Crackdown

Skrevet av: arnej   2008-04-08

Ja, Cracdown. Et spill uten et snev av historie, men full av morro og "fantestreker". Du er en slags politi, men ikke helt. Du er av typen "super-politi". Ikke i den forstand som super-man, for han er føst med super-krefter, mens i cracksown får man en drakt som øker kratf, spenst og envnen til å overleve tønne på tønne med patroner. Man er altså "politi", som betyr at man skal fange skurker. Men mens man gjør det kan man jo ha det litt morro. F eks. bruke en menneskekropp som våpen, bære en bil fra tak til tak før man til slutt hiver den ned 60 m bare for å se en uskyldig bilfører bli sprengt til filler. Det som er meningen med spillet er å drepe et dusin gangster ledere, i tre forskjellige byer. Man trenger ikke bry seg om rekkefølgen, tidspunkt eller noe annet. Bare de blir drept. I mellom tiden, og etter at de er døde kan man bare hoppe rundt å drepe, eksperimentere og gjøre hva man vil for å ha det gøy. Utrolig kjekt spill, men ikke for de som er avhengige av historie.

Grafikk: Dette spillet har jo en utrolig morsom grafikk type, alt skal se ut som i en super-helt tegneserie hefte. Og det virker. Om man bare er ute etter ekstreme detaljer, som hud porer i et fjes, så finner man ikke det i crackdown, men det er en utrolig festlig og god grafikk i dette spillet. Grafikk: 8 av 10.

Lyd: Det er ikke så mye å si om lyden i dette spillet, uten om at den er helt ordinær og kansje noen ganger litt irriterende. Som at hvis du er høyt oppe en plass, så kan man høre en stemme som sier: "hey, I can see my house from here". Det kan bli plagsomt, det sier han ofte når man er inne i et hus langt, langt vekke fra der han sa det sist. Lyd: 7 av 10.

GamePlay: Dette spillet er utrolig kjekt å spille, før og etter at man har drept alle gangsterene. Hoppe fra hus til hus blir aldri kjedelig. GamePlay: 8 av 10.

Holdbarhet: Holdbarheten er god på dette spillet, spesielt pga. alle mulighetene man har, ikke gjennom historien, men pga. den stor værdenen som er fri som en fugl. Man kan gjære hva man hvil (omtrent). Spesielt på LIVE er det kjekt. Holdbarhet: 8 av 10.

Sammenlagt: 8 av 10.

Samlet karakter: 7.7/10
1