The Legend of Zelda: Phantom Hourglass

Jeg har alltid likt Zelda spillene. Jeg har spilt Zelda spill på mange forskjellige konsoller, og nå skal Nintendo DS gi meg mitt neste Zelda eventyr.

Jeg legger meg godt i sengen. Har et glass med vann på bordet og skrur på min DS. Det jeg ikke visste var at jeg nettopp begynte på et stort eventyr!

Spillet starter med en enkel historie. Tetra som er en venn av Link, forsvinner på et spøkelseskip. Link prøver å redde henne, man han klarer det ikke. Han ender opp på en strand der han møter feen Ciela og sammen skal de finne Tetra! Spillet er en oppfølger til Wind Waker, men du må ikke ha spilt det, for å forstå historien.

Jeg var ganske spent til spillet. Jeg var veldig spent på hvordan det ville være når hele spillet blir styrt av DS pennen. Men etter litt spilling så merker jeg 1 ting. Pennen fungerer kjempe bra, Link springer der jeg vil, og alt fungerer. Man slåss med å trykke på fienden som er så skjermen, eller man kan tegne en ring rundt Link å gjøre Spin Attack. Alt utstyre som man får i spillet fungerer kjempe bra å bruke med pennen. Man må sikte med pil og bue, tegne hvor bumerangen skal fly. Alt fungerer utmerket og jeg må gi Nintendo applaus for dette. Spillet blir rett og slett mer artig.

Grafikken på spillet er ganske bra. Jeg har sett bedre, men grafikken gir deg den eventyr følesen, som Zelda spill skal gi deg. Musikken er i bra Zelda stil. Det er ikke mye nytt der, men hvorfor fjerne noe som funker. Noe som også er ganske bra er kartet på spillet.Du kan tegne på det, og det er en viktig del av spillet siden du ikke kan huske alt. Du må ofte tegne/skrive ned noe på kartet for å klare å løse en gåte. Gåtene på spillet er som regel ganske enkle, de må ofte løses på kreative måter. De kreativene måten er artige, og krever at du bruker hjernen. Jeg hadde problemer med noen gåter, men klarte det til slutt.

En del av spillet tilbringer du på havet. Og du får følge av den feige sjømannen Linebeck. Linebeck er en mann som har et rykte for å være heroisk, men er egentlig en feiging. Men han har en båt, og du trenger den.Når du først er på havet, så tegner du inn ruten du vil seile. Dette fungerer enkelt, og du kan fort endre rute. Du har en kanon som du skyte med, og den trenger du for å knuse pirtat skip eller kjempe mot farlige haier. Du kan også få en slags kran, som du kan bruke til å finne skater med. Du får virkelig en følese av å være en sjømann.

Store deler av spillet går til å samle sand til " Phantom Hourglass". Du trenger timeglasset, for å komme deg lenger ned i " Temple of the ocean king". Og her kommer også den dårlige delen av spillet. Du må gå gjennom templet flere ganger, og det blir for repeternde. Etterhvert så kan du finne snarveier, men det blir for likt. Det hjelper heller ikke at man i teroien gjør det samme om og om igjen i templet. Du prøver å komme deg vidre, og noen skumle fiender prøver å stoppe deg. Du må snikke deg rundt omkring, og det blir kjedelig på slutten.

Men eller er det ikke store feil med spillet. Det er litt irriternde at du ikke kan trykke på pause og bytte våpen. Men det glemmer du fort, når du er på vei til en nytt tempel.Etter du har klart spillet er det fortsatt artige ting å gjøre, det er mange øyer som du kan finne, eller du kan prøve å samle alt som kan samle. The Legend of Zelda:Phantom Hourglass er et skikkelig eventyr spill til DS. Det er et spill som passer for alle, og det gir mye moro. Vis du trenger å øve deg på tegne ferdigheten dine, seil kunnskapene, eller bare vil ha et godt spill. Kjøp Phantom Hourglass nå!

Grafikk:8
Gameplay:9
Lyd:8