LIVE
HQ
logo hd live | Pepper Grinder
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Norsk
      Gamereactor
      Videos
      Rise of the Ronin
      HQ

      Rise of the Ronin - Videogjennomgang

      Team Ninjas action-rollespill i åpen verden har mye for seg, men kan det skille seg ut blant dagens giganter?

      Audio transcriptions

      "Utviklingen av Rise of the Ronin startet offisielt helt tilbake i 2015 som et lidenskapsprosjekt.
      for den japanske utvikleren Team Ninja, som vekker landets historie til live ved hjelp av noen fartsfylte kamper, en intrikat historie og mye mer."

      "Visjonen for spillet skal imidlertid ha begynt allerede før det.
      Andre prosjekter som Nioh kom i veien, men nå er dagen endelig kommet.
      Rise of the Ronin er over oss, og vi er Ronin som virkelig reiser seg.
      Vi tar på oss rollen som Blade of the Veiled Edge og reiser oss etter en tragisk hendelse."

      "tidlig i historien og skaper vår egen fremtid, samtidig som vi slynger oss gjennom en av de mest turbulente tiden i Japans historie.
      I motsetning til Nioh og Woe Long Fallen Dynasty, som begge har hentet inspirasjon fra historien, men i bunn og grunn er fantasispill, har Team Ninja her gjort sitt ytterste for å berike spillernes i historien til 1800-tallets Japan."

      "Vi spiller ikke bare videospillversjonen av en lærebok, for vi har fortsatt innvirkning på kurset.
      historiens gang hvis vi ønsker det, men det er en imponerende detaljrikdom og omtanke når det gjelder å plassere deg i denne revolusjonerende epoken for Japan, og gir nøkkelfigurer fra historien nytt liv i form av en riktig som karakterer med kjøtt på beinet."

      "Det hjelper nok at det naturlig nok var mye konflikt i dette spillet.
      Det er mange gode øyeblikk for oss å vise sverdet og la noen hoder rulle, men Team Ninjas vektlegging av omgivelsene og historien bør ikke gå ubemerket hen.
      Rise of the Ronin føles som en kulminasjon av Team Ninjas tidligere arbeid når det kommer til når det gjelder fortellingen."

      "Det er særlig bifigurene som bidrar til at historien flyter, og det som i første omgang kan virke som en som et ganske klart tilfelle av de gode mot de onde, utvikler seg til et punkt der du ikke en gang er sikker på at hvilken som helst side du kunne ha valgt, kan kalles den riktige.
      Mange av styrkene i NPC-ene kommer fra Rise of the Ronin."

      "Når du møter en viktig person i Rise of the Ronin, er det ikke bare å henvende seg til ham.
      dem for et og annet oppdrag og se dem dukke opp i mellomsekvenser.
      Du kan videreutvikle forholdet ditt til dem ved å gi dem gaver og snakke med dem.
      Historiescener kan også bidra til å knytte bånd, avhengig av hvilke valg du tar."

      "godkjenningssystemet i Baldur's Gate 3.
      Jo sterkere bånd du har til dine allierte, desto mer sannsynlig er det at de gjør deg tjenester, og jo sterkere er de i kamp.
      Under visse oppdrag kan du ta med deg opptil to NPC-allierte som du kan dele byrden det er å ta på seg rollen som NPC."

      "Dette er til stor hjelp når det kommer til de vanskeligere kampene, ettersom tøffe fiender og sjefer i Rise of the Ronin vil klistre seg til deg som fluer på honning hvis du ikke er forsiktig.
      Det er sjelden man får tid til å helbrede seg i disse heseblesende slagsmålene, så det å ha en alliert eller en to som kan avlaste deg, er bokstavelig talt livreddende."

      "De sanne sadistene der ute vil ikke bli glade for å høre dette, men heldigvis kan de bare rampe opp vanskelighetsgraden og til og med fjerne allierte fra disse oppdragene hvis de ønsker det.
      Ellers er kampene i Rise of the Ronin en fryd å spille.
      Det lønner seg å kaste seg ut i kampene, for jo lenger du kommer i spillet, jo mer vil du få tilgang til ulike kampstiler, og du vil generelt føle deg mer som en sverdmann eller -kvinne."

      "av legenden.
      Motgnistmekanikken er spesielt effektiv når det gjelder å få deg til å føle deg som en absolutt kampgud, for når du får pareringstimingen din ned på en fiende, blir du nesten ustoppelig.
      Kampene i Rise of the Ronin er ikke de mest utfordrende jeg har spilt, men istedenfor å fokusere på på å belønne deg ved å la deg slå en boss med det ytterste av neglene, fortsetter du å komme tilbake til Ronins kamper fordi de rett og slett er morsomme å spille."

      "Det er veldig gøy å spille, men det er også veldig gøy å spille.
      Det er veldig gøy å spille, men det er også veldig gøy å spille.
      Når du velger en ny kampstil, et nytt våpen og et nytt undervåpen, kan det endre måten du du går inn i duellene."

      "Det er mye variasjon, men Team Ninja har ikke satset på kvantitet framfor kvalitet, slik som Det er en tilfredsstillende dybde i hvert av våpnene du kan utstyre deg med.
      Selv om kampene er morsomme å spille i Rise of the Ronin, kan det hende at du savner å unngå dem i noen tilfeller."

      "Hvis du blir overfalt av bare to fiender, kan du lett bli slått ned.
      Smyging er nyttig mange ganger i Rise of the Ronin, og selv om spillet ikke gjør det legger så mye vekt på å snike seg rundt, er det veldig morsomt å spille.
      Det føles fortsatt utrolig givende å planlegge en rute, gripe tak i en fiende fra et hustak før du knekker nakken på dem, svever ned fra glideflyet ditt for å ta deg av den neste og få en god del skade på sjefen ved å slå ham i ryggen."

      "Bortsett fra de mer blodige sidene av spillet, er det en hel vakker verden å utforske...
      også.
      Spillet er ikke det mest fantastisk detaljerte du noensinne vil se, men Rise of the Ronin er som regel ganske nydelig, spesielt når du befinner deg på toppen av en ås og ser ut over en et felt med kirsebærblomster eller Fuji-fjellet i det fjerne."

      "I motsetning til spillets detaljer er det imidlertid veldig morsomt å spille.
      Når det gjelder dype kamper, føles den åpne verdenen i stor grad overfladisk og ganske intetsigende.
      minner om et Assassin's Creed-spill fra nyere tid, der det er mye å gjøre.
      å gjøre, katter å klappe, bandittleirer å rydde, bilder å ta, flere katter å klappe, men du er lurer ofte på hva som er poenget med å gjøre noe av det, bortsett fra å få XP og fylle på med den store listen med ting å samle på."

      "Noen vil like denne åpne verdenen, men det er noe som føles som en del av fortiden.
      nå, spesielt når vi har hatt åpne verdener som Elden Ring og The Legend.
      of Zelda Tis the Kingdom.
      Verden er bare verden i Rise of the Ronin."

      "Snarere enn en karakter i seg selv, vil du hele tiden finne ut mer om.
      Når historiens sidekarakterer og oppdragene deres er så innbydende, føles dette som en skam.
      Selv om Rise of the Ronin er en naturlig videreutvikling av Team Ninjas tidligere arbeider, har det ikke klart å kvitte seg med alt fettet fra de tidligere spillene, blant annet er lootsystemet litt rotete."

      "Etter nesten hver kamp får du utdelt et stykke utstyr, som for det meste er kommer til å ligge i lageret ditt til det blir solgt eller demontert.
      Når hvert eneste byttestykke som ikke gløder i gull, føles ganske unødvendig, er det enkelt å bli frustrert over alt rotet."

      "Alt du trenger å gjøre, er å velge gjenstanden med det største nummeret og den høyeste sjeldenheten.
      ettersom resten av forbedringene du får, ofte er ganske ubetydelige.
      Hvis loot var mer sparsomt og betydde mer, ville jeg kanskje ikke hatt noe imot litt rot i lageret, men måten Rise of the Ronin implementerer loot på, gjør at jeg unngår å plukke opp gjenstander fra fiender."

      "med mindre jeg trenger healing.
      Rise of the Ronin kommer til å få mange sammenligninger etter hvert som flere får tak i spillet.
      på det, og selv om det henter inspirasjon fra mange vellykkede spill, har Team Ninjas arbeid med å skape et flott action-RPG spekket med vanedannende kamper utmerket."

      "Det er noen feiltrinn som hindrer Rise of the Ronin i å oppnå fremragende kvalitet.
      høyder, men det er likevel en tittel som er lett å anbefale."

      Anmeldelser

      Flere

      Videoer

      Flere

      Filmtrailere

      Flere

      Trailers

      Flere

      Events

      Flere