Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Alan Wake


Alan Wake er en psykisk thriller som kommer til Xbox 360 og PC.
Spillet er laget av Remedy Entertainment og utgiver er Microsoft.
Alan Wake kommer 13. Mars 08.

Selv vet jeg ikke mye om spillet uten at, det ser utrolig summelt ut!
Her kan dere iallefall lese litt mer om spillet: http://en.wikipedia.org/wiki/Alan_wake

Hva synes dere om spillet?
Kommer med første spørsmål: Hvordan gjøres oppdragene, må du følge en spesiell vei, eller kan du gå rundt i hele "Bright Falls" eller er det noen slags oppdrag i det hele tatt?
  • 0
På det jeg har sett virker det som om du skal gå rundt uavhengi av en rute, i Bright Falls. Jeg vet lite, men på det jeg vet, så kan jeg si at det er et spill jeg ser fram til, og håper på!
  • 0
Ok, bra, var det jeg håpet på.
Dette blir et absolutt must!
  • 0
Har ikke noe bånd til Max Payne, men har hørt at det er veldig bra, og veldig skummelt!
Vis noen er veldig snille, kan dere fortelle litt om storyen?

Tror nok ikke at jeg ska ha det, hater skummle spill, får frysninger av ingenting også er mamma og pappa stenge på 18+ spill.

Men det ser veldig bra ut, sikkert det beste spillet man kan kjøpe vis man liker skumle spill.
  • 0
Har ikke spillt Max Payne jeg heller.

Mine foreldre er også strenge på 18+, men dette skal jeg ha! Uansett om jeg må spille det i skjul
  • 0
Siterer Evil Teddy Bear:
Har ikke spillt Max Payne jeg heller.

Mine foreldre er også strenge på 18+, men dette skal jeg ha! Uansett om jeg må spille det i skjul


Max Payne er bare ekstremt bra, og jeg syns synd på dem som ikke har spilt det.

Jeg tror nesten Alan Wake blir for skumelt for meg, men jeg grir det nok en sjangse hvis det får god kritikk.
Heihei
  • 0
Siterer Evil Teddy Bear:
Alan Wake er en psykisk thriller som kommer til Xbox 360 og PC.
Spillet er laget av Remedy Entertainment og utgiver er Microsoft.
Alan Wake kommer 13. Mars 08.

Selv vet jeg ikke mye om spillet uten at, det ser utrolig summelt ut!
Her kan dere iallefall lese litt mer om spillet: http://en.wikipedia.org/wiki/Alan_wake

Hva synes dere om spillet?
Kommer med første spørsmål: Hvordan gjøres oppdragene, må du følge en spesiell vei, eller kan du gå rundt i hele "Bright Falls" eller er det noen slags oppdrag i det hele tatt?


Synes det ser veldig ålreit ut, og jon_melon gleder seg som en...MELON!
Det blir et gøyalt spill tror jeg, og sikkert ganske skummelt
håper du kan free-roame
Jeg skulle ønske at Jokke var i live, vi hadde passa sammen vi. Vi kunne vandra rundt i Oslos gater, på jakt etter eventyr!
  • 0
Story

Alan Wake er en bestsellende horror-forfatter, helt til hans forlovede sporløst forsvinner. Han slutter og skrive, og lider av insomnia. Han drar til en klinikk som befinner seg i 'Bright Falls'. Der møter han en mysterisk kvinne, som er ufattelig lik hans forsvunnede forloved. Drømmene hans, som var materiale for hans bøker kommer plutselig tilbake, etter tapet av hans forlovede, denne gang som forferdelige mareritt. Wake begynner og skrive igjen, en bok basert på marerittene hans.. Men noe er fryktelig galt med Bright Falls, og byen får mer og mer form i marerittene hans.
Alan Wake våkner opp, med en pistol og en lommelykt, og drar ut for å prøve å finne ut hva som skjer.

Gameplay

Det loves photo-realistiske grafikk kvaliteter, realistisk pixel shading og dynamiske skygger, som endres etter hvor solen står på himmelen.

'The Dark Forces' (fiendene) som kommer for å "ta hånd om" Wake er sårbare for lys, så det beste våpenet er faktisk lommelykten.

Remedy lover en free-roam by, likt som f.eks GTA-serien.

"The basic idea with the free-roaming world is that we give the player goals, and then the player can go about achieving those goals in the way he chooses. Alan Wake is more tightly character-driven and story-oriented. Meaning that the player's goals and missions are closely focused around Alan Wake and his story. Also, the setting, the tone and the game being an action thriller all set it clearly apart from the GTA games." -- Sam Lake

"Intense cinematic action is something that we love to do, and Alan Wake features tense combat gameplay as well, but all things considered the game has a lot more emphasis on adventure and exploration than what Max Payne did. Driving is an integral part of the game" - Petri Järvilehto.


Det vil ikke bli noen multiplayer i Alan Wake. "We'd much rather give the players a great single-player game, than a mediocre single and multiplayer game." -Petri Järvilehto.

Kewl, eh?
..Er vanligvis ikke så veldig glad i slike "finne ut hvorfor"-spill, men dette lover veldig bra!
  • 0
Jeg har egentlig ikke sett noe særlig på dette spillet, men i det siste har jeg faktisk blitt mer og mer interresert i det.. Så jeg må faktisk si at jeg gleder meg. Men syns det er utrolig synd at det er M$ som gir det ut.. Ville foretrekket dette på PS3..
Type here.
  • 0
Siterer LeZimen:
Men syns det er utrolig synd at det er M$ som gir det ut.. Ville foretrekket dette på PS3..




Nei!
  • 0
Siterer Maggot:
Story

Alan Wake er en bestsellende horror-forfatter, helt til hans forlovede sporløst forsvinner. Han slutter og skrive, og lider av insomnia. Han drar til en klinikk som befinner seg i 'Bright Falls'. Der møter han en mysterisk kvinne, som er ufattelig lik hans forsvunnede forloved. Drømmene hans, som var materiale for hans bøker kommer plutselig tilbake, etter tapet av hans forlovede, denne gang som forferdelige mareritt. Wake begynner og skrive igjen, en bok basert på marerittene hans.. Men noe er fryktelig galt med Bright Falls, og byen får mer og mer form i marerittene hans.
Alan Wake våkner opp, med en pistol og en lommelykt, og drar ut for å prøve å finne ut hva som skjer.

Spooky
  • 0
2008 "game of the year" == Alan Wake.
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Helt enig Kokiri.

De har også sagt at det er dyr i spillet faktisk Jeg gleder meg utrolig til å bare cruise rundt i ødemarka

Se denne: http://www.youtube.com/watch?v=D3HybhZjcGE
"Ocean is more ancient than the mountains, and freighted with the memories and the dreams of Time." - H.P Lovecraft
  • 0
Siterer jon_melon:
De har også sagt at det er dyr i spillet faktisk Jeg gleder meg utrolig til å bare cruise rundt i ødemarka


Nettopp. Et svært og variert free-roam landskap. Det liker vi jævlig godt!
Konge grafikk, også

Lagt til 2008-01-02 12:23:
På hvilket plattform skal dere ha det?
..Må bli X360 her.
  • 0
  • Los
  • Los
Gleder meg som en unge! Håper på et heftig spill. Og at det blir skummelt, eller spennende da.. Virker utrolig bra med free-roam skrekk!

Uff, sykt bra blir det

Skal smelle det inn i Xbox 360 min jeg å
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
360 her også
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
Siterer Evil Teddy Bear:
360, ja

Citerer jon_melon:
Se denne: http://www.youtube.com/watch?v=D3HybhZjcGE

Noen andre som synes han går som en hemmis, eller..?


Ja, syntes han gikk litt rart.
  • 0
detser ut som om han har bæsj i buksa
jeg skal slutte å game når: en stum mann, sier til en døv mann, at en blind mann, så en mann gå på vannet
  • 0
hva er forskjellen på silent hill 5 og dette nye alan wake spillet?
G.O.T.Y 2008 Metal Gear Solid 4:Guns Of The Patriot's
  • 0
Siterer mr-47:
hva er forskjellen på silent hill 5 og dette nye alan wake spillet?
vet ikke ....
A scattered dream that's like a far off memory. A far off memory that's like a scattered dream. I wanna line the pieces up. Your's, and mine.
  • 0
Siterer mr-47:
hva er forskjellen på silent hill 5 og dette nye alan wake spillet?


øøøø at det er forkjellige spill med forkjellig handlig og karakterer...men de har jo en rekke likhetspunkter også ser det ut som( stemninger ser veldig lik ut)
This is great banter, it really is.
  • 0
Siterer mr-47:
hva er forskjellen på silent hill 5 og dette nye alan wake spillet?


Alan Wake er fra kick-ass finske Remedy, som istedenfor å leve på oppfølgere våger å lage nye IPer til oss gamere. Konami on the other hand...

Silent Hill 5 blir sikkert helt greit, men etter 2'ern har det vært nedoverbakke med hele serien.
Ralph Wiggum "Super Nintendo Chalmers? I got carsick in your office"
  • 0
Jeg vil ha en ordentlig trailer.. NU Alan Wake ser uhyre lovende ut, uten tvil, men begynner å lure på om spillet kanskje ikke vil dukke opp før i 2009
  • 0
Siterer kokiri:
2008 "game of the year" == Alan Wake.


GTA IV blir årets spill
We could have arranged to have you carried
  • 0
Diskusjonen har blitt stengt av en moderator fordi:
Stengt til fordel for ny tråd. /Ine