Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Verdens beste RPG


Ikke egentilg. selv om jeg spilte det litt. så var det bare visse ting jeg likte. Og mange jeg ikke likte. Som slåssinga, kampene ble for "daffe", hvis du forstår meg.
  • 0
Fallout 3 blir en sterk kandidat bare Broken Steel expansion blir en suksess
-Jørn Hammerø-
  • 0
"A man without a past, fights for a world without a future"
  • 0
Tar tilbake det jeg sa over. FO3 var dritbra.
  • 0
Har ikke prøvd FO3 ennå (og er for trøtt til å bla tilbake å se etter svaret) : Går det ann å sammenligne det med noe som helst? Har ingen anelse om hvordan det er Kunne vel eeeegentlig bare søkt på google/youtube etter en gameplay video, men det er jo så mye kewlere å spørre dere :>
  • 0
vet jeg sa chrono trigger litt lengre tilbake, men det er et RPG som slår det, pokemon ruby. historien handler om at man skal bli en pokemon mester (bombe) og man skal da samle merker fra de forskjelige gymmene.

historien er ikke noe særlig, men spillet har god holdbarhet og gameplayet er superb.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Elder Scrolls 3: Morrowind. Med mods er grafikken grei, spillbarheten perfekt, og atmosfæren ekstrem. Man finner ikke noe bedre enn Morrowind.
Sproing!
  • 0
FO3 er bra, men det minner meg for mye av Oblivion. Foretrekker helle Oblivion, selv om FO3 er sykt enormt og bra.

Mitt beste RPG er vl kanskje Chrono Trigger.
Hele historien går runsdt Chrono som blir sendt tilbake i tid og masse annet som du får finne ut selv.

Zelda OoT er jo også ganske bra, og hvis jeg ikke tar feil regnes det som et RPG. Min all time favoritt.
  • 0
Siterer Shogunhr:
Zelda OoT er jo også ganske bra, og hvis jeg ikke tar feil regnes det som et RPG. Min all time favoritt.


er ganske sikker på at OOT er et adventure spill og ikke et RPG.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
min favoritt er mass effect men jeg har store forventninger til Dragon age origins Bioware svikter alldre;)
  • 0
Alle Fallout spillene
Mass Effect
Fable 2
  • 0
Jeg klarer ikke å bestemme meg for om det er Morrowind eller Oblivion. Jeg elsker WRPG, og disse spillene har begge sine styrker og svakheter.
Signaturen min var så kul at den ble fjernet av en mod.
  • 0
Siterer Spillpwnern:
Jeg klarer ikke å bestemme meg for om det er Morrowind eller Oblivion. Jeg elsker WRPG, og disse spillene har begge sine styrker og svakheter.



Morrowind, for story og atmosfære, og oblivion for "det tekniske" ?
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Ja, litt. Men Oblivion var litt lettere og mer casual. Når man ikke er SÅÅÅ flink som meg er det ganske digg egentlig. Og med de tekniske nyvinningene ble også småting som å snike seg rundt osv. langt bedre enn tidligere. I tillegg er klassene mye jevnere. På morrowind var warrior ca. 9343434 bedre enn alt annet. Var man en warrior i lvl 35+ med Skull crusher (10-60 damage, som kan oppnås i lvl 1) var man uovervinnelig. Om man derimot var en spellcaster måtte man bortimot være nærmere lvl 20 før det ble særlig lønnsomt. I tillegg var veien dit hard

Men jeg for min del elsker begge spillene
Signaturen min var så kul at den ble fjernet av en mod.
  • 0
Ja, det er vanskelig å velge i mellom de to spillene. De har begge sine sterke og svake sider
Fallout 3 var også gangske bra da
  • 0
Morrowind=Harcore
oblivion= Casual/harcore ? xD
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Ta vekk hardcore på Oblivion, det er kanhende et av de mest casual spillene du finner i den sjangeren
Signaturen min var så kul at den ble fjernet av en mod.
  • 0
Siterer Spillpwnern:
Ta vekk hardcore på Oblivion, det er kanhende et av de mest casual spillene du finner i den sjangeren


Greit, Oblivion=Casual


Baldur's Gate= Hardcore ?
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Min klare favoritt innen RPG: Chrono Trigger. Jeg elsker dette spillet. Har per dags dato 50 timer med spilletid, og har enda ikke fullført det. Er ikke i nærheten av å ha det beste utstyret. Har enda ikke fullført alle side quests. Et rett og slett massivt spill, som jeg for min del, eier på DS. Spillet er fantastisk morsomt, utrolig spenndende er utrolig vakkert. Så vakkert som en DS-tittel kan håpe på å bli, i mine øyne. Har prøvd mange andre RPG'er, så kan iallefall sammenligne og gi en "kvalifisert" uttalelse her. Har enda til gode å prøve Fallout 3, men ingenting tyder på at jeg komemr til å like det bedre enn Chrono Trigger. Anbefales. Sterkt. Alle som har en DS burde skaffe dette, en DS uten Chrono Trigger er såret. Såret i sjelen. Hvordan kan en bære å se DS'en sin lide slik ?

Har selvfølgelig prøvd Oblivon, og personlig liker jeg ikke dette spillet. For tregt og ikke spennende. Grafisk er spilelt kjedelig og mørkt, gameplay er kjedelig, og utforskelse er enda verre. Eneste jeg fant gøy ved dette spillet, etter 20 timer med spilling av det, er å bruke hacks for å skaffe høyest mulig speed(eller hva det enn heter) og bare løpe. Ser jo ingenting.

Den siste anskaffelsen innen RPG-sjangeren her i huset er Mario and Luigi: Bowser's inside story. Svært morsomt og interessant. Blir litt lei av all dialogen i lengden dessverre, det er fryktelig, fryktelig mye å lese. Blir spesielt lei av å lese side opp og side ned med "Franskengelsk", hvor 50% av bokstavene er byttet ut med Z. Ellers. Gøy på alle fronter, elsker å kunne gjøre noe med fiendenes angrep. Manuell blokkering og unnaviking(norskifisering ftw) er elsk. Mer spill med det, ja takk.
Square Enix.
  • 0
ah ja...chrono trigger..et av mine favoritt rpger^^
har det på ds

liker ikke oblivion noe særlig....er mer for jrpger....
syns jrpgene har bedre design/story og karakterene er dypere..

en annen anbefaling til ds: the world ends with you...et moderne rpg som bruker alt det dsen byr op^^
dette er favoritten av mine 24 ds spill xD garantert..

men må si at final fantasy 1 har en spesiell plass hos meg
tror jeg setter på en av de 3 versjonene jeg har av det snart..-.-..
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
Du må bruke litt større BOKSTAVER, blir så mye kluss når du skriver jrpg-rpg osv......
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Borderlands. Lol.
You are of the undead. Forever without hope. Forever without light.
  • 0
Siterer olsenfanden:
Borderlands. Lol.


Er jo godkjent den xD
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Fallout 3 og Oblivion. Dermed basta.
Nobody is perfect. I am nobody.
  • 0
Har ikke spillt så mye RPG spill, men av det eg har prøvd liker eg Lost Odyssey best, veldig undervurdert spill!

Ser mange sier Oblivion, syns det var crap , men er vel bare meg det
Just because i don`t care, doesn`t mean i don`t understand.
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!