F.E.A.R. Files

F.E.A.R var skremmende bra. Men er F.E.A.R Files like bra?

Spillet F.E.A.R er et skikkelig bra action/skrekk spill. Jeg er blitt glad i det og var skikkelig spent når jeg skulle teste F.E.A.R Files. Som sagt så er F.E.A.R Files de 2 tilleggspakkene Extraction Point og Perseus Mandate.

Jeg startet med Extracion Point som starter rett etter der F.E.A.R slutter. Du har overlevd et helikopter styrt og må finne ut hva som har skjedd med den ødelagte byen du er i. Byen ble ødelagt på slutten av F.E.A.R av en stor eksplosjon.

Jeg ser meg rundt omkring og merker at grafikken er litt bedre. Den er fortsatt gammeldags, men den duger. De første minuttene går jeg gjennom en folketom by, og blir fortalt om noe mystisk har skjedd med alle innbyggerne. Men det tar ikke lang tid før kampene starter, og jeg får se det nye med Extraction Point. For det eneste som er nytt fra det gamle spillet er noen nye våpen. Du tenker vel at dette er lite, men disse våpnene er utrolig kule. Du får laser , minigun , tilogmed små miner som kan festes på veggen og skyter fiender. Virkelig herlig i de veldig vanskelig kampene.

Det tar ikke lang tid før man merker hvor vanskelig det er. Fiendene sikter bra, gjør mye skade, og er raske. Så man skal være forsiktig for livene dine flyr skummel fort bort. Historien i spillet er ganske bra, og er like god som F.E.A.R sin. Man prøver fortsatt egentlig kun å finne ut hva som skjer. Jeg var veldig spent på hvor skummelt spillet var, og jeg er fornøyd med skrekken i spillet. Jeg trykket " start " knappen flere ganger for å roe meg etter at jeg skvatt/ ble skremt. Det er ikke et spill for pyser.

Hovedmålet ditt er først å lete etter savnede venner og så er det å komme seg til " Extraction Point". Og tro meg, det blir bra mye slåssing i mellomtiden. Jeg ble fort glad i de nye våpnene, og følte at de var skikkelig bra og ikke bare noe som var slengt med.

Joda spillet er bra, men uheldigvis så er det ganske kort. Det tar kanskje bare 6 timer å klare det. Men i de 6 timene er det masse heftig action og skremmende grøss. En følelse jeg satt igjen var at mange ting fortsatt var uklart. Noe annet som er irriterende er at det ofte er vanskelig å høre hva folk sier over radio. Noe som kan gjøre det vanskelig å følge med på historien, og det er ikke mulighet for å skru på tekst. Men bortsett fra dette så er det kjempe bra. Så vis du likte F.E.A.R så vil du like Extraction Point også. 7/10

Perseus Mandate.
I dette spillet så spiller du som et nytt F.E.A.R team. Du er en ny person, men du er i samme tid og nesten samme sted som de andre spillene. Uheldig vis så blir dette spillet en liten skuffelse. Historien til Extreaction Point er spennende, men man kan ikke si det om dette spillet. Historien føles litt unødvendig og føles ikke like gjennomført som de 2 andre spillene. Historien handler om at man skal finne ut om stedet der " Project Origin " ble holdt, og det blir for kjedelig. Det er et lite høydepunkt når noen nye fiender kommer, men ellers så er det ikke spesielt bra. Grafikken er likeens, og det eneste nye er noen våpen. Det eneste våpnene som er verdt å nevne er at man får et kult maskingevær. Ellers så ble ikke de andre våpnene brukt.

Noe som jeg også merket var at Perseus Mandate ikke var noe spesielt skummelt. Jeg skvatt noen ganger, men det virker som jeg er blitt litt immun mot skrekken. For det er egentlig helt likens som de andre spillene. Men action er det nok av. Og her leverer spillet, siden ditt nye maskingevær har infrarød sikte så blir det litt annerledes og slåss. Du møter noen nye fiender også, og de er de vanskeligste til nå. Ninjane som man må kjempe mot er kule men veldig irriterende. For jeg følte at de virket så tankeløse. Det var smidige, og hadde mye liv. Men jeg hadde forventet at de kunne ha gitt dem noe som gjore dem litt spesiell.

Siden spillet er litt for likt de andre, så blir man nesten litt lei. Så det eneste som gir Perseus Mandate en ok karakter er at kampene fortsatt er skikkelig heftige. Så dette ble ikke den store opplevelsen. 5/10

Så F.E.A.R files leverer noe bra og noe dårlig. Så for å si dette rett ut, så er det slikt. Vis du likte F.E.A.R så vil du like dette, men dette vil ikke skaffe noen nye fans. Så dette er et bra kjøp for alle F.E.A.R fans.

Grafikk:7
Gameplay:8
Lyd:7