Norsk
Gamereactor
Videos
HQ

Gaming Gossip: Episode 12 - Er tidlig tilgang bra for spillere?

Vi tar for oss den eldgamle debatten om tidlig tilgang i denne ukens program, der vi diskuterer om det er gunstig for forbrukerne, hvordan det bør brukes for å være effektivt, og vi berører også noen av våre personlige problemer med formatet.

Audio transcriptions

"Hei alle sammen og velkommen tilbake til det jeg tror faktisk er vår 12. episode av Gaming Gossip.
Som dere kan se, gjør vi ting litt annerledes.
Vi har oppgradert oppsettet vårt, og vi kommer alle til å se litt annerledes ut."

"Mindre plass å leke med, du kan ikke se armene mine like mye fordi det er mindre plass for meg til å fikle rundt og sånt, men ansiktet mitt er større, og det er Davs og Alex' også.
Vi går vertikalt, egentlig.
Ja, i dag er ikke temaet vertikalt, tro det eller ei."

"Temaet er faktisk, vi kommer til å snakke om Early Access faktisk fordi det er et veldig ustabilt tema.
Det er hovedsakelig samtaleemnet i det siste fordi No Rest for the Wicked nettopp har debutert og det kommer åpenbart som et Early Access-prosjekt.
Men det har vært en rekke Early Access-spill, og det reiser spørsmålet om hvor grensen går."

"Er tidlig tilgang bra?
Vi svarer på alle disse spørsmålene og mer til i de nyeste episodene.
Så, la oss sette i gang. Alex, Dav, en fornøyelse som alltid.
Hva synes vi om det? Tidlig tilgang, er det bra for spill eller ikke?
Beklager, Dav, du først."

"Jeg er her for å snakke om vertikalitet, så vær så god, Alex.
Jeg vet ikke, jeg hadde tenkt å begynne med det vanlige, som med mange ting i denne veldig subjektive bransjen, det kommer virkelig an på.
Du har hatt noen av de beste spillene i de siste årene som har startet i Early Access, som Hades, Baldur's Gate 3.
De var i Early Access i årevis før de endelig debuterte og de ville ikke ha blitt så gode som de er uten tilbakemeldinger fra spillerne."

"Men samtidig, hvis du skal bruke spillere som testpersoner i overskuelig fremtid til du klarer å få et spill helt ferdig?
Jeg vet ikke, det er også en måte å få folk til å spille spill før de slippes for vanligvis tar spill veldig lang tid nå for tiden."

"Jeg bruker hendene mine mye, for jeg trekker litt bak forhenget her, ...min vertikal vil nok ikke være like effektiv som Davs og Dans, men poenget er at jeg vanligvis heller mot at det ikke er flott å se noe komme ut i Early Access, men det kommer an på om det er en liten forsmak, som Hades for eksempel, og du vil få litt og litt av hele spillet å spille og du ville få se det låse seg opp og du ville få se det løse seg opp og så får du 1.0-lanseringen, som åpenbart er veldig, veldig bra."

"Og så de som har slitt seg gjennom resten, de får sin lille greie som "jeg var en del av den byggingen" eller noe sånt.
Ellers vet jeg ikke, jeg tror ikke det er en god måte å bruke spillerbasen din på.
Det føles som om de blir brukt mer enn de blir behandlet."

"Ja, jeg tror det kommer an på prisen personlig og hva slags verdi du får for den prisen også for det er noen Early Access-spill som kommer ut, og du tenker, ok, dette er ganske mye innhold for det vi ser på dette utviklingsstadiet og du føler deg ganske komfortabel med det."

"Samtidig er det andre som kommer ut i Early Access hvor du tenker at det er en unnskyldning for å gi ut spillet virkelig fordi det ikke er klart til å være i hendene på fansen for øyeblikket og likevel ber du folk om å betale for å få tilgang til opplevelsen."

"Så jeg tror det kommer an på hvilken prisklasse de er ute etter.
og også kvaliteten på produktet.
Igjen, det er et tema som det sannsynligvis er mer fordelaktig for indie-utviklere som bruker Early Access som en måte å skaffe ekstra finansiering på for å kunne fortsette og produsere det spillet de ønsker."

"Men samtidig har vi sett store utviklere gjøre det.
Baldur's Gate er åpenbart den største, ikke sant?
Det var i Early Access en lang stund og Larian brukte den prosessen veldig bra."

"Sluttproduktet var bemerkelsesverdig.
Men samtidig, hvis det ble trenden fremover, utviklerne lansert i Early Access, fiklet med spillet i flere år og lanserte det til slutt som et komplett produkt, Jeg tror vi ville sett mye mer motreaksjoner med det."

"Ja, jeg tror det er veldig subjektivt.
Personlig ville jeg foretrukket at Early Access ikke eksisterte, spesielt sett fra en kritikers ståsted hvor vi på en måte må danse rundt slike ting."

"Anmelder vi Early Access-spill eller forhåndsviser vi dem?
Er de ferdige produkter som vi gir dem en poengsum?
Nei, de er ikke ferdige produkter, vi kan ikke gi dem poeng.
Men samtidig betaler folk for disse spillene, så vi må jo behandle dem som et fullverdig produkt."

"Det er en hel boks med ormer som gjør ting vanskelig.
Men det fungerer.
Det fungerer noen ganger, og noen ganger...
Jeg mener, det er gøy for dem å tilbringe tid som..."

"På en måte, ja, de blir ikke behandlet, de blir brukt, som Alex sa, men samtidig føler de seg som en del av prosessen og de føler at de bidrar til den siste fasen av utviklingen."

"Vel, endelig. Noen ganger er det i årevis, ikke sant?
Men du tok opp en rekke interessante poenger.
Jeg tror det også er noe med hvor begrenset det er når det gjelder plattformer og sjangre."

"Så dette er for det meste en PC-greie.
Vi har selvfølgelig sett Early Access-spill på konsoller og kanskje ble de ikke kalt Early Access til å begynne med, men vi hadde Sea of Thieves, for eksempel, eller Grounded."

"Så for det meste på Xbox og nylig også på PlayStation.
Og så er de også begrenset når det gjelder sjangre.
Vi ser mest rollespill og overlevelsesspill.
Jeg tror det handler mest om overlevelsesspill, alle systemene som må fungere sammen, osv."

"Og så roguelitter og roguelitter, ikke sant?
Men for det meste, ja, så lenge du har et flerspilleraspekt ved det også, for det avhenger virkelig av hvordan spillerne samhandler med alle disse systemene og så vil du tilpasse dem underveis."

"Og vi har snakket litt om dette med live service-spill tidligere på Gaming Gossip.
Men jeg tror jeg forventet at dette skulle være bredere og mer omfattende da vi alle begynte å snakke om tidlig tilgang."

"Jeg tror det var i 2014, 2015, noe sånt.
Jeg forventet at dette skulle bli mer brukt, og at den ville bli mer brukt med konsoller og konsollprodusenter og førstepartsspill og ulike sjangre, for eksempel sosiale simulatorer eller simulatorer eller spill der du kan bygge dine egne ting."

"Jeg ville satt pris på at den modellen var en del av den siste fasen av utviklingen av disse spillene.
Jeg tror det ville gi mening.
Selv kampspill der du må balansere alle små justeringer for å gjøre spillet rettferdig og for å få folk til å nyte det mer."

"Så, ja, som du sa, noen selskaper bruker det som en måte å bruke brukerne på.
Men jeg tror de virkelig kan bruke denne modellen på noen interessante prosjekter.
Og det er de faktisk ikke fordi de ønsker å ha kontroll og de vil ikke ha noen tilbakemeldinger, noen motreaksjoner før utgivelsen."

"Så jeg tror det ligger mye kommunikasjon og markedsføring i det også.
Så jeg forventet at dette skulle være noe annet, men det er stort sett det samme, hvis du skjønner hva jeg mener.
Jeg synes det er fascinerende."

"Noen mennesker liker å bli utnyttet.
Ja, det er sant.
Noen liker det.
Nei, fortsett, Alex.
Jeg skulle akkurat til å si, noen ganger vil du til og med ønske det, du vet, jeg er en stor Warhammer, Darktide, Vermintide-fyr."

"Og til og med det å kunne sitte på Gamescom, for eksempel, og jeg hadde ti minutter til overs.
Så de sa: "Vil du spille et nivå med oss?
og fortelle oss hva du synes om dette nye klassesystemet som de gjør?
Og å kunne sitte der og prate på tomannshånd."

"Det er noe man får bare en brøkdel av med bare å kunne sende en melding til et forum eller noe sånt.
Det føles som om man er en del av prosessen."

"Det er ikke sikkert at de hører etter, for det burde de kanskje ikke fordi kritikken vanligvis er god, men ideene som kommer i stedet er dårlige i alle medier, egentlig.
Så noen som sier: "Å, ja, ...du burde ikke ha så mye skade på denne."

"I stedet burde du for eksempel gjøre meg usårbar.
Men bare ved å gjøre det, og til og med som senere i Vermintide, har de testet ut flerspillerdelen, som flerspiller i Left 4 Dead-stil, hvor noen får være rotter, noen får være de normale."

"Og bare ved å teste det ut, har mange mennesker strømmet til.
Jeg har ikke prøvd det ennå fordi jeg vil vente på den fullstendige utgivelsen, men mange har strømmet til den, tusenvis og tusenvis av mennesker, med tanke på at spillet er åtte år gammelt, knapt nok?
Det er ganske imponerende å se det."

"Og det er fortsatt mange lojale mennesker.
Det er mange, Mark Hamill kaller dem UPF-er, ultra lidenskapelige fans, de som vil holde fast ved et produkt, holder seg til en utvikler, holder seg til hva som helst, til siste slutt."

"Og jeg tror det er derfor folk til og med etterlyser kanskje, som du sa, Dav, i visse spill krever folk tidlig tilgang, som Blizzards PTR for Diablo, ikke sant?
De har disse spillertestene hvor du får teste innholdet for andre mennesker."

"Og så skynder folk seg til det fordi det også er den eksklusiviteten, Jeg fikk det før deg.
Kanskje de trenger mer av det for å virkelig selge tidlig tilgang hvis de vil tjene penger på det."

"Beklager, Ben, jeg har nettopp tråkket på deg.
Søte drømmer er laget av disse, så folk liker å bli brukt.
Jeg mener, det står i teksten, ikke sant?
Ja, det er det."

"Men jeg synes også det er fascinerende.
Vi ser, hvor går linjen, hvor går grensen mellom tidlig tilgang og beta og alfa i disse dager?
Det er det som også er ganske interessant."

"Og demoer.
Og demoer, ja.
Spesielt for et spill som Multiverses, ikke sant?
Fordi Multiverses kom ut, og det var ikke et spill med tidlig tilgang."

"Det var en betaversjon, ikke sant?
Eller var det en alfa?
Det husker jeg ikke.
Det var en åpen beta, tror jeg, som de sa skulle bli en del av det fullstendige spillet."

"hvis det gikk bra.
Det fikk millioner av spillere, og så sa de at det ikke gikk bra nok.
Vi stenger butikken i et år.
Så jeg vet ikke hva som skjedde der."

"Men nå kommer det ut igjen, ikke sant?
Den kommer ut i slutten av mai.
Den kommer ut i slutten av mai.
Og det blir fullversjonen."

"Men igjen, Multiverses er en merkelig en, fordi det er et gratisspill.
Så du forventer ikke det, du vet, du ville ikke forvente..."

"Med mindre du får mega-utgaven eller noe for 65.
Ja, akkurat, ja.
Men det med tidlig tilgang er en av de hvor vi tenker på tidlig tilgang som denne måten å få tilgang til et spill på betydelig før det noen gang kommer til å nå sin fullstendige 1.0-tilstand, ikke sant?
Ja, det er det."

"Vertikalitetsgreia.
Så komplett 1.0-tilstand.
Men vi ser noen større utgivere, noen av de, du vet, de mindre vennlige ansiktene i spillsektoren, skal vi si, behandle det på en annen måte når de selger disse spillene og gir deg en, igjen, sitat, tidlig tilgangsperiode på tre til fire dager før lansering hvis du kjøper den virkelig dyre, store versjonen, noe jeg synes er latterlig."

"Det er noe jeg virkelig avskyr.
Jeg vil ikke...
Ja, de burde bruke et annet begrep for det.
Det er å betale for å vinne, ikke sant?
Ja, det er det."

"Du får det med EA og noen av dem, ikke sant?
Jeg tror Ubisoft også.
Men det er, som du sa, det er som en uke tidligere bør kalles annerledes for jeg tror vi alle kaller det tidlig tilgang, Jeg mener, Steam brukte det navnet."

"Og i det øyeblikket Steam brukte det navnet for de prosjektene, vi på en måte relaterer tidlig tilgang til den ekte varen, som måneder til år med utvikling i sluttfasen sammen med lokalsamfunnet, ikke tidlig tilgang, som i at jeg kan kjøpe spillet en uke før."

"Jeg er selvfølgelig ikke en del av utviklingen eller spillets policy i det hele tatt, men jeg betaler mer, og så får jeg spillet tidlig og jeg får skryterettighetene."

"Vi burde kalle det noe annet.
Ja, helt sikkert.
Før kjøpet, jeg vet ikke.
Før lanseringsfest, vet du.
Noe sånt."

"Bli med på før-lanseringsfesten.
Ubisoft er imidlertid den største synderen med det, fordi de gjorde det med Skull & Bones og The Crew Motorfest, som ikke er som spill."

"Så det er som å betale for å vinne.
Det er uansett en dag én-oppdatering.
Ja, det er det.
Så du vil spille som den tidlige versjonen i omtrent fire dager."

"Og vi nevnte ikke Palworld.
Du nevnte dette spillet, men ikke Palworld, som var en av de største sakene.
...i år."

"Og så er det, som Alex sa, med multivers, men det er ikke et gratisspill.
Så det gikk helt av skaftet.
Tonnevis av millioner av mennesker kjøper spillet."

"Og hva skjer nå?
Hvor er den?
Hva skjedde med den?
Det var tidlig tilgang.
Kan du fullføre Palworld?
Jeg har aldri spilt det, men som jeg hørte at folk, da det var som om spillerne falt av, ...de sa: "Ja, jeg hadde mine 50 timer med det."

"og det var det.
Så jeg lurer på om det har en slutt.
Det vet jeg ikke noe om, men det var en betydelig mengde innhold i det spillet."

"Ja, ja, ja.
Jeg trodde de var uendelige.
Vel, det er et veldig begrenset område å spille på i Palworld.
Det er ikke som et Minecraft som varer evig, men det var mye innhold i det spillet sammenlignet med noen av spillene med tidlig tilgang som vi har sett tidligere, de som kommer ut og man må stille seg spørsmålet bokstavelig talt hvorfor blir de solgt?
Men nei, en av de andre som jeg kommer til å tenke på er en som kommer ut neste måned."

"Det er Rogue Prince of Persia, ikke sant?
Dette er et annet eksempel på et Ubisoft-spill.
Men som jeg sa, Det er en av de sjangrene, ikke sant?
Ja, det er det."

"Ja, akkurat.
Og det kommer til å gå inn i tidlig tilgang og det er det igjen, det er gjort av et lite studio.
Det er Evil Empire, som i utgangspunktet er best kjent som Dead Cells."

"Ja...
Så de er ikke engang hovedutviklerne av Dead Cells heller, supportstudioet bak spillet.
Så det er et lite team og de kommer til å lansere spillet og det kommer til å bli en brøkdel av hva det totale spillet vil være, men de kommer til å utvide det i løpet av årene, selvsagt med, Jeg vet ikke hvor lenge den tidlige tilgangen vil vare, men de vil utvide det over tid med ytterligere innhold."

"Jeg synes det er bra.
Forutsatt at det er priset på det tidspunktet hvor mye innhold du kommer til å få.
Som hvis du får, la oss si at det er to nivåer med innhold og det tar deg et par timer å gå gjennom det, det må være billig for hvis dette kommer ut til samme slags pris som la oss si "No Rest for the Wicked", som ikke er et fullprisspill, ikke sant?
Når vi kaller fullprisspill, er det som, du vet, Jeg tror det er rundt 35 pund i Storbritannia, men det er fortsatt en ganske betydelig investering for et spill som ikke er ferdig, ikke sant?
Så alt handler om pris og hvordan de bruker det."

"Men igjen, for meg.., Jeg foretrekker å bare ha et spill som er ferdig.
Jeg forstår hvorfor de gjør det, spesielt hvis du, la oss si at en utvikler kan ansette, de ansetter noen testere."

"Når du legger det i hendene på spillerne, får du hundrevis av ganger flere spillere enn det testerne noensinne kunne være i utgangspunktet, ikke sant?
Så du kan forstå hvorfor de gjør det."

"Det gir deg en mye større brukerbase å tukle med.
Du trenger ikke å betale dem heller.
Jeg har hatt venner som har gått inn og testet."

"Folk betaler deg for testingen.
Ja, ja, ja, ja.
Det er merkelig.
Jeg tror den store testen blir, som om det er noe vi har, rett meg hvis jeg tar feil, Jeg er ikke sikker på at vi har sett noe, Jeg mener som Sons of the Forest fra The Forest, men som å gå fra Hades til Hades 2 og begge er tidlig tilgang-lanseringer, kommer det til å være store forventninger til den oppfølgeren at den tidlige tilgangen kommer til å være en mye kortere periode denne gangen."

"Kanskje det bare er meg for jeg synes det ville vært rart å bruke fire år til etter det, Det har vi sett, men Hades 1 faller i 2020, ikke sant?
Lanseringen av fullversjon 1.0."

"Jeg tror det hadde vært i tidlig tilgang siden 2018, kanskje tidligere.
Jeg spilte ikke tidlig tilgang.
Jeg kjøpte det for en femmer på Epic fordi du kan bruke et lite kupongtriks, ...du vet, en hilsen til Epic Coupons der."

"Men problemet er at det spillet, for de fleste som spilte det, for de fleste som elsket det, var veldig komplett da de kjøpte den."

"De visste ikke engang at det var tidlig tilgang for folk flest, vil jeg si.
Minst 80 % av spillerbasen.
Og så hopper du til Hades 2, som har hele fanbasen klar til å spille, klar til å gå gjennom hele greia."

"Og så får de kanskje bare gå gjennom ett område.
Det kommer nok til å bli det, litt motstand med mindre innholdet er der.
Men det er bare en teori."

"Jeg vet ikke om jeg kan si det.
Har du copyright på det?
Og formelen har blitt prøvd og testet før.
Så det er ikke den første utgivelsen, som du sier."

"De har mye mindre å finjustere.
Ja, det har de.
De har systemene i gang, ikke sant?
Så jeg vet ikke...
Jeg forventer akkurat det du sier."

"En mindre tidlig tilgangsfase, og så er de klare til å lanseres.
Og så bruker de det som et markedsføringsverktøy også.
Ja..."

"Det ser veldig bra ut.
Jeg vet ikke om dere så sendingen, men det ser ut som Hades igjen, og det er alt det trenger å være."

"Bare gi oss mer av det samme.
Endre noen av modellene.
Gi oss en annen historie.
Lett som en plett.
Tror vi det er en fordel med Kickstarter fremfor tidlig tilgang?
Jeg, du vet, å bruke den første finansieringen du har, til å bygge en fungerende versjon av bygget, få det i hendene på spillerne og så bygge videre derfra."

"Eller alternativt å søke om finansiering før du i det hele tatt har startet produksjonen og går gjennom en Kickstarter-fase.
Jeg nevner det på grunn av den nylige Skydance."

"Jeg tror det var en Skydance.
Kan ha vært Skydance.
De la ut en Kickstarter for et AAA Invincible-spill.
Å, ja..."

"Ja, dette er ganske stort for dem fordi de har gjort Invincible-spill før, men det har vært små ting.
Men dette var en AAA-greie."

"Så de leter etter finansiering.
Det er ikke som om vi ikke snakker om hundrevis av millioner pund i finansiering her.
Jeg tror det var et tak på rundt seks millioner pund."

"eller noe sånt.
Men igjen, det er ganske mye midler for et samfunn å investere i et spill.
Så ville du foretrekke at spillene fulgte den veien?
Gjøre Kickstarter og så la folk til å være involvert i utviklingen?
Igjen, det er som involvert, sitat slutt, litt fordi de er involvert, men det er mer som om de er tilskuere."

"Eller foretrekker du å ha en tidlig tilgang-greie hvor du kan spille spillet, gi faktiske tilbakemeldinger fra det du ser og gå videre derfra?
Jeg tror ikke nødvendigvis at det ene er bedre enn det andre."

"enn den andre, for å være ærlig.
Lettere å skanne med en Kickstarter, antar jeg.
Det har vært en del teppefall fra Kickstarter, men i en perfekt verden ville det selvsagt vært ville det ikke skjedd."

"Et annet godt eksempel på en Kickstarter-sti er Iodine Chronicle, ikke sant?
Det er en annen som gjorde Kickstarter-greia.
Så folk elsker det."

"Kickstarter kan, uten ordspill, starte i forskjellige faser.
Så vi har sett veldig forskjellige prosjekter som bruker Kickstarter."

"Noen av dem fra bunnen av, Vi har et konsept, en haug med kunstverk, og så vil vi finansiere hele utviklingen.
Eller som du sier, Ben, Det er allerede spillbart, ikke sant?
Så sier de: "Ok, for den siste strekningen eller for at vi skal kunne nå disse plattformene og legge til flere verdener og bla, bla, bla, så trenger vi din støtte."

"Og så er det spillbart.
Og så er det en hybrid mellom Kickstarter og tidlig tilgang, som jeg tror skjedde til å begynne med."

"Hvis jeg husker riktig, da vi alle snakket om Kickstarter og tidlig tilgang, de var begge hånd i hånd i mange tilfeller for ti år siden, tror jeg."

"Så, men Kickstarter er noe som vi ser brukt mye sjeldnere, Det vil jeg si, men i mange forskjellige stadier eller faser.
Man ser det ofte i brettspill."

"Ja, det er det.
Nå er det fortsatt veldig populært for brettspill fordi med et brettspill, kan du si: "Vi har dette konseptet og det er lett å selge det til folk."

"Mens jeg tror tidlig tilgang har sparket Kickstarter litt i bakken.
Fordi du får tidlig tilgang, Vel, dette er hva du kan spille akkurat nå."

"Mens Kickstarter, er det her teorien om hva vi vil at du skal gjøre skal være i stand til å spille, noe som er mye mindre håndgripelig for mange spillere."

"Og når det handler om fysisk produksjon, gir det selvfølgelig mening fordi du kan regne det ut, kan du estimere hvor mye du trenger å produsere for å produsere, jeg vet ikke, begrensede utgaver eller brettspill, som du sier, eller figurer eller noe sånt."

"Ja...
Hvilke andre spill kommer ut i år i tidlig tilgang-format?
Jeg husket ikke at Prince of Persia var så...
Som neste måned, sa du."

"Ja, det stemmer.
Det gir ingen mening.
Jeg tror vi har diskutert dette før.
Det gir ingen mening for meg.
Det forrige Prince of Persia, Jeg fullfører det akkurat nå og jeg skal snart møte den siste sjefen."

"Og så får det litt DLC og noen historiestoff og noe innhold i løpet av året.
Så hvorfor gjør du det?
Virkelig, hvorfor?
Vil du at dette skal være en trend?
Alle snakker om Prince of Persia på forskjellige måter eller skyter du deg selv i foten?
Som å ikke spare det til senere."

"Det er definitivt et godt spørsmål for jeg har spilt begge spillene og de er begge...
Igjen er de veldig like hverandre."

"Visuelt er de svært forskjellige og de spiller litt forskjellig og så videre.
Men når du koker det ned til de mest grunnleggende premissene, er de svært like hverandre."

"Så jeg tror vi blir overveldet med litt Prince of Persia.
Men det er vel et tema for en annen spillsladder.
Ja, vi fikk i det minste ikke en film i år."

"Ja, akkurat.
Ja, bare vent.
Nyinnspilling fra gang til gang.
November 2024 eller noe sånt.
Jeg liker den filmen."

"Jeg vet at det er mer filmvanviddssnakk men jeg syntes den filmen var grei.
Har ikke sett den selv.
Nei, ikke sett den?
Nei, jeg har ikke sett den."

"Definitivt ikke en av J. Jalen Halls beste, må jeg si.
Jeg tror vi alle kan være enige om den tidlige tilgangen.
Det er som en slags finale.
Indie-utviklere, det er grunner til at vi kan støtte det med indie-utviklere som åpenbart er på jakt etter finansiering."

"Men når det gjelder AAA, hvis dette blir en greie, hvis Baldur's Gate har skapt presedens og AAA kommer til å bli, her er et spill, vi skal bygge det sammen med deg i løpet av årene."

"Jeg vil ikke se det.
Jeg vil ikke se det, hvis du har penger til å lage spillet, så ikke selg spillet til meg før det er klart."

"Ikke sant?
Og igjen, det er et annet spørsmål.
Det er en annen ting for noen ganger selges spill som ikke er klare."

"Spesielt med en prestasjonsgreie.
Men hvis det begynner å bli en greie...
AAA-titler, de fleste av dem, vil jeg si, er på en måte tidlig tilgang, spesielt på PC."

"Antall spill som nettopp har hevdet å være fullstendige lanseringer og så må du vente i seks måneder før de faktisk er spillbare med mindre du har 40, 90."

"Som Dragon's Dogma 2, for eksempel, kom ut for et par måneder siden.
Folk på PC er fortsatt som.., kan ikke kjøre det."

"Kan ikke kjøre den.
Jeg får det ikke til å fungere.
Den har 40-70.
Ja...
Så det er litt sprøtt."

"Det er en litt sprø tid generelt.
fordi alt nå teknisk sett er tidlig tilgang.
Men det er Master Race, ikke sant?
Ja, det er det."

"PC Master Race.
Ja.
PC Master Race kan ikke spille noe som helst.
De får gaver til en ny episode.
Vi må snakke om PC Master Race kontra konsoller versus konsoller som oppfører seg som PC Master Race på en måte."

"Der har du en teaser for episode...
13.
Jeg tror 13 av Gaming Gossip.
Vi er tilbake neste uke for å snakke om PC Master Race."

"Ja...
Hvis jeg måtte gjette hvordan vi stiller oss til det, Jeg vil anta at ikke mange av oss her kommer til å støtte PC Master Race."

"Men for å finne ut når det er tilfelle, må du stille inn til neste ukes episode av Gaming Gossip.
Som vanlig har det vært en fornøyelse å å ta igjen det tapte."

"Dav, Alex, som vanlig.
Takk skal dere ha.
Vi møtes igjen om en uke for å snakke om det svært kontroversielle temaet."

"Så følg med på det.
Ellers takk for at dere så episode 12 av showet.
Vi sees i neste episode.
Takk skal dere ha."

"Farvel."

Interviews

Flere

Videoer

Flere

Filmtrailere

Flere

Trailers

Flere

Events

Flere