Norsk
Tråd:

Film

Antall innlegg: 34
Til første sideTil forrige side (1)Til siste sideTil neste side (2)
  1. 01
  2. 02
The Alexander
Offline
Her kan dere diskutere om film.
Si en bra film
Hva er bra med den
hvilken karakter gir dere den.

Ikke spam,eller legg spoilers.
Hell i spill, uhell i kjærlighet. Hell i Kjærlighet, Uhell i spill. Uendelig Sirkel
Fuglemannen
Offline
Jeg får vel starte jeg da med å si at Misery er en veldig god film. Den handler om en forfatter som havner i en ulykke. Og etter å ha blitt reddet og tatt vare på av en besatt fan, merker vi etter hvert at hun er litt annerledes.

Det er dette som er skrekk folkens. Mye bedre enn dagens skrekkfilmer, som bare skal handle om blod og svære menn som dreper folk. En av de mest sannsynlige skrekkfilmene jeg har sett noengang, og skuespillerne er fantastiske.

8/10
I am the devil. And I'm here to do the devil's work!
The Alexander
Offline
tøft liker spesielt gode skrekk filmer.
Hell i spill, uhell i kjærlighet. Hell i Kjærlighet, Uhell i spill. Uendelig Sirkel
killzone2owner
Offline
Anbefaler dere til å se disse filmene:
Amadeus,
Gladiator
The Godfather part 1,2 og 3
The Lord of the Rings trilogien
Alien
Aliens
Star Trek (2009)
The Matrix
Black Hawk Down og
Platoon ;)

Handlingsreferat, karakter og personling mening vil komme på et senere tidspunkt.
Fuglemannen
Offline
Siterer killzone2owner:
Aliens


Jeg skjønner ikke at folk syns Aliens er bedre enn Alien. Aliens er verdens mest overvurderte film.
I am the devil. And I'm here to do the devil's work!
killzone2owner
Offline
Jeg har på ingen måte sagt at "Aliens" er en bedre film, men at den var anbefalt å se . Jeg er personlig enig med deg på det punktet.
69 Big boss 69
Offline
`Yo! Jeg joiner samtalen her Syntes selv at Aliens er bedre en Alien. Vet ikke helt hvorfor (Kanskje jeg ikke husker) Uansett, hva tenker dere om Alice in Wonderland.
"I'll rather be hated for who i am, than loved for who im not" Kurt Cobain
Fuglemannen
Offline
Siterer 69 Big boss 69:
`Yo! Jeg joiner samtalen her Syntes selv at Aliens er bedre en Alien. Vet ikke helt hvorfor (Kanskje jeg ikke husker) Uansett, hva tenker dere om Alice in Wonderland.


Har enda ikke sett den, men jeg tror ikke jeg kommer til å like den... Høres kanskje veldig streng ut nå, men synes Tim Burton er veldig overvurdert.
I am the devil. And I'm here to do the devil's work!
The Alexander
Offline
hehe Har egentlig ikke peilig på hva dere snakker om xD
Hell i spill, uhell i kjærlighet. Hell i Kjærlighet, Uhell i spill. Uendelig Sirkel
Skreifiskaren
Offline
Siterer Fuglemannen:
Jeg skjønner ikke at folk syns Aliens er bedre enn Alien. Aliens er verdens mest overvurderte film.

Hah!
Punkt nummer 1: Aliens er mer badass. Mer cheesy, men også mer badass.
Punkt nummer 2: Den var mer trendsettende enn Citizen Kane (nesten). Dermed faller egentlig argumentet "sett det før" bort. Det samme gjelder for så vidt med Alien, som i dag ville hatt tidenes traurigste plott, men det har den ikke, ettersom den var relativt tidlig ute med idéen sin. Vil jeg tro. Har ikke direkte encyclopedisk kunnskap om akkurat dette, men jeg kommer i alle fall ikke på noen eldre "haunted house in space"-filmer. Jeg kommer heller ikke på noen "space marines mot hauger med monstre som svetter syre"-filmer som er eldre enn Aliens.
Punkt nummer 3: Den var modig nok til å ikke være "Alien 2", men byttet totalt sjanger og skapte suksess på den måten. Hadde det bare vært enda en film om et romskip med en alien som drepte en etter en, hadde ingen hevet et øyebryn.
Uansett, lenge siden jeg så disse. Er ikke kjempefan av noen av dem (eller Ridley Scott eller James Camerons andre filmer, for den saks skyld).

Siterer Fuglemannen:
Tim Burton er veldig overvurdert.

Ed Wood, dude. Ed Wood. Ellers ser jeg nå at du hater Edward Saksehånd (uten å forstå hvorfor).
Men jeg får vel innrømme at Alice in Wonderland ser gruelig kjedelig ut.

Siterer The Alexander:
hehe Har egentlig ikke peilig på hva dere snakker om xD
Nei, Tim Burton er jo ganske ukjent, så det er forståelig.
...

Ellers får jeg vel liste opp regissører jeg liker godt:
Stanley Kubrick
Ingmar Bergman
Andrei Tarkovsky
Luis Bunuel
David Lynch
Jean-Luc Godard
Akira Kurosawa
Kieslowski
Woody Allen
Martin Scorsese
Masaki Kobayashi
Michael Haneke
Werner Herzog
Enkelte filmer av Wong Kar Wai
Stort sett de typiske, altså.

Regissører jeg må se mer av:
Ozu
Truffaut
Welles
Fassbinder
Antonioni

Regissører jeg skulle ønske at jeg likte, men ikke gjør det:
Federico Fellini
Lars von Trier
Robert Bresson
Bela Tarr
Terrence Malick
End of line, be excellent to each other.
Friendly Fire
Offline
Syns ikke Tim Burton er så veldig oppskrytt. Han har en del kjedelige og tullete filmer. Selv likte jeg ikke Big Fish. Så ikke noe magisk i den filmen. Den ble rett og slett kjedelig. Den beste filmen fra han er Edward Saksehånd.

Min favorittfilm(er): Seven Pounds og Into The Wild.
Yo mamma so stupid, she tried to commit suicide by jumping out her basement window.
JoEy_Odd
Offline
In The Loop

In The Loop - Anmeldelse <----- Derfor er den über

10/10
Living so the last night feels like a past life
Fuglemannen
Offline
Siterer Skreifiskaren:
Aliens er mer badass


Hater badass...

Karakterene var ikke troverdige, og minte mer om en tegneserie.

Siterer Skreifiskaren:
Ed Wood, dude. Ed Wood. Ellers ser jeg nå at du hater Edward Saksehånd (uten å forstå hvorfor).


Ed Wood var bra. Elsker Martin Landau som Bela Lugosi. Edward Saksehånd er bare utrolig kjedelig og ikke morsom. Skal se den igjen hvis jeg får sjansen. Gøyalt å være en av de 961 personene som har stemt 4/10. Tror ikke jeg gir den bedre neste gang jeg ser den heller.

Siterer Skreifiskaren:
Stanley Kubrick


Genial

Siterer Skreifiskaren:
Lars von Trier


Genial
I am the devil. And I'm here to do the devil's work!
Skreifiskaren
Offline
Siterer Fuglemannen:
Hater badass...

KK, men gjør det filmen oppskrytt? Det der er jo så subjektivt som det kan bli, vet du.


Siterer Fuglemannen:
Karakterene var ikke troverdige, og minte mer om en tegneserie.
Virker som om du gikk inn med feil forventninger. Den prøver aldri å være noe annet en en ren actionfilm. Troverdige karakterer finner man andre steder. Blir som å forvente bra historie i en Stan Brakhage-film.

Men som sagt, jeg synes heller ikke den hører hjemme på blant annet IMDb-listen (men der finner man jo mye piss, så det er sikkert like greit). Poenget er bare at som actionfilm gjør den alt riktig, og er en av de beste i sjangeren.

Ang. Edward slo den meg mer som et slags tragisk pseudo-eventyr enn en komedie.
End of line, be excellent to each other.
Fuglemannen
Offline
Siterer Skreifiskaren:
Virker som om du gikk inn med feil forventninger. Den prøver aldri å være noe annet en en ren actionfilm. Troverdige karakterer finner man andre steder. Blir som å forvente bra historie i en Stan Brakhage-film.

Men som sagt, jeg synes heller ikke den hører hjemme på blant annet IMDb-listen (men der finner man jo mye piss, så det er sikkert like greit). Poenget er bare at som actionfilm gjør den alt riktig, og er en av de beste i sjangeren.

Ang. Edward slo den meg mer som et slags tragisk pseudo-eventyr enn en komedie.


Du har mange gode poeng. Men likte ikke filmen. Kanskje fordi den var så annerledes den første. Hadde veldig store forhåpninger til Aliens, men jeg begynte ganske raskt å riste på hodet. Går litt mer på smak. Jeg kan være enig i at filmen er en god actionfilm.
I am the devil. And I'm here to do the devil's work!
Skreifiskaren
Offline
Gjør nok det, ja. Den er ikke direkte en av mine egne favoritter heller, men jeg fatter hva folk ser i den.

Forresten må jeg bare si at denne og den TV-serie-tråden var totalt meningsløse.
End of line, be excellent to each other.
Eplemos
Offline
X-Men Origins : Wolverine er drit kul.
Spillet også
"He does not just play games. He wins them."
Fuglemannen
Offline
Siterer Skreifiskaren:
Forresten må jeg bare si at denne og den TV-serie-tråden var totalt meningsløse.


En filmgruppe var vel egentlig ganske uunngaåelig når vi først skal ha slike grupper.

Så nettopp [REC]. Var veldig annerledes enn det jeg hadde forestilt meg. Begynner å bli skikkelig lei av sånne "hands on home video camera" filmer. For å nevne noen: Blair Witch Project som var en nokså middelmådig film. Cloverfield, som er min favoritt i denne stilen, og Paranormal Activity. PA var veldig ensformig og kjedelig. Skaperne tenkte nok at den kom til å sjokkere med at det så veldig ekte ut, men for meg ble det bare kjedelig.
I am the devil. And I'm here to do the devil's work!
JoEy_Odd
Offline
Siterer Fuglemannen:
Citerer Skreifiskaren:Forresten må jeg bare si at denne og den TV-serie-tråden var totalt meningsløse.



En filmgruppe var vel egentlig ganske uunngaåelig når vi først skal ha slike grupper.



Så nettopp [REC]. Var veldig annerledes enn det jeg hadde forestilt meg. Begynner å bli skikkelig lei av sånne "hands on home video camera" filmer. For å nevne noen: Blair Witch Project som var en nokså middelmådig film. Cloverfield, som er min favoritt i denne stilen, og Paranormal Activity. PA var veldig ensformig og kjedelig. Skaperne tenkte nok at den kom til å sjokkere med at det så veldig ekte ut, men for meg ble det bare kjedelig.


Kødder du!! Likte du Cloverfield?! Syntes den sugde har en blogg/anmeldelse av den et sted jeg
Living so the last night feels like a past life
Skreifiskaren
Offline
Siterer Fuglemannen:
En filmgruppe var vel egentlig ganske uunngaåelig når vi først skal ha slike grupper.

Ja, men det virket som om trådene var rene anbefalingstråder og ikke beregnet på noen konkret diskusjon.

Siterer Fuglemannen:
Så nettopp [REC]. Var veldig annerledes enn det jeg hadde forestilt meg.
Hva forestilte du deg?

Det jeg liker med Rec, er at den er så kompakt og effektiv. Den inneholder mye mindre dødtid enn f. eks PA, og skaper dermed en mer umiddelbar stemning. Den vet at historien den har å fortelle er simpel, den vet hva den har å gjøre, og den gjør det uten å vimse for mye. Pluss at i Rec blir faktisk kamera-gimmicken brukt på en smart måte, i slutten der. Fikk litt The Silence of the Lambs-vibber av det, som utvilsomt er en god ting.
Ellers er filmen en helt grei skrekkfilm utenom det vanlige.
End of line, be excellent to each other.
mowinkle
Offline
Siterer Skreifiskaren:
Det jeg liker med Rec, er at den er så kompakt og effektiv. Den inneholder mye mindre dødtid enn f. eks PA, og skaper dermed en mer umiddelbar stemning. Den vet at historien den har å fortelle er simpel, den vet hva den har å gjøre, og den gjør det uten å vimse for mye. Pluss at i Rec blir faktisk kamera-gimmicken brukt på en smart måte, i slutten der. Fikk litt The Silence of the Lambs-vibber av det, som utvilsomt er en god ting.
Ellers er filmen en helt grei skrekkfilm utenom det vanlige.


Er full kjør gjennom en hel film en bra ting da? Det er jo veien opp en berg-og-dal-bane som er nervepirrende.

Har aldri måttet rømme fra zombier, men personene gjorde jo helt idiotiske valg og virket særdeles urealistiske. En anorektisk, gammel dame kan da vel ikke være så vanskelig å overmanne - til tross for den skumle hammeren.
Fuglemannen
Offline
Siterer mowinkle:
En anorektisk, gammel dame kan da vel ikke være så vanskelig å overmanne


Men så kan det jo også hende at de som var infected hadde "superhuman strength".

Siterer Skreifiskaren:
Det jeg liker med Rec, er at den er så kompakt og effektiv. Den inneholder mye mindre dødtid enn f. eks PA, og skaper dermed en mer umiddelbar stemning. Den vet at historien den har å fortelle er simpel, den vet hva den har å gjøre, og den gjør det uten å vimse for mye. Pluss at i Rec blir faktisk kamera-gimmicken brukt på en smart måte, i slutten der. Fikk litt The Silence of the Lambs-vibber av det, som utvilsomt er en god ting.
Ellers er filmen en helt grei skrekkfilm utenom det vanlige.


Det jeg ikke likte spesielt godt med den var at de brukte alt for mye av de samme virkemidlene gang på gang. Overaskelsesmomentene var ganske forutsigbare etter hvert.
I am the devil. And I'm here to do the devil's work!
Skreifiskaren
Offline
Siterer mowinkle:
Er full kjør gjennom en hel film en bra ting da? Det er jo veien opp en berg-og-dal-bane som er nervepirrende.
Det var da nok av karakterbygging og lignende mellom hvert "skremmeøyeblikk"? Husker at det var en god del intervjuer med de forskjellige personene osv. På den relativt korte spilletiden fikk de inn veldig mye av begge deler, egentlig. Og om man skal ta filmen på dens egne premisser (og det skal man), så er det nettopp det det er: en berg-og-dal-bane med få avbrekk. Tross alt, så har filmskaperne bare en time og et kvarter på å nå det de prøver på.

Siterer mowinkle:
Har aldri måttet rømme fra zombier
Que?
Siterer mowinkle:
personene gjorde jo helt idiotiske valg og virket særdeles urealistiske. En anorektisk, gammel dame kan da vel ikke være så vanskelig å overmanne - til tross for den skumle hammeren.
Nå ble ikke dette skikkelig forklart (som også var et helt riktig valg av manusforfatteren, på samme måte som det hadde vært teit å forklare monsteret i Cloverfield), men det Fuglemannen sier er nok det som gir mest mening her ja.

Siterer Fuglemannen:
Det jeg ikke likte spesielt godt med den var at de brukte alt for mye av de samme virkemidlene gang på gang. Overaskelsesmomentene var ganske forutsigbare etter hvert.

Jeg fikk et totalt motsatt inntrykk. I begynnelsen var det ganske standard skremming, så ble det mer fokus på klaustrofobi og de mer menneskelige sidene ved det hele, før slutten tok en totaltomvending og ble konge. I tillegg er det verdt å legge merke til at det aldri ble brukt billige stemningsoppbyggere som musikk, som også hadde vært totalt malplassert.
Og når alt kommer til alt, så er det ikke så fryktelig mange måter man kan skremmes på i en zombiefilm.
End of line, be excellent to each other.
Fuglemannen
Offline
Siterer Skreifiskaren:
zombiefilm


Fikk egentlig ikke inntrykk av at det var en zombiefilm. Zombier er vel mer levende døde, mens her døde de ikke før de ble en av dem.

Siterer Skreifiskaren:
I tillegg er det verdt å legge merke til at det aldri ble brukt billige stemningsoppbyggere som musikk, som også hadde vært totalt malplassert.


Det de gjorde i stedet, var å bruke en masse during i bakgrunnen rett før noe skjedde.
I am the devil. And I'm here to do the devil's work!
mowinkle
Offline
Siterer Fuglemannen:
Fikk egentlig ikke inntrykk av at det var en zombiefilm. Zombier er vel mer levende døde, mens her døde de ikke før de ble en av dem.

Synest å huske at de lå stille en stund(døde), for så å reise seg opp å bli zombier!

Siterer Skreifiskaren:
Citerer mowinkle:
Har aldri måttet rømme fra zombier
Que?

Tenkte at jeg ville få et svar som: "Ja men vet du hva som er realistisk i en slik situasjon? Har du noen gang rømt fra en forsamling zombier?"

Siterer Skreifiskaren:
Citerer mowinkle:
Er full kjør gjennom en hel film en bra ting da? Det er jo veien opp en berg-og-dal-bane som er nervepirrende.

Det var da nok av karakterbygging og lignende mellom hvert "skremmeøyeblikk"? Husker at det var en god del intervjuer med de forskjellige personene osv. På den relativt korte spilletiden fikk de inn veldig mye av begge deler, egentlig. Og om man skal ta filmen på dens egne premisser (og det skal man), så er det nettopp det det er: en berg-og-dal-bane med få avbrekk. Tross alt, så har filmskaperne bare en time og et kvarter på å nå det de prøver på.

Det var "the making of" When you're asleep i begynnelsen og en del intervjuer i midten.

Det jeg mente var at det blir en berg-og-dal-bane som går rett ned, og det blir slitsomt og ikke spesielt givende. Men det var mer utsagnet ditt i seg selv jeg stilte spørsmål til.

Siterer Fuglemannen:
Men så kan det jo også hende at de som var infected hadde "superhuman strength".

Det kan hende, ja. Men virket det ikke litt mer som om de bare var veldig aggressive?
Til første sideTil forrige side (1)Til siste sideTil neste side (2)
  1. 01
  2. 02