Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Beste story i spill?


Sagt det før, sier det igjen. Ingen historie kan måle seg opp med Metal Gear Solid spillene.

Ellers så syns jeg at Assassin's Creed har en god story. Det samme med GTA IV.
Are you my mommy? // Je Vois Tout
  • 0
Knights Of The Old Republic hadde en helt fantastisk hostorie!
Spiller nå: The Witcher, Mass Effect og Garry's Mod
  • 0
Helt uten tvil MGS, like etter kommer FF (da spessielt VII inkludert crisis core).

Assassins creed har jeg fortsatt igjen ett par targets, så skal ikke utale meg. Shadow of the collossus var også simpel på mange måter, men utrolig bra (men var kanskje ikke bare story, også stemning...).

Finnes vel fler også, men MGS ligger helt klart på topp!
http://awesomeomtaler.blogspot.com/
  • 0
  • Missing Avatar
  • HHH
LadyLiberty: Takk for utfyllende forklaring
Hå och hej med Farbror Frej!
  • 0
  • RDB
  • RDB
Siterer verbatim:
Helt uten tvil MGS, like etter kommer FF (da spessielt VII inkludert crisis core).

Er enig i de to. Final Fantasy-folka og Hideo Kojima er mestre på historiefortelling.
Men jeg syntes selv at Final Fantasy VI sin historie er bedre enn VII. Men VII sin historie ligger ikke langt etter, med det som i mine øyne er en mer "personlig" historie, eller hvordan jeg nå skal si det. Og så er jo VII sin historie fortalt på en mye bedre måte (3D. Men det er jo ikke VI sin feil at det ble utviklet på SNES).
Har desverre ikke spillt Crisis Core, forresten.

Syntes ærlig talt ikke at GTA4 sin historie var noe utrolig.
Altså. Historien er jo god, og karakterene er interresante. Når du går ut med folk så får du vite mye interresant bakgrunnshistorie om folk. Spesielt om Niko og Roman. Veldig interresante folk, begge to. Men mesteparten av tiden du tilbringer i historien er med folk som vil at du skal gjøre ting som egentlig ikke har noe med handlingen gjøre i det hele tatt.
Mange av folka du jobber for og med blir selvsagt innvolverte i historien på en eller annen måte ti slutt, men du må som regel gjøre en del ting for dem før du kommer til det stadiumet hvor dette skjer.
  • 0
Har ikke spilt VI selv. Tror det var V jeg spilte meg ett godt stykke inn i starten av. (For VI er vel det som skilte seg litt ut og hadde en enorm mengde personer på din side?).

Vel, du vet det sikkert, men crisis core er egentlig bare en fordypning i storyen som blir fortalt om Zack Fair i FFVII, vennen til Cloud vet du. Så da vet du i grunn det viktigste som skjer i det spillet, bare lagt inn sykt mye mer i tillegg.
http://awesomeomtaler.blogspot.com/
  • 0
  • RDB
  • RDB
Nei, jeg mener at Final Fantasy VII sin historie er den som er mest "personlig", med hvordan alt som skjer er mer direkte knyttet til hovedrollen.

Synd du ikke har fått spillt det. Det er virkelig ett bra spill.
Har du GBA/DS foreslår jeg at du skaffer deg porten. Alternativt så er det meget sansynlig at det kommer en remake i nærmeste fremtid, siden III og IV allerede har fått DS-remakes.

Og jeg vet om det med historien til Crisis Core. Men jeg har likevel lysst å spille det for å få vite mer om Zack (for å så se.... ja), hans forhold med Aeris, Hojo, Sepiroth, og egentlig alt sammen.
For dersom jeg forstår det riktig har Crisis Core sin egen historie med plenty av ting vi ikke visste fra før?
  • 0
super mario 64 har konge historie da! Redde prinsessa for å få kake lzm!

GTA 4, halo, skate. conkers bad fur day er blant mine favoritter!
ETTER AT JEG BEGYNTE MED VITAPRO SNAKKER JEG BARE MED UTESTEMME!
  • 0
Tales Of- Serien RULER!
  • 0
Hadde helt glemt MGS Selvfølhelig den beste storyen som finnes. Kojima FTW.
xO
  • 0
Siterer RDB:
For dersom jeg forstår det riktig har Crisis Core sin egen historie med plenty av ting vi ikke visste fra før?
Det stemmer!

Siterer RDB:
Og jeg vet om det med historien til Crisis Core. Men jeg har likevel lysst å spille det for å få vite mer om Zack (for å så se.... ja),
Den scena er faen meg sterk! Mye sterkere enn i VII.

Siterer RDB:
Nei, jeg mener at Final Fantasy VII sin historie er den som er mest "personlig", med hvordan alt som skjer er mer direkte knyttet til hovedrollen.
hm... Jeg kan vel forsovet se hva du mener, men vil ikke helt påstå at det er den mest personlige, i crisis core kanskje, men FFX er på en måte mer personlig. Er bare så mye og bra i FFVII, men som sagt, ser hva du mener.

Siterer RDB:
Alternativt så er det meget sansynlig at det kommer en remake i nærmeste fremtid, siden III og IV allerede har fått DS-remakes.
Har IV remaken kommet ut også? Har III remaken, var egentlig dritkjedelig, men vil gjennom alle spilla. Tenkte jeg skulle skaffe meg FFIV en gang også så.

Siterer darth sith:
Tales Of- Serien RULER!
Tales of syntes jeg bare var kjedelig og uengasjerede, både story og kampsystem... Hadde egentlig planer om å runde eternia, men etter 20t gadd jeg ikke mer. Var jo nesten helt likt som symphonia også... (Sett en god del av det som broren min har spilt). Storyen var liksom bygd opp på nøyaktig samme måte. To verdner, personer som hadde de samme rollene. (for eks. en litt tvilsom fyr som plutselig joiner deg, litt senere foræder han deg). osv. Alt for mye likt i ganske uengasjerende innpakkning rett og slett.
http://awesomeomtaler.blogspot.com/
  • 0
  • RDB
  • RDB
Siterer verbatim:
Den scena er faen meg sterk! Mye sterkere enn i VII.



Føles så feil å få oss til å elske fyren, bare for å så gjøre hva de gjør.
Men Zack fikk ikke mye tid i lyset i det originale spillet, så jeg liker at de gjør noe av ham. Har utrolig lysst å spille Crisis Core, men jeg har desverre ikke en PSP.

Siterer verbatim:
hm... Jeg kan vel forsovet se hva du mener, men vil ikke helt påstå at det er den mest personlige, i crisis core kanskje, men FFX er på en måte mer personlig. Er bare så mye og bra i FFVII, men som sagt, ser hva du mener.

Okay da. Men FFX er jo i kjernen en kjærlighetshistorie, da.
Men jeg klarer ikke helt sette ord på hva det er. Kanskje det er alle personene, eller noe sånt. (Spesielt skurken, isåfall. Sepiroth er ikke noe som helst imot skurken i VI), men jeg foretrekker bare VI.
Men det er selvsagt subjektivt, og det kan godt være at du foretrekker VII sin historie.

Siterer verbatim:
Har IV remaken kommet ut også? Har III remaken, var egentlig dritkjedelig, men vil gjennom alle spilla. Tenkte jeg skulle skaffe meg FFIV en gang også så.

Har spillt III, og det er ikke noe stort, nei. Vet ikke om IV blir noe bedre. Eneste jeg vet er at det vil ha voiceacting. Forhåpentligvis bytter de òg kontrollsystemet til noe mer lignende Phantom Hourglass. Men jeg vet veldig lite om spillet. Har ikke III-remaken, men tenker på IV, siden jeg ikke har spillt originalen.

Men serien tok aldri helt av med handling før rundt V, tror jeg. Før det så var handlingen alltid nokså simpel.
  • 0
Star Wars, Knight of the old republic har en bra story.

Jeg liker best story'n i Deus Ex - spesielt hvordan de har laget et konspiratorisk komplott hvor dine venner kanskje ikke er så gode venner likevel, og at den har 3 ulike slutter, og ingen av dem er særlig fristende - men du er uansett nødt til å velge en av dem.
  • 0
kotor, warcraft. starcraft, devil may cry, liker hva de gjorde med final fantasy crisis core.

Lagt til 2008-05-27 23:20:
metal gear*
Bygones
  • 0
For meg liker jeg godt call of duty 4, halo1 og assasin creed
  • 0
MGS serien er helt klart best og storien i MGS¤ som kommer ut nå til sommeren kommer til å bli enda bedre!
  • 0
Halo-serien!
De sa jeg hadde uvanlig høy IQ. Jeg hadde ingen anelse om hva IQ var, men siden de smilte, smilte jeg tilbake.
  • 0
Siterer HHH:
LadyLiberty: Takk for utfyllende forklaring


sa noen...nerd?
-->>ToTaL AnArChY iS uPoN uS<<--
  • 0
Mesteparten av The legend of Zelda-spillene(spesielt ocarina of time, wind waker og Twilight princess), halo-spillene og selfølgelig Star wars Knights of the old republic(eneste spillet som jeg vart så sykt overassket over mot slutten at jeg måtte stoppe opp i 5 min.), bare for å nevne de beste
  • 0
Siterer RDB:
Okay da. Men FFX er jo i kjernen en kjærlighetshistorie, da.
Men jeg klarer ikke helt sette ord på hva det er. Kanskje det er alle personene, eller noe sånt. (Spesielt skurken, isåfall. Sepiroth er ikke noe som helst imot skurken i VI), men jeg foretrekker bare VI.
Men det er selvsagt subjektivt, og det kan godt være at du foretrekker VII sin historie.
Er vel sant det du sier i begge tilfeller her ja. Men må vel prøve å få spilt VI en gang også. Prøver å komme gjennom alle som sagt

Siterer RDB:
Har spillt III, og det er ikke noe stort, nei. Vet ikke om IV blir noe bedre. Eneste jeg vet er at det vil ha voiceacting. Forhåpentligvis bytter de òg kontrollsystemet til noe mer lignende Phantom Hourglass. Men jeg vet veldig lite om spillet. Har ikke III-remaken, men tenker på IV, siden jeg ikke har spillt originalen.

Men serien tok aldri helt av med handling før rundt V, tror jeg. Før det så var handlingen alltid nokså simpel.
Voice acting blir fint! Litt lettere å leve seg inn og få med seg ting ordentlig da synes jeg.

Det med handling er også veldig sant! spilt gjennom de 3 første, alle er i grunn litt for trege. Spilte som sagt en god del av starten til V og virket straks mye mer engasjerende, men må runde andre spill før jeg går gjennom det tror jeg.

forøvrig må jeg si FFXII har egentlig skuffende story, eller, den er vel egentlig bra. Men jeg klarer ikke engasjere meg i den. Den politiske storyen blir bare treg og kjedelig for min del. Kan fort bli lenge mellom hver gang jeg spiller også så jeg har ikke sjangs til å henge medi filmklippene. (Storyen har sjangs til å ta seg opp da, er bare litt over halvveis, og gameplayet er det jo ingenting å si noe på).

Men det med filmklippene, blir så sykt mange folk å holde styr på etter hvert og når de da bare sier noen navn klarer jeg faen meg ikke huske hvem alle er. BLir helt umulig for min del å henge med. Syntes også voice actinga virket litt fjern. Ikke voice actinga som var dårlig, men lyden virker fjern. Opplevde noe av det samme da jeg så litt av baten kaitos...
http://awesomeomtaler.blogspot.com/
  • 0
Halo trilogien. Den har så mye background og stuff.
Feet first into Hell! A.K.A Madz
  • 0
The legend of Zelda ocarina of time

utrolig bra historie med god handling,stilige bosskamper, og noen sidequest.
R`n B get the hell away from me...
  • 0
Siterer Caveman:
super mario 64 har konge historie da! Redde prinsessa for å få kake lzm!

GTA 4, halo, skate. conkers bad fur day er blant mine favoritter!


Skate? Har den story i det hele tatt?
Daylight come and we wanna go home.
  • 0
Halo, såklart.
Ellers bør vel KOTOR og Mass Effect nevnes.

Elsker også storyen i Gears of War. Tidenes mandigste story, med tidenes mandigste besetning.
"Are you going to shoot me?" - "That depends. Do you see me?"
  • 0
Er virkelig Halo storyen så fryktelig bra? Har til og med hørt fra fans av serien at storyen ikke egentlig er noe særlig å skryte av der.
http://awesomeomtaler.blogspot.com/
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!