer inn og ferdig med 4. palace! Nå blir det bare bedre og bedre!
Altså er inne i palaset, og jeg begynner å få lite SP og har brukt opp det jeg hadde av items på å fylle opp SP, what to do?

Lagt til 2017-07-24 19:01:
Skrev palass feil, det skal stå palasset,men får ikke endret det. hva skjer med gr xD
  • 0
Siterer Quinzel:
Altså er inne i palaset, og jeg begynner å få lite SP og har brukt opp det jeg hadde av items på å fylle opp SP, what to do?

Hmm...du kan jo gå ut av palasset å fortsette å utforske det på en senere in game dag. Du kan jo og da kjøpe items fra ho doktoren (Tae ).
Hvis du kommer til sånne saferooms i palasset kan du save der og gå ut å skaffe ting, så kan du starte fra samme saferoom neste gang du drar til palasset.
Siterer SirGalahad:
Hvis du kommer til sånne saferooms i palasset kan du save der og gå ut å skaffe ting, så kan du starte fra samme saferoom neste gang du drar til palasset.

Ja, det er sant. Minner meg også på at man har recovery items / healing items som bare kan brukes i saferoom...
Siterer Quinzel:
Altså er inne i palaset, og jeg begynner å få lite SP og har brukt opp det jeg hadde av items på å fylle opp SP, what to do?


Det enkleste er å forlate palasset og komme tilbake dagen etter.

Om SP blir et problem utover i spillet, så synes jeg SP Adhesive fra Tae er kjekk. Den regenererer litt SP hver runde.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer SirGalahad:
Hvis du kommer til sånne saferooms i palasset kan du save der og gå ut å skaffe ting, så kan du starte fra samme saferoom neste gang du drar til palasset.


Wait, what? Hvordan går jeg ut av palasset i et saferoom? Det har jeg ikke fått med meg at går an :p trodde det var for å save, gi alle fult med hp og prate xD

Siterer Xtord:
Minner meg også på at man har recovery items / healing items som bare kan brukes i saferoom...


Jasså? Dette visste jeg heller ikke noe om :p

Siterer Glorfindel:
Om SP blir et problem utover i spillet, så synes jeg SP Adhesive fra Tae er kjekk. Den regenererer litt SP hver runde


Oh, genialt! Skal most def buye den SP er gull.
  • 0
Siterer Quinzel:
Wait, what? Hvordan går jeg ut av palasset i et saferoom? Det har jeg ikke fått med meg at går an :p trodde det var for å save, gi alle fult med hp og prate xD


Du kan trykke R1, så står det steder du har vært. Der kan du fast travele til starten og gå tilbake til vanlig verden.
Siterer SirGalahad:
Du kan trykke R1, så står det steder du har vært. Der kan du fast travele til starten og gå tilbake til vanlig verden.


Aaaaah! Thanks!
Kommet meg til palass 5 nå! Storyen har utviklet seg veldig nå
Miniblogg av meg som spiller P5

Spoiler: Mitt oppdrag: bli bedre kjent med Ann, mulig romance i dette spillet enkelt og greit.

Ann sitter foran meg i klasserommet etter skolen, jeg hadde ikke en shit å gjøre, så å finne på noe med henne hadde vært perf! Hun så trist ut ifølge Morgana, så sjansen til å spørre Ann var der, jeg bare "oooh, nå skjer det! Så koselig!". Men nei, jeg hadde ikke nok kindness til det. Så jeg fikk ikke spurt henne. :o

Krise tenkte jeg, ikke at jeg hadde så mye annet å gjøre på den fritiden etter første palasset, så hadde heldigvis masse tid. Trodde det var charm jeg måtte ha mest av så jeg har vært i den badestuen hver eneste kveld i en uke, men nope, det hadde ikke så mye si når det kom til å finne på noe med Ann. Hvordan kan hun ikke bli sjarmert av meg med så høy charm, hun burde spørre meg om å finne på noe og ikke omvendt ass. Der var de 500 yen gange syv bortkastet. Ann er tydeligvis hard to get. Game is trying to trick me.

Googlet hvordan jeg skulle få masse kindness, sto jeg skulle dra til plantebutikken, kjøpe noe greier og gi det til planten. Så jeg rushet dit, noe som tok sin tid å finne, endte opp med å kjøpe et lodd til 3000 yen på veien (husker ikke hvor den maskinen var og ikke når trekkingen var). Finner tilslutt plantebutikken og jeg kjøpte altså alt de hadde i den butikken. Visste ikke at jeg hadde en plante på rommet fra før av så jeg endte opp med å kjøpe en kaktus, hva i alle dager jeg skal med den i dette spillet fremover blir interessant å se. :p

På vei tilbake så kom jeg også forbi en bokbutikk, sjekker den tilfeldig i tilfelle det er noe nyttig, der hadde de to bøker om charm og kindness, det ble et must have. Kom hjem, ga planten på rommet én de greiene jeg kjøpte, kindness opp! #DenFølelsen. Hadde bare kjøpt én av de plantegreiene og jeg måtte ha kindness opp til level 2 minst for å finne på noe med Ann, skikkelig challenge altså.

Så da ble det full fart tilbake til butikken for å kjøpe 5 mer av den ene plantegreia som øker kindness, fikk visst ikke bruk for noe av det andre jeg kjøpte der, men det gjør ingenting. Jeg rusher så hjem igjen for å gi planten moa, men nå sa Morgana at jeg ikke fikk gi planten mer xD Men jeg mååååå ha kindness, så da ble det full fart et eller annet sted for å lese i den boken. På vei ut av døren gir Sojiro meg kjeft for at jeg ikke skal være ute sent og at han håper jeg ikke driver med noe bad stuff, han skulle bare visst. Dagen etter, klar for mer plantemating og boklesing, dukker det opp pollenallergi all over Japan og alt mulig rart. Så vi får se hvordan det går videre med mitt lille prosjekt.
Quinzel: Kult at du liker Ann så godt! Ville anbefale deg å fokusere på andre social links og, da det vil gi deg fordeler senere i spillet. Noen av de andre linkene er kjempegrei å ha, spes når du begynner å nærme deg slutten
Siterer SirGalahad:
Quinzel: Kult at du liker Ann så godt! Ville anbefale deg å fokusere på andre social links og, da det vil gi deg fordeler senere i spillet. Noen av de andre linkene er kjempegrei å ha, spes når du begynner å nærme deg slutten



Eyyy! Simsdiger, mah fren! (kaller deg det jeg xD), men så koselig du leste min miniblogg!^^ setter jeg pris på
She is very sweet and pretty hun derre Ann^^ Ja, det vil jeg tro men jeg er så glad i det romantiske i sånne spill jeg xD
Siterer SirGalahad:
Haha fatter Ja, opp til deg det! Spill spillet sånn du selv vil. Da nytes det mye bedre.

Kult med P5-kostyme i nye Sonic og. https://www.gamereactor.no/nyheter/588883/Sonic+Forces+lanseringsdato+og+spesialutgave+annonsert/#1327153


Yeah^^ men takk for tips da

Oh!! Ja, awesome!
Quinzel: btw svarte deg i Uncharted 4-tråden, men vet ikke om du så det. Så like så greit å ta det her. Er angående dette:

Siterer Quinzel:
Og persona 5, som jeg også er på et litt kjedelig sted atm, så jeg ser ikke frem til å fortsette der jeg er nå :/ Ikkje bra


Hvilket sted er det snakk om?
Siterer SirGalahad:
Hvilket sted er det snakk om?


Å :o men ja, vi tar det her bro. Skjedd mye å gr plutselig^^

Jeg er i en subway, den shadow togbanen.. Også er det en som mobber som jeg skal ta, så siste jeg gjorde var å sette meg på et venterom ved en stasjon. Men synes det er så dødskjedelig å kjøre rundt i denne kattebussen og ta masse fiender xD og jeg vet ikke helt hvor jeg skal da jeg spolte over samtalene der siden jeg ville tilbake til mission date Ann xD
  • 0
Åja, mementos ja! Fatter. Kan være litt slitsomt hvis du ikke er så glad i å kampe, men det går fort. Bare gå rundt og let etter fyren, så banker du dritten ut av han
  • 0
Siterer SirGalahad:
Åja, mementos ja! Fatter. Kan være litt slitsomt hvis du ikke er så glad i å kampe, men det går fort. Bare gå rundt og let etter fyren, så banker du dritten ut av han


Deeeet stemmer^^ Bare blir så mye leting når jeg vil fremover i spillet storymessig
Haha, det ekke noe problem, spiller på letteste vanskelighetsgrad så de fleste fiender dør superfort xD
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!