Need for Speed Carbon: Own the City

Etter å ha lest en haug av omtaler om Need for Speed: Own the City var det med stor spenning da jeg selv fikk tak i spillet og kunne prøve det. For de omtalene jeg har lest, var ikke gode og mange nærmest slaktet spillet fra EA. Jeg for min del har alltid holdt Need for Speed-serien hardt til mitt hjerte og jeg kunne ikke skjønne hvorfor dette spillet skulle være så dårlig som mange ville ha det til.

Heldigvis oppdaget jeg det motsatte og har ikke gjort annet en å spilt Need for Speed: Own the City. Det mange av spilljournalistene flikker på er kjøreegenskapene og der kan jeg innrømme at hver bil føles det samme å kjøre, men what the hell, når hadde EA tenkt at dette skulle være et simulator-spill, nei Need for Speed er og blir et arkade-spill og de som ønsker noe annet, får helle få tak i det de ønsker.

De andre spilljournalistene ikke likte med Own the City var at den dårlige variasjonen. Så spør jeg meg igjen, dårlig variasjon. Nei, slettes ikke. Etter å ha kommet meg over 70% ut i spillet, føler jeg at EA har lagd ett mye bedre spill i år enn det de presterte i fjor og da ga flestparten gode karakterer. I år kan du selv bestemme om du vil kjøre mellom løpene og byen du cruiser i er åpen med politi på alle kanter. Det er kanskje en ting jeg savner i spillet og det er flere av de andre trafikantene. Det er ikke mange bilene du treffer på din vei mot gull og glamour. En annen god ting med dette spillet er muligheten til selv å sette opp et lag og dette fungerer veldig bra og du kan hvis du ønsker sende ut en av medlemmene dine i klanen din til å fjerne den konkurrerende bilen fremfor deg med å legge ut en spikermatter, eller å presse den av veien. Inne mellom skaper dine medlemmer problemer med at de havner fremfor deg, men det må man tåle om skal ha litt hjelp for å vinne løpene.

De andre spilljournalistene fremhevet også at spillet var for enkelt. Enten så er jeg en treig spiller og en amøbe til å spille, ellers så er de andre tusen hakk bedre en meg. For spillet er slettes ikke enkelt og jeg har måttet kjørt mange ganger for å vinne et enkelt løp. Hvis jeg nå skulle legge sammen min spilletid, ville den nok fort ha kommet opp i tjue timer og enda har jeg igjen litt under 30% av spillet før jeg gjennomførere det.

Det grafiske er tipp topp og detaljene rundt omkring i byen du kjører i er veldig bra. Som sagt så kunne det ha vært mer liv i gatene med andre trafikanter, men utenom det har jeg ikke noe å klage på. Du finner også tonnevis med oppgraderingsmuligheter i spillet, alt i fra røffere motorer, til med fanzy utsmykninger utenpå bilen. Med andre ord, du kan få dein daue bil til å bli litt av et monster på med flere hestekrefter og bedre syn for øyet. Lyden er også god med fengende låter og heftige brummende lyder fra kjerra di.

Holdbarheten er bra og jeg har nok minst en ti timer spilling før jeg kan løfte hendene over hodet over å ha gått igjennom spillet. Historien er kanskje ikke den beste, men heller ikke den dårligste jeg har sett. Animasjonene er borte istedet finner du tegninger som tar deg med igjennom historien. Du finner også mange muligheter i spillet og blir historiedelen for kjedelig, a da kan du teste ut dine egenskaper på andre spennende måter.

Alt i alt, er spillet bra og skulle jeg ha gitt karakter, ville det ha fått en 8 og det er ikke dårlig, men så skal sant sies at jeg ikke har prøvd Burnout og vet ikke hvordan det spillet er i forhold til dette, selv om det blir to forskjellige spill.

Med dette håper jeg du fikk litt info om et spill som har vært lenge på gata og som jeg synes er bra, mens de andre ikke er på langt nær så imponert som meg ... men som vi sier ... smak og behag!

1
2