The Sims 2

Jeg likte egentlig aldri The Sims, jeg synes ikke det var så artig. Men etter at jeg har brukt mange timer på The Sims 2 så sikler jeg etter The Sims 3.

Jeg ble aldri spesielt imponert over The Sims spillet. Jeg synes det var ok, men jeg ville aldri brukt penger på det. Men etter å ha prøvd litt Sims 2 hos mine venner så måtte jeg kjøpe det.

Etter å ha laget en digital versjon av meg selv bare litt bedre trent. Det er litt flere frisyrer og slikt å velge mellom ellers er det ganske likt. Men noe nytt er det også. Man kan velge hvordan type ambisjoner man vil ha, man kan ha amisjoner å oppnå rikdom eller kunnskap og slikt. Eller kanskje man vil bli en famillefar, valget er ditt, etter dette starter moroa. Det tar ikke lange tiden før jeg jobber meg oppover politi jobben min og skaffer nye venner. Og jeg morer meg. The Sims 2 er ikke det nyeste som er men jeg synes grafikken holder. Men etter bare noen få timer så er jeg skikkelig fanget av Sims. Det er så artig å skaffe nye venner og slikt.

Etter noen timer er min Sim rik , har masse venner og lever livet. Det er litt arti å leve livet som rik men så trenger jeg noe nytt. Jeg lager en ny og da merker jeg noe som jeg virkelig ble glad i. Min nye Sims ble venner med min gamle og når jeg hadde laget mange simer så ble det artig å se hvordan forholdene utviklet seg. Men det sims har sine svakheter også, når man lager en ny sim så gjør man egentlig bare det samme helt om igjen. Man skaffer egentlig kun nye ferdigheter og nye venner. Og dette gjore at jeg ikke klarte å spille det i så mange timer etter hverandre. Noe annet som jeg ikke liker er at simmene blir så bundet til 1 ting. Min sim ville kun spille gitar hele tiden så det var ingen vits i å la han styre seg selv.

Men ingen ting slår når man laget en stor fest og ser hvordan simene klarer seg sammen. Det kan fort bli en stor romanse mellom 2 personer eller det kan utvikle seg til et slagsmål. En glede å se på.

Den eneste forskjellen som er verd å nevne fra de gamle sims spillene er ambisjons måleren. Denne fyller du opp med å la simen din oppnå sin ambisjon. Og dette kan være alt fra å slå en venn i poker til å bli rik. Dette er artig på starten men etterhvert så blir det for likt. Simen min ville som regel bare ha et nytt maleri eller kanskje spise en spesiel bra middag. Ikke den store underholdings bomben.

Noe som også hindrer The Sims 2 i å få en 9 eller 10 er mangelen på multiplayer. Jeg tror at en enkel multiplayer kunne ha øket spill opplevelsen med veldig mye.

Men alt i alt så er The Sims 2 et virkelig underholdene spill. Det er mange timer med moro men det kunne ha vorre litt mer variert. Men etter å ha spilt dette så gleder jeg meg til The Sims 3. Noe som er sikkert er at men alle expansion packene som er så er det mange timer med underholdning som kan legges til. Men jeg anbefaler The Sims 2 til alle som kan tenke seg et lite avbrekke fra enorme RPG spill til heftige FPS spill. Men for å si det veldig enkelt til alle som leser. Når the Sims 2 er artig er det kjempe artig, men det har litt for mange kjedelig perioder.

+ med spillet: ganske enkelt, en fin grafikk for sin tid, artig gameplay

minus med spillet : kan bli litt kjedelig over lang tid, ikke den største variasjonen, ingen multiplayer, litt lite nytt

Grafikk: 7